Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Innen azért élég csúnya...
Air Force Chief of Staff Gen. CQ Brown says the service is seriously considering building a fighter fleet with more drones than piloted aircraft.
USAF will reduce its fighter inventory from seven fleets to four and the F-22 Raptor is not on the service short list air force chief of staff said
The F-22 Isn’t In The Air Force Chief’s Future Fighter Plans - The Air Force has confirmed it’s looking at a radical reduction in tactical fighter jet types
Igen, ismerve a Raptor körüli permanens gondokat, valószínű, hogy ő fog menni a levesbe.Ha jól vettem ki az F-22 leváltását az NGAD megjelenésével tervezik. Abban van is logika.
Ezt nézve az amerikai védelmi politika egyre viccesebb.Igen, ismerve a Raptor körüli permanens gondokat, valószínű, hogy ő fog menni a levesbe.
Hát, mi bejelentkezhetnénk ráEzt nézve az amerikai védelmi politika egyre viccesebb.
Ezen vezérfonál mentén a két semmire sem jó szutyok fregatt osztályt is ki kéne vágni és a védtelen és fegyvertelen Zumwalt osztály mire jó....?
Ez F-22 megy a levesbe, ezek meg maradnak...?
Annak legalább van feladata. A Zumwaltnak mi lenne? A méregdrága fő fegyverével is max. 150 km mélységben tud valamiféle CAS-nak csúfolt dolgot csinálni.Hát, mi bejelentkezhetnénk rá
Ha már kidobják.
De amúgy a viccet félre téve, nagy kérdés tényleg az, hogy mi jön helyette. És bár a Zumwalttal teljesen egyet értek, azért azt is tegyük hozzá, hogy kérdéses, hogy az USA megengedheti-e magának egy ennyire problémás és drága lényegében egy feladatú gép fenntartását. Még akkor is, ha amúgy, ha végig fut a program kb bárkit kisöpörnének az égről. Sőt, így is valószínüleg.
De most úgy érzem, ha az USA nem akar Szut játszani, és belebukni a fegyverkezésbe szükség lenne a tényleges ésszerűsítésre.
Bizony, balekolás balekolás hátán. Jó sok pénzből. Ezért mondom azt, hogy az USA fénykora a '80-as évek közepével kb. lezárult, onnantól még lendületből elkaristoltak egy - két évtizedig, azóta leszálló és egyre gyorsuló spirálban látom őket is. Komolyabb bajok vannak, mint az átlag világpolgár gondolja, minden szinten. Az F-22 meg ha jól tippelem, pont addig fog maradni végül amíg üzembiztosan reptetni tudják őket, az lehet hogy alkatrész utánpótlás híján ez hamarabb bekövetkezik mint a valós váltótípus rendszerbe állítása, majd kiderül...Annak legalább van feladata. A Zumwaltnak mi lenne? A méregdrága fő fegyverével is max. 150 km mélységben tud valamiféle CAS-nak csúfolt dolgot csinálni.
Azon túl semmire nem képes.
A két szar jenki fregattot mi nem kergeti el?
Az F-22 meg a lándzsa hegye az USAF-nál...
A jenki ipar most is no.1.Bizony, balekolás balekolás hátán. Jó sok pénzből. Ezért mondom azt, hogy az USA fénykora a '80-as évek közepével kb. lezárult, onnantól még lendületből elkaristoltak egy - két évtizedig, azóta leszálló és egyre gyorsuló spirálban látom őket is. Komolyabb bajok vannak, mint az átlag világpolgár gondolja, minden szinten. Az F-22 meg ha jól tippelem, pont addig fog maradni végül amíg üzembiztosan reptetni tudják őket, az lehet hogy alkatrész utánpótlás híján ez hamarabb bekövetkezik mint a valós váltótípus rendszerbe állítása, majd kiderül...
Valójában a maga korában az F-15A is multirole volt hardverben, csak soha nem használták ki.Nincs baj az egyfeladatos gépekkel. Ez a "minden legyen multirole" csak a politikusok és a politikus katonák igénye.
Az egészséges légierőben vannak multirole gépek és spec, egyfeladatos gépek, normális arányban és mennyiségben. Az NGAD sem lehet multirole, hiszen a következő generációs légifölény kivívásához egy olyan "lándzsahegyre" van szükség, ami kifejezetten a légifölény kivívására van jelen a harcmező felett.
Ezért nincs gond a Raptorral se, csak ugye idő elött elvágták a programot, alultervezték a darabszámot, nem biztosították a megfelelő supportot és mindemellett eröltették a típus számára idegen csapásmérő, illetve multirole feladatkört.
Csak, hogy értsük, az F-15E az egy igazi multirole gép, de mellette ott szolgál az F-15C, ami egy kimondottan egyfeladatos típus.
Erre szoktam mondani azt, hogy a lényeg az hogy mi van, nem az hogy mi lehetne.A jenki ipar most is no.1.
Csak amikor mindenféle BS mellett összeraknak két 40+ csomóval haladó fregatott, mert a buta megrendelő azt kéri.
Minek?
Szerinted a jenki nem lenne képes egy Gorshkov szerű fregatt gyártására?
De. Csak senki nem kérte tőlük. Hogy miért, az a talányos kérdés.
Hülye kérésre az ipar is hülye választ tud csak adni.
Abszolút egyetértek. De a flotta öregszik. És tényleg az a kérdés, hogy mi lesz helyette. Én reménykedek valami nagyon ütősben. De azért picit félek, hogy elbalfaszkodják.Annak legalább van feladata.
Ha megfelelő szögben süti meg a nap szépen csillog? Ne értsd félre, de én az egész Zumwaltot az USNavy Kirovjának tartom. Csak az utóbbinak legalább volt harcértéke.A Zumwaltnak mi lenne?
Gonoszság ON: Az olasz/francia/román flottának bármikor eladhatók. Lehet harcra nem alkalmas, de menekülni gyorsan tud.A két szar jenki fregattot mi nem kergeti el?
Igen, és ha végigfutott volna a projekt ma nem igazán lenne trónkövetelő. Így én elég vékony lándzsahegynek érzem.Az F-22 meg a lándzsa hegye az USAF-nál...
Féleérthető volt akkor amit írtam. Nem a jogosságát kérdőjelezem meg az egyfeladatos gépeknek. Ha a 4. 5. gen nem lenne olyan istentelenül drága ugyanúgy főleg feladatra kihegyezett gépek lennének mint a korábbi generációkban. Csak azt gondolom, ha az USA nem akar a fegyverkezésbe belerogyni nem engedheti meg magának azt, hogy kis számú emiatt méregdrága gépekkel bohóckodjon.Nincs baj az egyfeladatos gépekkel.
Politikusok, nem katonák, és nem éreznek kést a torkukon, csak a választókét. Márpedig ott jó hívószó a mienk a leggyorsabb fregatt, a 100 légigyőzelem veszteség nélkül, és a legyőzhetetlen légierő. És nem jó hívószó, az adót emelünk, hogy létrehozzunk egy jellegtelen izét, olyat, ami semmiben sem kimagasló, csak a harcértéke hatalmas, vagy valami új gépet, amikor a régit se tudják legyőzni.Szavak nincsenek az amerikai politikai ostobaságára helyenként.
te most nem a raptor utodjat irtad le.Hogy az NGAD hogyan is nézzen ki, azt nem tudom, ezt inkább átengedem Roninak. Felőlem lehet bármilyen futurista UFO-forma.
De a Lockheed Martin helyében elővenném az Agile Falcon-t, keresztezném az F-16XL-el, de megtartanám a vízszintes vezérsíkokat, ugyanakkor osztottra cserélném a függőleges vezérsíkot. Ez így élből kiadna egy kb másfélszer nagyobb gépet, mint az F-16-os.
Kb a Hornet - Super Hornet lenne a méret és tömegarány.
A hajtóműve a nagy flotta rendsszerazonosság megtartása végett egy az egyben az F-35A-ból jönne, a kabintető az F-16-osé, a radar és a kabin előtti FLIR szenzor az F-35-ösönén alapulnának.
A beömlő divertless, de az elhelyézése az F-16-osé lenne. Raknék bele egy GAU-12-es Equalizer gépágyút, mert a GAU-22-es nem lett valami meggyőző. A javadalmazás 250 darab.
Kb 6,5 - 7 tonna kerónak kéne benne helyet találni és a sárkány tömegét 10 tonna körülire lőném be.
A gép alapvetően továbbvinné az F-16-osokra jellemző 700-850 km/h-s tartományra optimalizát manőverezést, de a maximális állásszög tekintetében a Hornetek és az F-35A 55 fokos értékét el kéne érnie.
A szárny aeroelasztikus lenne, az összes irnyfelüet függetlenül is kitérhetne.
A szárny belépőél nyilazási szögénél mindenképpen megtartanám azt, ami az F-16-osnál van, de oldalviszony tekintetében a Mitsubishi F2-esét venném iránydónak, hogy a szubszonikus hatótáv kedvezőbb lehessen.
A Super Hornet-hez hasonlóan a LERX szélesebb lenne, így az egész törzsszekció nagyobb hordfelületet adna. Ebbe így eleve több kerozni férne és legalább egy-egy sülyesztett pilon is kerülhetne rá.