F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

F-22 (05-4085) made its first flight in more than a year on Apr. 9 after maintainers restored the aircraft following a landing gear failure mishap in January 2020.

1000w_q95.jpg

1000x667_q95.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Igen, ismerve a Raptor körüli permanens gondokat, valószínű, hogy ő fog menni a levesbe.
Ezt nézve az amerikai védelmi politika egyre viccesebb.
Ezen vezérfonál mentén a két semmire sem jó szutyok fregatt osztályt is ki kéne vágni és a védtelen és fegyvertelen Zumwalt osztály mire jó....?
Ez F-22 megy a levesbe, ezek meg maradnak...? :eek: :confused:
 
Ezt nézve az amerikai védelmi politika egyre viccesebb.
Ezen vezérfonál mentén a két semmire sem jó szutyok fregatt osztályt is ki kéne vágni és a védtelen és fegyvertelen Zumwalt osztály mire jó....?
Ez F-22 megy a levesbe, ezek meg maradnak...? :eek: :confused:
Hát, mi bejelentkezhetnénk rá :)
Ha már kidobják.

De amúgy a viccet félre téve, nagy kérdés tényleg az, hogy mi jön helyette. És bár a Zumwalttal teljesen egyet értek, azért azt is tegyük hozzá, hogy kérdéses, hogy az USA megengedheti-e magának egy ennyire problémás és drága lényegében egy feladatú gép fenntartását. Még akkor is, ha amúgy, ha végig fut a program kb bárkit kisöpörnének az égről. Sőt, így is valószínüleg.
De most úgy érzem, ha az USA nem akar Szut játszani, és belebukni a fegyverkezésbe szükség lenne a tényleges ésszerűsítésre.
 
Hát, mi bejelentkezhetnénk rá :)
Ha már kidobják.

De amúgy a viccet félre téve, nagy kérdés tényleg az, hogy mi jön helyette. És bár a Zumwalttal teljesen egyet értek, azért azt is tegyük hozzá, hogy kérdéses, hogy az USA megengedheti-e magának egy ennyire problémás és drága lényegében egy feladatú gép fenntartását. Még akkor is, ha amúgy, ha végig fut a program kb bárkit kisöpörnének az égről. Sőt, így is valószínüleg.
De most úgy érzem, ha az USA nem akar Szut játszani, és belebukni a fegyverkezésbe szükség lenne a tényleges ésszerűsítésre.
Annak legalább van feladata. A Zumwaltnak mi lenne? A méregdrága fő fegyverével is max. 150 km mélységben tud valamiféle CAS-nak csúfolt dolgot csinálni.
Azon túl semmire nem képes.

A két szar jenki fregattot mi nem kergeti el?

Az F-22 meg a lándzsa hegye az USAF-nál...
 
Annak legalább van feladata. A Zumwaltnak mi lenne? A méregdrága fő fegyverével is max. 150 km mélységben tud valamiféle CAS-nak csúfolt dolgot csinálni.
Azon túl semmire nem képes.

A két szar jenki fregattot mi nem kergeti el?

Az F-22 meg a lándzsa hegye az USAF-nál...
Bizony, balekolás balekolás hátán. Jó sok pénzből. Ezért mondom azt, hogy az USA fénykora a '80-as évek közepével kb. lezárult, onnantól még lendületből elkaristoltak egy - két évtizedig, azóta leszálló és egyre gyorsuló spirálban látom őket is. Komolyabb bajok vannak, mint az átlag világpolgár gondolja, minden szinten. Az F-22 meg ha jól tippelem, pont addig fog maradni végül amíg üzembiztosan reptetni tudják őket, az lehet hogy alkatrész utánpótlás híján ez hamarabb bekövetkezik mint a valós váltótípus rendszerbe állítása, majd kiderül...
 
Bizony, balekolás balekolás hátán. Jó sok pénzből. Ezért mondom azt, hogy az USA fénykora a '80-as évek közepével kb. lezárult, onnantól még lendületből elkaristoltak egy - két évtizedig, azóta leszálló és egyre gyorsuló spirálban látom őket is. Komolyabb bajok vannak, mint az átlag világpolgár gondolja, minden szinten. Az F-22 meg ha jól tippelem, pont addig fog maradni végül amíg üzembiztosan reptetni tudják őket, az lehet hogy alkatrész utánpótlás híján ez hamarabb bekövetkezik mint a valós váltótípus rendszerbe állítása, majd kiderül...
A jenki ipar most is no.1.
Csak amikor mindenféle BS mellett összeraknak két 40+ csomóval haladó fregatott, mert a buta megrendelő azt kéri.
Minek?
Szerinted a jenki nem lenne képes egy Gorshkov szerű fregatt gyártására?
De. Csak senki nem kérte tőlük. Hogy miért, az a talányos kérdés.
Hülye kérésre az ipar is hülye választ tud csak adni.
 
Nincs baj az egyfeladatos gépekkel. Ez a "minden legyen multirole" csak a politikusok és a politikus katonák igénye.
Az egészséges légierőben vannak multirole gépek és spec, egyfeladatos gépek, normális arányban és mennyiségben. Az NGAD sem lehet multirole, hiszen a következő generációs légifölény kivívásához egy olyan "lándzsahegyre" van szükség, ami kifejezetten a légifölény kivívására van jelen a harcmező felett.
Ezért nincs gond a Raptorral se, csak ugye idő elött elvágták a programot, alultervezték a darabszámot, nem biztosították a megfelelő supportot és mindemellett eröltették a típus számára idegen csapásmérő, illetve multirole feladatkört.
Csak, hogy értsük, az F-15E az egy igazi multirole gép, de mellette ott szolgál az F-15C, ami egy kimondottan egyfeladatos típus.
 
Nincs baj az egyfeladatos gépekkel. Ez a "minden legyen multirole" csak a politikusok és a politikus katonák igénye.
Az egészséges légierőben vannak multirole gépek és spec, egyfeladatos gépek, normális arányban és mennyiségben. Az NGAD sem lehet multirole, hiszen a következő generációs légifölény kivívásához egy olyan "lándzsahegyre" van szükség, ami kifejezetten a légifölény kivívására van jelen a harcmező felett.
Ezért nincs gond a Raptorral se, csak ugye idő elött elvágták a programot, alultervezték a darabszámot, nem biztosították a megfelelő supportot és mindemellett eröltették a típus számára idegen csapásmérő, illetve multirole feladatkört.
Csak, hogy értsük, az F-15E az egy igazi multirole gép, de mellette ott szolgál az F-15C, ami egy kimondottan egyfeladatos típus.
Valójában a maga korában az F-15A is multirole volt hardverben, csak soha nem használták ki.
Az, hogy az F-22 gyártását leállították a 190 gép táján az amerikai védelmi ipar egyik legnagyobb faszsága volt az elmúlt 30 évben.
Helyette meg most F-15EX-et tukmálnának rájuk.
Szavak nincsenek az amerikai politikai ostobaságára helyenként.
 
A jenki ipar most is no.1.
Csak amikor mindenféle BS mellett összeraknak két 40+ csomóval haladó fregatott, mert a buta megrendelő azt kéri.
Minek?
Szerinted a jenki nem lenne képes egy Gorshkov szerű fregatt gyártására?
De. Csak senki nem kérte tőlük. Hogy miért, az a talányos kérdés.
Hülye kérésre az ipar is hülye választ tud csak adni.
Erre szoktam mondani azt, hogy a lényeg az hogy mi van, nem az hogy mi lehetne.
Biztosan sok sokkal jobb valós kézzel foghatóbb eredményre LENNÉNEK képesek, HA értelmes célokat fogalmaznának meg, azokra az erőforrásokat jól felhasználva és átláthatóan a legészszerűbb válaszokat adva költséghatékony és fenntarthatóan üzemeltethető dolgokat gyártanának.

Csak ezekből sérül azonnal mostanában az hogy : nem jók a kitűzött célok, pocsékolják sokszor mindenféle redundáns fejlesztésekkel az erőforrásokat úgy, hogy közben kurva nagy pénzek el is tűnnek, túlbonyolítanak nem egyszer eszközöket, amelyek épp ezért nem költséghatékonyan válaszolnak meg egy akár alapból helytelenül feltett kérdést sem.

Pl. erre példa a kedvenced a Zumwalt.

Szóval minden szép, minden jó, csak a végeredménynek picit véres a torka.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson and fip7
Annak legalább van feladata.
Abszolút egyetértek. De a flotta öregszik. És tényleg az a kérdés, hogy mi lesz helyette. Én reménykedek valami nagyon ütősben. De azért picit félek, hogy elbalfaszkodják.
A Zumwaltnak mi lenne?
Ha megfelelő szögben süti meg a nap szépen csillog? Ne értsd félre, de én az egész Zumwaltot az USNavy Kirovjának tartom. Csak az utóbbinak legalább volt harcértéke.
A két szar jenki fregattot mi nem kergeti el?
Gonoszság ON: Az olasz/francia/román flottának bármikor eladhatók. Lehet harcra nem alkalmas, de menekülni gyorsan tud.
Az F-22 meg a lándzsa hegye az USAF-nál...
Igen, és ha végigfutott volna a projekt ma nem igazán lenne trónkövetelő. Így én elég vékony lándzsahegynek érzem.
Nincs baj az egyfeladatos gépekkel.
Féleérthető volt akkor amit írtam. Nem a jogosságát kérdőjelezem meg az egyfeladatos gépeknek. Ha a 4. 5. gen nem lenne olyan istentelenül drága ugyanúgy főleg feladatra kihegyezett gépek lennének mint a korábbi generációkban. Csak azt gondolom, ha az USA nem akar a fegyverkezésbe belerogyni nem engedheti meg magának azt, hogy kis számú emiatt méregdrága gépekkel bohóckodjon.
Szavak nincsenek az amerikai politikai ostobaságára helyenként.
Politikusok, nem katonák, és nem éreznek kést a torkukon, csak a választókét. Márpedig ott jó hívószó a mienk a leggyorsabb fregatt, a 100 légigyőzelem veszteség nélkül, és a legyőzhetetlen légierő. És nem jó hívószó, az adót emelünk, hogy létrehozzunk egy jellegtelen izét, olyat, ami semmiben sem kimagasló, csak a harcértéke hatalmas, vagy valami új gépet, amikor a régit se tudják legyőzni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Hogy az NGAD hogyan is nézzen ki, azt nem tudom, ezt inkább átengedem Roninak. Felőlem lehet bármilyen futurista UFO-forma.

De a Lockheed Martin helyében elővenném az Agile Falcon-t, keresztezném az F-16XL-el, de megtartanám a vízszintes vezérsíkokat, ugyanakkor osztottra cserélném a függőleges vezérsíkot. Ez így élből kiadna egy kb másfélszer nagyobb gépet, mint az F-16-os.
Kb a Hornet - Super Hornet lenne a méret és tömegarány.
A hajtóműve a nagy flotta rendsszerazonosság megtartása végett egy az egyben az F-35A-ból jönne, a kabintető az F-16-osé, a radar és a kabin előtti FLIR szenzor az F-35-ösönén alapulnának.
A beömlő divertless, de az elhelyézése az F-16-osé lenne. Raknék bele egy GAU-12-es Equalizer gépágyút, mert a GAU-22-es nem lett valami meggyőző. A javadalmazás 250 darab.
Kb 6,5 - 7 tonna kerónak kéne benne helyet találni és a sárkány tömegét 10 tonna körülire lőném be.

A gép alapvetően továbbvinné az F-16-osokra jellemző 700-850 km/h-s tartományra optimalizát manőverezést, de a maximális állásszög tekintetében a Hornetek és az F-35A 55 fokos értékét el kéne érnie.
A szárny aeroelasztikus lenne, az összes irnyfelüet függetlenül is kitérhetne.
A szárny belépőél nyilazási szögénél mindenképpen megtartanám azt, ami az F-16-osnál van, de oldalviszony tekintetében a Mitsubishi F2-esét venném iránydónak, hogy a szubszonikus hatótáv kedvezőbb lehessen.
A Super Hornet-hez hasonlóan a LERX szélesebb lenne, így az egész törzsszekció nagyobb hordfelületet adna. Ebbe így eleve több kerozni férne és legalább egy-egy sülyesztett pilon is kerülhetne rá.
 
Hogy az NGAD hogyan is nézzen ki, azt nem tudom, ezt inkább átengedem Roninak. Felőlem lehet bármilyen futurista UFO-forma.

De a Lockheed Martin helyében elővenném az Agile Falcon-t, keresztezném az F-16XL-el, de megtartanám a vízszintes vezérsíkokat, ugyanakkor osztottra cserélném a függőleges vezérsíkot. Ez így élből kiadna egy kb másfélszer nagyobb gépet, mint az F-16-os.
Kb a Hornet - Super Hornet lenne a méret és tömegarány.
A hajtóműve a nagy flotta rendsszerazonosság megtartása végett egy az egyben az F-35A-ból jönne, a kabintető az F-16-osé, a radar és a kabin előtti FLIR szenzor az F-35-ösönén alapulnának.
A beömlő divertless, de az elhelyézése az F-16-osé lenne. Raknék bele egy GAU-12-es Equalizer gépágyút, mert a GAU-22-es nem lett valami meggyőző. A javadalmazás 250 darab.
Kb 6,5 - 7 tonna kerónak kéne benne helyet találni és a sárkány tömegét 10 tonna körülire lőném be.

A gép alapvetően továbbvinné az F-16-osokra jellemző 700-850 km/h-s tartományra optimalizát manőverezést, de a maximális állásszög tekintetében a Hornetek és az F-35A 55 fokos értékét el kéne érnie.
A szárny aeroelasztikus lenne, az összes irnyfelüet függetlenül is kitérhetne.
A szárny belépőél nyilazási szögénél mindenképpen megtartanám azt, ami az F-16-osnál van, de oldalviszony tekintetében a Mitsubishi F2-esét venném iránydónak, hogy a szubszonikus hatótáv kedvezőbb lehessen.
A Super Hornet-hez hasonlóan a LERX szélesebb lenne, így az egész törzsszekció nagyobb hordfelületet adna. Ebbe így eleve több kerozni férne és legalább egy-egy sülyesztett pilon is kerülhetne rá.
te most nem a raptor utodjat irtad le.

ez inkabb az, ami a f35 kellett volna hogy legyen.

szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo