F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

A new metallic 3D printed bracket alongside the aluminum part it will replace on an F-22 Raptor during depot repair at Hill Air Force Base, Utah, Jan 16, 2019.

5036985-min-1024x1024.jpg


https://www.hill.af.mil/News/Articl...t-metallic-3d-printed-part-installed-on-f-22/
 
Nagyon szép fordulás ! Ráadásul nem is magasan és alacsony sebességgel (legalább is nem tűnik gyorsnak )
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezt a Hoower Pitch -hez hasonló szűk irányváltást ilyen alacsonyan még nem láttam. Vagyis láttam, a Raptorok szoktak ilyesmi látványosságokat produkálni, mikor az amerikai "belpiacos" hétvégi vidéki ersókra megérkeznek. Általában az ilyen helyekre is géppárok mennek és a leszállás előtt szoktak kifogyasztani ezzel a módszerrel (régebben az F-15-ösök dolga volt ez, ők a maguk módján kb 40-45 foking belerántásokkal szórakoztatták a nagyérdeműt). A különbség csak annyi, hogy ezeket a legtöbbször ferde emelkedő fordulóval teszik, így a figura befejeztével ismét a megfelelő magasságra ugranak fel a hosszúfalon, ahonnan vagy egy újabb hasonló miatt jönnek be, vagy abból már a végső bejövetelt csinálják.

Itt a demoprogram Hoower Pitch-ét láthattuk totál vízszintesen, de igen alacsonyan.
 
Öööö, elég durva demó. USAF-tól ilyet eddig nemigen lehetett látni. 5:26-tól.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Mit látsz benne?
Nem pontosan ugyanezt láttad élőben is 2017-ben Fairfordban?
Én a szokás bemutatót látom, csak a videóból ki vannak vágva az unalmas részek.
 
Fairfordban előadta ezeket a kis sebességű manővereket?
Ott is, meg egy az egyben a 2008-as Farnborough-i elemek ezek.
De ennyit számít a különbség egy jól megvágott videó, egy élőben, de fényképezőn át nézett műsor és a szabad szemmel lekövetett megfigyelés között.
Ettől még ezek a manőverek továbbra is látványosak és érdekesek, de minden extravaganciájuk ellenére még így is jóval az F-22 Raptor valós manőverezési tartományán belül vannak és minden látszólagos szertelenség ellenére vonalzó mentén, elvágólag repült szigorú koreográfia elemei ezek.
 
RIAT 2017 USAF F-22 RAPTOR

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Tényleg kb. ugyanaz. A kis sebességű loop az, ami talán picit gyengébb, a többi szinte dekára ugyanaz.

Ott is, meg egy az egyben a 2008-as Farnborough-i elemek ezek.
De ennyit számít a különbség egy jól megvágott videó, egy élőben, de fényképezőn át nézett műsor és a szabad szemmel lekövetett megfigyelés között.
Ettől még ezek a manőverek továbbra is látványosak és érdekesek, de minden extravaganciájuk ellenére még így is jóval az F-22 Raptor valós manőverezési tartományán belül vannak és minden látszólagos szertelenség ellenére vonalzó mentén, elvágólag repült szigorú koreográfia elemei ezek.
Ezzel azt akarod mondani, hogy nem mentek közel vagy át sem lépték azt a piros vonalat, amit keleten virtusból sokszor?

A vonalzó mentén miatt érzem akkor azt, hogy dekára ugyanaz.
 
Ezzel azt akarod mondani, hogy nem mentek közel vagy át sem lépték azt a piros vonalat, amit keleten virtusból sokszor?

A vonalzó mentén miatt érzem akkor azt, hogy dekára ugyanaz.

A Raptor +60/-40 fokos állásszöggel repülhető, +10/-3 g-ig, tehát igazából lehetne vele még meredekebb kunsztokat is gyártani, jóval feszesebb, jóval sűrűbb manőverkombinációkkal, de a földközeli demozásnál az USAF megköveteli, hogy mindegyik egymást követő demopilóta le tudja repülni a programot. És lehetőleg ne is verje oda magát.
Az F-15-ösből kiindulva akár harminc hosszú éven át, változatlanul.

Ne feledd, az oroszoknál elsősorban berepülőpilóták bemutatóztak, ahol mindenkinek személyes saját stílusa volt/van, egymás után a különféle években Pugacsov, Kvocsur, Bogdan mind másképp repült a Szu-27-essel. És most csak a Szu-27-esről beszélek.

De, hogy az USAF demoival ekvivalens analógiát is mondjak, a katonák az oroszoknál is vonalzó mentén repülnek mind a mai napig. Sztrizsi, Vityazi ezer éve ugyanazt a manőverkombinációt mutatja, talán a Szu-30SzM hozott el kb húsz évnyi Szu-27P/UB után pár új szólóelemet és mintha egy hangyányival szorosabb kötelékezést.