F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
895
3 965
113
Kapcsolódó hír, hogy az F-22-es pilóták megkapják önvédelmi fegyvernek a GAU-5A-öst, mely az M4-es kompakt változata:
https://defence-blog.com/news/f-22-pilots-receives-modern-gau-5a-automatic-rifles.html

58612940_383879249007751_9078392168783020032_n.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 814
67 068
113
Az F-35A idén debütáló demója miatt már hozzá kellett nyúlni a Raptor idén 12 éves programjához, ami nem is baj.
Még látványosabb lett a felszállás (éles földközeli belerántással a gép a nézők fele fordul be), a high speed pass végre full forszázson megy, amit nem kapcsol ki emelkedés közben se, több lett a nagy állásszögű palástorsó és az intenzív belehúzás, az egész sokkal keményebb lett.

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 814
67 068
113
Az F-22-es állítólagos adatai:

861c5002df2a.png


Két dolog. Az F/A-22A jelölés a Raptorra csak egy ihgen rövid ideig élt, sosem volt hivatalos. A másik a sokszor megkérdőjelezett üres tömeg. Mind a mai napig kérdés, hogy, hogyan lehet a Raptor üres tömege több, mint 19 tonna, mikor állítólag a prototípus YF-22-es csak 14 tonna körüli volt. Nos, itt pedig a gép üres szerkezeti tömege 14.3 tonnában van megadva, ami pedig a maximális tömeg fényében érdekes, hiszen az elviekben az YF-22-es 26 tonnájához képest lett 30 tonna. Nem beszélve arról, hogy számos helyen a Raptor maximális tömege 38 tonnában van meghatározva.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 488
16 416
113

Érdemes megfigyelni nem csak a borítás, de a csavarok felületét is - még lefestve sincsenek, semi silicon vagy bármi. Ráadásul vegyes csavarok, láthatóan többször használtak - nem így menne ellenséges ország fölé az fix..
A gép lényegében zéró LO állapotban van, ami igazából tök logikus - békeidőben, odahaza tökfelesleges erre pénzt költeni, amúgy is szögvisszaverő van rajtuk, hogy a polgári légiközlekedést ne zavarják.
Teljesen jó légibemutatón szórakozni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 814
67 068
113
Az 5:30-nál látható Pedal Turn manőverből lejövetel után a vízszintes kigyorsítást követően van egy jókora beletépés, amelynél a vezérsíkról leváló mikro örvények hasonlatosak azokhoz, melyeket a Szu-35Sz-nél és a Szu-57-esnél is láthatunk ilyenkor.