F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

Kapcsolódó hír, hogy az F-22-es pilóták megkapják önvédelmi fegyvernek a GAU-5A-öst, mely az M4-es kompakt változata:
https://defence-blog.com/news/f-22-pilots-receives-modern-gau-5a-automatic-rifles.html

58612940_383879249007751_9078392168783020032_n.jpg
 
Sajnos nagyon kicsik a képek. Meddig jutott anno ez a program? Pár grafika, előszámítások?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az F-35A idén debütáló demója miatt már hozzá kellett nyúlni a Raptor idén 12 éves programjához, ami nem is baj.
Még látványosabb lett a felszállás (éles földközeli belerántással a gép a nézők fele fordul be), a high speed pass végre full forszázson megy, amit nem kapcsol ki emelkedés közben se, több lett a nagy állásszögű palástorsó és az intenzív belehúzás, az egész sokkal keményebb lett.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az F-22-es állítólagos adatai:

861c5002df2a.png


Két dolog. Az F/A-22A jelölés a Raptorra csak egy ihgen rövid ideig élt, sosem volt hivatalos. A másik a sokszor megkérdőjelezett üres tömeg. Mind a mai napig kérdés, hogy, hogyan lehet a Raptor üres tömege több, mint 19 tonna, mikor állítólag a prototípus YF-22-es csak 14 tonna körüli volt. Nos, itt pedig a gép üres szerkezeti tömege 14.3 tonnában van megadva, ami pedig a maximális tömeg fényében érdekes, hiszen az elviekben az YF-22-es 26 tonnájához képest lett 30 tonna. Nem beszélve arról, hogy számos helyen a Raptor maximális tömege 38 tonnában van meghatározva.
 

Érdemes megfigyelni nem csak a borítás, de a csavarok felületét is - még lefestve sincsenek, semi silicon vagy bármi. Ráadásul vegyes csavarok, láthatóan többször használtak - nem így menne ellenséges ország fölé az fix..
A gép lényegében zéró LO állapotban van, ami igazából tök logikus - békeidőben, odahaza tökfelesleges erre pénzt költeni, amúgy is szögvisszaverő van rajtuk, hogy a polgári légiközlekedést ne zavarják.
Teljesen jó légibemutatón szórakozni.
 
Tavalyi videó, ahol a kamerás azúttal a nézőtérrel szemben, a műrepülő box alatt foglalta el "tüzelőállását", emiatt aztán igen érdekes szögből vette a manővereket.
Érdemes megnézni!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Tavalyi videó, ahol a kamerás azúttal a nézőtérrel szemben, a műrepülő box alatt foglalta el "tüzelőállását", emiatt aztán igen érdekes szögből vette a manővereket.
Érdemes megnézni!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
5:30 tája igen szép.
 
Az 5:30-nál látható Pedal Turn manőverből lejövetel után a vízszintes kigyorsítást követően van egy jókora beletépés, amelynél a vezérsíkról leváló mikro örvények hasonlatosak azokhoz, melyeket a Szu-35Sz-nél és a Szu-57-esnél is láthatunk ilyenkor.