R
rejsz felügyelő
Guest
szigorú imo: a szakmai hszeidnek itt semmi értelme nincs.
Tiltakozom! Én sokat tanultam belőlük.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
szigorú imo: a szakmai hszeidnek itt semmi értelme nincs.
Nem válaszoltál a neked feltett kérdésemre, két embert kérdeztem meg innen, az egyik Emel volt, Ő válaszolt, én még rád is kíváncsi vagyok, hogyan látod azt a kérdéskört, ami a kis Binkov videóval támadt. Kb. reális a két videó, F-35 vs Szu-35 I-II rész, és valóban szűk előny van a nyugati oldalon, ami esetleg még azt is megengedi, hogy mikor a Szu-35 a védekező, annak minden rendszerszintű előnyével, az F-35 a támadó, akkor nyerhet a keleti tech, vagy azt mondod, amit Molni-Fade-Mac és Roni hozzászólásai állítanak, hogy hátrányos harcászati szituáció sem számít, akkora előny van az F-35 oldalán, a Szu-35 el szemben, hogy az gyakorlatilag vakon fog a mindent látó és lelőhetetlen F-35 áldozatává válni, még létszámfölényes szitukban is.Szerbusztok!
A DAS rendszer nem ördöngösség. Nagyon leegyszerűsítve gyakorlatilag ami ujdonság az a kamerarendszer, amely látható fény és infavörös tartományban eredetileg kisebb mint VGA felbontás, most már SVGA felbontásban mutatja a repülőeszköz körüli légteret. Komoly számítógép teljesítmény kell hozzá, de vannak korlátai. Például először a VGA-nál kisebb felbontás, valamint a lassú képernyőfrissítés (a HUD helyett használt sisakban) problémát jelentett. Nem tudjuk, hogy mennyire gyorsult fel a rendszer, mert a programozási architektura miatt is volt lassú és ezen változtattak. Arról sincs tudtunk, hogy nagyszámú légi és földi cél esetén hogyan működik, tehát túl lehet-e terhelni a rendszert. A DAS többi része, más repülőgépeknél is már most rendelkezésre áll. Ami fontos, hogy mivel az első ilyen integrált rendszer, ezért óriási fejlesztési potenciál van benne. Ugyanakkor DAS-t egy 4++ repülőgépre is fel lehetne szerelni, de írtóra feldobná az árát, valamint a sárkányszerkezetben a kameráknak helyett kéne keresni, valószínűsíthetően a számítógép kapacítást szintén növelni kéne (hűtés, processzorok, memoria, sebesség) és gyakorlatilag írni kéne programot, összehozni a AESA lokátort+DAS+EOTS (illetve ami helyett van pld. Eurofighternél a Pirate) rendszert..
.. és akkor még nem alacsony észlelhetőségű a repülőgép...talán szupercirkáló, és valószínűleg kisebb hatótávolságú, vagy kevesebb kero fér bele, tehát az F-35-nél előbb kell kiválnia a légiharcból, ami halál..
Erre írtam le korábban is, hogy nincs értelme, mert egy új F-35A is most már olcsóbb lenne, mint egy DAS-os új F-16V AESA radarral. Akkor meg minek az utóbbi...Szerbusztok!
A DAS rendszer nem ördöngösség. Nagyon leegyszerűsítve gyakorlatilag ami ujdonság az a kamerarendszer, amely látható fény és infavörös tartományban eredetileg kisebb mint VGA felbontás, most már SVGA felbontásban mutatja a repülőeszköz körüli légteret. Komoly számítógép teljesítmény kell hozzá, de vannak korlátai. Például először a VGA-nál kisebb felbontás, valamint a lassú képernyőfrissítés (a HUD helyett használt sisakban) problémát jelentett. Nem tudjuk, hogy mennyire gyorsult fel a rendszer, mert a programozási architektura miatt is volt lassú és ezen változtattak. Arról sincs tudtunk, hogy nagyszámú légi és földi cél esetén hogyan működik, tehát túl lehet-e terhelni a rendszert. A DAS többi része, más repülőgépeknél is már most rendelkezésre áll. Ami fontos, hogy mivel az első ilyen integrált rendszer, ezért óriási fejlesztési potenciál van benne. Ugyanakkor DAS-t egy 4++ repülőgépre is fel lehetne szerelni, de írtóra feldobná az árát, valamint a sárkányszerkezetben a kameráknak helyett kéne keresni, valószínűsíthetően a számítógép kapacítást szintén növelni kéne (hűtés, processzorok, memoria, sebesség) és gyakorlatilag írni kéne programot, összehozni a AESA lokátort+DAS+EOTS (illetve ami helyett van pld. Eurofighternél a Pirate) rendszert..
.. és akkor még nem alacsony észlelhetőségű a repülőgép...talán szupercirkáló, és valószínűleg kisebb hatótávolságú, vagy kevesebb kero fér bele, tehát az F-35-nél előbb kell kiválnia a légiharcból, ami halál..
Köszönöm . Remélem értetted HA vetted a fáradtságot, hogy egyáltalán végigolvasd a tegnap keletkezett kommenthalmazt, hogy ÉN sem állítottam mást, mint azt, hogy egyébként FELTAKARVA a Binkov videó I-II részére, az F-35 jobb gép. Ugyan ezt hangoztattam én is, hogy nagyon sok fontos dolgot NEM TUDHATUNK, de kb. ÉN reálisnak tartom azt, ahogy oda felvázolták, és a lényeg ennyi: Az F-35 jobb, haladóbb, jövőbe mutatóbb, és kész, ezek tények. SOHA NEM vitattam, nem is fogom. DE arra akartam utalni, amire egyébként azért ha jól értelek, te is inkább hajlasz, hogy bizony REALITÁS lehet könnyedén, hogy ahogy a kis videó bemutatta, védekezőként, pláne helyi létszámfölényben, valóban a földi radarok, légvédelem etc. - ahogy az ott látható volt - segítségével, a lenézett "VAK Szu-35" nagyon csúnyán meglepné a nyugati totális dominancában, és high tech ben hívők népcsortját.Azért nem írtam, mert nem akartam értekzést írni, amitről nem tudok pontos adatokat, sok a találgatás..
Mi az amit tudunk kb: az F-35-ös repülőgépek gyakorló Légiharcban találkoztak Golden Eagle gépekkel, amelyek AESA lokátorral (nem is akármilyennel) vannak felszerelve és az szerintem az IRBIS felett áll. Ott akkor a Sasok nem is látták meg a még képességük elején lévő F-35-ös repülőgépeket és a Villámok ha jól emlékszem 6-8 légigyőzelmet szereztek.. (Az, hogy a F-15E gépek voltak (lehet, hogy nem Golden Eagle-knek nevezik őket, mert az csak a modernizált C/D-kre vonatkozik..)
Egy 4++ gen repülőgép ameddig a lokátora nem találja meg a célt, addig hátrányban lesz egy 5. gen repülőgéppel, amely BVR rakétákkal van felszerelve.
Utána ha már meglátta, még mindig problémás, hogy tűzvezetést tud-e rá végezni, Valamint BVR rakéta lokátora a végfázisban egyáltalán megtalálja-e a 5.gen repülőgépet. Amit tehet a 4++ gép, hogy az 5. gen érzékelése után azonnal kiválik a harcból, de ehhez szupercirkálónak kell lenni, vagy megszabadulni a függesztményektől.. és akkor még mindig nem biztos, hogy nem lövik le. A másik oldalon nincs ilyen megszorítás, ráadásul még be se kell kapcsolni az 5.gen lokátorát, hogy lássa a légihelyzetet elég az átjátszott adat. .. ráadásul a BVR rakéta megtalálja a célt, mivel az nem alacsony érzékelhetőségű. A Szu-35 meg pláne nagy dög, a turbinalapátok sincsenek árnyékolva, a fegyverzet is komoly RCS-t generál..
Én ezért mindenképpen az F-35 mellett teszem le a voksomat.
Viszont védekező légiharcot összefegyvernemivé téve, kicsit más a leányzó fekvése. A 3D felderítő lokátorok és légrak rendszerek felderítő lokátorai hálózatában, az F-35 előbb felderíthető valószínűleg, mert azt elölről tették elsősorban kis RCS-re. A hálózat alapú hadviselésben az adattovábbítás megoldásával és légi-földi lokátorok és uram bocsá egyébb felderítőeszközök adataiból összerakott 3D légtér helyzeti térképeket amennyiben meg lehet osztani (ne gondoljuk, hogy az Oroszok, vagy más nagyobb országok leragadnak a Link16 16 bites adattovábbításnál, és csak az amcsik csináltak más rendszereket - lásd pld a Svéd rendszer, aminek félig-meddig csodájára jártak a Red Flagon az amcsik, sok esetben ezzel sikerült komoly légi és földi előnyt szerezni a svéd gépeknek, pld. légiharcok eredménye, vagy földi csapásméréskor.)
Szóval ebben az esetben, már látok olyan scenáriós lehetőséget, amikor eredményesen támadhatja a Szu-35-ös is az F-35-öst. Igaz csak abban az esetben, ha olyan közelre irányítják, rávezetik hogy láthatja VVR-ben is az F-35-öst, valamint rendelkezik R-74-el, mert az már képalkotó, vagy pedig seggbe kéne lőni hőkövető rakétákkal, mert a gázturbinát az F-35-nél nem lehet árnyékolni, és a vontatot csalik+ flare, chaff szórás sem védi meg ha 3-4 modern infrás rakétát indítanak rá szerintem.
Viszont szerintem az összfegyvernemi harcászatban a fő a lérakosok, és lokátorok együttműködése, egymást lefedő rétegei (orosz, kínai oldalon nincs NASAMS szerű rendszer tudtommal) szerintem nem is az a fontos, hogy a támadókat leszedje a légvédelem+vadászrepülgépek, hanem a drága stand-off fegyvereiket, vagy ledobálják, vagy lelőjjék, vagy ne is tudjanak csapást mérni.
Az még minden esetben igaz, ebben nem vagyok azonos véleménnyel pld. Molnival hogy nagyobb kötelékek esetében is abszolút a főlény az F-35-nek, mert természetszerűleg a több gép, nagyobb gömbhalmazt alkotva, és összekeveredve - hacsak az F-35-ösök a BVR rakétákat kilőve nem pucolnak haza a bázisaikra, hanem harcérntkezésben maradnak, infrás rakétákkal, és gépágyúval, akkor már lehetséges légigyőzelem még akár jóval régebbi gépekkel is. Viszont ilyen parancsot nem én nem adnák a Villám kötelékeknek, mert nem erre tervezték a gépeket.
kb. ennyit tudk kiizzadni magamból találgatást..
Erre forrást kérnék. Az '90-es évek legelején elkészült és R-74-nek hívott dolog nem képalkotós, hanem az Iglához hasonlóan dual seeker-es lett volna. Csak nem vett belőle senki. Egy kép is megteszi, mert a képen egyértelműen látszik, ha elég közelről készült, hogy infrakamera van a rakéta orrában vagy az érzékelő + tükörrendszer.k R-74-el, mert az már képalkotó,
A dual seekeres rakéta ellen flare és porifrókis töltet kell eszerre szórni, de a a dual seeker nem egyszerű FM, hanem liner reticle, akkor rohdat nehéz akkor szórni, amikor kell, mert nagyrészt fizikailag nem is jut jel az érzékelőre a forgó tárcsa miatt.vagy pedig seggbe kéne lőni hőkövető rakétákkal, mert a gázturbinát az F-35-nél nem lehet árnyékolni, és a vontatot csalik+ flare, chaff szórás sem védi meg ha 3-4 modern infrás rakétát indítanak rá szerintem.
A régi gépeknél a több gép csak rontotta az SA-t. Az F-35 DAS + data link mellett a részvevő gépek száma csak javítja az SA-t. A nővekvő gépek száma azt nehezíti, hogy az F-35 alacsony RCS-t kihasználva könnyen mehessen AIM-120 DLZ szélére, mert több az esély arra, hogy valami közben őt is megtalálja. De ha 6-8 F-35 DAS + AESA radarja dolgozik együtt, akkor 30 km-es távolság táján ha nincs felhő magasan és az ellenféle nem repül alacsonyan - kimenatikailag alárendelt helyzet - akkor olyan, hogy meglepés, az F-35 ellen egyszerűen nem létzik. A DAS minimum kiszúrja a rakéta indítást. A DAS videó alapján a távolság legalább 30 km-es volt. Ráadásul, ha több F-35 van, akkor nagyobb az esély, hogy oldalról rálát a rakétára egy vagy több gép. Az F-35 az első olyan repülőgép a világon sanszosan, ami ilyen módon egy darabik tudja, hogy a raá indított rakéta hol van. Egy 5-6 másodperces mérésből, ahol kiégési sebességet tud a rendszer számolni és van magasság adat fényévekkel jobb becslést kap az F-35, hogy kb. meddig repül el a rá indított rakéta, mint bármi más.Az még minden esetben igaz, ebben nem vagyok azonos véleménnyel pld. Molnival hogy nagyobb kötelékek esetében is abszolút a főlény az F-35-nek, mert természetszerűleg a több gép, nagyobb gömbhalmazt alkotva, és összekeveredve - hacsak az F-35-ösök a BVR rakétákat kilőve nem pucolnak haza a bázisaikra, hanem harcérntkezésben maradnak, infrás rakétákkal, és gépágyúval, akkor már lehetséges légigyőzelem még akár jóval régebbi gépekkel is. Viszont ilyen parancsot nem én nem adnák a Villám kötelékeknek, mert nem erre tervezték a gépeket.
kb. ennyit tudk kiizzadni magamból találgatást..
Van ennek is alapja, kár lenne tagadni. Mindenképpen több, mint a "Vak Szu-35 - mindent látó F-35" nek...Félelmetes mennyiségű, brutális indulatokkal is megtűzdelt kommenthalmot generált az F-35 család az egész interneten csak azért, mert olyan csúnyára sikeredett (ízlések és pofonok, fotók és képszögek) és ez elfogadhatatlanná teszi. Ez a gép nem szexi, ellenben drága (drága, mint az összes többi), pusztulnia kell.
Valóban hiba volt a STOL verzió miatt hordóformába eröltetni az összes modifikációt, ez tény, de a kollektív ellenszenv ennél méllyebbről fakad.
Ugyanis adott a poszt-Bush éra generálta globális USA-ellenszenv, a félresikerült nemzetközi erőprojekciók, a gőzerővel csúcsrajáratott információs hadviselés, netes trollkodás, az egész bolygót behálózó jövőképhiány és rosszkedv, az általánossá vált mindennel szembeni gyanakvással igyekezett önazonosság keresés, stb stb.
Ejj-ejj F-35, te itt szép lehetsz, de okos nem. Ja, hogy csúnya is vagy? Ennyit erről...
Misi ez honnan jött??? ..
Szerintem azért óriási a kommenthalom, mert a világ legjobban ismert 5. gen terrvezett repülőgépe amelynek tervezését, gyártását, evolucióját a kezdettől lehet olvasni a NET-en és a legtöbb anyag (akár dezinformációs is) van róla..
Az F-22 idején még hol volt a net... gyermekcpőben az egyetemek között..
Némá' van itt több gondolkodó ember is!Olvasd csak el újra mit írtam. Nem azt állítottam, hogy csak és kizárólag azért téma a neten az F-35-ös, mert sokan szubjektív ellenszenvet éreznek iránta, hanem azt, hogy a géphez köthető pro és kontra online diskurzus legnagyobb hányada érzelmi alapon generálódik. Az általam említett okokból.
Az F-35-ösről amúgy nincs több anyag, mint más gépekről. A legtöbb, amit olvashatunk mezei copy/paste egy korábbi felszínes marketing bullshitből, illetve az ezeket boncolgató áltudományos megszakértésekből. Sőt, még mi is csak ezeket rágjuk tovább.
A Lockheed videók szépek, de semmitmondóak. Pl. a 70 fokos állásszög videók csak nagyon keveset mutatnak, pedig nem három percig tartott a teszt repülés és nem csak egy-két figurát repültek a géppel.
A hajtóműről ami anyag van, az üresség, úgy kell összelapátolni részinformációkból, hogy mit is tud valójában, de még így se pontos a teljes kép.
A radar egy nagy misztikum. A legtöbb infografikát orosz bloggerek hegsztik össze.
A szenzorokról (nyílván) csak egy eléggé kilúgozott infóhalom van, amit mesterségesen látattnak részletesnek és alaposnak a különféle pilóta beszámolók.
Így van? Így van, de ne is várjunk mást. Ez a védelmi szektor, itt a vevőn kívül más nem kap részletes tájékoztatást.
És az F-22? Ha lett volna akkor internet, akkor se lett volna ennyi indulat. Meghirdették a világ legtökéletesebb repülőgépét, ami mindent fog tudni, mindenből a legjobb lesz és mindenkit maga mögé utasít, illetve költséges fejlesztésekre késztet.
Ha lett volna net már akkor is, a fenti alapvetéssel senki se vitatkozott volna. Maximum tíz-tizenöt évvel később jöttek volna az első olyan kritikus hangok, melyek pedzegették volna a nem túl elegáns túlsúlyt, a kissé iszákos hajtóműveket, a némiképp alacsony hajtómű élettartamot, hogy az OBOGS problémáról, a JHMCS hiányáról, a strukturális gondokról ne is beszéljünk.
Változni fog a világ. F-35 ügyileg biztos. Elkjönnek az első holland F-35 műrepülő demók, az USA hegemóniája legalábbis kommunikáció szinten változni fog arrogánsból szánalmasba, majd tovább valamerre.
Nekünk fotelszakértőknek lesz csámcsognivaló, amiből majd üthetjük egymás fejét, hogy akkor jobb-e a holland F-35A forduló szögsebessége a lengyel MiG-29-esnél, vagy a brit Typhonnál, ebből, vagy abból a szögből jobb-e fotózni a 35-öst, mint a Rafale-t, vagy csak szimplán a hangja adja el a showt.
De csak ennyi marad nekünk.
Hiába az internet információ áradata, a különféle légiparádék, ennél többet nem fogunk megtudni. Hiába szeretnénk. Mi netes okoskodók, csak egymás okoskodásaival okoskodjuk körbe egymást.
Csak egy szöget mutas ahonnan szép.KÉRLEK CSAK EGYET!Félelmetes mennyiségű, brutális indulatokkal is megtűzdelt kommenthalmot generált az F-35 család az egész interneten csak azért, mert olyan csúnyára sikeredett (ízlések és pofonok, fotók és képszögek) és ez elfogadhatatlanná teszi. Ez a gép nem szexi, ellenben drága (drága, mint az összes többi), pusztulnia kell.
Valóban hiba volt a STOL verzió miatt hordóformába eröltetni az összes modifikációt, ez tény, de a kollektív ellenszenv ennél méllyebbről fakad.
Ugyanis adott a poszt-Bush éra generálta globális USA-ellenszenv, a félresikerült nemzetközi erőprojekciók, a gőzerővel csúcsrajáratott információs hadviselés, netes trollkodás, az egész bolygót behálózó jövőképhiány és rosszkedv, az általánossá vált mindennel szembeni gyanakvással igyekezett önazonosság keresés, stb stb.
Ejj-ejj F-35, te itt szép lehetsz, de okos nem. Ja, hogy csúnya is vagy? Ennyit erről...
Csak egy szöget mutas ahonnan szép.KÉRLEK CSAK EGYET!
Oooups, ezek a rohadt Szov.. akarom mondani Orosz hekkerek, először Trump, aztán meg ez is, hihetetlen !https://www.defensetech.org/wp-content/uploads/2015/06/Su-35_600x400.jpg
Ebből a szögből azért szódával elmegy külsőre a 35 -ös, szerintem .