F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Mekkora távolságról látja és azonosítja(ez itóbbi fontosabb mert nem elég látni és lőni tudni is illik,hogy mire lő az ember) a DAS az ellen gépét?
A DAS lényegében pontszerű forrást érzékel. A célra a EOTS néz rá. Azzal 30 km-ről egy F-5-öst megkülönöztetsz egy F-16-tól vagy MiG-21-től.

Meg itt van még ezek szerint amit említettél amiből ugye az látszik,hogy az elmélet amit a modellre alapozol nem állja meg a helyét a valóságban.
Ezt most nem világos, hogy mire érted.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 270
83 996
113
Az F-117 esetére értettem.Ugye te is azt írtad,hogy a modellből kiindulva a szerb radaroknak látniuk kellett volna a gépet mert volt amelyik kedvező szögböl látott rá aztán mégsem látták.

Tehát 30km gondolom optimális körülmények közt és ugye ehhez az is kell,hogy legalább 2 gép olyan helyzetben legyen,hogy oda tud nézni az EOTS.
 
M

molnibalage

Guest
Az F-117 esetére értettem.Ugye te is azt írtad,hogy a modellből kiindulva a szerb radaroknak látniuk kellett volna a gépet mert volt amelyik kedvező szögböl látott rá aztán mégsem látták.

Tehát 30km gondolom optimális körülmények közt és ugye ehhez az is kell,hogy legalább 2 gép olyan helyzetben legyen,hogy oda tud nézni az EOTS.
Nem. Optimális körülményeknél messzer roszabb esetben tudja ezt az F-35. Dudi, a baj az, hogy eddig hiába magyarázok, te soha semmit nem értesz meg.
Mitől lehet ez...?
 
S

speziale

Guest
Ez is hülyeség. Lásd fent. A DIRCM egy célcsatornás.

  1. Már most van ellene módszer, csak nem használják, mert harcászati gépen nincs DIRCM. Láthatáron sem...
  2. Több rakéta.

Mondjuk azért a dircm rendszer mérete nem akkora, hogy ne lehetne mondjuk 2-3 rendszert rakni egy gépre. Meg aztán jól hangzik, hogy egy gépre több rakétát, de azért neked sincs "minden fegyver kódod".

Ugyanakkor a jelenlegi dircm rendszerek energiája nem elég a rekáta szenzorának "kiégetésére", csupán csak vakítja. Namost egy 128*128-as vagy 256*256-os képalkotós keresőfej vakítására ez nemigazán alkalmas.
pl. az egyik top izraeli DIRCM esetében is csak ezt írják: "According to the system developers, the initial assessment of the results highlighted that the system has the capability to successfully jam MANPADS (infra- red, ground to air heat seeking Man-Portable Missiles) from the first, second and third generation, using generic NATO jam codes."
sehol nem írnak arról, hogy lérakok ellen is hatásosan használható. Valszeg nem véletlen, hogy szállítógépeken meg heliken használják csak őket jelenleg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 270
83 996
113
Nem. Optimális körülményeknél messzer roszabb esetben tudja ezt az F-35. Dudi, a baj az, hogy eddig hiába magyarázok, te soha semmit nem értesz meg.
Mitől lehet ez...?


Átlát a felhőn meg viharon meg minden szaron?Az EOTS egy kamera rendszer miért lenne sokkal jobb mint más kamera rendszerek?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 270
83 996
113
Miért van,az,hogy teszem azt az orosz vagy európai rendszerekből 30km-et is alig nézel ki az amerikai rendszer meg ezt simán tudja szar körülmények közt?
 
M

molnibalage

Guest
Átlát a felhőn meg viharon meg minden szaron?Az EOTS egy kamera rendszer miért lenne sokkal jobb mint más kamera rendszerek?
Dudi, dudi, dudi...

A HT összefoglaló végén lesz kifejtve szépen minden mikor láthatod a SAM evolúciót és minden mást 1955-tól máig. Abból megérted majd 450 oldal után, hogy az F-35 miért olyan, amilyen...

Akkor tőmondatokban, hogy ne ülj tűkön...
  • Az IR MANPAD dual seekeres és reticle kialakítása ellen még MAWS esetén is igen duva szerencsejáték van. Low level nem opció, veszélyes. Ráadásul over a hatósugárnak is...
  • A SHORAD olyan potens, hogy kinematikailag az ellen is csak a HMZ szélés lehet próbálkozni a rakéta passzív szakaszában. Apró hiba, hogy nem látod a rakétát. Na bakker, akkor lehet 6-8 km fölé menni, mert a Tor ennyit tud. A Tor RPK, de digitális RPK nem az ósdi Sz-75/125 alapú. (Erős túlzással GSM szerű.)
  • Az area denial SAM-ek már a '90-es évek elején is 75-150 km-es HMZ-t tudtak. Sz-300V 75km , Sz-300PUU (Psz export), Sz-300PMU-1 (PM export). Ez SAGG, ez lényegében elfajzott SARH. Ezek fellőnek akármeddig. A Buk M1 kisebb HMZ-s, SARH, de eze is fellő magasra, nem tudsz felette repülni.
  • Az szovjet-orosz 4. majd 4+ gépek elkezdenek terjedni.
Na ez van. OK. Mit lehet tenni?
  1. Van PGM-ed. Hurrá, akkor fel lehet menni 8 km fölé és totál felesleges lejönni onnan, mert a PGM-et nem érdekli, hogy 800 vagy 8000 méterről dobot, a pontossága nem magasságfüggő. Lézer esetén a girostab távolságfüggés van, de igen kemény poncélokat leszámíva nincs gond, de még ott sem nagyon. Szuper, az area denial kivételé
  2. Szuper, akkor MANPAD és SHORAD kinullázva.
  3. Marad az Buk M1 és Sz-300 különféle változatok. Kinematikailag esélytelen vagy, kurva gyors a rakéta, nem is látod, mert az aktív szakasz kb. 8-10 sec, ballisztikus pályán végfázis manőverezéssel jönnek. (Ettől függetelnül közben is csinálnak korrekciókat.)
  4. Vontatott csali. A Buk M1 szerű Kub-ot nullázták vele, de az Sz-300P család ellen is jó, hiszen totál más elven működik, mint az ősrégi RPK-s Sz-75/125. Az első Sz-300 változatokat leszámítva nincs kézikövetős módszer, de ha csinálják is, akkor a sok célcsatornából marad egy. A HARM meg jön, mindenhonnan. Ez volt a 4++ gépeknél.
  5. Stealth. A kinematikai HMZ-n belül nagyrészt nem látnak ezek a rendszerek. A papíron 150 km-es PMU-1 is 50 tájára vagy alá megy össze. Akár 40 km távolságig is oda tudsz menni 10 km magasan. Onnan meg egy F-35 indít 8 db SDB-t. Sok szerencsét ennyi cél lelvölödözéséhez. Egy SDB bőven 100k USD alatt van, egy Sz-300 rakéta meg millió USD-stétel. Körberakhatod Pantsirral és Tor-ral is a Sz-300P/V-t, de mikor két irányból tucatszám jön az SDB és 4++ gépek horizolnt alól beloftolnak oldalsziromn HARM-ot, akkor a célcsatorna hirtelen kevés lesz USA szintű ellenfél ellen.
  6. Ok, a stealth is elfogy egyszer és aspektus függő. Mit lehet tenni? Honnan tudod, hogy a stealth már becsődölt? Hát jön feléd a rakéta. Nos, igaz, hogy közvetlen indításjelzés nincs RWR-en a rávezető állomástól, csak a rakéta emelkedik, kurva nagy hőjel. Az cél 8-10 km-en van. Mikor a rakéta üzemel minden felő felett repül már. A DAS látni fogja emelkedés közben. Onnan meg a radar rémér és a DAS + AESA folyamtosan követi. Ebből tudja az F-35, hogy mikor dobja ki az ALE-55-öt. A gépen van 12 db.
Így már érthető? Eléggé körbe van pontozva a nyuszi...?
 
M

molnibalage

Guest
Átlát a felhőn meg viharon meg minden szaron?Az EOTS egy kamera rendszer miért lenne sokkal jobb mint más kamera rendszerek?
Az F-35 8-10 km-en repül. Semmiféle felhő nincs 8-10km-en. Az airlinerek is azért repülnek olyan magasan, amikor csak lehet. Meg a kedvező fajlagos fogyasztásért.
Ha alacsonyabbról jön a vadászfenyegetés, akkor meg a magasságdifi miatt a támadó alárendelt helyzetben van. Ja, és akkor az orosz csoda IRST nem látja a célt, ha az felhőben közelít.

Miért van,az,hogy teszem azt az orosz vagy európai rendszerekből 30km-et is alig nézel ki az amerikai rendszer meg ezt simán tudja szar körülmények közt?
Itt simán összekevered az IRST med magasságú látástát azzal, hogy az EOTS arra néz rá, amit az DAS/radar MÁR észlelt.

Dudi, te egész egyszerűen képtelen vagy a legelemibb adatokat is összerakni.
 
M

molnibalage

Guest
Mondjuk azért a dircm rendszer mérete nem akkora, hogy ne lehetne mondjuk 2-3 rendszert rakni egy gépre.
Ne szórakzzunk már, a VC-25-ön van talán kettő. Az USA elnökének különgépén. Harcászati gépen jelenleg pontosan nulla darab van. Még kísérletileg sem rakéták egyetlen gépre sem, mert egyszerűen nincs neki hely és teljesen elk*rja az aerodinamikát. Egy vadászgép az nem egy C-130 vagy high subsonic airliner...

Meg aztán jól hangzik, hogy egy gépre több rakétát, de azért neked sincs "minden fegyver kódod".
Most akkor kapjunk már a fejünkhöz. Egy átlagos 4++ gen ASF visz 2-4 SRIR és 2-6 ARH BVR AAM-et. Hova akarsz te ennél többet...? A világ csúcs légierejeiben a SR IRA AAM meg képalkotós TVC-s rakéta.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 270
83 996
113
Az F-35 8-10 km-en repül. Semmiféle felhő nincs 8-10km-en. Az airlinerek is azért repülnek olyan magasan, amikor csak lehet. Meg a kedvező fajlagos fogyasztásért.
Ha alacsonyabbról jön a vadászfenyegetés, akkor meg a magasságdifi miatt a támadó alárendelt helyzetben van. Ja, és akkor az orosz csoda IRST nem látja a célt, ha az felhőben közelít.


Itt simán összekevered az IRST med magasságú látástát azzal, hogy az EOTS arra néz rá, amit az DAS/radar MÁR észlelt.

Dudi, te egész egyszerűen képtelen vagy a legelemibb adatokat is összerakni.


És ha célpontja a felhők alatt megy?Vagy ott nem közlekedhet a jövőben egy stealth gép pont azért,hogy elkerülje az EOTS-t?

Nem keverek semmit semmivel.Azt állítod,hogy idézlek:"Nem. Optimális körülményeknél messzer roszabb esetben tudja ezt az F-35."tehát nem nagy magasságban a kéké égen hanem teszem azt egy vihar közepén vagy felhőben,ugyan is ezt jelenti az,hogy megint csak idézlek:"Optimális körülményeknél messzer roszabb esetben tudja ezt az F-35."...
 
M

molnibalage

Guest
És ha célpontja a felhők alatt megy?Vagy ott nem közlekedhet a jövőben egy stealth gép pont azért,hogy elkerülje az EOTS-t?

Nem keverek semmit semmivel.Azt állítod,hogy idézlek:"Nem. Optimális körülményeknél messzer roszabb esetben tudja ezt az F-35."tehát nem nagy magasságban a kéké égen hanem teszem azt egy vihar közepén vagy felhőben,ugyan is ezt jelenti az,hogy megint csak idézlek:"Optimális körülményeknél messzer roszabb esetben tudja ezt az F-35."...
  • Melyik részét nem érted annak, hogy ha egy gép a célpontjához képest km-kel lenetebb repül, akkor annak a HMZ-je alárendelt a felette levővel szemben...?
  • Ha stealth vs stealth van, akkor a lentebb levő gép mit lát szerinted a szenzorjával..?
  • Szerinted az F-35-nél miért kell a DAS ezek alapján?
Dudi, egyszerűen már irritáló az, amit előadsz. Az ember rászánja az időt és nem értesz meg semmit. Nekem az az érzésem, hogy elolvasod majd az írást és pont olyan leszel utána is, mint most. Érted azt, hogy 2 és azt hogy 2, de a 2+2 és 2x2 már számodra magas. :(
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 270
83 996
113
Dudi, dudi, dudi...

A HT összefoglaló végén lesz kifejtve szépen minden mikor láthatod a SAM evolúciót és minden mást 1955-tól máig. Abból megérted majd 450 oldal után, hogy az F-35 miért olyan, amilyen...

Akkor tőmondatokban, hogy ne ülj tűkön...
  • Az IR MANPAD dual seekeres és reticle kialakítása ellen még MAWS esetén is igen duva szerencsejáték van. Low level nem opció, veszélyes. Ráadásul over a hatósugárnak is...
  • A SHORAD olyan potens, hogy kinematikailag az ellen is csak a HMZ szélés lehet próbálkozni a rakéta passzív szakaszában. Apró hiba, hogy nem látod a rakétát. Na bakker, akkor lehet 6-8 km fölé menni, mert a Tor ennyit tud. A Tor RPK, de digitális RPK nem az ósdi Sz-75/125 alapú. (Erős túlzással GSM szerű.)
  • Az area denial SAM-ek már a '90-es évek elején is 75-150 km-es HMZ-t tudtak. Sz-300V 75km , Sz-300PUU (Psz export), Sz-300PMU-1 (PM export). Ez SAGG, ez lényegében elfajzott SARH. Ezek fellőnek akármeddig. A Buk M1 kisebb HMZ-s, SARH, de eze is fellő magasra, nem tudsz felette repülni.
  • Az szovjet-orosz 4. majd 4+ gépek elkezdenek terjedni.
Na ez van. OK. Mit lehet tenni?
  1. Van PGM-ed. Hurrá, akkor fel lehet menni 8 km fölé és totál felesleges lejönni onnan, mert a PGM-et nem érdekli, hogy 800 vagy 8000 méterről dobot, a pontossága nem magasságfüggő. Lézer esetén a girostab távolságfüggés van, de igen kemény poncélokat leszámíva nincs gond, de még ott sem nagyon. Szuper, az area denial kivételé
  2. Szuper, akkor MANPAD és SHORAD kinullázva.
  3. Marad az Buk M1 és Sz-300 különféle változatok. Kinematikailag esélytelen vagy, kurva gyors a rakéta, nem is látod, mert az aktív szakasz kb. 8-10 sec, ballisztikus pályán végfázis manőverezéssel jönnek. (Ettől függetelnül közben is csinálnak korrekciókat.)
  4. Vontatott csali. A Buk M1 szerű Kub-ot nullázták vele, de az Sz-300P család ellen is jó, hiszen totál más elven működik, mint az ősrégi RPK-s Sz-75/125. Az első Sz-300 változatokat leszámítva nincs kézikövetős módszer, de ha csinálják is, akkor a sok célcsatornából marad egy. A HARM meg jön, mindenhonnan. Ez volt a 4++ gépeknél.
  5. Stealth. A kinematikai HMZ-n belül nagyrészt nem látnak ezek a rendszerek. A papíron 150 km-es PMU-1 is 50 tájára vagy alá megy össze. Akár 40 km távolságig is oda tudsz menni 10 km magasan. Onnan meg egy F-35 indít 8 db SDB-t. Sok szerencsét ennyi cél lelvölödözéséhez. Egy SDB bőven 100k USD alatt van, egy Sz-300 rakéta meg millió USD-stétel. Körberakhatod Pantsirral és Tor-ral is a Sz-300P/V-t, de mikor két irányból tucatszám jön az SDB és 4++ gépek horizolnt alól beloftolnak oldalsziromn HARM-ot, akkor a célcsatorna hirtelen kevés lesz USA szintű ellenfél ellen.
  6. Ok, a stealth is elfogy egyszer és aspektus függő. Mit lehet tenni? Honnan tudod, hogy a stealth már becsődölt? Hát jön feléd a rakéta. Nos, igaz, hogy közvetlen indításjelzés nincs RWR-en a rávezető állomástól, csak a rakéta emelkedik, kurva nagy hőjel. Az cél 8-10 km-en van. Mikor a rakéta üzemel minden felő felett repül már. A DAS látni fogja emelkedés közben. Onnan meg a radar rémér és a DAS + AESA folyamtosan követi. Ebből tudja az F-35, hogy mikor dobja ki az ALE-55-öt. A gépen van 12 db.
Így már érthető? Eléggé körbe van pontozva a nyuszi...?


Ennek mi köze a stealth gépek közti légi harchoz?
 
M

molnibalage

Guest
Ennek mi köze a stealth gépek közti légi harchoz?
Az az előző komment van. Ha te szépen eljátszod azt, hogy akkor 5-6-en vagy még lentebb repüsz, hogy takarjon a felhő, akkor a raktéa HMZ-d fele sem lesz annak, ami a 10 km-en repülő ellené. ---> Fel kell meni 8-10 km-re--- > Upsz, a data linkes DAS szenzor hálóval nézel farkasszemet...

Az orosz gépek meg szóló IRST-vel tolják jelenleg, ami nem is integrált MAWS-os... MAWS van, de független...
 
S

speziale

Guest
Ne szórakzzunk már, a VC-25-ön van talán kettő. Az USA elnökének különgépén. Harcászati gépen jelenleg pontosan nulla darab van. Még kísérletileg sem rakéták egyetlen gépre sem, mert egyszerűen nincs neki hely és teljesen elk*rja az aerodinamikát. Egy vadászgép az nem egy C-130 vagy high subsonic airliner...

Szerintem nem ártana, ha nem csuklóból lehülyéznél mindenkit, hanem mondjuk utánanézhetsz dolgoknak. a selex dircm rendszere 16kg és 18X27X31 cm. Ez azért nem olyan k*rvanagy amiből ne lehetne egy vadászgépbe beleépíteni 2/3-at. energiaigénye 200W.

Most akkor kapjunk már a fejünkhöz. Egy átlagos 4++ gen ASF visz 2-4 SRIR és 2-6 ARH BVR AAM-et. Hova akarsz te ennél többet...? A világ csúcs légierejeiben a SR IRA AAM meg képalkotós TVC-s rakéta.

És most ezzel mit akarsz mondani? amikor a dircm-ről beszélünk hol számít, hogy hány arh rakétát visz egy gép? És ha egy ellenfélre el kell lőnöd 2-3 rakétát akkor bizony gyorsan kifogyhatsz belőle, legalább is hamarabb, mint az ellenfél, akinek esetleg van dircm-je.
Megjegyzem, az egészben az a vicc, hogy valójában a kommentemben egyet értettem veled, hogy a dircm nem olyan overkill cucc, és jelenleg leginkább manpads ellen jó.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem nem ártana, ha nem csuklóból lehülyéznél mindenkit, hanem mondjuk utánanézhetsz dolgoknak. a selex dircm rendszere 16kg és 18X27X31 cm. Ez azért nem olyan k*rvanagy amiből ne lehetne egy vadászgépbe beleépíteni 2/3-at. energiaigénye 200W.
Sehol nem hülyéztelek le. Ellenben nem látok továbbra sem egyetlen gépen DIRCM-et. Kíváncsian hallgatom, hogy hogyan fednél le egy harcászati gépet körkörösen úgy, hogy képes legyen szuperszonikus repülése és maradjon stealth az F-35 is... Még 4++ gépbe sem rakta be. Senki.

És most ezzel mit akarsz mondani? amikor a dircm-ről beszélünk hol számít, hogy hány arh rakétát visz egy gép?
A teljes kép miatt írtam. Minden ASF-en van min. 2 db IR rakéta. Az F-15 és Szu-27 méretben ez lehet 4 db is. Az F-22 kivétel, ott csak kettő van.

És ha egy ellenfélre el kell lőnöd 2-3 rakétát akkor bizony gyorsan kifogyhatsz belőle, legalább is hamarabb, mint az ellenfél, akinek esetleg van dircm-je.
Ennek harcászati realitása 0-hoz közelít. Hússzor magyaráztam el eddig, hogy miért. A Gondolatok írásban is ott van az alapja.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 270
83 996
113
  • Melyik részét nem érted annak, hogy ha egy gép a célpontjához képest km-kel lenetebb repül, akkor annak a HMZ-je alárendelt a felette levővel szemben...?
  • Ha stealth vs stealth van, akkor a lentebb levő gép mit lát szerinted a szenzorjával..?
  • Szerinted az F-35-nél miért kell a DAS ezek alapján?
Dudi, egyszerűen már irritáló az, amit előadsz. Az ember rászánja az időt és nem értesz meg semmit. Nekem az az érzésem, hogy elolvasod majd az írást és pont olyan leszel utána is, mint most. Érted azt, hogy 2 és azt hogy 2, de a 2+2 és 2x2 már számodra magas. :(

Semmit nem lát nyilván de őt sem(és itt ez lenne a lényeg!lenullázni az EOTS-t)látod...Ugye itt stealth gépekről beszélünk tehát minimálisan kihasználható csak a HMZ mert pár tucat km-ről látják csak egymást meg a gépek.Hiába van Meteorod az R-77-tel szemben ha nem tudod kihasználni a majd háromszoros HMZ előnyöd azon egyszerű oknál fogva,hogy nem látod a gépet.Maradjunk csak a példánál:két F-35 védi a tankert 2 bármilyen más 5.gen.gép meg támad.A tankert tudják az 5.gen gépek,hogy hol van hisz van földi radar azon meg világít egy KC-10 így nem kell a saját radarjával látni tehát simán megközelíthetik rakétaindítási távolságra úgy a tankert a felhők alatt úgy,hogy az F-35-öknek fingjuk nem lesz arról,hogy jönnek.Sőt ha van LPI módja a radarnak akkor a tanker sem fogja tudni,hogy bemérték csak akkor amikor a rakéta saját radarja bekapcsolt de akkor már mind1.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 270
83 996
113
De jobbat mondok!Még trükközni sem kell,hisz a tanker világít a radaron tehát simán utazhat a két támadó nagy magasságban előbb fognak rakétát indítani a tankerra annál,hogy az F-35 DAS+EOTS párosa érzékelje a gépeket.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 270
83 996
113
Az az előző komment van. Ha te szépen eljátszod azt, hogy akkor 5-6-en vagy még lentebb repüsz, hogy takarjon a felhő, akkor a raktéa HMZ-d fele sem lesz annak, ami a 10 km-en repülő ellené. ---> Fel kell meni 8-10 km-re--- > Upsz, a data linkes DAS szenzor hálóval nézel farkasszemet...

Az orosz gépek meg szóló IRST-vel tolják jelenleg, ami nem is integrált MAWS-os... MAWS van, de független...


Tekintve,hogy még mindig 5.gen.gépekről beszélünk így csak a T-50 jöhet szóba orosz oldalról az meg szinte kizárt,hogy nincs szenzorfúzió főleg nem olyan primitív szinten,hogy össze ne legyen kötve a MAWS a radarral meg az IRS-T-vel(ugye itt egyszerű MAWS-ról beszélünk nem annál sokkal bonyolultabb DAS-ról).De a SZU-35Sz is tartalmaz 5.gen. technológiákat tehát messze nem elképzelhetetlen a szenzorfúzió!
 
M

molnibalage

Guest
.A tankert tudják az 5.gen gépek,hogy hol van hisz van földi radar azon meg világít egy KC-10
Stop...

tankolási átlag magasság 20 ezer láb. 300 km távolságban ez már horinozt közeli cél. 15k-n is szokás tankolni, ha úgy hozza szükség. Az biztosan horizont alatti cél tökéletesen tepsi simaságú terepen is...

így nem kell a saját radarjával látni tehát simán megközelíthetik rakétaindítási távolságra úgy a tankert a felhők alatt úgy,hogy az F-35-öknek fingjuk nem lesz arról,hogy jönnek.
Egészen addig, amíg radart nem kapcsolnak, mert földi radar nem mindig látja a tanerkt. Tudud, hadműveleti tervézés. Csak azért, mert AF és ODS alatt megtehették ezt, ebből extrapolálni a végtelenbe dőreség.

Sőt ha van LPI módja a radarnak akkor a tanker sem fogja tudni,hogy bemérték csak akkor amikor a rakéta saját radarja bekapcsolt de akkor már mind
Tankereken nincs RWR...
 
S

speziale

Guest
Sehol nem hülyéztelek le. Ellenben nem látok továbbra sem egyetlen gépen DIRCM-et. Kíváncsian hallgatom, hogy hogyan fednél le egy harcászati gépet körkörösen úgy, hogy képes legyen szuperszonikus repülése és maradjon stealth az F-35 is... Még 4++ gépbe sem rakta be. Senki.

Keress rá a Northrop ThNDR-re. Azt tervezik az f35-re majd. És nem 1-et terveznek rá, hanem 2-őt. A harcászati gépeken meg azért nem terjedt el, mert a jelenlegi dircm rendszerek, ahogy írtam manpands ellen hatásosak.

A teljes kép miatt írtam. Minden ASF-en van min. 2 db IR rakéta. Az F-15 és Szu-27 méretben ez lehet 4 db is. Az F-22 kivétel, ott csak kettő van.
Ja, igen, az f22 csak 2 van. És az f35 hány is van. Ja, 0.

Ennek harcászati realitása 0-hoz közelít. Hússzor magyaráztam el eddig, hogy miért. A Gondolatok írásban is ott van az alapja.

Miért is? Mondok 1 egyszerű példát: hasonló kategóriájú légierők csapnak össze. Te nem tudod, hogy az ellen gépén van-e dircm. Akkor ha eljutsz a vvr-ig, akkor mit csinálsz? Hány rakétát indítasz? Mert ha éppen kiderül, hogy az ellen gépén van mégis dircm, és te egyet indítasz, akkor b*szhatod, míg az ő rakétája célba talál. Vagy mondok mást. Tudod, hogy az ellen gépein van 2 dircm. Akkor ahhoz hogy túlterheld kell indítanod 3 rakétát. Na akkor utána marad egy nyamvadt rakétád, amivel kb. kitörölheted. De ha éppen f22-ben ülsz, akkor meg még inkább beszívtad.
 
  • Tetszik
Reactions: endre