M
molnibalage
Guest
Már a jenki hordozókon sincs Viking cirka 4 éve. A Viking a gigantikus szovjet tengófenyegetés miatt létezett, az ósdi de százas nagyságrendben üzemelő dízel-elektromos tengók puszta mennyisége miatt szükség volt rájuk. Ma már a US Navy-nél erre nincs igény. Vagy lesz Poseidon / Orion fedezet és a saját tengók is dolgoznak, ahogy a kísérő hajók is. A kérdés az, hogy az angolok hogyan állnak ilyen kiegészítők terén.ruhakupac said
Nem is feltetlen az F35B a gond szerintem a jelenlegi koncepcioval, hanem az AEW megoldas hianya. Remelem nem lesz komolyabb konfliktus, de ha igen, akkor rettenetesen fog hianyozni az angol CV kotelekbol az S3 Viking es az E2D.
Zárójelben, a Viking a hidegháború igazi szürke eminenciása szeritnem. Soha nem találkoztam olyan írással, ami velük foglalkozott volna, ami gépről szólt volna részletesebben, stb. Pedig baromira érdekelne, hogy hogyan képzelték el, hogy hogyan és mire lettek volna képesek a tervek szerint.
A másik dolog a géppel kapcsolatban, hogy szeritnem hihetetlenül szép vonalvezetése van a gépnek, pont olyan arányos és formás, mint az Intruder. Az én szememben a legtöbb vadászgépnél is szebb ez a két gép.
Egy navalizált Typhoon repteljesítménye érezhetően romlana, de a Super Hornet szintjére talán nem zuhanna vissza. A probléma az ár. A százas nagyságrendben épülő EF ára karcolgatja az F-35A Lot5 árát. Ezek után ne legyenek senkinek illúziói, hogy mennyibe kerülne egy olyan kifejlesztett alváltozat, amiből jó, ja 40 darab épülne...Az F18-nak szerintem sose volt realitasa ilyen teren. Ahhoz tul kozel vannak a franciak a Rafale-vel, meg az angolok epp racionalasi lazban egnek. +1 4++ gep rendszeresitese a Typhoon melle lehetetlen. Foleg hogy a vegen meg lehet, hogy kiderulne, hogy a Lodarazs jobb lett volna az angoloknak, mint a Typhoon.