Az egész íráshoz egyetlen észrevétel. Tudtommal a Mirage 2000-es pont közepes és nagyobb magasságban erős, 10 ezer méteren még az F-15-ösöknél is jobban fordulózik. Kis magasságon se rossz, de a gyérebb t/t arány miatt lendületből operál, bár nem is rosszul.
8-12 ezer méteres magasságra optimalizálták, anno a franciák ezt a magasságot lőtték be, ahol manőverezőképességgel akartak fölénybe kerülni az akkor szóba jöhető 3. és 3+ generációs gépekkel szemben (amelyek ebben a magasságban érzik főleg jól magukat, igaz, manőverezni itt se tudnak olyan jól).
A kis felületi terhelésű, nagy nyilazási szögű belépőéllel megáldott deltaszárny, a szabályozható szívócsatorna, az FbW rendszer, a réselt orrsegédszárny és az alacsony nyomásviszonyú, de kétáramú hajtómű együttesen teszi ezt lehetővé.
8-12 ezer méteres magasságra optimalizálták, anno a franciák ezt a magasságot lőtték be, ahol manőverezőképességgel akartak fölénybe kerülni az akkor szóba jöhető 3. és 3+ generációs gépekkel szemben (amelyek ebben a magasságban érzik főleg jól magukat, igaz, manőverezni itt se tudnak olyan jól).
A kis felületi terhelésű, nagy nyilazási szögű belépőéllel megáldott deltaszárny, a szabályozható szívócsatorna, az FbW rendszer, a réselt orrsegédszárny és az alacsony nyomásviszonyú, de kétáramú hajtómű együttesen teszi ezt lehetővé.