F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
ja, ha vennének belőle 2000-et mint a Marder-ből, akkor lehet nem érdekelné őket...de 350 darab mellett baromi drága cucc ám az!!!
Másrészt ha azt nézem, hogy mennyire tepernek, hogy eladják a boxer-t Ausztráliának, a UK-nek vagy éppen a cseheknek...hát szerintem baromira érdekli a német cégeket, hogy hova tudják eladni, mert ők abból élnek!!

Hohó!Még mielőtt tovább folytatnánk válasszuk külön a német államot meg a német hadiipari cégeket.A német cégeknek persze,hogy fontos az export de a német államnak nem az export a prioritás hanem a saját hadseregük!Mint ahogy a német államnak fontos azhogy saját 5.gen.gépe legyen nem a német iparnak hisz ahogy írtad valószínűleg marha drága lesz így a profitjuk is szerényebb lesz a hadiipari cégeknek.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A németeknek lenne80 milliárd eurójukha nem bevándorlókra meg idióta energetikai megoldásokra költenének.Bár megkockáztatom,hogy így is lenne ha akarnák.Elképesztően gazdag országról beszélsz.
Ráadásul ha a németek belevágnak a fejlesztésbe, akkor nem lesznek egyedül, mert beszállnak a francúzok is, akik inkább összeállnak egy hasonló méretű országgal minthogy függjenek egy világhatalomtól. És Európában van még néhány gyártó cég ...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
DRCOG9-WAAA87S1.jpg:large
 
  • Tetszik
Reactions: weasel007
S

speziale

Guest
Hohó!Még mielőtt tovább folytatnánk válasszuk külön a német államot meg a német hadiipari cégeket.A német cégeknek persze,hogy fontos az export de a német államnak nem az export a prioritás hanem a saját hadseregük!

Hát szerintem meg a német államnak elég sok prioritása van! Többek között az, hogy a német cégek versenyképesek legyenek és teremtsenek munkahelyeket, és ne állami dotáción kelljen őket fenntartani. De ha csak szigorúan a biztpol részét nézzük, akkor is legalább 2 prioritása van a német, illetve általában véve a Nyeu országoknak:
1) vannak bizonyos elvárt képeségek
2) ezeket a képességeket a legkevesebb pénzből oldják meg...

és a múltbeli tapasztalatok azt mutatják, hogy amikor ez a 2 cél konfliktusba került, akkor jellemzően a pénzügyi megfontolások "győztek" a képességek kárára

És a jelek pont nem azt mutatják, hogy a német államnak annyira fontos lenne, hogy legyen saját 5. gen gépe. Nekik az a fontos, hogy meglegyen az elvárt képesség...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Hát szerintem meg a német államnak elég sok prioritása van! Többek között az, hogy a német cégek versenyképesek legyenek és teremtsenek munkahelyeket, és ne állami dotáción kelljen őket fenntartani. De ha csak szigorúan a biztpol részét nézzük, akkor is legalább 2 prioritása van a német, illetve általában véve a Nyeu országoknak:
1) vannak bizonyos elvárt képeségek
2) ezeket a képességeket a legkevesebb pénzből oldják meg...

és a múltbeli tapasztalatok azt mutatják, hogy amikor ez a 2 cél konfliktusba került, akkor jellemzően a pénzügyi megfontolások "győztek" a képességek kárára

És a jelek pont nem azt mutatják, hogy a német államnak annyira fontos lenne, hogy legyen saját 5. gen gépe. Nekik az a fontos, hogy meglegyen az elvárt képesség...
Ha mindenki csak eddig jutna a számolgatásban mint te, akkor ma nem lenne Airbus Industrie, és minden utas csak Boeingon repülhetne. Ez monopolhelyzetet jelentene a légi utasszállításban ami kizárná a versenyhelyzetet, ez pedig több szempontból is előnytelen, repülésbiztonsági szempontból meg veszélyes is. Akik viszont részletesebben is kiszámolják a dolgokat azok azt is számításba veszik, hogy ha kiadnak egy gépre 30milliót, akkor az F-35 esetében az az utolsó centig az USA-ban fog landolni, ennek egy része adóként az USA költségvetést gyarapítja. Ha ugyanennyit (vagy akár többet is) európai gyártású gépre költenek, akkor a vállalati adók, a személyi jövedelem adórésze és az elköltött fizetés ÁFÁ-ja (pl. Hanzi-n és Pierre-en keresztül) a francia és német költségvetésbe fog visszafolyni, H. és P. nem munkanélküli segélyért folyamodik vagy nem kivándorol hogy szakmában maradva F-35-öt gyártson és külföldön adózzon. Szóval szerintem vannak olyan közgazdászok, akik ezt is ki tudják számolni, és vannak olyan politikusok akiknél ez is számít. És ez csak a gazdasági/társadalmi része a dolognak, ehhez még jön a katonai/politikai függőség vagy függetlenség kérdése és fontossága.
 
S

speziale

Guest
Ha mindenki csak eddig jutna a számolgatásban mint te, akkor ma nem lenne Airbus Industrie, és minden utas csak Boeingon repülhetne. Ez monopolhelyzetet jelentene a légi utasszállításban ami kizárná a versenyhelyzetet, ez pedig több szempontból is előnytelen, repülésbiztonsági szempontból meg veszélyes is. Akik viszont részletesebben is kiszámolják a dolgokat azok azt is számításba veszik, hogy ha kiadnak egy gépre 30milliót, akkor az F-35 esetében az az utolsó centig az USA-ban fog landolni, ennek egy része adóként az USA költségvetést gyarapítja. Ha ugyanennyit (vagy akár többet is) európai gyártású gépre költenek, akkor a vállalati adók, a személyi jövedelem adórésze és az elköltött fizetés ÁFÁ-ja (pl. Hanzi-n és Pierre-en keresztül) a francia és német költségvetésbe fog visszafolyni, H. és P. nem munkanélküli segélyért folyamodik vagy nem kivándorol hogy szakmában maradva F-35-öt gyártson és külföldön adózzon. Szóval szerintem vannak olyan közgazdászok, akik ezt is ki tudják számolni, és vannak olyan politikusok akiknél ez is számít. És ez csak a gazdasági/társadalmi része a dolognak, ehhez még jön a katonai/politikai függőség vagy függetlenség kérdése és fontossága.
 
S

speziale

Guest
Ha mindenki csak eddig jutna a számolgatásban mint te, akkor ma nem lenne Airbus Industrie, és minden utas csak Boeingon repülhetne. Ez monopolhelyzetet jelentene a légi utasszállításban ami kizárná a versenyhelyzetet, ez pedig több szempontból is előnytelen, repülésbiztonsági szempontból meg veszélyes is.


Gondolom most azt hiszed, hogy az Airbus milyen jó ellenpélda. Holott baromira nem az, méghozzá azért nem mert gazdasági oldalról a kereskedelmi repülőgép gyártás tökre eltér a harci gép gyártástól. Miért:
ad1) a kereskedelmi gépek árán belül sokkal kisebb súlyt tesznek ki a fix költségek, úgy mint pl.: k+f. Ezt szerintem elég könnyen beláthatod magad is ha ránézel egy 1957-ben bemutatott B707-re meg egy mai gépre. És akkor nézdd hozzá mondjuk az f104 vs. f35-öt!! Márpedig a fix költségek aránya érdemben meghatározza az optimális üzemméretet. Nem hiába, hogy még az USA-ban is folyamatos volt a konszolidáció a hadiiparban....
ad2) a kereskedelmi repgépek piaca növekvő, míg a harci gépeké csökkenő, ráadásul a kergépek életciklusa is sokkal rövidebb. Mi következik ebből? Hát az, hogy az LM kb. önmagában akkora gyártókapacitással bír, amivel képes lenne kielégíteni az USA és a vele szövetséges országok elkövetkezendő 15 évben jelentkező gépigényét. Ezzel szemben a kergépek piacán a Boeing és az Airbus együttesen sem tudják kielégíteni az igényeket, nem véletlenül növekszik folyamatosan a backlog-juk...

Akik viszont részletesebben is kiszámolják a dolgokat azok azt is számításba veszik, hogy ha kiadnak egy gépre 30milliót, akkor az F-35 esetében az az utolsó centig az USA-ban fog landolni, ennek egy része adóként az USA költségvetést gyarapítja. Ha ugyanennyit (vagy akár többet is) európai gyártású gépre költenek, akkor a vállalati adók, a személyi jövedelem adórésze és az elköltött fizetés ÁFÁ-ja (pl. Hanzi-n és Pierre-en keresztül) a francia és német költségvetésbe fog visszafolyni, H. és P. nem munkanélküli segélyért folyamodik vagy nem kivándorol hogy szakmában maradva F-35-öt gyártson és külföldön adózzon. Szóval szerintem vannak olyan közgazdászok, akik ezt is ki tudják számolni, és vannak olyan politikusok akiknél ez is számít. És ez csak a gazdasági/társadalmi része a dolognak,

hahaha...
ad1) azt ugye tudod, hogy az f35-be egy csomó európai cég is szállít be? Mint ahogy az EF-be is szállít egy csomó US cég is
ad2) szerinted amikor az LM vezérigazgatója a prémiumából Porsche-t vesz, vagy az F35-ön dolgozó mérnök BMW-t, vagy Miele hűtőt esetleg Európába megy nyaralni, akkor pontosan hol is landol az USA által az f35-re elköltött pénz?????
ad3) azt a baromi egyszerű dolgot nem vagy(tok) képes(ek) megérteni, hogy most nekiállni fejleszteni egy euópai 5. gen gépet, annak a programnak a költsége kb. 4szer akkora lenne mintha megvennék az f35-öt.
Arra a baromi egyszerű kérdésre válaszolj már légyszíves, hogy a német védelmi képesség szempontjából mi lenne a jobb és melyik megvalósulásának lehetne nagyobb realitása? Venni 20 milliárd dollárért f35-öt és mondjuk további 20 milliárdért venni még Puma/Boxert/fejleszteni Leo3-at/több type 214/vagy tetszés szerinti dolog behelyettesíthető, vagy kifejleszteni egy sajátot, ami vagy elkészül időre vagy nem (a Tornádól leváltásának idejére) és az egész program tokkal vonóval kerülne 80 milliárdba.

ehhez még jön a katonai/politikai függőség vagy függetlenség kérdése és fontossága

A németek az f35 nélkül is egy csomó US cuccot használnak (ESSM, Patriot, Paveway bombák, HARM) amik elég fontos képesség meghatározó dolgok....Aztán eddig sem volt ebből gondjuk....nem tudom, hogy az f35 kapcsán mit kell ezen ennyit parázni....ők amikor az elvárt katonai képességeket meghatározzák nem az a céljuk, hogy az USA-val háborúzzanak, vagy az USA-val konkuráló szuperhatalom legyenek...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 499
59 997
113
Àlmodozàs az élet megrontòja....:)
Nem lesz német F-35-ös. Nem fogjàk a német ( és euròpai) hadiipariképességeket ezen a téren az amik meghosszabbitott munkapadjàvà degradàlni. Lesz uj "Eurofighter" elöbb utòbb....
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Gondolom most azt hiszed, hogy az Airbus milyen jó ellenpélda. Holott baromira nem az, méghozzá azért nem mert gazdasági oldalról a kereskedelmi repülőgép gyártás tökre eltér a harci gép gyártástól. Miért:
ad1) a kereskedelmi gépek árán belül sokkal kisebb súlyt tesznek ki a fix költségek, úgy mint pl.: k+f. Ezt szerintem elég könnyen beláthatod magad is ha ránézel egy 1957-ben bemutatott B707-re meg egy mai gépre. És akkor nézdd hozzá mondjuk az f104 vs. f35-öt!! Márpedig a fix költségek aránya érdemben meghatározza az optimális üzemméretet. Nem hiába, hogy még az USA-ban is folyamatos volt a konszolidáció a hadiiparban....
ad2) a kereskedelmi repgépek piaca növekvő, míg a harci gépeké csökkenő, ráadásul a kergépek életciklusa is sokkal rövidebb. Mi következik ebből? Hát az, hogy az LM kb. önmagában akkora gyártókapacitással bír, amivel képes lenne kielégíteni az USA és a vele szövetséges országok elkövetkezendő 15 évben jelentkező gépigényét. Ezzel szemben a kergépek piacán a Boeing és az Airbus együttesen sem tudják kielégíteni az igényeket, nem véletlenül növekszik folyamatosan a backlog-juk...



hahaha...
ad1) azt ugye tudod, hogy az f35-be egy csomó európai cég is szállít be? Mint ahogy az EF-be is szállít egy csomó US cég is
ad2) szerinted amikor az LM vezérigazgatója a prémiumából Porsche-t vesz, vagy az F35-ön dolgozó mérnök BMW-t, vagy Miele hűtőt esetleg Európába megy nyaralni, akkor pontosan hol is landol az USA által az f35-re elköltött pénz?????
ad3) azt a baromi egyszerű dolgot nem vagy(tok) képes(ek) megérteni, hogy most nekiállni fejleszteni egy euópai 5. gen gépet, annak a programnak a költsége kb. 4szer akkora lenne mintha megvennék az f35-öt.
Arra a baromi egyszerű kérdésre válaszolj már légyszíves, hogy a német védelmi képesség szempontjából mi lenne a jobb és melyik megvalósulásának lehetne nagyobb realitása? Venni 20 milliárd dollárért f35-öt és mondjuk további 20 milliárdért venni még Puma/Boxert/fejleszteni Leo3-at/több type 214/vagy tetszés szerinti dolog behelyettesíthető, vagy kifejleszteni egy sajátot, ami vagy elkészül időre vagy nem (a Tornádól leváltásának idejére) és az egész program tokkal vonóval kerülne 80 milliárdba.



A németek az f35 nélkül is egy csomó US cuccot használnak (ESSM, Patriot, Paveway bombák, HARM) amik elég fontos képesség meghatározó dolgok....Aztán eddig sem volt ebből gondjuk....nem tudom, hogy az f35 kapcsán mit kell ezen ennyit parázni....ők amikor az elvárt katonai képességeket meghatározzák nem az a céljuk, hogy az USA-val háborúzzanak, vagy az USA-val konkuráló szuperhatalom legyenek...

A baj a folyamatos adatkapcsolattal van nem az F-35-el.
Azt pedig naivitás gondolni,hogy az amerikaiak(és ez nem csak az amerikaiak sajátja ne gondoljuk,hogy mások másként csinálnák ugyan ebben a szituban) kihagyták azt a lehetőséget,hogy adott esetben szoftveresen kukára vágják az F-35-öt.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
em tudom, hogy az f35 kapcsán mit kell ezen ennyit parázni....ők amikor az elvárt katonai képességeket meghatározzák nem az a céljuk, hogy az USA-val háborúzzanak, vagy az USA-val konkuráló szuperhatalom legyenek...
Az aki F35-öst vesz az elfogadja
- a politikai kockázatot: nevezetesen hogy az USA mondja meg neki hogy mikor, ki ellen használhatja a gépeket.
https://forum.htka.hu/threads/lockheed-martin-f-35-lightning-ii.119/page-147#post-389937
- technikai kockázatot: mi van ha egyszer megszakad a kapcsolat az USA-beli szerverekkel? Akkor hogy fog frissülni a Mission Data File?
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
off
adnál pár forrást, ahol megtiltotta az USA vagy más fegyverexportőr, hogy a tőlük vásárolt fegyvereket hazsnálja valamelyik fél egy fegyveres konfliktusban?

ja , mást se hallok hogy az USAnakazazérdeke hogy háborúlegyen hogyledhassa a fegyverit, mert abból él...

na most akkor döntsük el hogy mi van...

ON
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
S

speziale

Guest
Az aki F35-öst vesz az elfogadja
- a politikai kockázatot: nevezetesen hogy az USA mondja meg neki hogy mikor, ki ellen használhatja a gépeket.
https://forum.htka.hu/threads/lockheed-martin-f-35-lightning-ii.119/page-147#post-389937
- technikai kockázatot: mi van ha egyszer megszakad a kapcsolat az USA-beli szerverekkel? Akkor hogy fog frissülni a Mission Data File?

Nézd, ez a "az USA egy gombnyomással lekapcsolhatja a gépeket" dolog már elég régóta tartja magát itt a fórumon, és nemcsak az f35 kapcsán, hanem az amraam-al meg másokkal kapcsolatban is előjött.
Azért ilyen dolgot tényként beállítva, és tök hülyének nézni az összes f35-öt rendszerbe állító országot, kicsit erős....
És abból amit te is linkeltél még baromira nem következik az, hogy az USA lekapcsolhatja az f35-öt, ha akarja. Max az lesz, hogy az adott ország nem fog hozzáférni az újabb mission file riport-okhoz...de amint éppen te is írtad, ezek gondozása sem kizárólag az USA kezében van, hiszen az olaszok és norvégoknak van külön ilyen szerverük, sőt te írtad, hogy összesen 4 ilyen van
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Az olasz és norvég külön szerver az USA-ban van fizikailag, egy fejszével azonnal lekapcsolható, ha egyszer valamilyen okból az olaszok az USA ellen fordulnának. Bizonyíték nincs természetesen arra, hogy az F-35-ösök a Lockheetól vagy a Pentagontól lekapcsolhatóak, mivel a kódokat még a vásárló országok sem kapják meg, de lehet hardveres megoldás is (pl az egyik vezérlőchipbe van egy ilyen utasításkészlet beleégetve), amit a kiadott szoftver sem tárna a nagyköznség elé. Ráadásul kurvahosszú a szoft, rengeteg meló átnézni, és ha rá is találsz még mindig lehetne azt mondani, hogy csak egy bug és nem egy hátsó kapu. Vagy ha minden fasza akkor megkapod a következő szoft frissítéssel. Hülyék lennének nem megcsinálni a hátsó kaput, már a saját érdekérvényesítő képességük miatt is, a szövetségek nem tartanak míg a világ.
 

LMzek

Well-Known Member
2017. szeptember 18.
594
506
93
Nézd, ez a "az USA egy gombnyomással lekapcsolhatja a gépeket" dolog már elég régóta tartja magát itt a fórumon, és nemcsak az f35 kapcsán, hanem az amraam-al meg másokkal kapcsolatban is előjött.
Azért ilyen dolgot tényként beállítva, és tök hülyének nézni az összes f35-öt rendszerbe állító országot, kicsit erős....
És abból amit te is linkeltél még baromira nem következik az, hogy az USA lekapcsolhatja az f35-öt, ha akarja. Max az lesz, hogy az adott ország nem fog hozzáférni az újabb mission file riport-okhoz...de amint éppen te is írtad, ezek gondozása sem kizárólag az USA kezében van, hiszen az olaszok és norvégoknak van külön ilyen szerverük, sőt te írtad, hogy összesen 4 ilyen van

IT*-közeli vagyok: nem túl bonyolult a leállást eseti hiba, körülmények (ritka!? :), balszerencsés összejátszásának "előadni"!

PÉLDA: az IBM Dél-Amerikai banki(!) rendszerei (véletlenül) mindig összeomlottak, ha nem fizették a részletet a (brazil, argentín, ...), állami hivatalok, bankok, stb..

Tippelj, hány napon belül utaltak???

(...segítek: sokszor néhány órán (!!!) belül...)

És ezt már a hatvanas évegben(!!!) megcsinálták!


*IT: Információs Technológia (számítógép) alkalmazás, fejlesztés, ...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nézd, ez a "az USA egy gombnyomással lekapcsolhatja a gépeket" dolog már elég régóta tartja magát itt a fórumon, és nemcsak az f35 kapcsán, hanem az amraam-al meg másokkal kapcsolatban is előjött.
Azért ilyen dolgot tényként beállítva, és tök hülyének nézni az összes f35-öt rendszerbe állító országot, kicsit erős....
Még egyszer...
Én kockázatokról írtam - azon belül is politikairól és technikairól - nem pedig tényekről.
Ami tény (legalább is eddig még senki nem cáfolta) hogy a szerverek az USA-ban vannak. Szerintem létező kockázat hogy ha az USA érdekeivel ellentétesen akarod használni az F35-öst akkor egyszerűen megtagadja a hozzáférést a szerveredhez...bolond lenne nem így tenni. Az F35-öst rendszeresítő országok nem hülyék, hanem elfogadják ezt a kockázatot.

Max az lesz, hogy az adott ország nem fog hozzáférni az újabb mission file riport-okhoz...de amint éppen te is írtad, ezek gondozása sem kizárólag az USA kezében van, hiszen az olaszok és norvégoknak van külön ilyen szerverük, sőt te írtad, hogy összesen 4 ilyen van
A frissített Mission Data File nélkül az F-35 a saját szenzorai által begyűjtött adatokra tud hagyatkozni, illetve azokra az információ forrásokra, amik az adott üzemeltető fennhatósága alatt vannak, de abból is csak azokra mik képesek megosztani a begyűjtött infókat az F-35-tel.
Nyilvánvaló hogy az F35 szenzorai nagyon fejlettek, de ezzel a korlátozással a képességei jelentős részétől elesik. Nem lesz az amit az Izraeli pilóta írt hogy mire 1500 m-re emelkedett kitárult előtte az egész Közel Kelet légi-földi taktikai helyzetképe...

Másrészt - feltételezem - az F35-ök műholdas adatkapcsolatban vannak a szerverekkel. Ez addig rendben van amíg aszimmetrikus háborúban veszel részt, de egy Orosz vagy Kínai kaliberű játékos először az USA műhold hálózatát fogja támadni. Lehetsz te az USA leg hűségesebb szövetségese ha technikai okokból egyszerűen nem férsz hozzá az adataidhoz...
 
M

molnibalage

Guest
Már legalább 260 F-35 legördült a szalagról, egy olyan komolynak tűnni akaró ország mint aminek a partjait a Fekete-tenger Jeges-tenger és a Csendes óceán mossa nem maradhat le. Norvég légierőt 5 év múlva nem fogja tudni legyűrni. A Fekete-tengert és Szíriát se tudja majd megszállva tartani ha a törököknek is megérkezik az F-35.
Jön a csendes halál akkor már kevés lesz a hibinis zavarós füllentések. Nem lesz védelem. Ha jönnek a képek a vízbe fúlt pilótáikról majd átértékelik expanzív és idejétmúlt politikájukat.
285 az F-16.net --en levő DB szerint.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 213
81 111
113
https://www.aftenposten.no/norge/i/yv3B6E/Russerne-fikk-apen-omvisning-pa-F-35-basen

"Three Russian military observers were allowed into Norway’s Ørland air base and see the newly-arrived F-35.
Russia filed the request under the 2011 Vienna Document, which allows participating states of the Organization for Security and Co-operation in Europe to inspect each other’s bases."


d21438a2-b0b3-447e-b66f-1ded868b589b


(másik topikban már volt a kép.)
 
  • Tetszik
Reactions: endre

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 563
113
https://www.aftenposten.no/norge/i/yv3B6E/Russerne-fikk-apen-omvisning-pa-F-35-basen

"Three Russian military observers were allowed into Norway’s Ørland air base and see the newly-arrived F-35.
Russia filed the request under the 2011 Vienna Document, which allows participating states of the Organization for Security and Co-operation in Europe to inspect each other’s bases."


d21438a2-b0b3-447e-b66f-1ded868b589b


(másik topikban már volt a kép.)


Ennek mi értelme,haszna van?Nyilván mindent tudnak egymás technikájáról,legalábbis többet,minthogy 3 katona körbesétálhatja Norvégiában az F35-öt.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 563
113
Ugyanakkor az a 100 darab ausztrál f35 totál szét tudná kapni a teljes orosz távol-keleti légvédelmet


Hogyan?
Van némi távolság,100db F35 hány hordozóra férne föl?100db vadászt hányszor kellene megtankolni odáig,meg vissza,hogyan?
Nem sokat értek a műholdakhoz,de nincs okom feltételezni,hogy az Oroszoknak ne lenne elég ahhoz,hogy ne látnának ilyen mértékű F35 koncentrációt,vagy konkrét felszállásokat,szerintem nem lenne hová visszatérni a vadászoknak,az első berepülés után,kb.
Ne viccelődjünk már,műholdról el lehet olvasni a karóra sorozatszámát,kizárhatónak tartom,hogy olyan mélyen szundizna a medve,hogy ilyen koncentrált támadást,ekkora anyahajó mennyiséget ne vennének észre,és nem is válaszolnának.
Nagyobb összegben fogadnék rá,hogy abban a másodpercben tudnának róla,mikor az első F35 felszáll,sokba fájna a kengurusoknak egy ilyen meggondolatlanság.
Nagyon alábecsülni nem kellene őket,fél óra alatt mélygarázst csinálnának az ausztrálok minden városából,joggal.
Megjegyezném,hogy ami nem halad náluk,az nem csak azért nem haladhat,mert nincs elég pénzük,vagy tök hülyék,simán nem égeti őket a dolog,pakfa,armata,stb,mert így is gond nélkül kibalanszíroznak bármilyen támadót,őrültség lenne megtámadni őket,nem fognak sz@rozni,és igazuk van.
El nem tudom képzelni,hogy épeszű nato vadászpilóta végrehajtana egy ilyen/bármilyen Oroszország elleni támadást,épp 1 nagy lyuk lenne a támaszpont/anyahajó helyén,mire visszatérne rá,meg kb az otthoni főbb laktanyáik helyén,el kellene felejteni az ilyen találgatásokat.
Szerintem.