1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Fade

    Fade Well-Known Member

    Németek tervezték HARM/ALARm kategóriában az ARMIGERt. Meteorra épűlt volna, de kb 2006-2008 között lelötték a fejlesztést.
     
  2. joker

    joker Well-Known Member

    Akkor már olyan kurva jelentéktelen lesz az 5. gen F-35 az új szofttal is, amikor az orosz és amerikai gépek légicsatáznak szemtől szembe, hogy arra szavak nincsenek. Amúgy meg nem tudsz semmit az új szuhojokról, az elkészülő 57-esről meg még annyt sem, ami a konkrét harci képességeit illeti.
     
    fip7 likes this.
  3. Roni

    Roni Well-Known Member

    :oops::oops:

    Mert az OLS kialakítása ismét az orra került csak nem alúlra hanem felülre mint a régi.

    Ez sokkal jobbnak tűnik . Míg a PAKFA f-22 akar lenni addig a j-20 már f-35-ös[​IMG]
     
  4. joker

    joker Well-Known Member

    Igen igen, az Audi meg az a Volkswagen amelyik BMW akar lenni. Az egy kurva szenzor, van két méter kábele a számítógépig és valahol ki kell lógjon a gépből ahoz, hogy lásson is valamit. Most komolyan azt hiszed, hogy az oroszok nem tudnak a gép aljára vágni neki egy lyukat és emiatt rakták a tetejére? Így optimálisabb az elképzelésük szerint és kész.
     
    endre and fip7 like this.
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ha ez a holland be tud ülni a gépbe, akkor elég tágas lehet az F-35 pilótafülke. Az F-16-osba biztos nem férne be.

    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egészen más dolog nyitott kabin mellett földönbeleülni és odafent órákat eltölteni benne.
     
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Én a holland, belga stb. F-16-osokban alig fértem el, pedig sokkal kisebb vagyok, mint a fotón látható ember. Földön, nyitott kabinnál, hasonló helyzetben, mint ami a fotón látszik.
     
    sirdavegd likes this.
  9. Roni

    Roni Well-Known Member

    Basszus akkor nekem gyerek méretűek lennének a 105 kg-al (mivel edzek) + a vállam eléggé széles is be sem férnék ha igen elég kényelmetlen lenne :D:D
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A Gripen kabinja egyesek szerint a MiG-21-nél is szűkebb. Én ültem benne és télnek nem tűnik nagynak finoman szólva. Az F-15 kabinjánál mindig szemléletes a könynöklő ember az egyik képen a típusról. Az egy hodály ezekhez képest, ahogy a T-55/62 belső tere a T-72-höz képest.
     
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Érdekes dolog ez a T-72 belső tér mert valóban kevesebb légköbméter jut egy főre ellenben nincs töltő aki elfoglalja a torony felét.Pl a parancsnok a T-72-ben gond nélkül kinyújthatja a lábát mert nem ül előtte az irányzó.El lehet mondani,hogy a T-72 tornya kényelmesebb a kisebb hely ellenére mint a T-62 tornya.
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Én is ültem mindkettőben. Ezért sem értem hogy bizonyos emberek hogyan férnek el és tudnak hatékonyan feladatot végrehajtani a Gripenben.
     
  13. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Aha,szerinted "jobbnak tűnik",értem,le is verik a kommented után Ivánék,mert ők ezt eddig nem vették észre...
    Szerinted e fórum teljes tudását összeraknánk,lehetnénk portások a tervező iroda parkolójában?
    .....
     
    aquarell likes this.
  14. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Szerintem o muszaki ( egyenruha ) es kulonbseg van ulni vagy repulni egy szekben.
     
    Nagy Csaba likes this.
  15. Roni

    Roni Well-Known Member

    Elég volna az oroszoknak pár tippet adnák hogy miket kéne Kínából beszerezni és éveket és milliárd dollárokat spórolnának meg ;)
     
  16. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Az biztos.
     
    Roni likes this.
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Igen, műszaki. Azt gondoltam, ez mindenkinek egyértelmű.
     
  18. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  19. rudi

    rudi Well-Known Member

    Kedvenc Norvég F-35 pilóta barátunk ismét - szerintem - érdekes részleteket árult el az F-35-ök üzemeltetéséről és az adatok megosztásáról.
    http://nettsteder.regjeringen.no/kampfly/2017/11/22/har-kontroll-pa-egne-data/
    Szerinte az ALIS rendszerbe felkerülő adatok az egyes nem USA felhasználók által szűrhetőek.

    Viszont - és ez új infó volt nekem - létezik egy ALIS-tól független USA bázisú ún. Reprogramming Laboratory (Újraprogramozási Laboratórium) hálózat, aminek közvetlen hozzáférése van minden F-35-ös Mission Data File-ihoz. Ez a könyvtár igazából nem más mint az adott környezetben az F-35-re leselkedő veszélyek leírása. A rendszer minden felszállás előtt updateli a fileokat.
    A rendszer központja az USA ban van.
    Norvégia az Olaszországgal közösen létrehozott egy saját Reprogramming Laboratory-t, (összesen négy labor létezik) ahol a saját nemzeti adataikat tárolják, de ennek a központja is az USA-ban van!
     
    zolkas, Wier, wolfram and 3 others like this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

Ezen oldal megosztása