F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Az F-22 nem is volt eladó, senkinek sem. Én mindent értek, hogy már eltelt azóta jó sok év, nincs annyi pénz a világon hogy megint érdemes legyen beindítani újra a gyártósorát, meg az F-35 is már csak soknemzetes felállásban fér bele az USA-nak is, de valahogy akkor is azt érzem, hogy valahogy az F-35 nem olyan mérföldkő mint az F-22 volt a maga idejében.
Másféleképpen pedig sokkal inkább az. A jelenlegi F-22A süket és vak a majd combat ready F-35A-hoz képest és doble digit SAM ellen védelen is, mert nuki vontatott csali.

Az F-22 "csak" egy fejlett AESA radaros erősebb F-15 (köszönhető belső fegyvertérnek), de kb. ennyi. Van amiben (HOBS képesség) még kevesebbet is tud, mert nem nagyon kell neki.

Tény hogy szenzorfúzió, DAS, EOTS és mindenféle betűszó játszik, meg nagy belső üa. tér, és stealth képesség egyben, az jó csomag, de hogy ez a gép repteljesítményben, fegyverzet mennyiségben, egyes aspektusokból(oldalról és főleg hátulról) nézve stealth képességben nem tud annyit mint a jóval régebbi F-22 tudott, azért egyre több helyen olvasni.
Mert az ATF program kezdete óta megváltozott, hogy min van a hangsúly. 1982-ben azt látták, hogy a 4. gen gépek halomra mészárolták a szírekét. Lehetett ráfogni a repteljesítményre és fejlett AAM-re is, ebből lett az F-22 a 4. gen avdersary gépek ellen. Csak azóta eltelt majd 30 év és volt ODS és AF.

Az AF alatt meg volt, hogy szerb és jenki gépek percekig egymás mellett kolbászoltak és lövésük sem volt egymásról. Kettőt találatsz, hogya DAS + data link miért annyira magasra taksált.

Tudom én hogy ez nem az a kimondott Air Superiority fighter, de akkor is, ha kikopnak az F-22-k, ez lesz A GÉP az USA-ban, és úgy néz ki a nyugati világban még sokáig.
Ez beláthatatlam messzeségben van. Emiatt halál felesleges aggódni.

S akkor ha nem lesz az USA-ban más a tarsolyban, egy korszak véget érhet.
Márminthogy szerinted ha az USA-nak lesz igénye F-22 igényű repteljesíményű csúcsvadászra, akkor nem fogja tudni összerakni?
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
egyszer már én is pedzegettem ezt a kérdést, és akkor a következő válaszok érkeztek:

1) szu57
2) az orosz légvédelem fejlődése, ami egyrészt a HMZ növekedésében másrészt a célcsatorna szám növekedésében jelentkezik. Emiatt ahhoz, hogy szétkapj egy s400-as rendszert sok rakétára lehet szükséged, ráadásul egy nem lopakodó gép esetén a HARM 100 km-es hatótávja sem elegendő

ettől függetlenül az bennem is felmerült, hogy ha a németek+franciák fejlesztenének egy új ARM rakétát (legagyizva: a meteor hajtóművét felskáláznák a HARM méretére és rápakolnák a HARM fejét), akkor ez tudhatna kb. 200 km-es hatótávot, ami már elég lehetne az s400 ellen is. Ebből a rakettából meg az EF tudna vinni 4-et, ami már nem annyival kevesebb, mint az f35 8 db-os SDB készlete.
De nyilván ekkor is felmerülnének a következők: hasonló mennyiségű célcsatorna biztosításához így is 2szer annyi EF kellene, ráadásul az SDB2-es kb. 150-200ezer dolláros árával szemben az ARM rakéta kerülne több, mint 1 misibe.

Németek tervezték HARM/ALARm kategóriában az ARMIGERt. Meteorra épűlt volna, de kb 2006-2008 között lelötték a fejlesztést.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Majd akkor is ezt írd mikor hülyére pofozzák a ruszki gépeket ;)
Akkor már olyan kurva jelentéktelen lesz az 5. gen F-35 az új szofttal is, amikor az orosz és amerikai gépek légicsatáznak szemtől szembe, hogy arra szavak nincsenek. Amúgy meg nem tudsz semmit az új szuhojokról, az elkészülő 57-esről meg még annyt sem, ami a konkrét harci képességeit illeti.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
:oops::oops:
az elkészülő 57-esről meg még annyt sem


Mert az OLS kialakítása ismét az orra került csak nem alúlra hanem felülre mint a régi.

Ez sokkal jobbnak tűnik . Míg a PAKFA f-22 akar lenni addig a j-20 már f-35-ös
VtPhDBF.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
:oops::oops:



Mert az OLS kialakítása ismét az orra került csak nem alúlra hanem felülre mint a régi.

Ez sokkal jobbnak tűnik . Míg a PAKFA f-22 akar lenni addig a j-20 már f-35-ös
VtPhDBF.jpg
Igen igen, az Audi meg az a Volkswagen amelyik BMW akar lenni. Az egy kurva szenzor, van két méter kábele a számítógépig és valahol ki kell lógjon a gépből ahoz, hogy lásson is valamit. Most komolyan azt hiszed, hogy az oroszok nem tudnak a gép aljára vágni neki egy lyukat és emiatt rakták a tetejére? Így optimálisabb az elképzelésük szerint és kész.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Ha ez a holland be tud ülni a gépbe, akkor elég tágas lehet az F-35 pilótafülke. Az F-16-osba biztos nem férne be.

23621330_413829319020179_224555810314323925_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Én a holland, belga stb. F-16-osokban alig fértem el, pedig sokkal kisebb vagyok, mint a fotón látható ember.

Basszus akkor nekem gyerek méretűek lennének a 105 kg-al (mivel edzek) + a vállam eléggé széles is be sem férnék ha igen elég kényelmetlen lenne :D:D
 
M

molnibalage

Guest
Én a holland, belga stb. F-16-osokban alig fértem el, pedig sokkal kisebb vagyok, mint a fotón látható ember. Földön, nyitott kabinnál, hasonló helyzetben, mint ami a fotón látszik.
A Gripen kabinja egyesek szerint a MiG-21-nél is szűkebb. Én ültem benne és télnek nem tűnik nagynak finoman szólva. Az F-15 kabinjánál mindig szemléletes a könynöklő ember az egyik képen a típusról. Az egy hodály ezekhez képest, ahogy a T-55/62 belső tere a T-72-höz képest.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 434
84 357
113
A Gripen kabinja egyesek szerint a MiG-21-nél is szűkebb. Én ültem benne és télnek nem tűnik nagynak finoman szólva. Az F-15 kabinjánál mindig szemléletes a könynöklő ember az egyik képen a típusról. Az egy hodály ezekhez képest, ahogy a T-55/62 belső tere a T-72-höz képest.

Érdekes dolog ez a T-72 belső tér mert valóban kevesebb légköbméter jut egy főre ellenben nincs töltő aki elfoglalja a torony felét.Pl a parancsnok a T-72-ben gond nélkül kinyújthatja a lábát mert nem ül előtte az irányzó.El lehet mondani,hogy a T-72 tornya kényelmesebb a kisebb hely ellenére mint a T-62 tornya.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
A Gripen kabinja egyesek szerint a MiG-21-nél is szűkebb. Én ültem benne és télnek nem tűnik nagynak finoman szólva. Az F-15 kabinjánál mindig szemléletes a könynöklő ember az egyik képen a típusról. Az egy hodály ezekhez képest, ahogy a T-55/62 belső tere a T-72-höz képest.

Én is ültem mindkettőben. Ezért sem értem hogy bizonyos emberek hogyan férnek el és tudnak hatékonyan feladatot végrehajtani a Gripenben.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 215
57 542
113
:oops::oops:



Mert az OLS kialakítása ismét az orra került csak nem alúlra hanem felülre mint a régi.

Ez sokkal jobbnak tűnik . Míg a PAKFA f-22 akar lenni addig a j-20 már f-35-ös
VtPhDBF.jpg


Aha,szerinted "jobbnak tűnik",értem,le is verik a kommented után Ivánék,mert ők ezt eddig nem vették észre...
Szerinted e fórum teljes tudását összeraknánk,lehetnénk portások a tervező iroda parkolójában?
.....
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
T

Törölt tag 1586

Guest
Kedvenc Norvég F-35 pilóta barátunk ismét - szerintem - érdekes részleteket árult el az F-35-ök üzemeltetéséről és az adatok megosztásáról.
http://nettsteder.regjeringen.no/kampfly/2017/11/22/har-kontroll-pa-egne-data/
Szerinte az ALIS rendszerbe felkerülő adatok az egyes nem USA felhasználók által szűrhetőek.

Viszont - és ez új infó volt nekem - létezik egy ALIS-tól független USA bázisú ún. Reprogramming Laboratory (Újraprogramozási Laboratórium) hálózat, aminek közvetlen hozzáférése van minden F-35-ös Mission Data File-ihoz. Ez a könyvtár igazából nem más mint az adott környezetben az F-35-re leselkedő veszélyek leírása. A rendszer minden felszállás előtt updateli a fileokat.
A rendszer központja az USA ban van.
Norvégia az Olaszországgal közösen létrehozott egy saját Reprogramming Laboratory-t, (összesen négy labor létezik) ahol a saját nemzeti adataikat tárolják, de ennek a központja is az USA-ban van!