F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
31890700_362363197585409_6760038375102611456_n.jpg


Az a helyzet, hogy nekem tetszik ez a kabin. Van benne némi szükséges minimalizmus, modern LCD, futurista, "ahogy a hetvenes-nyolcvanas évek sci-fijében képzelték a jövőt" dizájn (nyilván a gombok mérete az ergonómiát szolgálja), kissé archaikus, bőrrel bevont, fém alkartámasz és az igazán klasszikus elem: a futómű vezérlőkarja. Ez utóbbi a világ talán összes gépén ugyanígy néz ki és nézett ki mindig is és ugyanerre a szent helyre kerül minden egyes kabinban.
A gázkar és botkormány burkolóelemei titokvédelem vagy állagmegóvás miatt vannak?
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
31890700_362363197585409_6760038375102611456_n.jpg


Az a helyzet, hogy nekem tetszik ez a kabin. Van benne némi szükséges minimalizmus, modern LCD, futurista, "ahogy a hetvenes-nyolcvanas évek sci-fijében képzelték a jövőt" dizájn (nyilván a gombok mérete az ergonómiát szolgálja), kissé archaikus, bőrrel bevont, fém alkartámasz és az igazán klasszikus elem: a futómű vezérlőkarja. Ez utóbbi a világ talán összes gépén ugyanígy néz ki és nézett ki mindig is és ugyanerre a szent helyre kerül minden egyes kabinban.

Futómű vezérlőkarja? Az a kis kar, ami a képernyők bal alsó sarkánál van?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 751
66 492
113
Szerintem nincs fura helyen. De ezt csak én mondom. A legtöbb általam ismert kabinban a fegyverzeti főkapcsoló valahogy mindig a középső műszerfalpanel alján található. Középre helyeztt botkormánynál általában a bot mögött. Itt sincs másképp, csak nem takarja ki semmi.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem nincs fura helyen. De ezt csak én mondom. A legtöbb általam ismert kabinban a fegyverzeti főkapcsoló valahogy mindig a középső műszerfalpanel alján található. Középre helyeztt botkormánynál általában a bot mögött. Itt sincs másképp, csak nem takarja ki semmi.

F-16 bal felső részen van. Az A és C változaton is ugyanott.
http://www.stclairphoto-imaging.com/360/aircraft/F16-Cockpit/F16_swf.html

F-15A.
http://www.nmusafvirtualtour.com/cockpits/CW_tour/CW-20.html
Bal oldalon az is, csak kicsit lentebb a fegyverzeti panelon.

F-15C
Az MFD mellett, ami átvette a fegyverzeti panelt, kicsit lentebb, de alapvetően ugyanott.
https://media.defense.gov/2016/Mar/09/2001478051/-1/-1/0/160307-F-QS677-427.jpg

F-15E
Master arm, szintén bal oldalt.
http://www.boeingimages.com/Docs/BOE/Media/TR3_WATERMARKED/9/6/6/8/BI221957.jpg

F-18
Szintén baloldalt és szintén a jettison mellett van a master arm.
http://imgproc.airliners.net/photos/airliners/1/6/5/1895561.jpg?v=v40

F-14A
Jobb felső részén a középső panelnak, de ez az összes többi 4 gen gép előtt volt. A B/D-n nem tudom, hogy hol van.

F-4G.
Baloldalt van itt is.
http://www.nmusafvirtualtour.com/cockpits/CW_tour/CW-18.html

Mindneki 4. gen jenki gépen kb. ugyanott volt sőt, néha még előtte is. Most meg középen van. Ezen lepődtem meg.

Az eurokacsákon nem tudom, hogy hol van, de evolúciós szempontból a jenki gépekkel érdemes összevetni
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 751
66 492
113
Az F-35-ösnél elment a bot jobbra, a kacsoló is ment utána középre.
A felsorolt gépek közül ahol a bal odalt találtad meg, mind középen van a bot.
Ez már az ergonómia hatása.
Az orosz gépek közül pedig a régebbieken (MiG-21-től a MiG-31-ig) a bot mögött a fegyverzeti panelen.
A Szu-17/22-őn és a Szu-25-ösön bal lent.
L-39-esen középen, bot mögött.
A Szu-27-esnél és MiG-29-esnél felköltözött a bal felső sarokba a komplett fegyverzeti panellal.
A MiG-31BM modernizációval a kisméretű fegyverzeti panel szintén felment a bal felső sarokba.

F-105D-nél a korabeli orosz gépekhez hasonlóan középen volt a fegyverzeti panel, a bot mögött.
F-106-osnál a bal oldalsó kezelőpanelen a gázkar sínje mellett.

Vegyes a kép, ez tény.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
Az F-35-ösnél elment a bot jobbra, a kacsoló is ment utána középre.
A felsorolt gépek közül ahol a bal odalt találtad meg, mind középen van a bot.
Ez nem egészen igaz, sőt. Pont az F-16-on van leginkább baloldalt a MA és az első sidestickes vadászgép volt tehát nem is középen volt a bot, hanem jobbra.

Ami nekem furcsa, hogy mintha az AIM-54 és a korábbi gépeken a Sparrow indítási külön gombbal is (?) történhetett volna. Vagy a videó az csak vágás eredménye?

A vándorlás az érdekes az tény. Az F-35 esetén borzalmasan fura, hogy nincs elektromechnaikus navigációs panel, se műhorizont, se ILS se semmi.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
sdut-f35-demonstrator-northisland-shoemaker-2015jun08

Ezen olvasható a felirat.
LDG GEAR. A sárka sraffozású terület mellett a kabin bal oldalán. Mellete a vészleoldás. A Master Arm egész fura helyen van. A kapcsolók egy része 1:1-ben F-16C, hiszen ez is LM...

Akkor aszem ugyan arról beszélünk.

Amúgy milyen kopottas egy gép ez? :) A padló el van már használva.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nem tudom, hogy melyik rész az, amit te annak látsz. 3D-s kabin elérhető F-16A és F-16C-ről is ennek eldöntéséhez.
Nem a szimulátoron, hanem Allesmor kabinfotóján látható a kartámasz közvetlenül a joystick mögött egy fém-bakon, csak talán kisebb mint a Falcon-on.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 456
15 841
113
A vándorlás az érdekes az tény. Az F-35 esetén borzalmasan fura, hogy nincs elektromechnaikus navigációs panel, se műhorizont, se ILS se semmi.

A műhorizont ott van lenn, jobb lábnál középen - ez kötelező előírás, hogy lennie kell (min. 30 perces saját/független táplálással/megvilágítással).
Az ILS megjelenítése az történhet bárhol, ha a vevő be van építve (meg a reptéren kiépítve), akkor igazából rá lehet tenni a sisakkijelzőre is - bár az EADI/EHSI a valószínűbb, polgárin azt használjuk (de persze igazad van, mechanikus CDI/OBI/HSI nincs a piliszkákkal :D).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 751
66 492
113
A műhorizont ott van lenn, jobb lábnál középen - ez kötelező előírás, hogy lennie kell (min. 30 perces saját/független táplálással/megvilágítással).
Az ILS megjelenítése az történhet bárhol, ha a vevő be van építve (meg a reptéren kiépítve), akkor igazából rá lehet tenni a sisakkijelzőre is - bár az EADI/EHSI a valószínűbb, polgárin azt használjuk (de persze igazad van, mechanikus CDI/OBI/HSI nincs a piliszkákkal :D).

Én úgy értettem, hogy elektromechanikus műhorizontot nem talál molni. A kis LCD az ott van, középen.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Ami várható volt, átment a szenátuson az a rendelet, amivel megtiltják, hogy Törökországnak F-35-ösöket adjanak el.
http://www.businessinsider.com/us-d...-buy-russian-su-57-in-a-nato-nightmare-2018-6


Ettol a torokok lefognak petzni mert azt ok is tudjak hogy a SZU-57E nem lesz eleg sem izrael ellen es plane nem az oroszok ellen ha esetleg meg a NATO bol is valahogy kikerulnenek.

Megkezdodik torokorszag lecsuszasa. Illetve mar megkezdodott csak ujabb lathato merfoldkohoz ertunk. Gazdasagilag omladozik katonailag meg potens de ki ellen ? A kurdokat meg Aszad es az oroszok felhatalmazasa melett sem abajgathatja mar mert ott vannak az amik. Jo belemanoverezte magat ezzel a vallasi nacionalizmussal Erdogan.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Ettol a torokok lefognak petzni mert azt ok is tudjak hogy a SZU-57E nem lesz eleg sem izrael ellen es plane nem az oroszok ellen ha esetleg meg a NATO bol is valahogy kikerulnenek.

Megkezdodik torokorszag lecsuszasa. Illetve mar megkezdodott csak ujabb lathato merfoldkohoz ertunk. Gazdasagilag omladozik katonailag meg potens de ki ellen ? A kurdokat meg Aszad es az oroszok felhatalmazasa melett sem abajgathatja mar mert ott vannak az amik. Jo belemanoverezte magat ezzel a vallasi nacionalizmussal Erdogan.
Valószínűleg érzékenyebben érintette őket, hogy megpróbálták az elnököt megpuccsolni. Izraelnek meg atomfegyvere van, az ellen nem vadászgép kell másik oldalon, hanem szintén atomfegyver, szóval ugyanannyira lenne elég a Szu-57, mint az F-35 ilyen esetben. Az oroszok ellen meg nincs ahogy felvegyék a versenyt, nem egy kategória a kettő, erre rá is jöttek sok hülyével ellentétben és inkább jó nagy üzleteket kötnek velük, ami hozza a pénzt és nem háborúznak ellenük, ami csak vinné.
Törökország lecsúszása meg nemlecsúszása nem az F-35 vásárlástól függ, ez ugyanakkora baromság, mint az országok "demokrácia mutatója". Érdekes módon ha pl Románia bevásárol amerikai fegyverekből, egyből jobb lesz a demokrácia indexe, de ha nem nyal be az amerikaiaknak, akkor ez azonnal megfordul.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Ettol a torokok lefognak petzni mert azt ok is tudjak hogy a SZU-57E nem lesz eleg sem izrael ellen es plane nem az oroszok ellen ha esetleg meg a NATO bol is valahogy kikerulnenek.

A gond valahol ott kezdődik, hogy Törökország NATO tagország, és fegyvereinek döntő többségét eddig NATO országból szerezte be, vagy gyártotta helyi licencben. Ha az F-35 beszerzés borul, akkor kínos helyzetbe kerül Törökország, mert a többi fegyverrendszeréhez is lehet, hogy szépen lassan elzárják a csapot. Úgy, hogy a hadihajóitól a szárazföldi harcjárművein át a légierejéig szinte mindent NATO tagországból szerzett be.

Ha most az F-35 beszerzését vétózták meg, akkor egy olyan pályára állhat, ahol gyakorlatilag minden, helyben nem gyártott, fontosabb fegyverrendszerének a jövője kérdőjelessé válik...