F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Amerikai képviselők törvénytervezetet készítenek elő, amely megtiltaná, hogy létrejöhessen több mint száz F-35-ös vadászgép eladása Törökországnak, mert Ankara magatartásával aláássa a NATO-t. Az erről tudósító orosz Sputnik News hírügynökség angol nyelvű szolgálata hozzáteszi, az üzlet megakadályozására Amerikában élő görögök és ottani zsidó közösségek lobbiztak a kongresszus tagjainál.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 694
113
Kérdés az, hogy a szerződésekben van-e olyan, hogy ha diktatúrává válik egy ország, akkor nem jár neki a gép :) Vagy óriási kártérítést kell fizetni? Esetleg rendkívüli helyzetre hivatkoznak és se gép, se kártérítés? Persze már befizetett pénzek visszajárhatnak.
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
891
3 943
113
DdgS1RUX4AAdbF9.jpg

 
M

molnibalage

Guest
Mindig, mikor látom a LiftFan és a kabin közelségét, azon tűnődöm, hogy ha ebből a szerkezetből szállna el működtetés közben sugárirányban egy-két lapát, akkor vajon mi marad a pilótából?
Egy viszonylag szűk szögtartományban kellene. Ennek szellemében érdekes lenne végignézni más gépek esetén is, hogy a kompresszornál lehet-e ilyen
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 133
113
Mindig, mikor látom a LiftFan és a kabin közelségét, azon tűnődöm, hogy ha ebből a szerkezetből szállna el működtetés közben sugárirányban egy-két lapát, akkor vajon mi marad a pilótából?

A "fan" egy aluból és titánból készült (igaz nem túl nagy falvastagságú) csőben van, de úgy rémlik, hogy a pilóta mögött is van még egy alu, vagy titán lemez. Szóval szerintem ezek valószínűleg megfognák. Valahogy így:
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 133
113
Ehhez képest élesben, az összes általam ismert esetben amikor elszállt egy kompresszor lapát, az átütötte a hajtómű burkolatot...

Nem állítom, hogy biztosan nem hatolna át. De merem feltételezni, hogy az újabb hajtóműveknél (mint a videón látható Trent 900) már gondolnak ilyesmire, ezért is vannak a "blade off" tesztek. Talán a RR LiftSystem-énél is figyelembe vették ezt a lehetőséget (már csak azért is, mert nagyon közel van a pilótához az emelőventilátor) és próbáltak védekezni ellene.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
“We are flying the F-35 all over the Middle East. It had become part of our operational capabilities,” Israel Air Force Commander Major-General Amikam Norkin said at the AF Senior Air Force Conference in Herzilya on Tuesday.

Norkin further stated that “We are the first to attack using the F-35 in the Middle East and have already attacked twice on different fronts.”
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
helyett egy jó kémhálózat pár millió dollárból megszerzi a gyárakból, beszállítóktól éppen azt, ami kell (a terveket, nem a kész cuccot), sokkal előrébb vanna vele - é

Epic, zs-kat. arany Málna Díj jelölt.
Hallottál már az izraeli Nesher és Kfir harcigépekről?!! Hogyan is született ez, mert nem úgy, hogy a szuperfejlett izraeli repülőgépipar kifejlesztette és elkezdte gyártani. Helyette a maszat/helyett a Moszad Svájcon keresztül (ahol saját részre folyt a típus összeszerelése) megszerezte a Mirage-III gyártási dokumentációját és elkezdték ők is saját részre gyártani - saját nevet adva a gépnek.
Epic, zs-kat, Arany Málna Díjas megoldás volt - fogadott hazád részéről. Szóval nincs mire féltéglával verni a melledet, olyan büszkének és dölyfösnek lenned, szerintem inkább kicsit szerényebben kellene tolni (ha tudod egyáltalán mi az ...).
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
31890700_362363197585409_6760038375102611456_n.jpg


Az a helyzet, hogy nekem tetszik ez a kabin. Van benne némi szükséges minimalizmus, modern LCD, futurista, "ahogy a hetvenes-nyolcvanas évek sci-fijében képzelték a jövőt" dizájn (nyilván a gombok mérete az ergonómiát szolgálja), kissé archaikus, bőrrel bevont, fém alkartámasz és az igazán klasszikus elem: a futómű vezérlőkarja. Ez utóbbi a világ talán összes gépén ugyanígy néz ki és nézett ki mindig is és ugyanerre a szent helyre kerül minden egyes kabinban.