épp erről beszélek.
a failsafe meg eléggé UL
Ez sokkal mélyebb szerintem egy olyan drága ész összetett cucc esetében, mint az F-35.
Ha megvesznek egy ilyen gépet (100 körül asszem, nem emlékszem), az valami iszonyatos összeg - a földi kiszolgáló eszközökkel, képzéssel, alkatrészekkel, miegymással rettenet mennyiségű milliárd dollár. Ez megy mind az USA felé. Namármost ha ők szakítanak a NATOval/Nyugattal, mit nyernek? Egy gépet, ami el van vágva gyártótól és a supporttól. Onnantól pedig a milliárdokért hamar egy nem repképes flottájuk lesz. Mennek amíg van raktárkészlet, de a gép annyira bonyolult, hogy nem fogják a helyi toldozást-foldozást megoldani. Vagy ha igen, az olyan is lesz. A személyzetek, a műszakiak kiképezve egy típusra, ami nem megy - átállni egy másikra évek és újabb milliárdok - ami honnan lesz, ha a nyugat egy ilyan fordulat után úgy leszankciózná őket, mint Iránt?
Ja persze, megismerik az oroszok/kínaiak, mi? Pfff... azt nem azzal replikálod, hogy nálad van. Forráskódok sehol, gyártási eljárások sehol. Ehelyett egy jó kémhálózat pár millió dollárból megszerzi a gyárakból, beszállítóktól éppen azt, ami kell (a terveket, nem a kész cuccot), sokkal előrébb vanna vele - és nyilván az elmúlt évtizedekben az összes harci gép gyártó (keleti-nyugati együtt) ország ha lehet összes katonai-ipari kéme ezen volt rajta.
Vagyis ha egyszer kivasalták a gépek árát a törökökből és függővé tették őket a supportól, jobban jönnek mintha nem adják el... azoknak utána már túl nagy bukta lenne, a szakítás minden hozadékátát figyelembe véve. A ruszkik/kínaiak meg úgyis összelopkodták már, ami nekik kell (ugrottak is nagyot a témában), hogy a kész gép megkaparintása akkora előny legyen. Persze előnyös lenne, de amit ezért a törökök fizetnének, az bőven nem érné meg nekik (ami pedig nyilván további, beépített failsafe metódusok miatt még nagyobb gond lenne).