F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Amerikai képviselők törvénytervezetet készítenek elő, amely megtiltaná, hogy létrejöhessen több mint száz F-35-ös vadászgép eladása Törökországnak, mert Ankara magatartásával aláássa a NATO-t. Az erről tudósító orosz Sputnik News hírügynökség angol nyelvű szolgálata hozzáteszi, az üzlet megakadályozására Amerikában élő görögök és ottani zsidó közösségek lobbiztak a kongresszus tagjainál.
 
Kérdés az, hogy a szerződésekben van-e olyan, hogy ha diktatúrává válik egy ország, akkor nem jár neki a gép :) Vagy óriási kártérítést kell fizetni? Esetleg rendkívüli helyzetre hivatkoznak és se gép, se kártérítés? Persze már befizetett pénzek visszajárhatnak.
 
DdgS1RUX4AAdbF9.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mindig, mikor látom a LiftFan és a kabin közelségét, azon tűnődöm, hogy ha ebből a szerkezetből szállna el működtetés közben sugárirányban egy-két lapát, akkor vajon mi marad a pilótából?
Egy viszonylag szűk szögtartományban kellene. Ennek szellemében érdekes lenne végignézni más gépek esetén is, hogy a kompresszornál lehet-e ilyen
 
Mindig, mikor látom a LiftFan és a kabin közelségét, azon tűnődöm, hogy ha ebből a szerkezetből szállna el működtetés közben sugárirányban egy-két lapát, akkor vajon mi marad a pilótából?

A "fan" egy aluból és titánból készült (igaz nem túl nagy falvastagságú) csőben van, de úgy rémlik, hogy a pilóta mögött is van még egy alu, vagy titán lemez. Szóval szerintem ezek valószínűleg megfognák. Valahogy így:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ehhez képest élesben, az összes általam ismert esetben amikor elszállt egy kompresszor lapát, az átütötte a hajtómű burkolatot...

Nem állítom, hogy biztosan nem hatolna át. De merem feltételezni, hogy az újabb hajtóműveknél (mint a videón látható Trent 900) már gondolnak ilyesmire, ezért is vannak a "blade off" tesztek. Talán a RR LiftSystem-énél is figyelembe vették ezt a lehetőséget (már csak azért is, mert nagyon közel van a pilótához az emelőventilátor) és próbáltak védekezni ellene.
 
“We are flying the F-35 all over the Middle East. It had become part of our operational capabilities,” Israel Air Force Commander Major-General Amikam Norkin said at the AF Senior Air Force Conference in Herzilya on Tuesday.

Norkin further stated that “We are the first to attack using the F-35 in the Middle East and have already attacked twice on different fronts.”
 
helyett egy jó kémhálózat pár millió dollárból megszerzi a gyárakból, beszállítóktól éppen azt, ami kell (a terveket, nem a kész cuccot), sokkal előrébb vanna vele - é

Epic, zs-kat. arany Málna Díj jelölt.
Hallottál már az izraeli Nesher és Kfir harcigépekről?!! Hogyan is született ez, mert nem úgy, hogy a szuperfejlett izraeli repülőgépipar kifejlesztette és elkezdte gyártani. Helyette a maszat/helyett a Moszad Svájcon keresztül (ahol saját részre folyt a típus összeszerelése) megszerezte a Mirage-III gyártási dokumentációját és elkezdték ők is saját részre gyártani - saját nevet adva a gépnek.
Epic, zs-kat, Arany Málna Díjas megoldás volt - fogadott hazád részéről. Szóval nincs mire féltéglával verni a melledet, olyan büszkének és dölyfösnek lenned, szerintem inkább kicsit szerényebben kellene tolni (ha tudod egyáltalán mi az ...).
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fip7
31890700_362363197585409_6760038375102611456_n.jpg


Az a helyzet, hogy nekem tetszik ez a kabin. Van benne némi szükséges minimalizmus, modern LCD, futurista, "ahogy a hetvenes-nyolcvanas évek sci-fijében képzelték a jövőt" dizájn (nyilván a gombok mérete az ergonómiát szolgálja), kissé archaikus, bőrrel bevont, fém alkartámasz és az igazán klasszikus elem: a futómű vezérlőkarja. Ez utóbbi a világ talán összes gépén ugyanígy néz ki és nézett ki mindig is és ugyanerre a szent helyre kerül minden egyes kabinban.