F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
Mint hogy a MiG-21bisz Csr üzemben lenyomja az F-16-ost?
;)

Pont ezért érzem reménytelennek az orosz légierő jelenlegi fejlesztéseit.
1999-ben egy holland F-16AM szedett le szerb csúcs export MiG-29-est.
Maj-Peter-Wobble-Tankink.jpg


Jelenleg a holland légierő 85db F-35-öst szerez be...

Nem értelek,az orosz légierőnek minden 29-ese modernebb volt mint amit a VSZ vagy egyéb csatlós államoknak adtak.Ezen kívül ma az orosz légierőnek ugyan olyan modern gépei vannak mint pl a hollandnak épp csak sokal több van belőle.Tehát amíg 99-ben mondhattuk,hogy a holland légierő általánosságban véve modrnebb mint az orosz ezt ma már nem tehetjük meg.Hol itt a reménytelenség?Elindultak valahonnan és azóta csak felfelé mennek.ezen kívül az oroszoknak is lesz 5.gen. gépük tehát itt is van párhuzam.A különbség csak annyi,hogy a hollandok nak előbb lesz viszont az oroszok nem fognak senkitől sem függni az 5.gen.gépük kapcsán ellenben a hollandokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
M

molnibalage

Guest
'80-as évek végén az NMK területén állomásozó légierő "szerintem is" lazán lenyomta volna az Olasz-Osztrák-NSzK gépeket.
Mondjuk már nem lett hová leszállniuk az Olasz-NSzK Tornádók csapásai után...

FÚÚÚ mekkora OFF ez itt.
:oops:
Mi az az NMK?
Miért lett volna elavult?
:eek:

Csúcs légi-bemutatós teljesítmény, díjak - stb.

Valós légicél szembe támadási lehetőség + sisak célzós R-77.
(nyugat-németek lefosták a bokájukat amikor kipróbálták)

Legalábbis akkoriban ezek a szövegek mentek...
R-77 egyetlen szolgálatban álló 29-eshez sem volt 1999-ben. A bokájukat a reptelesíténytől és HOBS képességtől fosták le. Bizonyos szempontból meg az F-4F alattinak ítélték meg az ember + gép által alkotott harcászati paramétereit. (Hatótáv ugyebár...)
Nem is kell ezért messzire menni.
https://htka.hu/2018/09/22/mig-29-interju-robert-hierl/


Hpasp

Gondolom a Jugóknak is volt AWACS meg EW gépük amit bevetettek a műveletek során ;)
És véletlenül sem volt a NATO létszám fölényben egyszer sem :rolleyes:
A mennyiségi fölénnyel ne bőszítsd Hpasp-ot, mert ott van a linkelt angol AF leírás. Ezek szerint te sem olvastad el. Konkrétan 2v2 is volt. Az AWACS és EW difi az már igaz, bár a méteres radarok működtek a szerbeknél is.

Mint hogy a MiG-21bisz Csr üzemben lenyomja az F-16-ost?
;)

Pont ezért érzem reménytelennek az orosz légierő jelenlegi fejlesztéseit.
1999-ben egy holland F-16AM szedett le szerb csúcs export MiG-29-est.
Maj-Peter-Wobble-Tankink.jpg


Jelenleg a holland légierő 85db F-35-öst szerez be...

Megemelték végül a számot? Nem régen még azon töprengtek, hogy elég lesz kb. 40 db is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
Mit értesz modernebb alatt?

Nem volt lebutítva az elektronika.Bár az igaz,hogy ez nem modernebb hanem jobbképességű inkább.De a gyakorlatban akárhogy is nézzük jobb alkalmazhatóságot jelent.
Pontosabban gyakorlatban való használhatóságot jelent/feltételez mert 99-ben a MIG-29A gyakorlatilag használhatatlan volt.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
Mi az az NMK?

R-77 egyetlen szolgálatban álló 29-eshez sem volt 1999-ben. A bokájukat a reptelesíténytől és HOBS képességtől fosták le. Bizonyos szempontból meg az F-4F alattinak ítélték meg az ember + gép által alkotott harcászati paramétereit. (Hatótáv ugyebár...)
Nem is kell ezért messzire menni.
https://htka.hu/2018/09/22/mig-29-interju-robert-hierl/



A mennyiségi fölénnyel ne bőszítsd Hpasp-ot, mert ott van a linkelt angol AF leírás. Ezek szerint te sem olvastad el. Konkrétan 2v2 is volt. Az AWACS és EW difi az már igaz, bár a méteres radarok működtek a szerbeknél is.



Megemelték végül a számot? Nem régen még azon töprengtek, hogy elég lesz kb. 40 db is.

A MIG-29S(9.13) képes volt R-77-est használni de túl sok nem volt az oroszoknak belőle(mondjuk lehet,hogy több volt mint R-77-es).
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Mint hogy a MiG-21bisz Csr üzemben lenyomja az F-16-ost?
;)

Pont ezért érzem reménytelennek az orosz légierő jelenlegi fejlesztéseit.
1999-ben egy holland F-16AM szedett le szerb csúcs export MiG-29-est.
Maj-Peter-Wobble-Tankink.jpg


Jelenleg a holland légierő 85db F-35-öst szerez be...



Őszintém kérdezem mit kellene akkor csinálni???....Mutass nekem még 1 olyan országot akiknek USA támogatás nélkül jobban megy és ekkora ellenszélben vannak és ennyi lovettából gazdálkodnak.....kis pénz kis foci
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zsolti

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 202
60 082
113
Allesmor Obranna

Amennyire én tudom az SZU saját gépeinek jobb volt az IFF+besugárzás jelző rendszere. E mellet sok olyan gépük volt amely adatkapcsolatban állt a központi légvédelmi rendszerrel. A saját radar használata nélküli elfogásokat is így intézték volna. (amennyire én tudom)
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 181
50 491
113
Allesmor Obranna

Amennyire én tudom az SZU saját gépeinek jobb volt az IFF+besugárzás jelző rendszere. E mellet sok olyan gépük volt amely adatkapcsolatban állt a központi légvédelmi rendszerrel. A saját radar használata nélküli elfogásokat is így intézték volna. (amennyire én tudom)
Meg nem volt butítva benne semmi, fektettek rá hangsúlyt hogy beállítsák rendesen a radarokat, etc.
Magyar pilóták elmondása szerint ha rendesen be volt állítva a saját migjeink radarja, földháttérből volt hogy kis méretű célt tudott detektálni és követésbe venni 80-90km-ről. Amelyik meg nem, az max. 40 ről. Az azért nagyon nem mindegy ám.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 559
113
A MIG-29S(9.13) képes volt R-77-est használni de túl sok nem volt az oroszoknak belőle(mondjuk lehet,hogy több volt mint R-77-es).
Ez se jó.
MiG-29 9.13-ból jócskán volt a szovjeteknek. Megkockáztatom, több volt, mint 9.12-es.
Csak idehaza, 1990-ben közel 90 darab volt belőle.
Az NDK-ban hasonló mennyiség, vegyesen a Zerbst-i nagyon korai, pót vezérsíkos ős-9.12-esekkel. Amiből mutatóban volt pár.
how-to-fly-and-fight-in-mig-29-fulcrum-17-728.jpg

Mig2926red.jpg.html

Ezzel szemben az R-77-esből nem volt rendszeresítve egy darab se.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
Ez se jó.
MiG-29 9.13-ból jócskán volt a szovjeteknek. Megkockáztatom, több volt, mint 9.12-es.
Csak idehaza, 1990-ben közel 90 darab volt belőle.
Az NDK-ban hasonló mennyiség, vegyesen a Zerbst-i nagyon korai, pót vezérsíkos ős-9.12-esekkel. Amiből mutatóban volt pár.
how-to-fly-and-fight-in-mig-29-fulcrum-17-728.jpg

Mig2926red.jpg.html


Ezzel szemben az R-77-esből nem volt rendszeresítve egy darab se.

Nem tudtam,hogy ilyen sok volt nekik.Akkor viszont simán nem csak jobb képességű hanem modernebb 29-esei voltak az oroszoknak.De azt jól gondoltam,hogy Több R-77 indításra alkalmas gépük volt mint rakétájuk...
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Őszintém kérdezem mit kellene akkor csinálni???....Mutass nekem még 1 olyan országot akiknek USA támogatás nélkül jobban megy és ekkora ellenszélben vannak és ennyi lovettából gazdálkodnak.....kis pénz kis foci

El kell fogadni a tényt, miszerint a múlt század végén egy export holland F-16AM lazán lenyomta az export szerb MiG-29-est.
Lehet interpolálni, hogy egy holland export F-35 mit csinálna egy orosz export bármivel...
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Mi az az NMK?

R-77 egyetlen szolgálatban álló 29-eshez sem volt 1999-ben. A bokájukat a reptelesíténytől és HOBS képességtől fosták le. Bizonyos szempontból meg az F-4F alattinak ítélték meg az ember + gép által alkotott harcászati paramétereit. (Hatótáv ugyebár...)
Nem is kell ezért messzire menni.
https://htka.hu/2018/09/22/mig-29-interju-robert-hierl/



A mennyiségi fölénnyel ne bőszítsd Hpasp-ot, mert ott van a linkelt angol AF leírás. Ezek szerint te sem olvastad el. Konkrétan 2v2 is volt. Az AWACS és EW difi az már igaz, bár a méteres radarok működtek a szerbeknél is.



Megemelték végül a számot? Nem régen még azon töprengtek, hogy elég lesz kb. 40 db is.

typo...
:oops:
MNK
R-73
 
M

molnibalage

Guest
Nem tudtam,hogy ilyen sok volt nekik.Akkor viszont simán nem csak jobb képességű hanem modernebb 29-esei voltak az oroszoknak.De azt jól gondoltam,hogy Több R-77 indításra alkalmas gépük volt mint rakétájuk...
Az R-77 képes 9.13-as MiG-29 az talán az egyes repszimekből eredeztethető legenda, ahol ezt a konfigot engedik.
Az, hogy Mo-n a '80-as évek végén volt két ezred 9.13-as 29-es sokszor volt említve, amiatt a bizonyos A-50 látogatás miatt is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
El kell fogadni a tényt, miszerint a múlt század végén egy export holland F-16AM lazán lenyomta az export szerb MiG-29-est.
Lehet interpolálni, hogy egy holland export F-35 mit csinálna egy orosz export bármivel...

99-ben már bőven adtek el olyan gépet ami modernebb volt mint ai nekik van!
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 181
50 491
113
Őszintém kérdezem mit kellene akkor csinálni???....Mutass nekem még 1 olyan országot akiknek USA támogatás nélkül jobban megy és ekkora ellenszélben vannak és ennyi lovettából gazdálkodnak.....kis pénz kis foci
Nincs még egy ilyen, és azt kell csinálni amit Ők is csinálnak, aszimetrikusan kell választ adni. Légvédelem fejlesztésével, illetve olyan támadófegyverekével, amelyek elérik azt hogy ne akarjon harcolni még egy erősebb légierő sem az övékével szemben.
 
M

molnibalage

Guest
El kell fogadni a tényt, miszerint a múlt század végén egy export holland F-16AM lazán lenyomta az export szerb MiG-29-est.
Lehet interpolálni, hogy egy holland export F-35 mit csinálna egy orosz export bármivel...
Hát, azért azért ez így önmagában nem igaz. AWACS támogatás nélküli normális AWACS támogatott 2v2 MiG-29 9.12. elég kétesélyes küzdelem lenne.
Konkrétan AWACS támogatás nélküli holland F-16-ost 1998-ban gyakorlaton megfogtak legalább egyszer. Az egyik 29-est megtalálták és "lelőtték" a másik viszont közel tudott kerülni és tüzelőhelyeben volt.

A szerb gépeket az E-3-asok a felszállástól szinte folyamatosan követték. Az, hogy nem lőtték le őket mindig vagy gyorsabban az inkább a rádió komm miatt volt. Egy normálisan összehangolt ATO és datalink használata rádió helyett esetben tényleg egyszerűbb lett volna. A modern légiharcban beszéd lagja akkora infó átadásban, hogy 10-15 km táv alatt már szart sem ér, amikor a célok relatív sebessége 600-700 m/s is lehet. Mire ledarál valamit az AWACS operátor, addig a cél lehet, hoy 7 km-re mozgott közelebb.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zsolti

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
El kell fogadni a tényt, miszerint a múlt század végén egy export holland F-16AM lazán lenyomta az export szerb MiG-29-est.
Lehet interpolálni, hogy egy holland export F-35 mit csinálna egy orosz export bármivel...
ez nem kérdés..(lazán....még egyéb jelző???csukott szem...2 perce bent tartott levegővel stb...)....de nem válaszoltál a kérdésre.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 181
50 491
113
El kell fogadni a tényt, miszerint a múlt század végén egy export holland F-16AM lazán lenyomta az export szerb MiG-29-est.
Lehet interpolálni, hogy egy holland export F-35 mit csinálna egy orosz export bármivel...
Természetesen úgy, hogy nem kiragadjuk a száraz tényt, hanem kifejtve szépen hogy az odaküldött hatalmas túlerőben lévő NATO erő részeként, az 5 db repképes Mig-29 egyikét. Az egyik oldalon minden háttér adott volt, a másikon meg még a saját radarrendszereiket is csak szakaszosan merték üzemeltetni, állandóan fostak a HARM-tól, zavarták őket széles spektrumban, etc.

Nem tudom eldönteni, hogy direkt trollkodsz, vagy ezeket komolyan írod, hogy ebből kéne továbbgondolni egy pl. kínába ment orosz export Szu-35 vs holland export F-35öt, hogy mi volt 99-ben Szerbia felett?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Hát, azért azért ez így önmagában nem igaz. AWACS támogatás nélküli normális AWACS támogatott 2v2 MiG-29 9.12. elég kétesélyes küzdelem lenne.
Konkrétan AWACS támogatás nélküli holland F-16-ost 1998-ban gyakorlaton megfogtak legalább egyszer. Az egyik 29-est megtalálták és "lelőtték" a másik viszont közel tudott kerülni és tüzelőhelyeben volt.

A szerb gépeket az E-3-asok a felszállástól szinte folyamatosan követték. Az, hogy nem lőtték le őket mindig vagy gyorsabban az inkább a rádió komm miatt volt. Egy normálisan összehangolt ATO és datalink használata rádió helyett esetben tényleg egyszerűbb lett volna. A modern légiharcban beszéd lagja akkora infó átadásban, hogy 10-15 km táv alatt már szart sem ér, amikor a célok relatív sebessége 600-700 m/s is lehet. Mire ledarál valamit az AWACS operátor, addig a cél lehet, hoy 7 km-re mozgott közelebb.
köszönöm...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 559
113
Az R-77 soha nem volt rendszerben se a szovjeteknél, se az oroszoknál. Exportra ment csak. Az R-77-1 az, amit az orosz rendszeresít, de csak most, napjainkban.
Magát az R-77-est már 1986-ban mutogatták Kubinkán a jugoszláv küldottségnek, a kirakott 9.12-es előtt (a kubinka demo ezrednek akkor még csak 9.12-esei voltak), de ez nem volt valós, megrendelhető opció.

Az orosz MiG-29 9.13 és R-77 kombinációt egy fénykép miatt hitték valós képességnek nyugaton és sajnos ez a téveszme beragadt, köszönhetően a hullámot részben hazafias okokból meglovagoló orosz LockOn repülőszimulátornak is. Anno a fotó egy orosz 9.13-ast ábrázolt, amivel a rendszeresítési teszteket végezték. Viszont végül mégse ment végbe a folyamat, mert elvitte az egészet a 98-as államcsőd.
Az pedig csak hab a tortán, hogy az azóta eltelt két évtized alatt az R-77-es megjelent a jemeni ex-szovjet 9.13-asok szárnyai alatt is. Márpedig - vélik sokan - ha ott megjelent, akkor kell, hogy legyen az oroszoknak is.
Nincs.
Az időközben sokadjára evolválódó DCS 2.5 szimulátor ellenére se.