F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Molni !

Kb úgy két hete sikerült a mű végére érnem (de még nem volt időm kommentálni). Az írásaid közül ez tetszett legjobban . Tartalmas volt de , de érthető és egyszerű . Jól jött ki hogy minden amit a csávó mondott , körül magyaráztál , mert így sok olyan dologban megvilágosodást nyertem amit eddig homály borított . (bevallom a többi írásod még nem olvastam végig , kissé nekem bonyolult és sok egyszerre , de ez azért lehet mert nem HT szakértőnek születtem... :) )

Mindegy...


A lényeg az ,hogy nagyon tetszett , és a vége felé már sajnáltam , hogy nincs még vagy 10-20 oldal.

Igazából az F-35 mint gép nem foglalkoztatott eddig igazán , mert még amolyan félkész valaminek tartottam...

De azt én is látom és talán már annyit értek is hozzá , hogy ezt a vasat nem lehet semelyik 4. generációssal össze hasonlítani vagy versenyeztetni , mert ez sokkal komolyabb gép ! Aki ezt a Kanadai cikket írta , az még nálam is sokkal tájékozatlanabb (ami nem kis teljesítmény ugye :) ) és cikket ír !!! Beszarás , hogy miket megengednek maguknak némelyek.

Egyszerűen amit az F-35-be belepakolnak , az példátlan és nem képezhetnek vita témát a képességei szerintem.


Tetszett még a végén , hogy milyen típus ajánlatod volna a Kanadaiaknak a beszerzésre , és milyen elosztásban.

Valószínű én is a S.Hornet + Growler-t választanám ha F-35 nem lesz...(ezek a kedvenceim)



Aztán még valamit az árakról:

Nem tudom milyen áron vannak ma a 4. generációs gépek pontosan , de a S.Hornet az alap nekem.

Ha az mondjuk ilyen-olyan számolás alapján mondjuk 80 milla(az F-18) , egy F-35 meg ugyan ilyen számolás szerint 100 akkor nem is kérdés hogy az F-35 kell !
Ha mondjuk ettől sokkal több , akkor még várni kell ha valaki venni akar mert lesz az olcsóbb , ugyanis siker termék lesz az tuti , ezért többre lesz igény , jobban eloszlik a tervezés , fejlesztés ára a több darabra...
 
molnibalage


"Igen, azt érzékelheti egy tisztességes RWR-ral rendelkező ellenfél, hogy "arra van valami", de az távolságról legfeljebb halvány becslése lehet. Tehát az F-35 radarja használatakor nem fedi fel annyira pozícióját, hogy tűzvezetési megoldást kapjon ma bárki."

Ok, picit túloztam és ebben igazad van, de azért az sem túl szerencsés, ha egyáltalán felfedi azt, hogy ott van, jön...


" ...a fennmaradó 50%-ban meg ki mondta, hogy 100%? Még ott is csak kolátozott. Ahhoz képest, hogy mennyibe kerül elég keveset tud... "

Nyilván nem 100%, az biztos. De szerintem, ha csak 10-20% is, már megérte. Egyébként mennyibe kerül egy IRST-rendszer, te tudod? Mondjuk a Lockheed-féle "pod"-os (mert nyilván az EOTS-nek nem nagyon van külön ára)?
Mert én csak ezt találtam és ebből nagyon hozzávetőlegesen lehet csak becsülni...
http://www.militaryindustrialcomplex.com/contract_detail.asp?contract_id=23748

De az amcsik nagyon rajta vannak a témán:
http://www.defenseindustrydaily.com/f-18-super-hornets-to-get-irst-03429/
 
Attól függ, hogy milyen. A néhány millióstól a 10 milliós összeg tájáig terjedhet, nagyságrendileg annyiba is kerülhet, mint egy régebbi mechanikus pásztázású radar.
 
Már a 100. gép osszeszerelése-befejezése folyik.
http://www.lockheedmartin.com/us/news/press-releases/2013/july/130725ae_100th-f-35-in-final-production.html
F35A_100thjet.JPG
 
Átvette az elso gépet (teszt) a holland királyi légiero.
http://www.flightglobal.com/news/articles/dutch-accept-first-f-35-test-aircraft-388784/
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Augusztus 14.-én végrehajtotta elso éjszakai vertikális leszállását az F-35B az USS Wasp fedélzetére.


 
F-35 túl a 2000-en

http://www.airforcemag.com/DRArchive/Pages/2013/August%202013/August%2019%202013/F-35-Schoolhouse-Completes-2,000th-Sortie,-First-F-35C-Flight.aspx
 
Japan’s F-35s more expensive due to local parts

http://alert5.com/2013/08/23/japans-f-35s-more-expensive-due-to-local-parts/
 
$857 billion to operate F-35s over 55 years

http://alert5.com/2013/08/22/857-billion-to-operate-f-35s-over-55-years/
 
http://www.flightglobal.com/news/articles/uk-norway-could-share-f-35-support-work-390279/
 
Ezek szerint cirka 120m euróba fáj darabja és ehhez jön 1 gépre lebontva évi kb 7,3 millás költség ???
Nem semmi .

Amúgy mennyire hihetőek ezek a számok , és mennyi időre van kikalkulálva ez az évi 270 millió ? 30 éves üzemeltetésre ? Átlag lehet ez ami tartalmazza a nagyjavításokat stb-t is ?
 
Megtudná mondani valaki , hogy ehhez képest mondjuk az igen potens Ausztrál S.Hornetek ára és 1 gépre eső ugyanilyen költségei hogyan néznek ki .

Gondolom nem véletlen vettek még belőlük újabb példányokat nem rég.
 
szerintem az igen potens Super Hornetteket sem érdemes összehasonlítani egy 1 generációval újabb géppel! ez olyan mintha azzal kezdenénk érvelni, hogy nem kell Mig-29, mert a Mig-21 et olcsóbb üzemeltetni?? Vagy nem kellett volna leváltani a Phantomokat annak idején, mert az F-14 drágább lett a Navynél?? Várjuk meg amég bevethető lesz akár a Pak-Fa vagy akínai csodagépek, és hasonlítsuk majd azokhoz szegény Villámot! szvsz
 
Összehasonlítani lehet, de nem érdemes:
F/A-18E/F Super Hornet ára: 67 millió USD
Repköltség/óra: 11.100 USD
Ez sem biztos, de éves költséget nem találok....
 
szerintem az igen potens Super Hornetteket sem érdemes összehasonlítani egy 1 generációval újabb géppel! ez olyan mintha azzal kezdenénk érvelni, hogy nem kell Mig-29, mert a Mig-21 et olcsóbb üzemeltetni?? Vagy nem kellett volna leváltani a Phantomokat annak idején, mert az F-14 drágább lett a Navynél?? Várjuk meg amég bevethető lesz akár a Pak-Fa vagy akínai csodagépek, és hasonlítsuk majd azokhoz szegény Villámot! szvsz

Pontosan. Lehet, hogy egy SH olcsóbb, mint az F-35, csak éppen sokkal kevesebett tud nála egyes területeken. Ez a bevetések egy részénél nem fontos, de van olyan, ami a Super Hornetnél az a kategória, hogy "oda be nem megyek", az F-35-nek meg nem az, az alacsony észlelhetőség és más dolgok miatt.