Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azért azok a bátor román nyilatkozatok még az előtt estek, hogy kiderült volna, az ebédpénzt költötték el a csúzlikra...A romaiak is?
Szerintem elobb lesz nalunk....
Mindezek fényében, komolyan át kell gondolnunk a fejlesztéseket nekünk is, nehogy ugyanabba a szégyenbe essünk, mint a derék romulán szomszéd.Azért azok a bátor román nyilatkozatok még az előtt estek, hogy kiderült volna, az ebédpénzt költötték el a csúzlikra...
Btw.. az F-16-osaik hogy' muzsikálnak a mindennapokban?...
https://www.defensenews.com/air/201...e-by-us-air-force-students-instructor-pilots/
Ha jól értem, akkor túl sok dolgot akartak belepakolni és emiatt nem működik rendesen.
Tipikusan amerikai hozzáállás eredménye ez szerintem. Legyen mindenre is jó az új cucc.
Cégnél dettó ugyanez volt dokumentum kezelő rendszerrel.Ugyanis ezeket meg kell tanulni. Sajnos azt vettem észre, hogy az ilyen rendszerekkel kapcsolatban tanfolyamra küldött emberek pont annyira szarnak bele, mint az azt megtartó oktatók - konkrétan a gondok több mint fele abból ered, hogy lusták megtanulni az új software használatát a felhasználók (szerelők - pilóták - irodisták).
"megszoktam már azt", "minek ezt is belevinni", "baromság nemértem" - általános nyávogás kategóriák
Ezen a ponton nem olvastam túl. Felesleges. Ha valaki ICBM indítói közelében F-35 repked, akkor az már régen rossz.- Az F-35-ös fegyverplatformként alkalmazva rakétával vagy irányított bombával semmisítené meg az indítási fázisban vagy röviddel azután az ICBM-eket.
Ezen a ponton nem olvastam túl. Felesleges. Ha valaki ICBM indítói közelében F-35 repked, akkor az már régen rossz.
600 km hatótávolság alatti BM-ek esetén még halvány remény van arra, hogy az F-35 jó helyen lesz, de az meg nem ICBM.
Bár a dolog még nem lefutott, de átvehetik a törökök helyét.Lightningokat vesz Lengyelország?
A programban „ötödik generációs gép” szerepel, de más, mint az F-35-ös, ebben a kategóriában nemigen beszerezhető. Romániának is hasonló ambíciói vannak.
Ambiciózus és nagy kiadásokkal járó hadseregfejlesztési programot jelentett be Mariusz Błaszczak lengyel védelmi miniszter. A 2034-ig tartó Technikai Modernizációs Terv a fejlesztésre 185 milliárd zlotyit, mintegy 45 milliárd eurót irányoz elő, 45 milliárd zlotyival többet, mint az eddig érvényes program. Az egyik legérdekesebb és legfontosabb részlete ennek a légierő modernizálásán belül az ötödik generációs harci gépek beszerzése. Lengyelország ennek a képességnek a tekintetében gyakorlatilag egész Közép- és Kelet-Európa legpotensebb ütőerejét alakítja ki.
Błaszczak maga is a légierő modernizálását célzó „Harpia” programot emelte ki a legfontosabbként. Az új repülőgépek beszerzése prioritása a minisztériumnak. Jelezte, ez az a folyamat, amit a hadsereg vezérkari főnöke és a fegyverzet-beszerzéssel foglalkozó felügyelet azonnal be kell, hogy indítson: „Harminckét ötödik generációs, többfeladatú harci gépet akarunk vásárolni” – tette világossá a célt.
(fotó: Lockheed Martin)">
(fotó: Lockheed Martin)"> A hozzáférhető ötödik generációs
(fotó: Lockheed Martin)
Ugyan név szerint a tájékoztatón nem hangzott el, de eléggé valószínű, hogy a beszerzendő gép nem lehet más, mint a Lockheed F-35-öse, feltehetően annak is a szárazföldi üzemeltetésre készült A-változata, jelen pillanatban az egyetlen ötödik generációs konstrukció, amit a kijelölt időhatáron belül megvásárolhatnak a lengyelek. Mondjuk az oroszok Szu-57-ese is hamarosan rendszerbe áll, de egyfelől abból még az orosz légierő is csak most kapja meg az első két példányt, másrészt nyilvánvaló, hogy a lengyel fegyverkezési programot és ezen belül a légierő megerősítését a jelenlegi geopolitikai helyzetben épp az orosz haderő közelsége indokolja. Kína sem igen kerülhet szóba katonai gépbeszerzésnél, érthető okokból...
A nyugat-európai ötödik és hatodik generációs harcigép-elképzelések pedig most még csak nagyon kezdeti szakaszukat élik. Bár a fejlesztők a harmincas évekre már kész gépeket vizionálnak, ezt korántsem lehet egy határozott beszerzési program részévé tenni. A Lightning-II azonban valóban rendelkezésre áll, és Varsó és Washington eddigi, a beszerzéseket is érintő szoros katonai kapcsolatai nyilván akadálymentessé teszik az F-35-ösök lengyelországi rendszerbe állítását.
A terv külön fejezetben foglalkozik különféle légvédelmi eszközök beszerzésével, emellett a „Kruk program” harci helikopterek vásárlását írja elő a légierő és a szárazföldi erők számára egyaránt, a vásárlandó gépek típusa itt sincs feltüntetve.
(fotók: Kelecsényi István)">
(fotók: Kelecsényi István)"> A MiG-29-esek üzemeltetése egyre nehezebb
(fotók: Kelecsényi István)
Kicsit mintha a program fontosságát erősítené a közvélemény előtt az egyébként szomorú esemény, hogy a lengyel légierő a napokban ismét elvesztett egy gépet. A Mig-29-es pilótája katapultált, a gép teljesen megsemmisült, de ami a lényeg: bő egy éven belül ez a harmadik gépvesztéses balesete a típus lengyel példányainak.
A légierő állományában jelenleg három harcigéptípus szerepel, a MiG-29-esekből tavalyi adatok szerint 28, a felderítő és csapásmérő feladatokra használatos, a MiG-eknél is jóval régebbi konstrukciós korszakot reprezentáló Szuhoj Szu-22-esekből 32, az F-16-osokból – amelyeket a kétezres években vásárolt Varsó – 48 szerepel a listán. Ez persze mind elméleti szám, a bevethető állomány nyilván ennél sokkal kevesebb, azzal együtt, hogy a Falconok így is igen komoly erőt képviselnek, a MiG-ekhez viszont akadozik az alkatrészellátás.
A korábbi beszerzési programokat, amelyekről tavaly novemberben tájékoztatott a tárca, egyébként nem 32 példányra írták ki – mint amit most a miniszter célzottan ötödik generációs harci gépekre vonatkoztatva emlegetett –, hanem hatvanra, kifejezetten az elavult orosz típusok leváltására. Erre a tenderre már jelentkezett a Lockheed a Lightningokkal, illetve további F-16-osokkal, ezen kívül a Boeing F-15-ösöket és F/A-18-asokat ajánl, a Leonardó Eurofightereket, a Saab természetesen a Gripent kínálta, ezek között is az F-35 egyetlen ötödik generációs típus.
Az F-35 az F-16-osok mellett és után logikus döntés
Ami az ötödik generációs harci gépek beszerzésének legnagyobb akadálya lehet, az az áruk, azonban amint erről korábban beszámoltunk, minél inkább felfut az F-35-ös gyártása, annál inkább csökken a példányonkénti beszerzési ára is. Érdekes, hogy a németek épp ezekben a hetekben vetették el – saját korábbi vezérkari főnökük állásfoglalása ellenére – Lightning II-k beszerzését, maradt tehát a modernebb változatú Eurofighterek vásárlása. Viszont, amire nem sokan figyeltek fel, 2017-ben a román hadügyminisztérium államtitkára a portugál forrásból származó F-16-osok átvételekor úgy fogalmazott: az F-16-os program „fontos lépés abba az irányba, hogy a Román Légierő ötödik generációs repülőgépet állítson szolgálatba”, vagyis lehet, hogy a NATO kelet-európai zónájában Románia lesz a következő ország, ahol ötödik generációs harci gépeket üzemeltetnek majd.
http://iho.hu/hir/lightningokat-vesz-lengyelorszag-190306
Biztos olvasták a HVGben, hogy rég elhúztak mellettünk.Azért azok a bátor román nyilatkozatok még az előtt estek, hogy kiderült volna, az ebédpénzt költötték el a csúzlikra...
Btw.. az F-16-osaik hogy' muzsikálnak a mindennapokban?...
Mit nem tudtak kifizetni?Mindezek fényében, komolyan át kell gondolnunk a fejlesztéseket nekünk is, nehogy ugyanabba a szégyenbe essünk, mint a derék romulán szomszéd.
Így van, nem Vadász szds. beszél/ír blődségeket?, konkrétan csak lefordított egy hivatalos anyagot, ill. defense news-os cikket.Pedig érdemes lett volna.
Egyrészt Észak Korea, van benne más is, amúgy meg egy hivatalos anyag kivonata.
Kíváncsi vagyok mi lesz végül is a légvédelmi rakéta fanok magyarázata...China, Russia trade blame after Israeli strike destroys air defenses in Syria
worldtribune.com
Feb 6, 2019 5:30 PM
Special to WorldTribune.com
A successful Israeli air strike against Iran’s military facilities inside Syria has resulted in China and Russia blaming each other for the humiliatingly embarrassing air defense failure.
A Chinese-made JY-27 radar array in Syria was destroyed in an Israeli airstrike.
On Jan. 20, the Israeli air force flew a sortie of F-35 fighter jets into Syria and destroyed an Iranian military training camp, killing 11 Iranian elite Quds Force troops, demolishing an Iranian intelligence center.
The strike also destroye most of the air defense systems near the Damascus International Airport which was heavily guarded by China’s air defense radars and Russia’s air defense missiles.
Russia’s media openly blame China’s JY-27 long-range air warning radar which was deployed at the site but failed to provide any early warning.
China fought back by blaming Russia’s Pantsir-S1 air defense missiles for failure to hit the incoming Israeli F-35s.
The charge against China’s JY-27 radar is particularly devastating because the Chinese government has been unusually vocal in boasting JY-27’s anti-stealth specialty.
Erre az orosz - kínai egymás hibáztatására azért jobb volna nekem valami hitelesebb forrás, mint mondjuk a worldtribune.com, így kezdésnek én ennyit tudok hozzátenni, mint a "légierő mindenek felett elv" szkeptikusa.Kíváncsi vagyok mi lesz végül is a légvédelmi rakéta fanok magyarázata...
Eddig volt ugyebár az hogy kevés a célcsatorna, meg a radar nem látja a STEALTH gépet...
Most van célcsatorna (Panstir már minimum két célra tud egyszerre dolgozni, 1.5 sec. ként indított rakétákkal)..
Van (volt) kínai lopakodót is látó radar..
Az eredmény meg u.az mind eddig.
A védett objektum az kampeca..
Kíváncsi vagyok mi lesz végül is a légvédelmi rakéta fanok magyarázata...
Eddig volt ugyebár az hogy kevés a célcsatorna, meg a radar nem látja a STEALTH gépet...
Most van célcsatorna (Panstir már minimum két célra tud egyszerre dolgozni, 1.5 sec. ként indított rakétákkal)..
Van (volt) kínai lopakodót is látó radar..
Az eredmény meg u.az mind eddig.
A védett objektum az kampeca..
Most még a "nemistudjukhogyvót" megy. Egy másik pletykalap siklóbomba és elhárító rakéta roncsokat is említ.Kíváncsi vagyok mi lesz végül is a légvédelmi rakéta fanok magyarázata...
Eddig volt ugyebár az hogy kevés a célcsatorna, meg a radar nem látja a STEALTH gépet...
Most van célcsatorna (Panstir már minimum két célra tud egyszerre dolgozni, 1.5 sec. ként indított rakétákkal)..
Van (volt) kínai lopakodót is látó radar..
Az eredmény meg u.az mind eddig.
A védett objektum az kampeca..