F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest

Az első éles F-35A bemutató, a nézőtérről filmezve.
Külön érdekesség az Avro Vulcan gépet idéző kompresszorhang a lassú áthúzásnál.
A gép hangja bődületes, szerintem nagy kedvence lesz az elkövetkező repülőnapoknak.
Magyar pilótával meg méginkább.
A jövő Vári Gyulái hogy mit fognak ebből kihozni, ha egyszer úgy hozza az élet...
Remélem a jövő Vári Gyulái remélem nem repülik szét őket a nagy semmiért a semmi repórából. Már, ha lesz itthon valaha is F-35A.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Remélem a jövő Vári Gyulái remélem nem repülik szét őket a nagy semmiért a semmi repórából. Már, ha lesz itthon valaha is F-35A.
Ezt nem lehet szétrepülni. :)
Amúgy olvasgatom a videó kommentjeit.
Az egyik azt írja, beszélt a demo után a hajózóval, aki elmondta, hogy a gyakorlásokhoz képest jóval nagyobb sebességgel repülte a húzott fordulót, de még így is bőven maradt energiatartaléka az egyből indított függőleges figurához.
A nagyobb sebességeken repült manőver elemeknél jóval 20 tonna felettire saccolja a pilóta a dinamikus tolóerőt (nyilván itt, földközelben), ami azért nagyon nem semmi.
A bemutatóhoz teljes(!) kerótöltéssel száll fel a gép.
A bemutató vége felé a kifogyasztott gép látványos "Horog" manővereket csinál (ez korábban a Szu-27M és a korai MiG-29K mutatványa volt), melyekből a gép nem leadja az orrát, hogy sebességet gyűjtsön, hanem a kormányfelületei vannak olyan hatékonyak, hogy vízszintbe forgatják a gépet, ami erőből kitolja magát felfelé.
 
M

molnibalage

Guest
Ezt nem lehet szétrepülni. :)
Amúgy olvasgatom a videó kommentjeit.
Az egyik azt írja, beszélt a demo után a hajózóval, aki elmondta, hogy a gyakorlásokhoz képest jóval nagyobb sebességgel repülte a húzott fordulót, de még így is bőven maradt energiatartaléka az egyből indított függőleges figurához.
A nagyobb sebességeken repült manőver elemeknél jóval 20 tonna felettire saccolja a pilóta a dinamikus tolóerőt (nyilván itt, földközelben), ami azért nagyon nem semmi.
A bemutatóhoz teljes(!) kerótöltéssel száll fel a gép.
A bemutató vége felé a kifogyasztott gép látványos "Horog" manővereket csinál (ez korábban a Szu-27M és a korai MiG-29K mutatványa volt), melyekből a gép nem leadja az orrát, hogy sebességet gyűjtsön, hanem a kormányfelületei vannak olyan hatékonyak, hogy vízszintbe forgatják a gépet, ami erőből kitolja magát felfelé.
A teljes kerótöltés sejthető volt, egy másik komment asszem megjegyezte, hogy elég ritkán kapcsolta ki az utánégetőt. Egy biztos. Aki erre a gépre azt mondja, hogy dogfightra alkalmatlan, az nettó kretén.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
A teljes kerótöltés sejthető volt, egy másik komment asszem megjegyezte, hogy elég ritkán kapcsolta ki az utánégetőt. Egy biztos. Aki erre a gépre azt mondja, hogy dogfightra alkalmatlan, az nettó kretén.
Emlékezz a US Navy F-35C pilóta idevágó megjegyzésére.
Ő konkrétan a géppel kapcsolatos leggyakoribb félreértésnek nevezte, hogy az F-35C egy dogfighter lenne.
Ezért vagyok kíváncsi az USAF F-35A demoja után a US Navy F-35C demójára is.
A Navy bemutatók idáig mindig is sokkal "sűrűbbek" és érdekesebbek voltak, mint az USAF műsorai.
Kíváncsi vagyok, hogy ők mit fognak majd kihozni változatlan tolóerő mellett a jóval nehezebb, de jóval nagyobb szárnyú és máshogy mechanizált gépükből, azzal a mentalitással, ami náluk hagyomány.
 
M

molnibalage

Guest
Emlékezz a US Navy F-35C pilóta idevágó megjegyzésére.
Ő konkrétan a géppel kapcsolatos leggyakoribb félreértésnek nevezte, hogy az F-35C egy dogfighter lenne.
Ezért vagyok kíváncsi az USAF F-35A demoja után a US Navy F-35C demójára is.
A Navy bemutatók idáig mindig is sokkal "sűrűbbek" és érdekesebbek voltak, mint az USAF műsorai.
Kíváncsi vagyok, hogy ők mit fognak majd kihozni változatlan tolóerő mellett a jóval nehezebb, de jóval nagyobb szárnyú és máshogy mechanizált gépükből, azzal a mentalitással, ami náluk hagyomány.
Az F-15 vs F-14 demók kapcsán pontosan ezen gondolkodtam pár hete, amikor egy F-14-es cikktervezet képe sejlett fel a fejemben bringázás közben.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Emlékezz a US Navy F-35C pilóta idevágó megjegyzésére.
Ő konkrétan a géppel kapcsolatos leggyakoribb félreértésnek nevezte, hogy az F-35C egy dogfighter lenne.
Ezért vagyok kíváncsi az USAF F-35A demoja után a US Navy F-35C demójára is.
A Navy bemutatók idáig mindig is sokkal "sűrűbbek" és érdekesebbek voltak, mint az USAF műsorai.
Kíváncsi vagyok, hogy ők mit fognak majd kihozni változatlan tolóerő mellett a jóval nehezebb, de jóval nagyobb szárnyú és máshogy mechanizált gépükből, azzal a mentalitással, ami náluk hagyomány.
Engem nem érdekelnek a bemutató repülések, de ahogy leírod a lényeget kiemelve, az tetszik.
Főleg azért nem érdekelnek, mert annyi közük van a valósághoz, mint a műkorcsolyának a hoki világbajnokság eredményéhez.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Ez tény, de jó elveszni a részletekben, mint műkedvelő amatőr.
Érdekes látni, elemezni, hogy hogyan repülnek a géppel, ami elsősorban fegyver, másodsorban repülőgép.
 
M

molnibalage

Guest
Engem nem érdekelnek a bemutató repülések, de ahogy leírod a lényeget kiemelve, az tetszik.
Főleg azért nem érdekelnek, mert annyi közük van a valósághoz, mint a műkorcsolyának a hoki világbajnokság eredményéhez.
Ez az, ami rohadtul nem igaz. Azért egyfajta benchmarkra igenis megfelelnek.
 
M

molnibalage

Guest
Te most majdnem egy 4 (!) éves cikkel jössz, ami láthatóan butaság és még elavult is.
  1. Akkoriban "picit" más szotverrel és limitekkel repültek. A szoftver evolúció úgy párszor be lett már kommentelve. Ez alapján lehet tovább tájékozódni.
    https://www.f35.com/about/life-cycle/software

  2. Linkelek a több ellenvéleményt, hogy ez a cikk miért butaság, de van bőven:

    https://www.heritage.org/defense/re...2.1977010566.1554711239-1620858459.1554711239

    https://ukdefencejournal.org.uk/f-35-pilot-counters-performance-myth/

    https://theaviationist.com/2016/03/...g-in-the-f-35-a-jsf-pilot-first-hand-account/

    Az különösen mókás, hogy ugyanarról az oldalról későbbi hírt nem linkelsz.
    https://warisboring.com/norwegian-pilot-yes-the-f-35-can-dogfight/


  3. A demo teljesítéményből az látszik, hogy egy felfegyverzett F-35A és F-16C esetén az F-16C-nek kb. akkor van pariban, ha az F-35A full keróval repül, az F-16A pótos nélkül és teljes belsővel és nincs rajta se TGP se HTS pod. A repteljesítmény cikk ezekre is ki fog térni konkrét számokkal elvileg, csak pillanatnyilag el vagyok csábulva több irányba és tojok rá, meg két másik HTKA-s írás is beelőzi.

    Konkrét példán be lehet mutatni azt, amit már számtalanszor elmagyaráztam. Demo teljesítényben az F-16C és F-35A között vonalvastagságnyi eltérés látszik abszolút repülési teljesítményben talán az F-16C javára, de nem általánosan. A fenntartható forduló szögsebességben minimális előnyt tudott eddig felmutatni a videók alapján, de emelkedésben és vízszintes gyorsulásban nem látszik eltérés a Vipera javára. A kis sebességű manővereknél - amiért egyesek sokan oda vannak - sehol nincs az F-16 még tiszta konfigban sem az F-35A-hoz képest. Ezt kár tagadni a videók alapján.

    Namármost az F-16C nem igazán teljes keróval demózgat, de még ha igen is, akkor az F-35A belső kerő 18000 font, addig F-16-nál ez 7200 font. Csak, ha mindkét gép biztonságija 1500-2000 font táján van, akkor belátható, hogy melyik marad tovább a harctéren illetve az, hogy az F-35 esetén a relatív tömegnövekedés, tehát a teljesítmény csökkenés kisebb pusztán a tömeg, nemhogy a függesztmények légellenállását nézve.

    USAF F-16-os csak ECM poddal repül, mert nincs integrált ECM. A legkönnyebb ASF konfigot leszámítva harcászati konfigban sem nagyon rúg labdába az F-35A-hoz mérve, nemhogy AG és SEAD-ben, amikor az F-16C lényegében szuperszonikus repülésre képtelen...