F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az első éles F-35A bemutató, a nézőtérről filmezve.
Külön érdekesség az Avro Vulcan gépet idéző kompresszorhang a lassú áthúzásnál.
A gép hangja bődületes, szerintem nagy kedvence lesz az elkövetkező repülőnapoknak.
Magyar pilótával meg méginkább.
A jövő Vári Gyulái hogy mit fognak ebből kihozni, ha egyszer úgy hozza az élet...
Remélem a jövő Vári Gyulái remélem nem repülik szét őket a nagy semmiért a semmi repórából. Már, ha lesz itthon valaha is F-35A.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 681
113
Remélem a jövő Vári Gyulái remélem nem repülik szét őket a nagy semmiért a semmi repórából. Már, ha lesz itthon valaha is F-35A.
Ezt nem lehet szétrepülni. :)
Amúgy olvasgatom a videó kommentjeit.
Az egyik azt írja, beszélt a demo után a hajózóval, aki elmondta, hogy a gyakorlásokhoz képest jóval nagyobb sebességgel repülte a húzott fordulót, de még így is bőven maradt energiatartaléka az egyből indított függőleges figurához.
A nagyobb sebességeken repült manőver elemeknél jóval 20 tonna felettire saccolja a pilóta a dinamikus tolóerőt (nyilván itt, földközelben), ami azért nagyon nem semmi.
A bemutatóhoz teljes(!) kerótöltéssel száll fel a gép.
A bemutató vége felé a kifogyasztott gép látványos "Horog" manővereket csinál (ez korábban a Szu-27M és a korai MiG-29K mutatványa volt), melyekből a gép nem leadja az orrát, hogy sebességet gyűjtsön, hanem a kormányfelületei vannak olyan hatékonyak, hogy vízszintbe forgatják a gépet, ami erőből kitolja magát felfelé.
 
M

molnibalage

Guest
Ezt nem lehet szétrepülni. :)
Amúgy olvasgatom a videó kommentjeit.
Az egyik azt írja, beszélt a demo után a hajózóval, aki elmondta, hogy a gyakorlásokhoz képest jóval nagyobb sebességgel repülte a húzott fordulót, de még így is bőven maradt energiatartaléka az egyből indított függőleges figurához.
A nagyobb sebességeken repült manőver elemeknél jóval 20 tonna felettire saccolja a pilóta a dinamikus tolóerőt (nyilván itt, földközelben), ami azért nagyon nem semmi.
A bemutatóhoz teljes(!) kerótöltéssel száll fel a gép.
A bemutató vége felé a kifogyasztott gép látványos "Horog" manővereket csinál (ez korábban a Szu-27M és a korai MiG-29K mutatványa volt), melyekből a gép nem leadja az orrát, hogy sebességet gyűjtsön, hanem a kormányfelületei vannak olyan hatékonyak, hogy vízszintbe forgatják a gépet, ami erőből kitolja magát felfelé.
A teljes kerótöltés sejthető volt, egy másik komment asszem megjegyezte, hogy elég ritkán kapcsolta ki az utánégetőt. Egy biztos. Aki erre a gépre azt mondja, hogy dogfightra alkalmatlan, az nettó kretén.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 681
113
A teljes kerótöltés sejthető volt, egy másik komment asszem megjegyezte, hogy elég ritkán kapcsolta ki az utánégetőt. Egy biztos. Aki erre a gépre azt mondja, hogy dogfightra alkalmatlan, az nettó kretén.
Emlékezz a US Navy F-35C pilóta idevágó megjegyzésére.
Ő konkrétan a géppel kapcsolatos leggyakoribb félreértésnek nevezte, hogy az F-35C egy dogfighter lenne.
Ezért vagyok kíváncsi az USAF F-35A demoja után a US Navy F-35C demójára is.
A Navy bemutatók idáig mindig is sokkal "sűrűbbek" és érdekesebbek voltak, mint az USAF műsorai.
Kíváncsi vagyok, hogy ők mit fognak majd kihozni változatlan tolóerő mellett a jóval nehezebb, de jóval nagyobb szárnyú és máshogy mechanizált gépükből, azzal a mentalitással, ami náluk hagyomány.
 
M

molnibalage

Guest
Emlékezz a US Navy F-35C pilóta idevágó megjegyzésére.
Ő konkrétan a géppel kapcsolatos leggyakoribb félreértésnek nevezte, hogy az F-35C egy dogfighter lenne.
Ezért vagyok kíváncsi az USAF F-35A demoja után a US Navy F-35C demójára is.
A Navy bemutatók idáig mindig is sokkal "sűrűbbek" és érdekesebbek voltak, mint az USAF műsorai.
Kíváncsi vagyok, hogy ők mit fognak majd kihozni változatlan tolóerő mellett a jóval nehezebb, de jóval nagyobb szárnyú és máshogy mechanizált gépükből, azzal a mentalitással, ami náluk hagyomány.
Az F-15 vs F-14 demók kapcsán pontosan ezen gondolkodtam pár hete, amikor egy F-14-es cikktervezet képe sejlett fel a fejemben bringázás közben.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 681
113
Két F-35C fleszállása és rövid fordulóval egybekötött elköszönése a 2019-es Travis Air Show zárónapján.
Nincs még US Navy F-35C demo team, ennyi, amivel egyelőre be kell érnünk.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 657
84 119
113
F-35 Lightning II of Italian Air Force at Iniohos 2019

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Emlékezz a US Navy F-35C pilóta idevágó megjegyzésére.
Ő konkrétan a géppel kapcsolatos leggyakoribb félreértésnek nevezte, hogy az F-35C egy dogfighter lenne.
Ezért vagyok kíváncsi az USAF F-35A demoja után a US Navy F-35C demójára is.
A Navy bemutatók idáig mindig is sokkal "sűrűbbek" és érdekesebbek voltak, mint az USAF műsorai.
Kíváncsi vagyok, hogy ők mit fognak majd kihozni változatlan tolóerő mellett a jóval nehezebb, de jóval nagyobb szárnyú és máshogy mechanizált gépükből, azzal a mentalitással, ami náluk hagyomány.
Engem nem érdekelnek a bemutató repülések, de ahogy leírod a lényeget kiemelve, az tetszik.
Főleg azért nem érdekelnek, mert annyi közük van a valósághoz, mint a műkorcsolyának a hoki világbajnokság eredményéhez.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 681
113
Ez tény, de jó elveszni a részletekben, mint műkedvelő amatőr.
Érdekes látni, elemezni, hogy hogyan repülnek a géppel, ami elsősorban fegyver, másodsorban repülőgép.
 
M

molnibalage

Guest
Engem nem érdekelnek a bemutató repülések, de ahogy leírod a lényeget kiemelve, az tetszik.
Főleg azért nem érdekelnek, mert annyi közük van a valósághoz, mint a műkorcsolyának a hoki világbajnokság eredményéhez.
Ez az, ami rohadtul nem igaz. Azért egyfajta benchmarkra igenis megfelelnek.
 
M

molnibalage

Guest
Te most majdnem egy 4 (!) éves cikkel jössz, ami láthatóan butaság és még elavult is.
  1. Akkoriban "picit" más szotverrel és limitekkel repültek. A szoftver evolúció úgy párszor be lett már kommentelve. Ez alapján lehet tovább tájékozódni.
    https://www.f35.com/about/life-cycle/software

  2. Linkelek a több ellenvéleményt, hogy ez a cikk miért butaság, de van bőven:

    https://www.heritage.org/defense/re...2.1977010566.1554711239-1620858459.1554711239

    https://ukdefencejournal.org.uk/f-35-pilot-counters-performance-myth/

    https://theaviationist.com/2016/03/...g-in-the-f-35-a-jsf-pilot-first-hand-account/

    Az különösen mókás, hogy ugyanarról az oldalról későbbi hírt nem linkelsz.
    https://warisboring.com/norwegian-pilot-yes-the-f-35-can-dogfight/


  3. A demo teljesítéményből az látszik, hogy egy felfegyverzett F-35A és F-16C esetén az F-16C-nek kb. akkor van pariban, ha az F-35A full keróval repül, az F-16A pótos nélkül és teljes belsővel és nincs rajta se TGP se HTS pod. A repteljesítmény cikk ezekre is ki fog térni konkrét számokkal elvileg, csak pillanatnyilag el vagyok csábulva több irányba és tojok rá, meg két másik HTKA-s írás is beelőzi.

    Konkrét példán be lehet mutatni azt, amit már számtalanszor elmagyaráztam. Demo teljesítényben az F-16C és F-35A között vonalvastagságnyi eltérés látszik abszolút repülési teljesítményben talán az F-16C javára, de nem általánosan. A fenntartható forduló szögsebességben minimális előnyt tudott eddig felmutatni a videók alapján, de emelkedésben és vízszintes gyorsulásban nem látszik eltérés a Vipera javára. A kis sebességű manővereknél - amiért egyesek sokan oda vannak - sehol nincs az F-16 még tiszta konfigban sem az F-35A-hoz képest. Ezt kár tagadni a videók alapján.

    Namármost az F-16C nem igazán teljes keróval demózgat, de még ha igen is, akkor az F-35A belső kerő 18000 font, addig F-16-nál ez 7200 font. Csak, ha mindkét gép biztonságija 1500-2000 font táján van, akkor belátható, hogy melyik marad tovább a harctéren illetve az, hogy az F-35 esetén a relatív tömegnövekedés, tehát a teljesítmény csökkenés kisebb pusztán a tömeg, nemhogy a függesztmények légellenállását nézve.

    USAF F-16-os csak ECM poddal repül, mert nincs integrált ECM. A legkönnyebb ASF konfigot leszámítva harcászati konfigban sem nagyon rúg labdába az F-35A-hoz mérve, nemhogy AG és SEAD-ben, amikor az F-16C lényegében szuperszonikus repülésre képtelen...
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed