F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 406
113
Kérdés: A NATO-szövetséges vagy egyéb baráti országoknak értékesített F-35 gépek AESA radarja is tartalmazni fogja az LPI üzemmódot? Mert a történelemben már volt rá példa, hogy egy "baráti" ország hirtelen barátságtalan lesz (pl. Irán és az F-14 Tomcat esete), és elégé az öntökönszúrás tipikus esete lenne egy olyan gépet eladni, ami észrevétlenül be tudja cserkészni az USA F-15, F-16 és F/A-18 gépeit..

Az USA is butított technikát exportál nem csak a SZU anno.Azt viszont nrm nagyon reklámozzák,hogy miben butított.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Lehet, van valami tervük a Tu 160assal F-35ös ellen. Mondjuk azóta se tudjuk, meddig tudja a Hattyú tartani a végsebességét?.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 108
113

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 666
5 823
113
"Tudták, hogy a világ legfejlettebb harci gépét repülik, de azért ilyen eredményre nem számítottak"
Én ezen komolyan elgondolkozva egész más következtetést vontam le. Ezt úgy hívják katasztrófa az F35 üzemeltetőkre nézve komolyabb ellenség esetén.
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 666
5 823
113
Olvasd el a cikket figyelmesen, és nem imádattal. Mi volt a probléma és mit tettek? Ebből mi következik? Fejlett ellenség esetén?
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 572
26 474
113
Legyen már 1 kis konteó is. :D

sarkany_haromszog.jpg
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 276
13 883
113
Olvastam valahol hogy az izraeliek szerint a Stealth technologia 5-10 even belul elavult lesz. Ennek fenyeben meg annak is hogy Gripenhez kepest eleg primadonna gepnek tunik a dagi, plusz az amerikai tavkapcsolo, lehet meg par evet varnek a beszerzessel.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 295
113
Olvastam valahol hogy az izraeliek szerint a Stealth technologia 5-10 even belul elavult lesz. Ennek fenyeben meg annak is hogy Gripenhez kepest eleg primadonna gepnek tunik a dagi, plusz az amerikai tavkapcsolo, lehet meg par evet varnek a beszerzessel.
Azt azért vegyük figyelembe, hogy az F-35 sem ragad le mai állapotában. Ahogyan a C/D Gripeneket és radarjaik képességeit is jóformán csak szoftveresen meg tudták duplázni, úgy az F-35 is haladni foga korral. Ha az adatbázis, vele az algoritmusok, a DAS és más elektronikai cuccok is lekövetik a változásokat akkor jó ideig csúcsgép marad. Aztán majd eljön egy pont, ahol lehet megint nagyot kell lépni...esetleg egy új géppel, az új igényekhez.
 
M

molnibalage

Guest
Olvasd el a cikket figyelmesen, és nem imádattal. Mi volt a probléma és mit tettek? Ebből mi következik? Fejlett ellenség esetén?
Barkóbázás helyett kifejthetnéd...
Bár tőleg már megszoktam egyfajta "színvonalat"...

Olvastam valahol hogy az izraeliek szerint a Stealth technologia 5-10 even belul elavult lesz. Ennek fenyeben meg annak is hogy Gripenhez kepest eleg primadonna gepnek tunik a dagi, plusz az amerikai tavkapcsolo, lehet meg par evet varnek a beszerzessel.
Nettó marhaság. Csak egyesek imádnak álmodozni és nagyokat mondani minden alap nélkül.

A stealth 40 éves koncepció és kb. semmi igazán effektívet nem tudtak kitalálni ellene kb. szájkaratét. Egyesek jönnek IRST és mindenféle handabandával, de azt soha nem magyarázták meg, hogy
  • Hol van olyan SAM rendszer, ami area denial képességű lenne IRST-vel...?
  • Hol van egyáltalán SAM rendszer IR keresővel....? A NASAMS-nál létezik ilyen csak éppen nem önálló körkörös célkereséshez.

A jelenlegi legtöbb, amit a SAM-ek tudnak tenni az kb. batárnagy méteres Nebo radar szerűségek, ahol halvány remény van -30 dBsm esetén karcolgatni zavarásmentes ideális környezetben a 100 km-es felderítési távot.

Érdekes módon még Zord Gabit sem szokta zavarni, hogy a radarabszorbens festék nélküli modellek az F-35-re és F-22-re is bőven -30 dBsm alatti értékeket hoznak ki. Mondjuk nagyjából ez az "lerontott átlag" +/- 45 fokos aspektus tartományban.

Még, ha ez működik is, akkor is kb. két módszer marad jelen ismereteink szerint:
  1. IR végfázis vezérlés kell, mert ahhoz bőven elég a Nyebo mérési pontossága is, hogy a végfázisban ráfogjon aztán a célra. Apró hiba, hogy ilyen légvédelmi, de még IR AAM sem létezik. Elméletnek tehát szép.

  2. Aktív radaros végfázis. Ez már zizisebb, mert van vontatott csali is és steath cél ellen olyan pontosan kell vinni a rakétát végfázisig, hogy nem stealth célhoz képest a befogási távolság nagyon kicsi. Mert ezt mondja az antenna egyenlet. Mechanikus legyezéssel és vontatott csali esetén igen sanszos, hogy a szinte 0 pásztázási idő mellett nincs lehetőség semmiféle cél-zavar diszkriminációra. Ha a cél sebessége M0.9 és mondjuk 8 km magasan repül, akkor egy 1-2 tonnás rakéta 50-100 km között még bőven M4 sebességgel repül. A relatív célsebesség laza 1200-1500 m/s úgy, hogy a befogási távolság lehet kb. 2-3 km. Túl sokat pásztázni nem lehet...

    Az Sz-350 Vityáz a saját kisebb rakétáival és az Sz-400 lehet ilyenre képes az 40N6-tal elvi szinten a képességeik és a technika alapelve alapján. Ezt most áll hadrendbe, van belőle egy maroknyi. Nagy távolságon (100 k+m), ha még céljel is, akkor arra számítani, hogy az tartós egy steath gép ellen botorság. Amint bármi észleli az indítást lehet minimalizálni az RCS-t irány változtatással és a rakéta annyival fog mellémenni az utolsó ismert pozíció és prolongálás alapján, hogy a büdös életbe nem fog az semmire ráfogni a végfázisban.

Az F-117 és B-2 esetén szubszonikusan valósították meg a kis RCS-t, de ma már meg úgy is, hogy lényegesen kisebb aerodinamikai kompromisszumokat kell tenni.