Itt arról van szó, hogy minél több érzékelő van, a szóródott jelek annál könnyeben összeszedhetőek és átlőhetőek az aktuális vadásznak (meg a világon mindenféle érzékelő, legyen az infra, vizuális, utóbbihoz alakfelismerő algoritmusok vannak. A DARPA nagyon kutakodik az enemy stealth kiküszöbölésén).
Éppen a 6.th genről írom a cikket, amit nem lehet tárgyalni a hálózatalapú hadviselés nélkül, ami viszont taglalja az enemy stealth elleni módszereket. Ennek summája a rengeteg érzékelő adta mindenféle szemétjelből való kimazsolázás (ha jól értem, ezt a részt még csak most kezdtem el. iszonyú tömégy anyag), A lényeg, hogy összeszednek annyi szóródott jelet vagy akármi más forrásból való infót (nagy magasságú drónoktól a hajókig mindenhonnan), amivel egy hozzávetőleges helyzet meghatározható a rakétaindításhoz. Persze az egész AI vezérelte mókázás, az legózza össze az adatokból. Nem értem teljesen, de ha összeraktam, benne lesz a cikkben. Persze ez alapvetően nem csak a stealth gépek valamivel nagyobb hatótávolságból való észleléséről szól, hanem úgy a meglévő rendszerek hatékonyságának növeléséről (vagyis hagyományos gépek észlelési esélyét is javítja). Vagyis pont, hogy a stealth alapkövetelmény lesz a jövőben a harcmezők fölött, ebben teljesen egyetértünk. Csak éppen nem lesz akkora védelem, a védelem inkább aktív irányba tolódik el (ahogy a HK esetében is).
Igen, az AI vezérelte ellentevékenység egy már nagyon magas szinten létező dolog, már polgárin is elterjedt (nekem nagy meglepetés volt, hogy a legújabb szériás Airbusokban már a TCAS is automata, csak néztem mi a franc a FMA-n a "TCAS" téglalapban
), viszont adott távolságon belül a repülőgép mozgását befolyásolni már nagyon nem lehet ennyi idő alatt (persze az aktív ellentevékenység azonnal működik, de ez egy másik fejezet). Amúgy ilyen közelségben szerintem a kombinált fej a megldás, képalkotó infra vagy amivel előjönnek.