F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 656
5 753
113
Akkor világosabban. Ha a grippen radarja látja nagy távolságból az F35, és tud rá indítani mondjuk meteort, akkor mi az az elképesztő képesség amit az F35 hirtelen fel fog mutatni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst and kamm

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Akkor világosabban. Ha a grippen radarja látja nagy távolságból az F35, és tud rá indítani mondjuk meteort, akkor mi az az elképesztő képesség amit az F35 hirtelen fel fog mutatni.
Hogy a 100km-re való támadhatóságot 1-3négyzetméteres RCSre értik.F35nek a töredéke a hatásos visszaverő felülete.És egymást sem érzékelik olyan messziröl,mint amiről mondjuk a Gripent.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Akkor egy kis szösszenet a "hangoztatott" 44.000dollár/repültóra kérdésére.
Jó hosszú videó, de érdemes megnézni elejétől a végéig.
Nem meglepő módon a bizottság pontosan arra kíváncsi (többször is visszatérnek rá az első órában) hogy mi a rákért kell a 4. generációs F-15EX-eket megrendelni, hiszen eredetileg az F-22 volt a leváltója, majd az F-35-lett volna. De jelenleg pénzügyi okokból, szállítási nehézségek miatt, valamint a jelenlegi általánosan borzalmas rendelkezésre állás miatt a régi jól bevált típushoz kell visszanyúlni.
Az a durva, hogy tulajdonképpen a F-35-ös program pontosan azonos problémákkal küzd, mint az A400M. És pontosan azonos megoldásra is jutottak. Csökkentették az összeszerelés ütemét, így van esély, hogy a beszállítók utolérjék magukat, és a logisztikai rendszer is megfelelő alkatrészmennyiséget kapjon.
Az amerikaiaknak fix mennyiségű repülőre van szükségük az "air force" (nem a nagy betűsre gondoltam) fenntartásához, ezért a hiányzó gépeket muszáj valahonnan pótolni.
Az az egy gond, hogy nem csak annyi F-15EX lesz beszerezve, amivel az éves F-35-ös kvótát be tudják takarni, hanem várhatóan az összes F-15C/D erre lesz cserélve.
Ami azt mutatja, hogy egyszerűen még az amerikaiak sem tudják anyagilag megtenni, hogy minden gépüket lopakodókra cseréljék, holott ez volt a terv!
Ha a Lockheed tudta volna tartani az eredetileg tervezett fenntartási, és beszerzési költségeket, vállalásokat, akkor fel sem merülne, hogy 4. generációs gépeket szerezzenek be, és mindeki happy lenne.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Akkor egy kis szösszenet a "hangoztatott" 44.000dollár/repültóra kérdésére.
Jó hosszú videó, de érdemes megnézni elejétől a végéig.
Nem meglepő módon a bizottság pontosan arra kíváncsi (többször is visszatérnek rá az első órában) hogy mi a rákért kell a 4. generációs F-15EX-eket megrendelni, hiszen eredetileg az F-22 volt a leváltója, majd az F-35-lett volna. De jelenleg pénzügyi okokból, szállítási nehézségek miatt, valamint a jelenlegi általánosan borzalmas rendelkezésre állás miatt a régi jól bevált típushoz kell visszanyúlni.
Az a durva, hogy tulajdonképpen a F-35-ös program pontosan azonos problémákkal küzd, mint az A400M. És pontosan azonos megoldásra is jutottak. Csökkentették az összeszerelés ütemét, így van esély, hogy a beszállítók utolérjék magukat, és a logisztikai rendszer is megfelelő alkatrészmennyiséget kapjon.
Az amerikaiaknak fix mennyiségű repülőre van szükségük az "air force" (nem a nagy betűsre gondoltam) fenntartásához, ezért a hiányzó gépeket muszáj valahonnan pótolni.
Az az egy gond, hogy nem csak annyi F-15EX lesz beszerezve, amivel az éves F-35-ös kvótát be tudják takarni, hanem várhatóan az összes F-15C/D erre lesz cserélve.
Ami azt mutatja, hogy egyszerűen még az amerikaiak sem tudják anyagilag megtenni, hogy minden gépüket lopakodókra cseréljék, holott ez volt a terv!
Ha a Lockheed tudta volna tartani az eredetileg tervezett fenntartási, és beszerzési költségeket, vállalásokat, akkor fel sem merülne, hogy 4. generációs gépeket szerezzenek be, és mindeki happy lenne.
Drága.De a Rafal és az EF is az.De mint fentebb leirták,a harcértéke elsöprő.Viszont bombatrucknak,AMRAAM platformnak az F15EX bőven megfelel.És nem elsőrendű légierőkkel szemben légifölény vadásznak is,valamint honi légvédelmi célra is jó.Vagyis az amik pont ugyanúgy egy támogató gép szerepére szánják az új F15öket,mint tenmagam az ominózus Kfir block 60ast.(vagy más tipust,ami megfelel a célra,de nagyon leragadtatok a Kfirnél).
És még egy apróság.Alighanem az is benne van,hogy ne csak az LM legyen az egyetlen harcigép gyártó/szállitó amerikában.Fent kivánják tartani a Boeing fejlesztő/gyártó kapacitását is.Ahoz pedig valamit venni kell tőlük is.Két legyet egycsapással
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Drága.De a Rafal és az EF is az.De mint fentebb leirták,a harcértéke elsöprő.Viszont bombatrucknak,AMRAAM platformnak az F15EX bőven megfelel.És nem elsőrendű légierőkkel szemben légifölény vadásznak is,valamint honi légvédelmi célra is jó.Vagyis az amik pont ugyanúgy egy támogató gép szerepére szánják az új F15öket,mint tenmagam az ominózus Kfir block 60ast.(vagy más tipust,ami megfelel a célra,de nagyon leragadtatok a Kfirnél).
És még egy apróság.Alighanem az is benne van,hogy ne csak az LM legyen az egyetlen harcigép gyártó/szállitó amerikában.Fent kivánják tartani a Boeing fejlesztő/gyártó kapacitását is.Ahoz pedig valamit venni kell tőlük is.Két legyet egycsapással
Értem, és akkor miért vannak egyáltalán F-15-ök a rendszerben. Erre jó lenne a B-52, meg az F4 is nem? :rolleyes:
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Értem, és akkor miért vannak egyáltalán F-15-ök a rendszerben. Erre jó lenne a B-52, meg az F4 is nem? :rolleyes:
Mert azok nincsenek gyártásban.Bár a B52 fegyverhordozó platformként még mindig állja az idők folyamát.Boeing gyártani 2 tipust tud jelenleg,az F18E/F és az F15öst.Utobbiban még van fejlesztési potenciál,és a Légierő be tudja illeszteni hosszú távon is a hadrendjébe.2 légy egycsapásra
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 249
8 374
113
És még egy apróság.Alighanem az is benne van,hogy ne csak az LM legyen az egyetlen harcigép gyártó/szállitó amerikában.Fent kivánják tartani a Boeing fejlesztő/gyártó kapacitását is.Ahoz pedig valamit venni kell tőlük is.Két legyet egycsapással

Gondolom az új védelmi miniszter, Patrick Shanahan, aki 31 évig a Boeing-nél dolgozott meg pont nem fogja hagyni, hogy a Boeing gyártó kapacitásai kihasználatlanok maradjanak.
 
M

molnibalage

Guest
Akkor világosabban. Ha a grippen radarja látja nagy távolságból az F35, és tud rá indítani mondjuk meteort, akkor mi az az elképesztő képesség amit az F35 hirtelen fel fog mutatni.
És miféle mágiától lenne képes a cm-es radar erre...? Az legnagyobb méretű és teljesítményű orosz vadászgép radarra az orosz marketing anyagok szerinti zavarásmentes környezetben -30 dBSm-re kb. valami 24 km észlelési táv számolható ki az antenna egyenlettel.

Akkor egy kis szösszenet a "hangoztatott" 44.000dollár/repültóra kérdésére.
Jó hosszú videó, de érdemes megnézni elejétől a végéig.
Nem meglepő módon a bizottság pontosan arra kíváncsi (többször is visszatérnek rá az első órában) hogy mi a rákért kell a 4. generációs F-15EX-eket megrendelni, hiszen eredetileg az F-22 volt a leváltója, majd az F-35-lett volna. De jelenleg pénzügyi okokból, szállítási nehézségek miatt, valamint a jelenlegi általánosan borzalmas rendelkezésre állás miatt a régi jól bevált típushoz kell visszanyúlni.
Az a durva, hogy tulajdonképpen a F-35-ös program pontosan azonos problémákkal küzd, mint az A400M. És pontosan azonos megoldásra is jutottak. Csökkentették az összeszerelés ütemét, így van esély, hogy a beszállítók utolérjék magukat, és a logisztikai rendszer is megfelelő alkatrészmennyiséget kapjon.
Az amerikaiaknak fix mennyiségű repülőre van szükségük az "air force" (nem a nagy betűsre gondoltam) fenntartásához, ezért a hiányzó gépeket muszáj valahonnan pótolni.
Az az egy gond, hogy nem csak annyi F-15EX lesz beszerezve, amivel az éves F-35-ös kvótát be tudják takarni, hanem várhatóan az összes F-15C/D erre lesz cserélve.
Ami azt mutatja, hogy egyszerűen még az amerikaiak sem tudják anyagilag megtenni, hogy minden gépüket lopakodókra cseréljék, holott ez volt a terv!
Ha a Lockheed tudta volna tartani az eredetileg tervezett fenntartási, és beszerzési költségeket, vállalásokat, akkor fel sem merülne, hogy 4. generációs gépeket szerezzenek be, és mindeki happy lenne.
Az, amit az F-15X-re költenek korábban költhető lett volna F-22A-ra is. Csak gondolkodni kellett volna előre.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Gondolom az új védelmi miniszter, Patrick Shanahan, aki 31 évig a Boeing-nél dolgozott meg pont nem fogja hagyni, hogy a Boeing gyártó kapacitásai kihasználatlanok maradjanak.
Jah a 8-15 gép/évvel majd pont megütik a főnyereményt!
Az "új" védelmi miniszter meg 2017 óta a védelmi miniszter helyettese. Miért most kellett lépnie?
Mert akkor még elviselhetőek voltak a számai az F-35-ös flottának.
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 239
13 724
113
Hogy a 100km-re való támadhatóságot 1-3négyzetméteres RCSre értik.F35nek a töredéke a hatásos visszaverő felülete.És egymást sem érzékelik olyan messziröl,mint amiről mondjuk a Gripent.

Hát az F-35 program valami 1.5 billió dollárba került úgyhogy meg lehetne cseszni ha egy század F-35 nem gyilkolna le magabiztosan egy század F-16-ot vagy Gripent.

Valaki el tudná magyarázni hogy egy Gripen E - F-35 harc hogy nézhetne ki?
Laikusként úgy képzelem el hogy az F-35 pilóta törekedne abban a sávban maradni ahol már látja a Gripent de a Gripen még nem látja őt és indítaná a Meteort. Azt nem tudom hogy a Gripen védelmi rendszerei egy Meteor ellen mire mennének - talán egy nem lenne elegendő de majd hozzáértők megerősítik vagy cáfolják.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Hát az F-35 program valami 1.5 billió dollárba került úgyhogy meg lehetne cseszni ha egy század F-35 nem gyilkolna le magabiztosan egy század F-16-ot vagy Gripent.

Valaki el tudná magyarázni hogy egy Gripen E - F-35 harc hogy nézhetne ki?
Laikusként úgy képzelem el hogy az F-35 pilóta törekedne abban a sávban maradni ahol már látja a Gripent de a Gripen még nem látja őt és indítaná a Meteort. Azt nem tudom hogy a Gripen védelmi rendszerei egy Meteor ellen mire mennének - talán egy nem lenne elegendő de majd hozzáértők megerősítik vagy cáfolják.
Messzebbröl fussunk neki.Gripen Et látják a távolfelderitő lokátorok,az F35t nem.F35 a saját lokátora használata nélkül is tudja,a harctéri infórendszer révén,hogy hol a Gripen.Forditva viszont nem.Innentől a Gripen eleve hátránybol indul.Hiába van neki is datalinkje.
 
M

molnibalage

Guest
Jah a 8-15 gép/évvel majd pont megütik a főnyereményt!
Az "új" védelmi miniszter meg 2017 óta a védelmi miniszter helyettese. Miért most kellett lépnie?
Mert akkor még elviselhetőek voltak a számai az F-35-ös flottának.
A mai viszonyok között évi 15 gép jó lenne. A franciák évekig 8 gép/évet építettek. Az F-35 gyártási üteme akkora, ami a hidegháború óta nem volt.

Hát az F-35 program valami 1.5 billió dollárba került
Nem. Ez az elkövetkező valami 30+ év becslése az üzemeltetéssel együtt mindenkinél.

Valaki el tudná magyarázni hogy egy Gripen E - F-35 harc hogy nézhetne ki?
Ha engem kérdezel, akkor rohadtul egyoldalúan...
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 656
5 753
113
Akkor visszafelé az F35 milyen távolságból látja a szú 57-et. Az elméletet szerint szintén 27 km. Mivel a 2 gép láthatósági szempontból egyenlő. Hát ez gáz.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 436
15 509
113
Akkor világosabban. Ha a grippen radarja látja nagy távolságból az F35, és tud rá indítani mondjuk meteort, akkor mi az az elképesztő képesség amit az F35 hirtelen fel fog mutatni.

Miért is látná? Ha kéred HPASP elmagyarázza a fizika miért teszi ezt lehetetlenné. Amúgy meg a srácok írtak egy HT összefoglalót, a kérdésedre ott a válasz. Olvad el, komolyan, sokkal jobban tudsz utána hozzászólni témákhoz.
Szóval a Gripen nem látja az F-35-ös, így nem indít rá rakétát, kész. Az viszont indít, vagy a datalinken, vagy a passzív érzékelőinek adatai által. Asszem már a Tomcat is tudta az AIM-54-est indítani úgy, hogy az egy előre kalkulált helyre repült saját radar segítsége nélkül, ahol aztán bekapcsolt a radar aktív keresésre (vagy a gépfedélzetit ekkor kapcsolták fel). Na most ez annyira kis távolság, hogy az MWS értesítésétől számolva van néhány mádospreced cselekedni - vagy annyi sem. És nem tudod honnan jött, ki küldte, stb...
A stealth egyszerűen túl OP fegyver egy non-stealth ellen.

Akkor visszafelé az F35 milyen távolságból látja a szú 57-et. Az elméletet szerint szintén 27 km. Mivel a 2 gép láthatósági szempontból egyenlő. Hát ez gáz.

Stelth-stealth összecsapás már más tészta, ott viszont az EMCOM/passzív felderítés egyensúlya a döntő (nekem legalábbis ez jött le). Ahogy nézem az USAF részben ezért ragaszkodik annyira a hálózat alapú hadviseléséhez, mert ha egy enemy stealth gépet valami infra/radar/akármi nagyméretű cucc észlel, azt át lehet lőni a harci gépeknek/légvédelemnek, ami meg az IRS segítségével annyira közel tudja küldeni a célhoz a fegyvereit, hogy az jó eséllyel onann észleli. Meg olvastam egy érdekes okfejtést a párosan kilőtt radaros AA raksik együttműködésére, ahol az első kapcsolja csak be a radarját, így a cél az ellen végez ellentevékenységet, miközben a másik passzívan repül a célra, vagy átveszi a keresést ha az első elveszíti, vagy felváltva. Bevallom ezek még zavarosak nekem, irtó sok anyagon kell átrágnom magam... Molni vagy AO szerntem erről többet tudnak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Szóval a Gripen nem látja az F-35-ös, így nem indít rá rakétát, kész. Az viszont indít, vagy a datalinken, vagy a passzív érzékelőinek adatai által.
Ez utóbbit a Gripen miért ne tudná megtenni? Datalinken keresztül Ő is kap adatokat a földi telepítésű radaroktól. A NASAMS meg pl. rendelkezik passzív infra érzékelőkkel, de a SAAB-nak is van passzív megfigyelő állomása.
 
  • Tetszik
Reactions: comandante
M

molnibalage

Guest
Akkor visszafelé az F35 milyen távolságból látja a szú 57-et. Az elméletet szerint szintén 27 km. Mivel a 2 gép láthatósági szempontból egyenlő. Hát ez gáz.
Ráadásul a szu57 én van l sávú radar úgy hogy csorbát szenved, de legyen.
Kb. hússzor volt megcáfolva és képet is tette be, hogy az az "L sávú radar" az valójában IFF antenna, ami a megszokotthoz képest sokkal szűkebb oldalszög nyílású nyalábot tesz lehetővé. Az antenna puszta mérete és kialakítása eleve értelmetlenné teszi azt, hogy az nagyobb hatótávolságú felderítő radar legyen. Ha nem stealth gépen lenne, akkor radaros MAWS-ként lenne még talán értelme, de ennyi.

Miért is látná? Ha kéred HPASP elmagyarázza a fizika miért teszi ezt lehetetlenné. Amúgy meg a srácok írtak egy HT összefoglalót, a kérdésedre ott a válasz. Olvad el, komolyan, sokkal jobban tudsz utána hozzászólni témákhoz.
Nekem is úgy tűnik, hogy nem olvasta el, de mást sem itt. Vagy nem értette meg, vagy nem emlékszik rá.

Szóval a Gripen nem látja az F-35-ös, így nem indít rá rakétát, kész.
Ameddig nem teljesen zavaros a légi helyzet és az F-35 tudja minimalizálni RCS-ét arra senki nem fog radar által semmilyen AAM-et indítani 30 km felett még zavarásmentes környezetben se nagyon.

Az viszont indít, vagy a datalinken, vagy a passzív érzékelőinek adatai által. Asszem már a Tomcat is tudta az AIM-54-est indítani úgy, hogy az egy előre kalkulált helyre repült saját radar segítsége nélkül, ahol aztán bekapcsolt a radar aktív keresésre (vagy a gépfedélzetit ekkor kapcsolták fel).
Erről eddig nem hallottam. Az F-14A (?) is képes volt már E-2-től adatot fogadni (és E-2 leküldeni helyzetképet CV harcászati szobába, alá szovjet AVR), de hogy ebből az F-14A tudta-e azt, hogy akkor a kapott koordináta az céljel volt-e az AIM-54-nek azt már nem tudom. Elvi szinten tudhatta. Ma meg kb. ez lenne az egyetlen reális módszer, amit a Nyebo csinálna az 40N6-tal a stealth gépek ellen. A Nyebo messzebbről érzékel kis RCS-ű célokat, de mivel a tűzevező radarok észlelés távolsága fel sem a Nyebo-nak -30 dBSM táján azok tehetetlenek.

(HTÖ ezt is taglalja, hogy mi lehet ennek igen erős elvi maximuma.)


A stealth egyszerűen túl OP fegyver egy non-stealth ellen.
Csak ezt divatos tagadni, mert máskülönben elég nehéz lenne egy ringbe zavarni egymás ellen a 4++ gépeket az F-35A-val és megindokolni, hogy azok beszerzése mögött pusztán harcászati paramétereket nézve hol van bármi racionalitás. Az megint más kérdés, hogy a ALIS és más faktor miatt milyen mértékű "szuverenitás" érhető el...

Persze, amikor a 4++ gépeket egy elképzelt összecsapásban jól lemészárolják, akkor a pilótát nem hinném, hogy vigasztalja az a tudat, hogy a "szuverenitás" meg volt.

Stelth-stealth összecsapás már más tészta, ott viszont az EMCOM/passzív felderítés egyensúlya a döntő (nekem legalábbis ez jött le).
Nagy magasság és jó idő esetén az IRST is fentebb kúszik, de annak ettől függetlenül azért elég kemény korlátai vannak.
Ez utóbbit a Gripen miért ne tudná megtenni? Datalinken keresztül Ő is kap adatokat a földi telepítésű radaroktól. A NASAMS meg pl. rendelkezik passzív infra érzékelőkkel, de a SAAB-nak is van passzív megfigyelő állomása.
Amik önálló célkeresésre kérlek fejtsed már ki, hogy hogyan alkalmasak. Minden nagy távolságú felderítő radar alapvető követelménye, hogy gyorsan pásztázzon oldal és helyszögben is, hogy a reálisan szóba jöhető távolságon érzékeljen célokat.

  • A P-12/18 esetén az antenna helyszögben iszonyatosan széles nyalábbal dolgozik, magasságot emiatt nem tud mérni.
  • A későbbi szovjet/orosz radarok esetén oldalszögben forog a radar, de helyszögben már ESA legyezés van. Lásd SZT-68U, Big Bird, de a Sentinel is így dolgozik.
Na, akkor az IRST-t alapvető problémája pontosan az, hogy azok nem képesek egyszerre hozni azt, amit a radarok. Képalkotós módszer esetén a FOV iszonyatosan kicsi, tehát a légtér töredékét fedik le. Ha meg nagy térrészt akarsz lefedni, akkor is pásztázni kell azokkal, de ezek eleve mechanikus cuccok és akkor azok érzékenységét szintén befolyásolja, hogy mekkora FOV van.

A NASAMS esetén a passzív figyelő állomás igazi funkciója az, hogy ha megfogta a Sentinel a célt és nincs sok, akkor radar lekapcs és az követi a célt. De az egy darab célt tud követni tudtommal és csá. A radar meg minden pásztázásnál frissít.

Ezen felül, ha éppen ködös, felhős vagy esős idő van, akkor megette a fene az egészet. Európában ez nem ritka. Sőt, egyes részein ez az nagy átlag...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Erről eddig nem hallottam. Az F-14A (?) is képes volt már E-2-től adatot fogadni (és E-2 leküldeni helyzetképet CV harcászati szobába, alá szovjet AVR), de hogy ebből az F-14A tudta-e azt, hogy akkor a kapott koordináta az céljel volt-e az AIM-54-nek azt már nem tudom. Elvi szinten tudhatta. Ma meg kb. ez lenne az egyetlen reális módszer, amit a Nyebo csinálna az 40N6-tal a stealth gépek ellen. A Nyebo messzebbről érzékel kis RCS-ű célokat, de mivel a tűzevező radarok észlelés távolsága fel sem a Nyebo-nak -30 dBSM táján azok tehetetlenek.
Nyebo,és más VHF radarok is meglehetőst korlátosak.SDB sorozattal hamar kiemelnék őket,vagy a messzehordó rakétatüzérséggel(akár az SDBvel kombinált változatával).Kevésbé forog a köztudatban,de 82ben a Bekaa völgyben nem csak az izraeli légierő dolgozott,a tüzérség is részt vett a szir csapatlégvédelem szétverésében.73ban Szuezi csatornánál szintén a tüzérség is dolgozott a légvédelem mellet az egyiptomi rakétapajzs szétverésén.Nameg Saron portyázó harckocsiai.
Nemcsak az nem jön le,hogy mennyire fölényben vannak az 5.generációs gépek.Az sem,hogy a hálozatos hadviselés egy összfegyvernemi harc.