Akkor világosabban. Ha a grippen radarja látja nagy távolságból az F35, és tud rá indítani mondjuk meteort, akkor mi az az elképesztő képesség amit az F35 hirtelen fel fog mutatni.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hogy a 100km-re való támadhatóságot 1-3négyzetméteres RCSre értik.F35nek a töredéke a hatásos visszaverő felülete.És egymást sem érzékelik olyan messziröl,mint amiről mondjuk a Gripent.Akkor világosabban. Ha a grippen radarja látja nagy távolságból az F35, és tud rá indítani mondjuk meteort, akkor mi az az elképesztő képesség amit az F35 hirtelen fel fog mutatni.
Drága.De a Rafal és az EF is az.De mint fentebb leirták,a harcértéke elsöprő.Viszont bombatrucknak,AMRAAM platformnak az F15EX bőven megfelel.És nem elsőrendű légierőkkel szemben légifölény vadásznak is,valamint honi légvédelmi célra is jó.Vagyis az amik pont ugyanúgy egy támogató gép szerepére szánják az új F15öket,mint tenmagam az ominózus Kfir block 60ast.(vagy más tipust,ami megfelel a célra,de nagyon leragadtatok a Kfirnél).Akkor egy kis szösszenet a "hangoztatott" 44.000dollár/repültóra kérdésére.
Jó hosszú videó, de érdemes megnézni elejétől a végéig.
Nem meglepő módon a bizottság pontosan arra kíváncsi (többször is visszatérnek rá az első órában) hogy mi a rákért kell a 4. generációs F-15EX-eket megrendelni, hiszen eredetileg az F-22 volt a leváltója, majd az F-35-lett volna. De jelenleg pénzügyi okokból, szállítási nehézségek miatt, valamint a jelenlegi általánosan borzalmas rendelkezésre állás miatt a régi jól bevált típushoz kell visszanyúlni.
Az a durva, hogy tulajdonképpen a F-35-ös program pontosan azonos problémákkal küzd, mint az A400M. És pontosan azonos megoldásra is jutottak. Csökkentették az összeszerelés ütemét, így van esély, hogy a beszállítók utolérjék magukat, és a logisztikai rendszer is megfelelő alkatrészmennyiséget kapjon.
Az amerikaiaknak fix mennyiségű repülőre van szükségük az "air force" (nem a nagy betűsre gondoltam) fenntartásához, ezért a hiányzó gépeket muszáj valahonnan pótolni.
Az az egy gond, hogy nem csak annyi F-15EX lesz beszerezve, amivel az éves F-35-ös kvótát be tudják takarni, hanem várhatóan az összes F-15C/D erre lesz cserélve.
Ami azt mutatja, hogy egyszerűen még az amerikaiak sem tudják anyagilag megtenni, hogy minden gépüket lopakodókra cseréljék, holott ez volt a terv!
Ha a Lockheed tudta volna tartani az eredetileg tervezett fenntartási, és beszerzési költségeket, vállalásokat, akkor fel sem merülne, hogy 4. generációs gépeket szerezzenek be, és mindeki happy lenne.
Értem, és akkor miért vannak egyáltalán F-15-ök a rendszerben. Erre jó lenne a B-52, meg az F4 is nem?Drága.De a Rafal és az EF is az.De mint fentebb leirták,a harcértéke elsöprő.Viszont bombatrucknak,AMRAAM platformnak az F15EX bőven megfelel.És nem elsőrendű légierőkkel szemben légifölény vadásznak is,valamint honi légvédelmi célra is jó.Vagyis az amik pont ugyanúgy egy támogató gép szerepére szánják az új F15öket,mint tenmagam az ominózus Kfir block 60ast.(vagy más tipust,ami megfelel a célra,de nagyon leragadtatok a Kfirnél).
És még egy apróság.Alighanem az is benne van,hogy ne csak az LM legyen az egyetlen harcigép gyártó/szállitó amerikában.Fent kivánják tartani a Boeing fejlesztő/gyártó kapacitását is.Ahoz pedig valamit venni kell tőlük is.Két legyet egycsapással
Mert azok nincsenek gyártásban.Bár a B52 fegyverhordozó platformként még mindig állja az idők folyamát.Boeing gyártani 2 tipust tud jelenleg,az F18E/F és az F15öst.Utobbiban még van fejlesztési potenciál,és a Légierő be tudja illeszteni hosszú távon is a hadrendjébe.2 légy egycsapásraÉrtem, és akkor miért vannak egyáltalán F-15-ök a rendszerben. Erre jó lenne a B-52, meg az F4 is nem?
Van ott még fejlesztési és gyártási potenciál!Mert azok nincsenek gyártásban.Bár a B52 fegyverhordozó platformként még mindig állja az idők folyamát.Boeing gyártani 2 tipust tud jelenleg,az F18E/F és az F15öst.Utobbiban még van fejlesztési potenciál,és a Légierő be tudja illeszteni hosszú távon is a hadrendjébe.2 légy egycsapásra
És még egy apróság.Alighanem az is benne van,hogy ne csak az LM legyen az egyetlen harcigép gyártó/szállitó amerikában.Fent kivánják tartani a Boeing fejlesztő/gyártó kapacitását is.Ahoz pedig valamit venni kell tőlük is.Két legyet egycsapással
És miféle mágiától lenne képes a cm-es radar erre...? Az legnagyobb méretű és teljesítményű orosz vadászgép radarra az orosz marketing anyagok szerinti zavarásmentes környezetben -30 dBSm-re kb. valami 24 km észlelési táv számolható ki az antenna egyenlettel.Akkor világosabban. Ha a grippen radarja látja nagy távolságból az F35, és tud rá indítani mondjuk meteort, akkor mi az az elképesztő képesség amit az F35 hirtelen fel fog mutatni.
Az, amit az F-15X-re költenek korábban költhető lett volna F-22A-ra is. Csak gondolkodni kellett volna előre.Akkor egy kis szösszenet a "hangoztatott" 44.000dollár/repültóra kérdésére.
Jó hosszú videó, de érdemes megnézni elejétől a végéig.
Nem meglepő módon a bizottság pontosan arra kíváncsi (többször is visszatérnek rá az első órában) hogy mi a rákért kell a 4. generációs F-15EX-eket megrendelni, hiszen eredetileg az F-22 volt a leváltója, majd az F-35-lett volna. De jelenleg pénzügyi okokból, szállítási nehézségek miatt, valamint a jelenlegi általánosan borzalmas rendelkezésre állás miatt a régi jól bevált típushoz kell visszanyúlni.
Az a durva, hogy tulajdonképpen a F-35-ös program pontosan azonos problémákkal küzd, mint az A400M. És pontosan azonos megoldásra is jutottak. Csökkentették az összeszerelés ütemét, így van esély, hogy a beszállítók utolérjék magukat, és a logisztikai rendszer is megfelelő alkatrészmennyiséget kapjon.
Az amerikaiaknak fix mennyiségű repülőre van szükségük az "air force" (nem a nagy betűsre gondoltam) fenntartásához, ezért a hiányzó gépeket muszáj valahonnan pótolni.
Az az egy gond, hogy nem csak annyi F-15EX lesz beszerezve, amivel az éves F-35-ös kvótát be tudják takarni, hanem várhatóan az összes F-15C/D erre lesz cserélve.
Ami azt mutatja, hogy egyszerűen még az amerikaiak sem tudják anyagilag megtenni, hogy minden gépüket lopakodókra cseréljék, holott ez volt a terv!
Ha a Lockheed tudta volna tartani az eredetileg tervezett fenntartási, és beszerzési költségeket, vállalásokat, akkor fel sem merülne, hogy 4. generációs gépeket szerezzenek be, és mindeki happy lenne.
Jah a 8-15 gép/évvel majd pont megütik a főnyereményt!Gondolom az új védelmi miniszter, Patrick Shanahan, aki 31 évig a Boeing-nél dolgozott meg pont nem fogja hagyni, hogy a Boeing gyártó kapacitásai kihasználatlanok maradjanak.
Hogy a 100km-re való támadhatóságot 1-3négyzetméteres RCSre értik.F35nek a töredéke a hatásos visszaverő felülete.És egymást sem érzékelik olyan messziröl,mint amiről mondjuk a Gripent.
Messzebbröl fussunk neki.Gripen Et látják a távolfelderitő lokátorok,az F35t nem.F35 a saját lokátora használata nélkül is tudja,a harctéri infórendszer révén,hogy hol a Gripen.Forditva viszont nem.Innentől a Gripen eleve hátránybol indul.Hiába van neki is datalinkje.Hát az F-35 program valami 1.5 billió dollárba került úgyhogy meg lehetne cseszni ha egy század F-35 nem gyilkolna le magabiztosan egy század F-16-ot vagy Gripent.
Valaki el tudná magyarázni hogy egy Gripen E - F-35 harc hogy nézhetne ki?
Laikusként úgy képzelem el hogy az F-35 pilóta törekedne abban a sávban maradni ahol már látja a Gripent de a Gripen még nem látja őt és indítaná a Meteort. Azt nem tudom hogy a Gripen védelmi rendszerei egy Meteor ellen mire mennének - talán egy nem lenne elegendő de majd hozzáértők megerősítik vagy cáfolják.
A mai viszonyok között évi 15 gép jó lenne. A franciák évekig 8 gép/évet építettek. Az F-35 gyártási üteme akkora, ami a hidegháború óta nem volt.Jah a 8-15 gép/évvel majd pont megütik a főnyereményt!
Az "új" védelmi miniszter meg 2017 óta a védelmi miniszter helyettese. Miért most kellett lépnie?
Mert akkor még elviselhetőek voltak a számai az F-35-ös flottának.
Nem. Ez az elkövetkező valami 30+ év becslése az üzemeltetéssel együtt mindenkinél.Hát az F-35 program valami 1.5 billió dollárba került
Ha engem kérdezel, akkor rohadtul egyoldalúan...Valaki el tudná magyarázni hogy egy Gripen E - F-35 harc hogy nézhetne ki?
Akkor világosabban. Ha a grippen radarja látja nagy távolságból az F35, és tud rá indítani mondjuk meteort, akkor mi az az elképesztő képesség amit az F35 hirtelen fel fog mutatni.
Akkor visszafelé az F35 milyen távolságból látja a szú 57-et. Az elméletet szerint szintén 27 km. Mivel a 2 gép láthatósági szempontból egyenlő. Hát ez gáz.
Csak közepesen rossz videó játékokban van ilyen 1 v 1.Valaki el tudná magyarázni hogy egy Gripen E - F-35 harc hogy nézhetne ki?
Ez utóbbit a Gripen miért ne tudná megtenni? Datalinken keresztül Ő is kap adatokat a földi telepítésű radaroktól. A NASAMS meg pl. rendelkezik passzív infra érzékelőkkel, de a SAAB-nak is van passzív megfigyelő állomása.Szóval a Gripen nem látja az F-35-ös, így nem indít rá rakétát, kész. Az viszont indít, vagy a datalinken, vagy a passzív érzékelőinek adatai által.
Akkor visszafelé az F35 milyen távolságból látja a szú 57-et. Az elméletet szerint szintén 27 km. Mivel a 2 gép láthatósági szempontból egyenlő. Hát ez gáz.
Kb. hússzor volt megcáfolva és képet is tette be, hogy az az "L sávú radar" az valójában IFF antenna, ami a megszokotthoz képest sokkal szűkebb oldalszög nyílású nyalábot tesz lehetővé. Az antenna puszta mérete és kialakítása eleve értelmetlenné teszi azt, hogy az nagyobb hatótávolságú felderítő radar legyen. Ha nem stealth gépen lenne, akkor radaros MAWS-ként lenne még talán értelme, de ennyi.Ráadásul a szu57 én van l sávú radar úgy hogy csorbát szenved, de legyen.
Nekem is úgy tűnik, hogy nem olvasta el, de mást sem itt. Vagy nem értette meg, vagy nem emlékszik rá.Miért is látná? Ha kéred HPASP elmagyarázza a fizika miért teszi ezt lehetetlenné. Amúgy meg a srácok írtak egy HT összefoglalót, a kérdésedre ott a válasz. Olvad el, komolyan, sokkal jobban tudsz utána hozzászólni témákhoz.
Ameddig nem teljesen zavaros a légi helyzet és az F-35 tudja minimalizálni RCS-ét arra senki nem fog radar által semmilyen AAM-et indítani 30 km felett még zavarásmentes környezetben se nagyon.Szóval a Gripen nem látja az F-35-ös, így nem indít rá rakétát, kész.
Erről eddig nem hallottam. Az F-14A (?) is képes volt már E-2-től adatot fogadni (és E-2 leküldeni helyzetképet CV harcászati szobába, alá szovjet AVR), de hogy ebből az F-14A tudta-e azt, hogy akkor a kapott koordináta az céljel volt-e az AIM-54-nek azt már nem tudom. Elvi szinten tudhatta. Ma meg kb. ez lenne az egyetlen reális módszer, amit a Nyebo csinálna az 40N6-tal a stealth gépek ellen. A Nyebo messzebbről érzékel kis RCS-ű célokat, de mivel a tűzevező radarok észlelés távolsága fel sem a Nyebo-nak -30 dBSM táján azok tehetetlenek.Az viszont indít, vagy a datalinken, vagy a passzív érzékelőinek adatai által. Asszem már a Tomcat is tudta az AIM-54-est indítani úgy, hogy az egy előre kalkulált helyre repült saját radar segítsége nélkül, ahol aztán bekapcsolt a radar aktív keresésre (vagy a gépfedélzetit ekkor kapcsolták fel).
Csak ezt divatos tagadni, mert máskülönben elég nehéz lenne egy ringbe zavarni egymás ellen a 4++ gépeket az F-35A-val és megindokolni, hogy azok beszerzése mögött pusztán harcászati paramétereket nézve hol van bármi racionalitás. Az megint más kérdés, hogy a ALIS és más faktor miatt milyen mértékű "szuverenitás" érhető el...A stealth egyszerűen túl OP fegyver egy non-stealth ellen.
Nagy magasság és jó idő esetén az IRST is fentebb kúszik, de annak ettől függetlenül azért elég kemény korlátai vannak.Stelth-stealth összecsapás már más tészta, ott viszont az EMCOM/passzív felderítés egyensúlya a döntő (nekem legalábbis ez jött le).
Amik önálló célkeresésre kérlek fejtsed már ki, hogy hogyan alkalmasak. Minden nagy távolságú felderítő radar alapvető követelménye, hogy gyorsan pásztázzon oldal és helyszögben is, hogy a reálisan szóba jöhető távolságon érzékeljen célokat.Ez utóbbit a Gripen miért ne tudná megtenni? Datalinken keresztül Ő is kap adatokat a földi telepítésű radaroktól. A NASAMS meg pl. rendelkezik passzív infra érzékelőkkel, de a SAAB-nak is van passzív megfigyelő állomása.
Nyebo,és más VHF radarok is meglehetőst korlátosak.SDB sorozattal hamar kiemelnék őket,vagy a messzehordó rakétatüzérséggel(akár az SDBvel kombinált változatával).Kevésbé forog a köztudatban,de 82ben a Bekaa völgyben nem csak az izraeli légierő dolgozott,a tüzérség is részt vett a szir csapatlégvédelem szétverésében.73ban Szuezi csatornánál szintén a tüzérség is dolgozott a légvédelem mellet az egyiptomi rakétapajzs szétverésén.Nameg Saron portyázó harckocsiai.Erről eddig nem hallottam. Az F-14A (?) is képes volt már E-2-től adatot fogadni (és E-2 leküldeni helyzetképet CV harcászati szobába, alá szovjet AVR), de hogy ebből az F-14A tudta-e azt, hogy akkor a kapott koordináta az céljel volt-e az AIM-54-nek azt már nem tudom. Elvi szinten tudhatta. Ma meg kb. ez lenne az egyetlen reális módszer, amit a Nyebo csinálna az 40N6-tal a stealth gépek ellen. A Nyebo messzebbről érzékel kis RCS-ű célokat, de mivel a tűzevező radarok észlelés távolsága fel sem a Nyebo-nak -30 dBSM táján azok tehetetlenek.