Akkor visszafelé az F35 milyen távolságból látja a szú 57-et. Az elméletet szerint szintén 27 km. Mivel a 2 gép láthatósági szempontból egyenlő. Hát ez gáz.
Ráadásul a szu57 én van l sávú radar úgy hogy csorbát szenved, de legyen.
Kb. hússzor volt megcáfolva és képet is tette be, hogy az az "L sávú radar" az valójában IFF antenna, ami a megszokotthoz képest sokkal szűkebb oldalszög nyílású nyalábot tesz lehetővé. Az antenna puszta mérete és kialakítása eleve értelmetlenné teszi azt, hogy az nagyobb hatótávolságú felderítő radar legyen. Ha nem stealth gépen lenne, akkor radaros MAWS-ként lenne még talán értelme, de ennyi.
Miért is látná? Ha kéred HPASP elmagyarázza a fizika miért teszi ezt lehetetlenné. Amúgy meg a srácok írtak egy HT összefoglalót, a kérdésedre ott a válasz. Olvad el, komolyan, sokkal jobban tudsz utána hozzászólni témákhoz.
Nekem is úgy tűnik, hogy nem olvasta el, de mást sem itt. Vagy nem értette meg, vagy nem emlékszik rá.
Szóval a Gripen nem látja az F-35-ös, így nem indít rá rakétát, kész.
Ameddig nem teljesen zavaros a légi helyzet és az F-35 tudja minimalizálni RCS-ét arra senki nem fog radar által semmilyen AAM-et indítani 30 km felett még zavarásmentes környezetben se nagyon.
Az viszont indít, vagy a datalinken, vagy a passzív érzékelőinek adatai által. Asszem már a Tomcat is tudta az AIM-54-est indítani úgy, hogy az egy előre kalkulált helyre repült saját radar segítsége nélkül, ahol aztán bekapcsolt a radar aktív keresésre (vagy a gépfedélzetit ekkor kapcsolták fel).
Erről eddig nem hallottam. Az F-14A (?) is képes volt már E-2-től adatot fogadni (és E-2 leküldeni helyzetképet CV harcászati szobába, alá szovjet AVR), de hogy ebből az F-14A tudta-e azt, hogy akkor a kapott koordináta az céljel volt-e az AIM-54-nek azt már nem tudom. Elvi szinten tudhatta. Ma meg kb. ez lenne az egyetlen reális módszer, amit a Nyebo csinálna az 40N6-tal a stealth gépek ellen. A Nyebo messzebbről érzékel kis RCS-ű célokat, de mivel a tűzevező radarok észlelés távolsága fel sem a Nyebo-nak -30 dBSM táján azok tehetetlenek.
(HTÖ ezt is taglalja, hogy mi lehet ennek igen erős elvi maximuma.)
A stealth egyszerűen túl OP fegyver egy non-stealth ellen.
Csak ezt divatos tagadni, mert máskülönben elég nehéz lenne egy ringbe zavarni egymás ellen a 4++ gépeket az F-35A-val és megindokolni, hogy azok beszerzése mögött pusztán harcászati paramétereket nézve hol van bármi racionalitás. Az megint más kérdés, hogy a ALIS és más faktor miatt milyen mértékű "szuverenitás" érhető el...
Persze, amikor a 4++ gépeket egy elképzelt összecsapásban jól lemészárolják, akkor a pilótát nem hinném, hogy vigasztalja az a tudat, hogy a "szuverenitás" meg volt.
Stelth-stealth összecsapás már más tészta, ott viszont az EMCOM/passzív felderítés egyensúlya a döntő (nekem legalábbis ez jött le).
Nagy magasság és jó idő esetén az IRST is fentebb kúszik, de annak ettől függetlenül azért elég kemény korlátai vannak.
Ez utóbbit a Gripen miért ne tudná megtenni? Datalinken keresztül Ő is kap adatokat a földi telepítésű radaroktól. A NASAMS meg pl. rendelkezik passzív infra érzékelőkkel, de a SAAB-nak is van
passzív megfigyelő állomása.
Amik önálló célkeresésre kérlek fejtsed már ki, hogy hogyan alkalmasak. Minden nagy távolságú felderítő radar alapvető követelménye, hogy gyorsan pásztázzon oldal és helyszögben is, hogy a reálisan szóba jöhető távolságon érzékeljen célokat.
- A P-12/18 esetén az antenna helyszögben iszonyatosan széles nyalábbal dolgozik, magasságot emiatt nem tud mérni.
- A későbbi szovjet/orosz radarok esetén oldalszögben forog a radar, de helyszögben már ESA legyezés van. Lásd SZT-68U, Big Bird, de a Sentinel is így dolgozik.
Na, akkor az IRST-t alapvető problémája pontosan az, hogy azok nem képesek egyszerre hozni azt, amit a radarok. Képalkotós módszer esetén a FOV iszonyatosan kicsi, tehát a légtér töredékét fedik le. Ha meg nagy térrészt akarsz lefedni, akkor is pásztázni kell azokkal, de ezek eleve mechanikus cuccok és akkor azok érzékenységét szintén befolyásolja, hogy mekkora FOV van.
A NASAMS esetén a passzív figyelő állomás igazi funkciója az, hogy ha megfogta a Sentinel a célt és nincs sok, akkor radar lekapcs és az követi a célt. De az egy darab célt tud követni tudtommal és csá. A radar meg minden pásztázásnál frissít.
Ezen felül, ha éppen ködös, felhős vagy esős idő van, akkor megette a fene az egészet. Európában ez nem ritka. Sőt, egyes részein ez az nagy átlag...