F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Azért 1-2 dologra szeretném felhívni a figyelmedet:
- az F-15X az nem dedikáltan az F 35 oldal ági pótlása, hanem a most üzemelő 200db F 15C-D és a 200db F 15E 21. századi modifikációja
- a fentiekből következően nem lopakodók kiváltása a cél, hanem az USA honi légvédelmében az F 22 mellé 4++ generációs támogatás, illetve az F 15E utódjaként bazi nagy mennyiségű fegyverzettel ( 10 + tona) olyan körzetekben és távolságban csapás mérés, ahol a lopakodás nem alap követelmény (második hullámok pld-ul)
- az F 15X verziókra a jelenleg kalkulált ár meghaladja az F 35A verzió mostani 80 misijét......
Innentől 1-2 dologban sántít amit írsz......
Szerintem ne offoljuk tovább a KC-390-es topicot, így ide teszem át.
Szerintem gondold át a dolgot még egyszer.
Már azzal probléma van, hogy az F-35 ára bőven nem 80M dollár, ahogy te írod! Innentől gondold tovább!
Ezzel a 80M dolláros árral dobálózik a Lockheed sajtótermékekben, közben meg a védelmi költségvetésbe meg kicsit többel kerül be. (Bőven 100M felett)
Szerinted az F35A milyen céllal jött létre? Nem arra többek között, hogy az összes korábban üzemeltetett F-15-öt is leváltsa? Akkor szerinted miért kezdett el a Pentagon az előd gépből beszerezni, amikor pontosan ennyivel vettek vissza az F35 darabszámából? :rolleyes:
Tavaly ezt bírta mondani az egyik legmagasabb rangú civil bennfentes.
Ehhez képest a frissen kiadott beszerzési tervezetben csökkentek az F-35 számai, miközben megjelent az F-15EX a listában.
Mit ád Isten a Lockheed május legelején bejelentette, hogy mégiscsak beszorítják a 80M-ós határ alá az F-35A-t.
Ezek szerint volt még annyi a haszonban? Aztán meg majd jönnek a botrányos utólagos kifizetések, bujtatott támogatások. 2 év múlva szépen túlszámláznak, amikor a mostani verziókat az akkoriakra fejlesztik.
Értem én, hogy ilyen olyan számlázási bűvészkedéssel nagyon vonzóvá tudják tenni az F-35-öt, de a jelenleg érvényes 44.000 dollár/órás repidőköltséggel mit fognak tudni kezdeni? Ok, hogy bevezetési időszak, meg minden, de már a Lockheed sem mer a jövőre 36.000 dollár/órás költség alá ígérni. A rendelkezésre állási gondokat pedig csak idővel fogják tudni orvosolni.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 665
12 069
113
Szerintem ne offoljuk tovább a KC-390-es topicot, így ide teszem át.
Szerintem gondold át a dolgot még egyszer.
Már azzal probléma van, hogy az F-35 ára bőven nem 80M dollár, ahogy te írod! Innentől gondold tovább!
Ezzel a 80M dolláros árral dobálózik a Lockheed sajtótermékekben, közben meg a védelmi költségvetésbe meg kicsit többel kerül be. (Bőven 100M felett)
Szerinted az F35A milyen céllal jött létre? Nem arra többek között, hogy az összes korábban üzemeltetett F-15-öt is leváltsa? Akkor szerinted miért kezdett el a Pentagon az előd gépből beszerezni, amikor pontosan ennyivel vettek vissza az F35 darabszámából? :rolleyes:
Tavaly ezt bírta mondani az egyik legmagasabb rangú civil bennfentes.
Ehhez képest a frissen kiadott beszerzési tervezetben csökkentek az F-35 számai, miközben megjelent az F-15EX a listában.
Mit ád Isten a Lockheed május legelején bejelentette, hogy mégiscsak beszorítják a 80M-ós határ alá az F-35A-t.
Ezek szerint volt még annyi a haszonban? Aztán meg majd jönnek a botrányos utólagos kifizetések, bujtatott támogatások. 2 év múlva szépen túlszámláznak, amikor a mostani verziókat az akkoriakra fejlesztik.
Értem én, hogy ilyen olyan számlázási bűvészkedéssel nagyon vonzóvá tudják tenni az F-35-öt, de a jelenleg érvényes 44.000 dollár/órás repidőköltséggel mit fognak tudni kezdeni? Ok, hogy bevezetési időszak, meg minden, de már a Lockheed sem mer a jövőre 36.000 dollár/órás költség alá ígérni. A rendelkezésre állási gondokat pedig csak idővel fogják tudni orvosolni.
Nem annyira az F-15, mint inkább az F-16 és az A-10 váltó típusa. Az F-15-öt inkább az F-22 váltottta volna, csak hát a szerény darabszám...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Nem annyira az F-15, mint inkább az F-16 és az A-10 váltó típusa. Az F-15-öt inkább az F-22 váltottta volna, csak hát a szerény darabszám...
Ha a belinkelt nyilatkozat ellenére, mégis megváltozott a hivatalos álláspont, akkor azért ott történnie kellett valaminek nem?
Ha tényleg az F15 az F15-öt váltotta volna, akkor miért csökkent az F-35 darabszáma? És idén májusban az F-35A egységára?

"Buying a mix of F-15Xs and F-35s would save money, Gen. Mike Holmes, head of Air Combat Command, told reporters."
forrás
Ami pedig a másodvonalbeli funkciókat illeti. A National Guard már kapott F-35-öket!
 
M

molnibalage

Guest
Már azzal probléma van, hogy az F-35 ára bőven nem 80M dollár, ahogy te írod! Innentől gondold tovább!
Ezzel a 80M dolláros árral dobálózik a Lockheed sajtótermékekben, közben meg a védelmi költségvetésbe meg kicsit többel kerül be. (Bőven 100M felett)
Akkor a Lot 11-14 85M USD/gép ára az micsoda?

Az, hogy aki nem F-35A gépet vesz, hanem egy csomagot, ami szolgáltatásokkal van tele naná, hogy bőven 100 misi feletti darabár jön ki. Csak az nem a gép ára.
Az USAF kifizet 85 misit a gépért, amit parasztosan fogalmazva kitolnak a betonra, hogy "repülj el vele fiam" Szerinted melyik F-35 export szerződésen ez a műszaki tartalma. Természetesen az USAF is kifizette a rendszeresítés egyéb költségeit, de az akkor sem a gép ára. Pont.

Vagy akkor a pápai HAW CD-17 árához adjuk hozzá a reptér felújítását is?

Szerinted az F35A milyen céllal jött létre? Nem arra többek között, hogy az összes korábban üzemeltetett F-15-öt is leváltsa?
Nem, kurvára nem. Az F-16-os váltótípusa az USAF-nál, Hornet és Super Horneté a Navy-nél és a Harrieré az USMC-néél.

Akkor szerinted miért kezdett el a Pentagon az előd gépből beszerezni, amikor pontosan ennyivel vettek vissza az F35 darabszámából? :rolleyes:
  1. Nem vettek vissza. Honnan jön ez?
  2. Nem helyett, hanem az öregedő F-15C flotta mellé és az F-22A is kevés. Az F-16 gépeket sem akarják nagyon korszerűsíteni, és így jött be az F-15X a képbe.
  3. A fejes most az ex Boeing CEO helyettes... Ej...

Értem én, hogy ilyen olyan számlázási bűvészkedéssel nagyon vonzóvá tudják tenni az F-35-öt, de a jelenleg érvényes 44.000 dollár/órás repidőköltséggel mit fognak tudni kezdeni?
Van egy érzésem, hogy ezt az áram a Boeing kezdte szajkózni, mert ez már 1 éve is 35k óra volt...


Ok, hogy bevezetési időszak, meg minden, de már a Lockheed sem mer a jövőre 36.000 dollár/órás költség alá ígérni.
Az F-35A volt ezalatt. Erős a gyanúm, hogy lazán összemosták az F-35A repóráját az F-35B-vel. Ez a tervezett arány pont ezt sejteti.
main-qimg-7657155b4707234f6cfc90ada001a6dd


Itt kb. 35k USD/óra van F-35A-ra
https://www.reuters.com/article/us-...ake-time-to-come-down-executive-idUSKCN1QG0D5

De tessék.
https://breakingdefense.com/2018/10...ts-plunge-12k-turkey-still-getting-100-f-35s/

The normalized CPFH in budget year 2012 dollars reported in the 2013 SAR were $32,554 for the F-35A, and $25,541 for the F-16C/D
Ehhez linkeltem be n+1-szer azt a táblázatot, ami a Gripen FAQ mellett van.

https://www.google.com/url?sa=t&rct...08-2012.xlsx&usg=AOvVaw39KBqhK9jBZNWYd8m_K9Xc

https://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/research_reports/RR1100/RR1178/RAND_RR1178.pdf

Tessék már észrevenni azt, hogy nagyhirtelen milyen szelek fújnak amióta a Boeing volt CEO helyettese ül magas trónon... A tények ferdítése sajnos ott is egyre inkább divatba jött főleg amióta az elnök is képes olyan baromságokat mondani, hogy "alternatív tények".

Egyébként nem értem, hogy mi bajuk ezzel az árral, mert a jelenlegi összes USAF F-15 változat ennél drágábban repül. Hogy mitől lesz olcsóbb a kétszemélyes (két pilóta bére), F-35A-nál drágább darabárú F-15X, mint a Villám kisebb darabszámmal és minden más USAF F-15-től eltérő hajtóművel, az kicsit homályos.

Egy hasznos link, néhány típus esetén lebontva, hogy miből tevődik össze a költség. 39. oldaltól.
https://www.gao.gov/assets/700/694408.pdf
 
M

molnibalage

Guest
Azért 1-2 dologra szeretném felhívni a figyelmedet:
- az F-15X az nem dedikáltan az F 35 oldal ági pótlása, hanem a most üzemelő 200db F 15C-D és a 200db F 15E 21. századi modifikációja
- a fentiekből következően nem lopakodók kiváltása a cél, hanem az USA honi légvédelmében az F 22 mellé 4++ generációs támogatás, illetve az F 15E utódjaként bazi nagy mennyiségű fegyverzettel ( 10 + tona) olyan körzetekben és távolságban csapás mérés, ahol a lopakodás nem alap követelmény (második hullámok pld-ul)
- az F 15X verziókra a jelenleg kalkulált ár meghaladja az F 35A verzió mostani 80 misijét......
Innentől 1-2 dologban sántít amit írsz......

Ez a Lockheed magyarazkodasa, mar megbocsass. Egyreszt az F-35 pontosan azert Joint Strike Fighter, mert ezzel akartak levaltani a sok kulonbozo tipust. Masreszt egyaltalan nem dragabb, hanem olcsobb, sot, a Lockheed hirtelen le is engedte az arait valaszul (nem csoda, a 44 ezer dollaros orankenti repulesi ktg oruletesen magas, duplaja-triplaja lehet az F-15-enek.)
Szerintem kisebb lendülettel verd a billentyűzetet:
  • F-35A az USAF-nál csakis az F-16 váltótípusa.
  • F-35B a USMC-nál az AV-8 Harrier II váltótípusa.
  • F-35C a US Navy-nél a Hornet és később majd a Super Hornet váltótípusa.
Soha nem volt arról szó, hogy az F-35A leváltja az F-15E-t, nemhogy az F-15C/D-ket. Az új F-15X arról szól, hogy mivel F-16V korszerűsítést sem nagyon akar az USAF - cirka 350 gép korszerűsítésének kérdésével kb. 2011 óta ping pongoznak (erről is tettem be anno linkeket, egy tonnát, akkor még nem is volt F-16V) a tajvani gépekkel együtt - ezért az ex. Boeing vezér helyettessel most kitalálták, hogy "bomb truck" és AAM platformként eladják a gépet, egy rakás bullshit keretében. Erre írtam anno, hogy ennyire soha nem lógott ki még a lóláb.

https://forum.htka.hu/threads/mcdonell-douglas-boeing-f-15-eagle.139/page-36#post-544191
https://forum.htka.hu/threads/mcdonell-douglas-boeing-f-15-eagle.139/page-36#post-544250
 
K

kamm

Guest
Szerintem kisebb lendülettel verd a billentyűzetet:
  • F-35A az USAF-nál csakis az F-16 váltótípusa.
  • F-35B a USMC-nál az AV-8 Harrier II váltótípusa.
  • F-35C a US Navy-nél a Hornet és később majd a Super Hornet váltótípusa.
Soha nem volt arról szó, hogy az F-35A leváltja az F-15E-t, nemhogy az F-15C/D-ket. Az új F-15X arról szól, hogy mivel F-16V korszerűsítést sem nagyon akar az USAF - cirka 350 gép korszerűsítésének kérdésével kb. 2011 óta ping pongoznak (erről is tettem be anno linkeket, egy tonnát, akkor még nem is volt F-16V) a tajvani gépekkel együtt - ezért az ex. Boeing vezér helyettessel most kitalálták, hogy "bomb truck" és AAM platformként eladják a gépet, egy rakás bullshit keretében. Erre írtam anno, hogy ennyire soha nem lógott ki még a lóláb.

https://forum.htka.hu/threads/mcdonell-douglas-boeing-f-15-eagle.139/page-36#post-544191
https://forum.htka.hu/threads/mcdonell-douglas-boeing-f-15-eagle.139/page-36#post-544250

Szenzacios pali vagy te, folyamatosan sajat magadat linkelgeted, mint forrast a sajat magad altal kitalalt allitasokra. :D :D :D

Szoval a tenyek, valodi linkekkel: a JSF program az F-16 es F-18 geppark cserejere szolgal. Az F-15C/D nyugdijazasa mar jo ideje eldolt, oket az F-35 erkezese utan felszabadulo F-16osokbol akartak kivaltani - ez volt meg 2 eve is a terv: https://www.cnn.com/2017/03/28/politics/us-air-force-f-15-eagles-retire/index.html

Az F-15E (leginkabb ground attack role mar) nem volt konkretan kijelolve nyugdijazasra ebben a korben, de mivel az F-35 egyik fo funkcioja a ground attack viszonylag egyertelmu, hogy az eredeti USAF tervek szerint - ami szerint pl ma mar 700-800 F-35-os repkedne - mire elernek a nyugdijt oket az addigra mar megszokott F35 valtana le ebben a szerepben, ez sem volt ketseges.

A mostani, egyebkent nagyon korrektul felujitott F-15X teljesen vilagosan ket okobol lett megrendelve: 1. sokkal olcsobban fenntarthato es szamtalan olyan kuldetes van, amihez nem kell sem stealth, sem egyeb F-35-os state-of-the-art funkcio 2. baromi lassan erkeznek az F-35-osok, az alkatreszellatas akadozik, readyness nincs ott, ahol kellene lennie, azaz legalabb regular service erejeig meg szukseg mindenre, ha a jelenlegi doktrinat fenn akarjak tartani.

Abban viszont nagyon igazad van, hogy ordit a korrupcio, ahogy a Boeing-vezer a Pentagon elen "termeszetesen semmit nem befolyasolt", ugye... :D :D
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
K

kamm

Guest
Legyszives fejezd be a konstans dezinfomaciot, de tenyleg.
Sosem volt 35 ezer dollar dokumentalva.

Utoljara, csak neked:

AZ F-35 JELENLEGI REPULESI KOLTSEGE 44 EZER DOLLAR PER ORA FELETT (!) VAN ES MEG 2024-25 KORULRE IS MAXIMUM 34-36 EZER DOLLAR KORE FOG CSOKKENNI, mind a CAPE, mind az F35 JPO egymastol fuggetlenul ugyanezekre a vegeredmenyekre jutott.

Linkek:
http://www.airforcemag.com/Features...O-Seeks-to-Slash-F-35A-Flight-Hour-Costs.aspx
https://www.defensenews.com/air/2019/05/02/one-of-the-f-35s-cost-goals-may-be-unattainable/
https://www.businessinsider.com/chart-shows-hourly-cost-of-military-aircraft-2014-12


Van egy érzésem, hogy ezt az áram a Boeing kezdte szajkózni, mert ez már 1 éve is 35k óra volt...



Az F-35A volt ezalatt. Erős a gyanúm, hogy lazán összemosták az F-35A repóráját az F-35B-vel. Ez a tervezett arány pont ezt sejteti.
main-qimg-7657155b4707234f6cfc90ada001a6dd


Itt kb. 35k USD/óra van F-35A-ra
https://www.reuters.com/article/us-...ake-time-to-come-down-executive-idUSKCN1QG0D5

De tessék.
https://breakingdefense.com/2018/10...ts-plunge-12k-turkey-still-getting-100-f-35s/

The normalized CPFH in budget year 2012 dollars reported in the 2013 SAR were $32,554 for the F-35A, and $25,541 for the F-16C/D
Ehhez linkeltem be n+1-szer azt a táblázatot, ami a Gripen FAQ mellett van.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjewO_36LHiAhUG3xoKHVEbDtQQFjAAegQIABAC&url=https://timemilitary.files.wordpress.com/2013/04/afcap-data-for-2008-2012.xlsx&usg=AOvVaw39KBqhK9jBZNWYd8m_K9Xc

https://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/research_reports/RR1100/RR1178/RAND_RR1178.pdf
 
M

molnibalage

Guest
Szenzacios pali vagy te, folyamatosan sajat magadat linkelgeted, mint forrast a sajat magad altal kitalalt allitasokra. :D :D :D

Szoval a tenyek, valodi linkekkel: a JSF program az F-16 es F-18 geppark cserejere szolgal. Az F-15C/D nyugdijazasa mar jo ideje eldolt, oket az F-35 erkezese utan felszabadulo F-16osokbol akartak kivaltani - ez volt meg 2 eve is a terv: https://www.cnn.com/2017/03/28/politics/us-air-force-f-15-eagles-retire/index.html

Az F-15E (leginkabb ground attack role mar) nem volt konkretan kijelolve nyugdijazasra ebben a korben, de mivel az F-35 egyik fo funkcioja a ground attack viszonylag egyertelmu, hogy az eredeti USAF tervek szerint - ami szerint pl ma mar 700-800 F-35-os repkedne - mire elernek a nyugdijt oket az addigra mar megszokott F35 valtana le ebben a szerepben, ez sem volt ketseges.

A mostani, egyebkent nagyon korrektul felujitott F-15X teljesen vilagosan ket okobol lett megrendelve: 1. sokkal olcsobban fenntarthato es szamtalan olyan kuldetes van, amihez nem kell sem stealth, sem egyeb F-35-os state-of-the-art funkcio 2. baromi lassan erkeznek az F-35-osok, az alkatreszellatas akadozik, readyness nincs ott, ahol kellene lennie, azaz legalabb regular service erejeig meg szukseg mindenre, ha a jelenlegi doktrinat fenn akarjak tartani.

Abban viszont nagyon igazad van, hogy ordit a korrupcio, ahogy a Boeing-vezer a Pentagon elen "termeszetesen semmit nem befolyasolt", ugye... :D :D
Nem bazdmeg, leírtam, hogy melyik változat mit cserél. Az F-35A nem váltja le a Hornetet ahogy az F-35 egyik változata az F-15 egyik változatát sem.

C/D-ket csak annyira nyugdíjazzák, hogy a Golde Eagle program keretében még strukturálisan is dolgoztak a gépeken.

Szenzációs egy pali vagy....
Legyszives fejezd be a konstans dezinfomaciot, de tenyleg.
Sosem volt 35 ezer dollar dokumentalva.

Utoljara, csak neked:

AZ F-35 JELENLEGI REPULESI KOLTSEGE 44 EZER DOLLAR PER ORA FELETT (!) VAN ES MEG 2024-25 KORULRE IS MAXIMUM 34-36 EZER DOLLAR KORE FOG CSOKKENNI, mind a CAPE, mind az F35 JPO egymastol fuggetlenul ugyanezekre a vegeredmenyekre jutott.

Linkek:
http://www.airforcemag.com/Features/Pages/2019/May 2019/JPO-Seeks-to-Slash-F-35A-Flight-Hour-Costs.aspx
https://www.defensenews.com/air/2019/05/02/one-of-the-f-35s-cost-goals-may-be-unattainable/
https://www.businessinsider.com/chart-shows-hourly-cost-of-military-aircraft-2014-12

Melyik változaté? Hm... Mert a 44k-t mantrázó oldalak egyike sem adja meg. Ragyogó szép összemosás. A RAND anyaga meg gondolom smafu.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 436
15 509
113
Legyszives fejezd be a konstans dezinfomaciot, de tenyleg.
Sosem volt 35 ezer dollar dokumentalva.

Utoljara, csak neked:

AZ F-35 JELENLEGI REPULESI KOLTSEGE 44 EZER DOLLAR PER ORA FELETT (!) VAN ES MEG 2024-25 KORULRE IS MAXIMUM 34-36 EZER DOLLAR KORE FOG CSOKKENNI, mind a CAPE, mind az F35 JPO egymastol fuggetlenul ugyanezekre a vegeredmenyekre jutott.

Linkek:
http://www.airforcemag.com/Features/Pages/2019/May 2019/JPO-Seeks-to-Slash-F-35A-Flight-Hour-Costs.aspx
https://www.defensenews.com/air/2019/05/02/one-of-the-f-35s-cost-goals-may-be-unattainable/
https://www.businessinsider.com/chart-shows-hourly-cost-of-military-aircraft-2014-12

Jó, linkverseny, katonai oldal akár a fentiek, tessék::
https://www.janes.com/article/86857...-of-f-35-flying-hours-lower-sustainment-costs

Azért tudd már, melyik változat melyik. Te kevered az A meg a B verziót...
F-35A olyan 35k körül van repült óránként - ez a lényeg, a másik kettő lényegében specializált változat (egyik hajós, másik VTOL, ilyesmi árnövelő).
F-15E 2 személyes - pilóta szó szerint aranyárban van, mivel mind polgári, mind katonai vonalon emberhiány van... ez egymaga az égbe küldi az árakat. A pilóta nélküli vonalat ma már nem is annyira a veszteség miatt nyomják (közvélemény lenyeli mára a halott katonát), hanem mert drága a combat ready flying pilot fenntartása...

Ez már szánalmas. Elkészült a gép, nem lehet fikázni, hogy nem lesz kész soha, repül, alázott Szírában, aláz Red Flagen - maradt hát a nyivákolás a repóra árakon.
(Ami megint röhejes, mert a milliomost mit érdekli, mennyiért megy a Ferrarija?)
 
M

molnibalage

Guest
Ez már szánalmas. Elkészült a gép, nem lehet fikázni, hogy nem lesz kész soha, repül, alázott Szírában, aláz Red Flagen - maradt hát a nyivákolás a repóra árakon.
(Ami megint röhejes, mert a milliomost mit érdekli, mennyiért megy a Ferrarija?)
Hogyne lehetne fikázni. Lásd Platon a légvédelmis blogon, ahol 2019-ben is 2015-ös pdf-ekkel jön a korábbi Block változatokkal. Vagy csak ignorálja a fizikát, meg különben is minden dezinfó.

Persze ettől közel sem hibátlan sem az F-35A se maga a program, de ettől a végeredménye olyan, hogy másnak savanyú a szőlő...
 
K

kamm

Guest

Ne nevettess, neked a Lockheedes proogram guy legbol kapott allitasat sikerult linkelned... eleg vicces lenne, ha ra akarnal hivatkozni. :D

En a DoD Cost Analysis and Program Evaluation irodajat, valamint a F-35 Joint Program Office kalkulaciojat linkeltem, amelyek a DoD tenyei alapjan vannak kiszamolva.

Azért tudd már, melyik változat melyik. Te kevered az A meg a B verziót...

Nem keverek semmit, ha valamit nem ertesz, kerdezz batran.
Jelenleg az F-35 reptetese $44 ezer dollarba kerul orankent, meghozza ket kulonbozo, fuggetlen kormanyzati watchdog szerint is, fejezzuk be a mellebeszelest, please.

F-35A olyan 35k körül van repült óránként - ez a lényeg, a másik kettő lényegében specializált változat (egyik hajós, másik VTOL, ilyesmi árnövelő).

Nem igaz, lasd fenn. Tenyleg fejezzetek mar be ezt az ostoba dezinformacios kampanyt.

F-15E 2 személyes - pilóta szó szerint aranyárban van, mivel mind polgári, mind katonai vonalon emberhiány van... ez egymaga az égbe küldi az árakat. A pilóta nélküli vonalat ma már nem is annyira a veszteség miatt nyomják (közvélemény lenyeli mára a halott katonát), hanem mert drága a combat ready flying pilot fenntartása...

Ertelmetlen, irrelevans komment, fogalmam sincs, mit keres itt.

Ez már szánalmas. Elkészült a gép, nem lehet fikázni, hogy nem lesz kész soha, repül, alázott Szírában, aláz Red Flagen - maradt hát a nyivákolás a repóra árakon.
(Ami megint röhejes, mert a milliomost mit érdekli, mennyiért megy a Ferrarija?)

Ha valami szanalmas, akkor az ez a gyerekes, fogalmatlan komment.[/quote][/quote][/quote]
 
K

kamm

Guest
Melyik változaté? Hm... Mert a 44k-t mantrázó oldalak egyike sem adja meg. Ragyogó szép összemosás. A RAND anyaga meg gondolom smafu.

Nem tudom, mit jelent feletek a kocsmaban a "mantrazo", de az oldalak mind a DoD Cost Analysis and Program Evaluation irodajat, valamint a F-35 Joint Program Office kalkulaciojat idezik, amelyek a DoD tenyei alapjan vannak kiszamolva.

Tenyleg menj el egy atkozott angol tanfolyamra, plane, hogy mindenfelet osszeirkalsz ide is:

"It currently costs $44,000 an hour to operate the Air Force’s F-35A as of fiscal 2018, Navy Vice Adm. Mat Winter said at a House Armed Services tactical air and land forces subcommittee hearing." http://www.airforcemag.com/Features/Pages/2019/May 2019/JPO-Seeks-to-Slash-F-35A-Flight-Hour-Costs.aspx

Es igen, a legolcsobb az A uzemeltetese, annal minden csak dragabb, ehhez nem kell se diploma, de meg angoltudas sem.

Remelem, ezzel egyszer s mindenkorra letudtuk ezt az ostoba, tipikus kelet-europai, hasbol okoskodo, felinformaciokat perkoncepcionalisan idezgeto vitat.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Akkor a Lot 11-14 85M USD/gép ára az micsoda?

Az, hogy aki nem F-35A gépet vesz, hanem egy csomagot, ami szolgáltatásokkal van tele naná, hogy bőven 100 misi feletti darabár jön ki. Csak az nem a gép ára.
Az USAF kifizet 85 misit a gépért, amit parasztosan fogalmazva kitolnak a betonra, hogy "repülj el vele fiam" Szerinted melyik F-35 export szerződésen ez a műszaki tartalma. Természetesen az USAF is kifizette a rendszeresítés egyéb költségeit, de az akkor sem a gép ára. Pont.

Vagy akkor a pápai HAW CD-17 árához adjuk hozzá a reptér felújítását is?


Nem, kurvára nem. Az F-16-os váltótípusa az USAF-nál, Hornet és Super Horneté a Navy-nél és a Harrieré az USMC-néél.


  1. Nem vettek vissza. Honnan jön ez?
  2. Nem helyett, hanem az öregedő F-15C flotta mellé és az F-22A is kevés. Az F-16 gépeket sem akarják nagyon korszerűsíteni, és így jött be az F-15X a képbe.
  3. A fejes most az ex Boeing CEO helyettes... Ej...


Van egy érzésem, hogy ezt az áram a Boeing kezdte szajkózni, mert ez már 1 éve is 35k óra volt...



Az F-35A volt ezalatt. Erős a gyanúm, hogy lazán összemosták az F-35A repóráját az F-35B-vel. Ez a tervezett arány pont ezt sejteti.
main-qimg-7657155b4707234f6cfc90ada001a6dd


Itt kb. 35k USD/óra van F-35A-ra
https://www.reuters.com/article/us-...ake-time-to-come-down-executive-idUSKCN1QG0D5

De tessék.
https://breakingdefense.com/2018/10...ts-plunge-12k-turkey-still-getting-100-f-35s/

The normalized CPFH in budget year 2012 dollars reported in the 2013 SAR were $32,554 for the F-35A, and $25,541 for the F-16C/D
Ehhez linkeltem be n+1-szer azt a táblázatot, ami a Gripen FAQ mellett van.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjewO_36LHiAhUG3xoKHVEbDtQQFjAAegQIABAC&url=https://timemilitary.files.wordpress.com/2013/04/afcap-data-for-2008-2012.xlsx&usg=AOvVaw39KBqhK9jBZNWYd8m_K9Xc

https://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/research_reports/RR1100/RR1178/RAND_RR1178.pdf

Tessék már észrevenni azt, hogy nagyhirtelen milyen szelek fújnak amióta a Boeing volt CEO helyettese ül magas trónon... A tények ferdítése sajnos ott is egyre inkább divatba jött főleg amióta az elnök is képes olyan baromságokat mondani, hogy "alternatív tények".

Egyébként nem értem, hogy mi bajuk ezzel az árral, mert a jelenlegi összes USAF F-15 változat ennél drágábban repül. Hogy mitől lesz olcsóbb a kétszemélyes (két pilóta bére), F-35A-nál drágább darabárú F-15X, mint a Villám kisebb darabszámmal és minden más USAF F-15-től eltérő hajtóművel, az kicsit homályos.

Egy hasznos link, néhány típus esetén lebontva, hogy miből tevődik össze a költség. 39. oldaltól.
https://www.gao.gov/assets/700/694408.pdf
Az a baj, hogy sajnos nagyon régi számokat használsz.
De vegyük időrendben:
- 2018 szeptember 5-ei interjúban ez hangzott el:
Air Force Secretary Heather Wilson said she believes the service needs to expend its precious financial resources on stealthy, fifth-generation platforms — specifically the F-35 — and thus buying even an advanced fourth generation fighter like the so-called F-15X is not in the cards.
"We are currently 80 percent fourth-gen aircraft and 20 percent fifth generation aircraft,” she said. "In any of the fights that we have been asked to plan for, more fifth gen aircraft make a huge difference, and we think that getting to 50-50 means not buying new fourth gen aircraft, it means continuing to increase the fifth generation.”
- Még mindig 2018 szeptemberi infó.
Sources that spoke to The War Zone said Boeing was in “very serious” talks with the Air Force over the F-15X, but that the service had shied away from making its interest public so as to not to derail it’s number-one procurement priority, the F-35. Defense News has also heard from multiple sources that the Air Force has been in talks with Boeing over the F-15X for over a year, though it’s unknown at what levels those conversations currently reside.
- Ekkor még nem Patrick M. Shanahan a védelmi miniszter. Még csak helyettes. 2017-óta dolgozik a Pentagonban. Majd csak 2019 január 1-től Mathis helyére.
És akkor a 2020-as beszerzésekről. FORRÁS 18. oldal (2019 márc.)
2018-ban 56db F-35A, összköltség: 6505M dollár (116M/db )
2019-ban 56db F-35A, összköltség: 5267M dollár (94M/db )
2020-ban 48db F-35A, összköltség: 4929M dollár (103M/db ) + 8db F15EX, érdekes módon 48+8=56!!!
Ezekben viszont még nincsen benne a fejlesztési költség (RDT&E). Amit gépekre (F-35A) leosztva 16,7M dollár többletet jelent 2020-ra. Ez a teljes fejlesztési költség évekre lebontva, amortizálva. Ezt ugyan külön tüntetik fel (sajnos azt nem tudom, hogy miért, de valószínűleg könyveléstechnikai okokból), de ezt ugyan úgy ki kell fizetni a szerződés szerint, tehát ez a beszerzést terheli. Az pedig, eléggé beszédes, hogy ez az RDT&E éves költség 2020-ra hirtelen megemelkedett a kisebb tervezett darabszám ellenére (2018 - 607M; 2019 - 573M; 2020 - 802M). Az én tippem az, hogy vagy a kormányzat, vagy a Lockheed arra számít, hogy hamarabb véget ér a program kevesebb végső darabszámmal. (lásd F-22)
És hol vagyunk még az 50-50%-os aránytól (4gen-5gen)?
És hogy miért kell az F-15?
- 2018 év végére kritikán aluli állapotba került az F-35-ös flotta:
Screenshot-2019-04-25-14.53.40-768x229.png

A hadrafoghatóság legfőbb okozója, hogy óriási kupleráj van a tartalék alkatrészek között.
Ez azért vicces, mert pont erre van az ALIS.
De ez csak az egyik faktor. Itt egy bő összefoglaló.
Szóval inkább az lenne meglepő, és felháborító, ha nem lépett volna a Pentagon.
És akkor még nem beszéltünk a repült óra költségről!
2019 május 2-ai adat szerint az A modell költsége a 44.000 dollár/óra.
És ez a szám még várhatóan nőni fog, mert most (2020-tól) jönnek még csak a nagyjavítások! Az eredeti terv 25.000 dollár/óra volt. Ebben már a védelmi minisztérium sem bízik. A Lockheed még küzd, hogy letornázza 34.000-re, de eddig eredménytelenül....

Persze, hogy van nyomás a Pentagon részéről a túlköltekezés miatt, de nem alaptalanul! Teljesen lényegtelen, hogy Boeing kötődésű-e a védelmi miniszter.
És nem véletlen, hogy azonnal bejelentette a Lockheed az F-35-ös gépek beszerzési költségeinek csökkentését, amint kijött a 2020-as Pentagon költségvetés a F-15-ös beszerzésekkel.

Úgy általában azt gondolom, hogy az F-35 költségei nagyon magasak. Akinek ez belefér, vegye meg! De kerüljük el azt is, hogy bagatelizáljuk a költségeit! Ezzel párhuzamosan azokat az orosz eredetű forrásokat is fenntartásokkal kell kezelni, akik rendszeresen próbálják az F-35 ellen hangolni a különböző a világ közvéleményét.
Nem vagyok benne biztos, hogy pont az F-15EX a jó megoldás arra az időre, amíg a Lockheed és Pentagon rendbe kapja a logisztikai rendszerét, illetve a sokfelé szétszórt beszállítók megfelelő mennyiségű alkatrészt tudnak biztosítani mind a gyártáshoz, mind a logosztikai rendszer működéséhez.

/még egy tipp: szerintem hagyd abba a saját tartalmak belinkelését forrásként, de ez most tényleg csak mellékesen/
 
M

molnibalage

Guest
Az a baj, hogy sajnos nagyon régi számokat használsz.
De vegyük időrendben:
- 2018 szeptember 5-ei interjúban ez hangzott el:
Air Force Secretary Heather Wilson said she believes the service needs to expend its precious financial resources on stealthy, fifth-generation platforms — specifically the F-35 — and thus buying even an advanced fourth generation fighter like the so-called F-15X is not in the cards.
"We are currently 80 percent fourth-gen aircraft and 20 percent fifth generation aircraft,” she said. "In any of the fights that we have been asked to plan for, more fifth gen aircraft make a huge difference, and we think that getting to 50-50 means not buying new fourth gen aircraft, it means continuing to increase the fifth generation.”
- Még mindig 2018 szeptemberi infó.
Sources that spoke to The War Zone said Boeing was in “very serious” talks with the Air Force over the F-15X, but that the service had shied away from making its interest public so as to not to derail it’s number-one procurement priority, the F-35. Defense News has also heard from multiple sources that the Air Force has been in talks with Boeing over the F-15X for over a year, though it’s unknown at what levels those conversations currently reside.
- Ekkor még nem Patrick M. Shanahan a védelmi miniszter. Még csak helyettes. 2017-óta dolgozik a Pentagonban. Majd csak 2019 január 1-től Mathis helyére.
És akkor a 2020-as beszerzésekről. FORRÁS 18. oldal (2019 márc.)
2018-ban 56db F-35A, összköltség: 6505M dollár (116M/db )
2019-ban 56db F-35A, összköltség: 5267M dollár (94M/db )
2020-ban 48db F-35A, összköltség: 4929M dollár (103M/db ) + 8db F15EX, érdekes módon 48+8=56!!!
Ezekben viszont még nincsen benne a fejlesztési költség (RDT&E). Amit gépekre (F-35A) leosztva 16,7M dollár többletet jelent 2020-ra. Ez a teljes fejlesztési költség évekre lebontva, amortizálva. Ezt ugyan külön tüntetik fel (sajnos azt nem tudom, hogy miért, de valószínűleg könyveléstechnikai okokból), de ezt ugyan úgy ki kell fizetni a szerződés szerint, tehát ez a beszerzést terheli. Az pedig, eléggé beszédes, hogy ez az RDT&E éves költség 2020-ra hirtelen megemelkedett a kisebb tervezett darabszám ellenére (2018 - 607M; 2019 - 573M; 2020 - 802M). Az én tippem az, hogy vagy a kormányzat, vagy a Lockheed arra számít, hogy hamarabb véget ér a program kevesebb végső darabszámmal. (lásd F-22)
És hol vagyunk még az 50-50%-os aránytól (4gen-5gen)?
És hogy miért kell az F-15?
- 2018 év végére kritikán aluli állapotba került az F-35-ös flotta:
Screenshot-2019-04-25-14.53.40-768x229.png

A hadrafoghatóság legfőbb okozója, hogy óriási kupleráj van a tartalék alkatrészek között.
Ez azért vicces, mert pont erre van az ALIS.
De ez csak az egyik faktor. Itt egy bő összefoglaló.
Szóval inkább az lenne meglepő, és felháborító, ha nem lépett volna a Pentagon.
És akkor még nem beszéltünk a repült óra költségről!
2019 május 2-ai adat szerint az A modell költsége a 44.000 dollár/óra.
És ez a szám még várhatóan nőni fog, mert most (2020-tól) jönnek még csak a nagyjavítások! Az eredeti terv 25.000 dollár/óra volt. Ebben már a védelmi minisztérium sem bízik. A Lockheed még küzd, hogy letornázza 34.000-re, de eddig eredménytelenül....

Persze, hogy van nyomás a Pentagon részéről a túlköltekezés miatt, de nem alaptalanul! Teljesen lényegtelen, hogy Boeing kötődésű-e a védelmi miniszter.
És nem véletlen, hogy azonnal bejelentette a Lockheed az F-35-ös gépek beszerzési költségeinek csökkentését, amint kijött a 2020-as Pentagon költségvetés a F-15-ös beszerzésekkel.

Úgy általában azt gondolom, hogy az F-35 költségei nagyon magasak. Akinek ez belefér, vegye meg! De kerüljük el azt is, hogy bagatelizáljuk a költségeit! Ezzel párhuzamosan azokat az orosz eredetű forrásokat is fenntartásokkal kell kezelni, akik rendszeresen próbálják az F-35 ellen hangolni a különböző a világ közvéleményét.
Nem vagyok benne biztos, hogy pont az F-15EX a jó megoldás arra az időre, amíg a Lockheed és Pentagon rendbe kapja a logisztikai rendszerét, illetve a sokfelé szétszórt beszállítók megfelelő mennyiségű alkatrészt tudnak biztosítani mind a gyártáshoz, mind a logosztikai rendszer működéséhez.

/még egy tipp: szerintem hagyd abba a saját tartalmak belinkelését forrásként, de ez most tényleg csak mellékesen/
Amiből a diagramot szedted, azt olvastam is.
Semmiféle saját tartalmat nem linkeltem be forrásként. Bár te is csak tükrözött linkeket és nem GAO vagy egyéb anyagokat tettél be.

Az F-35A meg olcsóbban repül az USAF-nél, mint a magyar Gripen C. Valahol azért ez durva...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
A pilóta nélküli vonalat ma már nem is annyira a veszteség miatt nyomják (közvélemény lenyeli mára a halott katonát), hanem mert drága a combat ready flying pilot fenntartása...
És ezért rendeltek be 350+ dedikált sugárhajtóműves kiképzőgépet a T-X program keretében. :rolleyes:

Az F-35A meg olcsóbban repül az USAF-nél, mint a magyar Gripen C. Valahol azért ez durva...
Szerintem ezt ne kezdjük el megint....;)
 
M

molnibalage

Guest
És ezért rendeltek be 350+ dedikált sugárhajtóműves kiképzőgépet a T-X program keretében. :rolleyes:


Szerintem ezt ne kezdjük el megint....;)
Miért ne kezdjük el? Akkor kérlek számold ki, mert azok a számok nyilvánosak. Ennyi HUF, ennyi repóra bérlés. Tehát abban a magyar bérek és keró sincs benne. Ha meg nem pontos, akkor bőszítés helyett, akkor mutasd meg, hogy hol hibás. Asszem Terminator számolta ki anno azokat. Inflációval, mindennel.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Miért ne kezdjük el? Akkor kérlek számold ki, mert azok a számok nyilvánosak. Ennyi HUF, ennyi repóra bérlés. Tehát abban a magyar bérek és keró sincs benne. Ha meg nem pontos, akkor bőszítés helyett, akkor mutasd meg, hogy hol hibás. Asszem Terminator számolta ki anno azokat. Inflációval, mindennel.
Mert ha megint belekezdesz abba, hogy a gépek bérlését számoljuk bele a repült óra költségekbe, akkor nem én fogok beégni, hanem te. ( tudod, ne hasonlítsuk össze a hitelből vett lakás havi költségeit, meg a saját lakás havi költségeit) Ezzel futottunk már egy kört. Megkértelek, hogy ezt a részt javítsd, vagy vedd ki a nyilvánosságnak készült összefoglalódból, mert ez komoly tévedés. A te dolgod, hogy megfogadod-e. Erre nekem nincs ráhatásom.
Elismerem azt a melót, amit beleteszel egy ilyen összefoglalóba, és én annak idején is jószándékból kértem, hogy javítsd ki, ezért "megtaposni" nem szeretnélek. Ha én hibázom elismerem. Pl. A minap az A400M kapcsán beégtem, amikor a turbulencia kapcsán a töltőcsőnek értettem a spoilers-t a szövegkörnyezet miatt. Kijavítottak. Na bumm! Okosabb lettem. De tulajdonképoen ezért vagyunk itt, nem?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
M

molnibalage

Guest
Mert ha megint belekezdesz abba, hogy a gépek bérlését számoljuk bele a repült óra költségekbe, akkor nem én fogok beégni, hanem te. ( tudod, ne hasonlítsuk össze a hitelből vett lakás havi költségeit, meg a saját lakás havi költségeit) Ezzel futottunk már egy kört. Megkértelek, hogy ezt a részt javítsd, vagy vedd ki a nyilvánosságnak készült összefoglalódból, mert ez komoly tévedés. A te dolgod, hogy megfogadod-e. Erre nekem nincs ráhatásom.
Elismerem azt a melót, amit beleteszel egy ilyen összefoglalóba, és én annak idején is jószándékból kértem, hogy javítsd ki, ezért "megtaposni" nem szeretnélek. Ha én hibázom elismerem. Pl. A minap az A400M kapcsán beégtem, amikor a turbulencia kapcsán a töltőcsőnek értettem a spoilers-t a szövegkörnyezet miatt. Kijavítottak. Na bumm! Okosabb lettem. De tulajdonképoen ezért vagyunk itt, nem?
Semmiféle érvet nem adsz most sem arra, hogy miért nem jó. Közölöd, hogy nem jó és kész.
  • A gépekről jelenleg azt tudjuk, hogy maradvány érték kifizetése után maradnak itt. Ezt eddig nem kötötték senki orrára, hogy mennyni. Tehát az írásban szereplő bérleti díj kifizetése + többi saját kiadás után sem maradnak itt a gépek. A svédek elviszik.

  • A teljes repóra költség a fenti két összeg és a repóra 2x16800 óra.

Akkor a fajlagos költség az miért nem a (két összeg)/(repóra)? Hol pontatlan? Áruld már el, hogy egy eszköz bérlése az hol nem tartozik bele annak használati költségébe? Duma helyett mi lenne, ha elmagyaráznád? Mert magamfajta hülyének ez túl magas.

Ezek szerint, ha én autót bérelek 1 hétre akkor annak csak a benzinköltsége az, ami költség, de a kocsi bérleti díja nem, ami a hosszútávú üzemeltetés és profitból fakad úgy, hogy a kocsi sem marad nálam, ahogy a repcsi sem.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba