A lakosság sokallta a program költségét - ugyanis meg lett "népszavaztatva"!nekem is meglepi lenne , pénzük mondjuk van rá , Isten se tudja szerintem miért bukott el a népszavazáson az előző nyertes tender
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A lakosság sokallta a program költségét - ugyanis meg lett "népszavaztatva"!nekem is meglepi lenne , pénzük mondjuk van rá , Isten se tudja szerintem miért bukott el a népszavazáson az előző nyertes tender
a népszavazásról tudtam az oké , de nem mentem bele jobban hogy mi lett a vége a dolognak , basszus ha a grifeket sokalták akkor az F35 árcédulájától sokkot fognak kapniA lakosság sokallta a program költségét - ugyanis meg lett "népszavaztatva"!
őszintén szólva egyetlen egy dologra tudok gondolni , arra hogy az átesésvédelem alapból letolná a gép orrát és ezt írja felül fizikai erővel a pilóta , lehet benne ilyen mechanikaÉrdekes, hogy a Pedal Turn-höz két kéz kell és egyátalán ezt a joystick-al csinálják.
Az oroszok a pedállal.
Olyan, mintha valami határolót írna felül fizikai erővel. Ez korábban nem volt jellemző a GD/Lockheed filozófiájára.
A fizikai erővel felülírható bothatárolás a McDonnel féle Hornet, illetve főleg az oroszok sajátja volt - már ha jól tudom.
Akkor csak az F-5 leváltását tervezték, arra sokallták az elkölteni szándékozott pénzt. Most egyszerre cserélnék az F-5, F-18 flottát, nyilván más összegről lesz szó. Nem a típust szavazták le, hanem a rá költendő pénzt.a népszavazásról tudtam az oké , de nem mentem bele jobban hogy mi lett a vége a dolognak , basszus ha a grifeket sokalták akkor az F35 árcédulájától sokkot fognak kapni
A gép 50 fokos állásszöggel még simán repülhető, az összes tengely körül kormányozható. Ez az érték amúgy 70 fok, de ez a szériagépeken le lett korlátozva.őszintén szólva egyetlen egy dologra tudok gondolni , arra hogy az átesésvédelem alapból letolná a gép orrát és ezt írja felül fizikai erővel a pilóta , lehet benne ilyen mechanika
Melyik videóban?Okoskodtam kicsit a youtube videó kommentjében, az F-35A demo team erre megígérte, hogy közzétesz egy videót nemsokára, ahol lépésről lépésre elmagyarázzák a különféle manővereket és azok végrehajtását.
@MackensenProduction line of F-35 Lightning II A , B and C fighter of the Lockheed Martin Company in Industrial Factory Fort Worth, Texas, United States.
Némi plusz infó a kovácsolt titán törzskeretekhez...@Mackensen
Ezen a képen látszik, hogy mekkora valós méretben az a titán törzs keret, amit egy darabban kovácsolnak....
Az én ismereteim szerint a kovácsolás eléggé távol áll a préseléstől.Némi plusz infó a kovácsolt titán törzskeretekhez...
Azért kérdem, mivel a kínaiak évek óta olyasmivel dicsekednek, hogy az új gépekhez nyomtatják a titán elemeket. A képeken lehet látni egy JF-31 törzskeretét, amit állítólag nyomtattank.@Mackensen
Ezen a képen látszik, hogy mekkora valós méretben az a titán törzs keret, amit egy darabban kovácsolnak....
Nem vagyok tisztában az ismerreteid szintjével, mindenesetre annak az eljárásnak a neve amivel ez a törzskeret készül: press forgingAz én ismereteim szerint a kovácsolás eléggé távol áll a préseléstől.
Utánanéztem egy kicsit: https://www.google.hu/search?source...0....1..gws-wiz.....0..0i131j0i10.cEsd__I5EBQNem vagyok tisztában az ismerreteid szintjével, mindenesetre annak az eljárásnak a neve amivel ez a törzskeret készül: press forging
Amire Te gondolsz az a hammer forging de ez a munkadarab nem úgy készül
nézz utána...
Azért kérdem, mivel a kínaiak évek óta olyasmivel dicsekednek, hogy az új gépekhez nyomtatják a titán elemeket. A képeken lehet látni egy JF-31 törzskeretét, amit állítólag nyomtattank.
https://www.3ders.org/articles/2013...st-3d-printed-titanium-fighter-component.html
A Tu-160-as rekorder centroplánja is egy ilyen utólag összehegesztett szerkezet?lehet nyomtatni, mi is csináljuk, csak nem így egyszerre, ahogy a képen van. Ami hiányzik a képről a wow mellett, az rengeteg hátrány:
- mivel alapanyagot gyártasz, ezért minden egyes termékhez a reprezentatív keresztmetszetnek megfelelő vastagságú próbadarabot kell nyomtatni, majd vizsgálni.
- a nyomtatásnál hiányzik a kovácsolás adta alakítási textúra előnye (a kovácsolt termékekben mindig van szálirány, szálirányra merőlegesen a terhelhetőség mindig jobb)
- nagyméretű nyomtatásnál problémás a hőmérsékleti gradiens. Feltételezem, hogy ekkora darabot egyszerre több fejjel nyomtatnak, viszont akkor meg a következő probléma az ömledék-összecsapási front. Ha tippelnem kellene, akkor ott lehet e gyenge keresztmetszet
- nem tudod előállítani a kovácsolásnál/sajtolásnál kialakuló nyomás ÉS hőmérsékletes együttes hatását, ami titánnál komoly gondot okozhat.
- nem látom a méretpontosságát a terméknek. Kíváncsi lennék, hogy középen milyen feszültségi állapot lehet, mivel ott merevített szerkezet van, a körgyűrűknél viszont jóval rövidebb de közelebbi bordák vannak
- ilyen felülete egy 3d-s nyomtatott terméknek sincs. Nyomtattunk már autoklávot, Inconel 625-öt, 316L-t, fogtam a kezemben már nyomtatott cirkónium katalizátort, de ilyen felülete egyiknek sem, volt mint a képek alapján ennek a cuccosnak - a kép aláírásában hiányzik kb. 80 óra marás a CNC-n
- jah és majd elfelejtettem. Az összes kifáradási és tönkremeneteli hipotézis homogén alapanyaggal indít. A sajtolt vagy kovácsolt titán kifáradási görbéje köszönő viszonyban sincs a nyomtatott titán értékével. Az ok pofon egyszerű: A nyomtatott termékben mindig jóval több a porozitás, mint az ignotból készített előgyártmány esetében. Titánnál nehezebb megoldani a pórusmentességet (acélnál egyszerűbb, mert a gáz és az olvadt fém sűrűség-különbsége elég magas), de nem lehetetlen. Erre alkalmas a vákuum alatti átolvasztás. Ezt nem lehet 3d-s alkatrésznél megcsinálni. Még akkor sem, ha vákuum alatt nyomtatod az alkatrészt. Egyszerűen nincs annyi ideje a gáznak, hogy távozzon az anyagból. Ez a probléma játszik az összes 3d-s nyomtatásnál (poralapú, vagy ívvel nyomtatásnál, mindegy)
Mondjuk úgy, hogy fenntartással fogadnám, ha olyan dinamikus igénybevételnek kitett cuccra kellene felülnöm, amiben ilyen és ekkora 3d-s nyomtatvány van.
Ha már mindenképpen nagyméretű, minimális anyagveszteségű gyártásban gondolkodom, akkor kovácsolt egységek, majd izostatikusan sajtot panelek, majd ezek összehegesztése elektronsugárral...
Szerintem igen. Iván a Paton-intézetben (Ukrajna) nagyon bitang dolgokat fejlesztettek ki, nagyméretű vakuumkamra meg elektensugaras hegesztés nekik nem lehetett nagy kunszt kifejleszteni...A Tu-160-as rekorder centroplánja is egy ilyen utólag összehegesztett szerkezet?