A svéd biztos beszállító és részegység szállító lesz a következő generációs harci repülőgépbe, a kérdés csak, hogy melyikbe? A SAAB relatíve kis repülőgépgyártó cég, saját nemzeti tőkével. Amit Molni agymenéseit illetve a stealth-ról, annak azt már lejátszották szerintem a repülőgépgyártó csoportok.
Nagyhatalmak fejlesztései: USA, Kína, Oroszország: stealth, közép-hatalmak fejlesztése: 4+++ gen, elektronika és érzékelők fejlesztése..
Ha európa összefogott volna, akkor nagyhatalom lenne, így csak közép-hatalmak fejlesztése, nemzeközi keretben. Japán a szürke zóna, de szerintem ők nem fejlesztenek a demonstrátor után nemzeti lopakodót

.. (India, Malyazia, törökország, Irán - bohockódás, - illetve normálisan kifejezve, nincs se pénzügyi, de technologiai forrás stealth gyártásra.
Az teljesen más kérdés, hogy kinek és miért van szükséges 5. gen vagy későbbi repülőgépekre. Békebeli feladatokra semmiképpen nem szükséges, asszimetrikus háborúra sem. Amiről Molni írogaz, hogy ilyen olyan ruszki kinai dupladigit rendszerek stb, ez csak nagyobb intenzítású hagyományos háború esetén létezik, bár vannak kivételek.. pld. szíriai légtér..
Ugyanakkor a katonák mindig a NAGY Háborúra készülnek, tehát kicsit olyanok mint a jó mérnökember, -- bírja ki, biztonsági ráhagyás legyen.. Akik meg félig-meddig reálisan látják kockázatelemzéssel, azok úgy gondolják felesleges pénkidobás.. Ugyanakkor nem ők viszik a bőrüket a vásárra.
Kicsit hasonló a helyzet, mint a hidegháború idején az atomtengo fejlesztések, ki a halkabb, gyorsabb, vagy mélyebben merülő stb. És gyakorlatilag hála az istennek, és a humán faktornak, nem kellett éles helyzetben komolyan bizonyítaniuk, ténylegesen. (persze kemény keregetőzés folyt, de a végén, nem indultak, torpedók, rakéták) - kivéve a Belgrano elsüllyesztése.
Az biztos, hogy a 5. gen gépek, drágábbak, akár bekerülési költség, akár üzemeltetés vonatkozásában (molni olyan adatokat akar, amelyek szerin nem, de nem érdekes). Más kérdés, hogy az USA haderőinek a nagytömegű beszerzés miatt, - és a saját rep.ipar támogatása miatt is - nem nagyságrendekkel kerül többe sem az üzemeltetés, sem a beszerzés (de a kisebb üzemeltetőknek komoly érvágás, mert más áron kapják), valamint nagy távlatban azért látszik, hogy a katonai repülés mennyivel lett drágább a II. v-htól napjainkig, mennyibe kerülnek a repülőgépek (amelyek bár, sokkla többre képesebbek, de elvesztésük (humán faktorral együtt is) sokkal nagyobb veszteség mint régi időkben.