A légierőnk két napra elég.Azt feltételezem, hogy egy percig sem maradunk vadászgépek nélkül. Ha 28-ban adunk le rendelést valamire a Gripenek még simán bevárhatják az újak érkezését, bármi legyen is az.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A légierőnk két napra elég.Azt feltételezem, hogy egy percig sem maradunk vadászgépek nélkül. Ha 28-ban adunk le rendelést valamire a Gripenek még simán bevárhatják az újak érkezését, bármi legyen is az.
Nem, akkor már régen késő.Azt feltételezem, hogy egy percig sem maradunk vadászgépek nélkül. Ha 28-ban adunk le rendelést valamire a Gripenek még simán bevárhatják az újak érkezését, bármi legyen is az.
Nem akkor kell rendelni, amikor a gép is kell. Elárulom, egy 2026-os érkezéshez már most kell tisztázni a rendelendő technikát. Ez lehet F-16V, F-35A, JAS-39E/F de akár az EBS-HU továbbéltetése is.Ha 28-ban adunk le rendelést valamire a Gripenek még simán bevárhatják az újak érkezését, bármi legyen is az.
Messzebb is vannak az oroszoktól.
Én is ezt látom a dologba inkább bele.Szerintem nem az újságíró volt tudatlan és butaságból irt össze ennyi hülyeséget, hanem a svédek így próbálnak lobbizni, pénzt fizetnek újságíróknak, hogy a közvéleménnyel elhitessék, hogy a másik gép az szar és övek a legjobb.
Van valahol a padláson egy MilitAir című újságom még a '90-es évek végéről, amiben szakértők elmondják minden rossznak a Gripent és istenítik az F/A-18-ast (nyilván őket meg az MDD pénzelte) Tőlünk nyugatra a közvélemény ilyen félé formálása sajnos bevett gyakorlat.
Az amerikaiaknak az olaj a fő szövetségesük.A hollandokat már párszor megtámadták a németek, nem is olyan régen. Soha nem mond, hogy soha.
Amennyire átformálódóban van az EU politikája és gazdasága és a világ gazdasága, amiben az EU is van, már semmit se lehet véglegességgel kijelenteni. Illetve sose lehetett.
Jugoszlávia abban az évben kezdett szétesni, amikor az egész világ az Öbölre figyelt, illetve szétesett a Szovjetúnió. Fél évvel egy jókora puccs után. Volt tehát mire figyelni, nem is jutott nagy koncentráció a Balkánra, az meg szépen ferobbant. Aztán nézett mindenki.
1981-ben senki se hitt abban, hogy tíz év múlva felbomlik a VSz, szétesik a Szovjetúnió, a Balkán lángra lobban, az USA pedig egy jókora haderővel azt a Szaddam Husszeint támadja meg, aki épp a szövetségese volt.
Hogy Ukrajna titkos háborút folytat az oroszokkal, mi meg újra repülőképessé tetetünk halott Mi-24-eseket és korszerű német nehézfegyverzetet kezdünk beszerezni.
Beton szilárdságúnak hitt status quo-k hullottak és hullanak szét.
Végül is igen,... (megj.: pl. a csehek Gripenek anno azt hiszem két éven belül le lettek szállítva..., tudom, az akkor és abban a szituban volt.)Ha tudjuk, hogy kikopnak a gépek annyira, hogy 2030-ban már csak 4-6 lesz röpképes, akkor kb. 2025-ben már meg kell rendelni azokat, hogy 2030 elején mondjuk 14-16 új gépből legalább 8 hadrafogható legyen.
Nekem a "2026-os érkezés" az olyan közelinek tűnik,...és mivel a Zrinyi2026-ban nincs utalás vadászgép cserére, igy gondolom cserét csak utána terveznek. Persze ez nem zárja ki azt, hogy hamarabb legyen döntés...egy 2026-os érkezéshez már most kell tisztázni a rendelendő technikát.
Ha azt a léptéket nézem, hogy 10+ év kellett a bombákhoz...a következő tiz évben még sokminden lehet......2028-ban már elavultak lesznek harcászatilag...
... míg pár évre rá, a 30-as évektől elavultak lesznek üzemeltetési oldalról is.
Attól függően, hogy hol a mérce egyes aspektusában az élvonallal nézve már ma elavult. Nincs MAWS és a mechanikus legyezésű radar azért igen avítt megoldás ma már.Nem akkor kell rendelni, amikor a gép is kell. Elárulom, egy 2026-os érkezéshez már most kell tisztázni a rendelendő technikát. Ez lehet F-16V, F-35A, JAS-39E/F de akár az EBS-HU továbbéltetése is.
Az egy laikus szemlélet, hogy egy haditechnikai eszközt, pláne egy komplett vadászgép flottát flottamenedzsmentestül és felkészült hajózó és üzemeltetői állományostúl akkor kell elkezdeni beszerezni, mikor már nagyon kéne.
De azt se szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a JAS-39EBS-HU gépek 2028-ban már elavultak lesznek harcászatilag, míg pár évre rá, a 30-as évektől elavultak lesznek üzemeltetési oldalról is.
A Gripen Volvo RM12-ese egy F404 modifikáció. Az F/A-18-osok kikopása után csak a T-50 Golden Eagle használja a hajtóművet és a Gripen, ami annak életben tartását igen drágává teheti. 2030 után nagyon kevés vagy 0 db F/A-18C/D marad szolgálatban.Ezt kifejtened bovebben?
Hóóóóóóóóóóó....Ott van az F-15E, minenhol ódákat zengenek az extrém hosszú élettartamról, de az egy igen csak régi konstrukció, ahogy a kezdeti, még a hetvenes évek elején párezer órásra álmodott élettartamú gépből húsz évvel később, a kilencevenes évek elejére már 8000 óra lett, a kétezres évek elejére meg már 16000. Gyűlt a tapasztalat és módosult a gép is.
Hóóóóóóóóóóó....
Az F-15A/B (és ezzel a C/D) lehet, hogy kisebb élettartamra lett tervezve, csak kaptak egy komoly előnyt. Mert csapásmérő feladatkörre is tervezték, de ehhez képest végig csak vadászként repültek.
Az F-15E sárkányát újratervezték, és eleve erősebbre. +1 tonna lett a gép tömege.
Nana, nem lesz az egy kicsit sok?! Hollandia több mint másfélszeres lakossággal, 6-7-szeres GDP-vel is csak 40 körüli F-16-ot tart hadrendben, ezek is a hidegháború kényszerű fegyverkezésének a maradékai, az utóbbi 30 évben kivontak/eladtak több tucat gépet. A jelen légierőnk is sokkal modernebb az ősöreg felszereltségű földi erőkhöz képest, egyenlőre inkább azokat kellene legalább azonos szintre fejleszteni.
100%-ban egyetértek. Egészen elképesztő, mint micsoda elszállt ötletei vannak egyeseknek mennyiségi téren. Vagy egyszerre akarunk hadat viselni miden környező NATO tagállammal és a semleges Ausztriával is? Miért akarnak egyesek Szovjetuniót játszani...?
Abból a másik legmodernebb gépből mennyi repül? Mennyibe kerül? Mit tudunk, menyi lesz a repórája??Mint irtam, ez penz fuggvenye, amugy teljesen normalis meret a 60-70 gep egy 10 millios orszagnak.
Hollandia rossz pelda, mert feleakkora meretevel majdnem torpeallam, teljesen integralva a szomszedos orszagok eletebe, nincs sem teruleti problemaja, sem kisebbsegi prolemaja senkivel, sem a nemetek nem fenyegetik, sem a belgak, sem a tenger felol nem varhato soha aggresszio.
A svedek jobb pelda, bar ok joval nagyobb teruletet vedenek, de ugyanakkor naluk a ~90 Gripennel (20 trainer) most eppen tortenelmi melyponton van a legiero - az 50-60-as evekben valami ezer (1000!) gepuk volt, a vilag negyedik legierejet tartottak fenn, ugy feltek a szovjetektol... Most lefogadom, hogy amint megjon az elso 60 E/F, amit rendeltek, a jelenlegi C/D jo resze marad szolgalatban (max modernizaljak kisse), legalabb addig, amig a kovetkezo 60-70 gepes rendeles befut.
Egeszen elkepeszto, milyen korlatoltan gondolkoznak egyesek, hogy inkabb vennenek egy tucat baromi draga, katasztrofalis readyness mutatokkal rendelkezo, tavolrol leallithato jatekszert, amit $44,000 orankent a levegoben tartani ahelyett, hogy a masik legmodernebb gepbol inkabb fenntartanank egy utokepes mennyiseget. (Arrol mar nem is beszelve, mekkora zoldseg 60-70 gepet a Szovjetuniohoz hasonlitani avagy hogyan lennenek eleg haromfrontos hadviseleshez, de ez mar ovodas szoveg, nem is foglalkozom vele.)
Abból a másik legmodernebb gépből mennyi repül? Mennyibe kerül? Mit tudunk, menyi lesz a repórája??
Hát pont ez az! Kb féltucat tesztpéldányból vonsz le messze menő következtetéseket! Zsoltit idézve: Nem tudhatjuk!Pillanatnyilag kb fel tucat tesztpeldany, de nem ertem, ennek mi koze ehhez. Nem most akarunk rendelni, hanem 2-3 ev mulva leghamarabb (es az F-35-rol mar kiderult, hogy max $36,000-ig sikerul *talan* lenyomni a reporajat 2025-re, az amerikaiqaknak - mindenki masnak sokkal dragabb marad majd.)
A Supergripennel az E/F-re célzol?Hát pont ez az! Kb féltucat tesztpéldányból vonsz le messze menő következtetéseket! Zsoltit idézve: Nem tudhatjuk!
Europában már több tucat F-35 fog repkedni mire kb oda ér a SuperGripen, hogy kijelenthetjük, kész! Jöhet a gyártás!
Ok. Legyártottak egyet és max 3 tucatot a következő 3 évben. Erre kijelenteni, hogy a világ második legfejlettebb gépe azért barokkos túlzás! Kb mint amennyira az F-35 minden idők 5 legrosszabb gépe közé sorolás!A Supergripennel az E/F-re célzol?
Mert annak már elindult a sorozatgyártása.
Jelenleg 4 v. 5 repül.Ok. Legyártottak egyet és max 3 tucatot a következő 3 évben. Erre kijelenteni, hogy a világ második legfejlettebb gépe azért barokkos túlzás! Kb mint amennyira az F-35 minden idők 5 legrosszabb gépe közé sorolás!