A hír alatt pedig egy nyilatkozat Dave Goldfien tábornoktól: „I can definitely say it was not an F-35,”
Nézz rá ennek a Rasco fickónak a twitterére...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A hír alatt pedig egy nyilatkozat Dave Goldfien tábornoktól: „I can definitely say it was not an F-35,”
A katapulüléses cikk érdekes. A korábbi katapultülések sem 100%-osak. Nem közli, hogy miféle rejtélyes ok miatt van az, hogy 50 év ülésgyártás után mitől nem működne hirtelen az ülés. Csak leírja és kész... Hm...
A katapulüléses cikk érdekes. A korábbi katapultülések sem 100%-osak. Nem közli, hogy miféle rejtélyes ok miatt van az, hogy 50 év ülésgyártás után mitől nem működne hirtelen az ülés. Csak leírja és kész... Hm...
Na ja, de az arról szól, hogy egy jól tervezett eszközt szarul gyártottak le. Az írás meg arról szól, hogy rosszul lett eleve megtervezve az ülés...A Gripenünk üléses is egy eléggé kiforrott darab volt, aztán egyszer csak kiderült, hogy a heveder elvágó nem volt kiélezve. Pont a legrosszabbkor derült erre fény. Pedig az is milyen jó kis konstrukciónak számít...
A Gripenünk üléses is egy eléggé kiforrott darab volt, aztán egyszer csak kiderült, hogy a heveder elvágó nem volt kiélezve. Pont a legrosszabbkor derült erre fény. Pedig az is milyen jó kis konstrukciónak számít...
Gondolom szemrevételezéssel.A heveder elvágó élességét hogyan lehet ellenőrizni?
A kések vágására vannak tesztpadok. Gondolom erre is.A heveder elvágó élességét hogyan lehet ellenőrizni?
Ettől drága a repipar. Akkor is megtervezel és legyártasz egy rakás gépet és beredezést, amiből alig néhány tucat kell.Valószínűleg ilyen heveder elvágókat nem több ezer darabot gyártanak naponta, mert nem gyártanak annyi katapultülést sem, amibe beleépül. És mivel életvédelmi-/mentő eszközbe épül, ezért 100 %-ban ellenőrzik. Ha ez elmaradt, akkor értem hogy kellemetlen volt a gyártónak és ezért cserélte ki utána titokban az összeset.
Kell-e ezt cserélni vagy szemrevételezésen kívül máshogy ellenőrizni az első beépítés után?
Az első beépítés ELŐTT kell(ene) ellenőrizni, és ha jó, éles, akkor az szerintem örök-élet, mivel a teljes élettartama során csak egyszer kell működnie: a katapultálás után az ülés-leválasztáskor egy pirotöltettel működtetve mindegyik késnek el kell vágni a bekötő-hevedereket.Kell-e ezt cserélni vagy szemrevételezésen kívül máshogy ellenőrizni az első beépítés után?
Ja, és ehhez hozzá kell tenni: itt nincs működés-ellenőrzési lehetőség, mivel a pirotöltet is csak egyszer-használatos, meg a hevedert is csak egyszer lehet elvágatni a késsel, utána már mindkettő selejt. Szóval a katapultülésnél egyszer meg kell tervezni, többször is le kell tesztelni, de utána csak gyártás van - szigorúan, betűről-betűre betartva a technológiát!! Persze ha valami fél-analfabéta afrikai rakja össze, aki vagy elolvassa a dokumentációt vagy se - "mer az így gazdaságosabb mint a drága ejrópai munkaerő" - akkor ilyen majdnem-halál is lehet az eredmény.Az első beépítés ELŐTT kell(ene) ellenőrizni, és ha jó, éles, akkor az szerintem örök-élet, mivel a teljes élettartama során csak egyszer kell működnie: a katapultálás után az ülés-leválasztáskor egy pirotöltettel működtetve mindegyik késnek el kell vágni a bekötő-hevedereket.
Az F-14 ás F-15 központi része is tudtommal egy darabból készült. Az F-14-ről még videót is láttam.Egy kis szösszenet kifejezetten ínyenceknek...
A korábbi gyakorlattól eltérően az F-35-nél igyekeztek a titán főbordákat egy darabból elkészíteni.