A Typhoon és a Rafale nem rendelkezik TVC rásegítéssel, a Szu-35Sz igen. Ez két külön világ.
Az F-35 maximális állásszöge 70 fok, ez pont tíz fokkal több, mint az F-22-esé (ami rendelkezik TVC rásegítéssel), hússzal, mint a Super Horneté. Ez utóbbihoz hasonló képességekkel bír a két európai vadászgép.
Jelenleg az F-35ös flottánál 50 fokra vissza van korlátozva a gyakorlati maximális állásszög, de a gép maga képes rá, repültek is így vele.
A gép az F-22-eshez hasonlóan igen magas, 30-40 fokos negatív állásszögű (értsd: háton) repülésre is képes.
Itt van két videó a két leginkább különböző sárkányszerkezetű F-35 variáns nagy állásszögű tesztjeiről, ahol láthatod, hogy mennyire maradt még irányítható, illetve milyen gyorsan vált irányíthatóvá a gép a különféle kondíciójú (függőleges, fordulóbeli, félhát, vagy épp háthelyzetű) átesések során:
F-35C, látható nagy állásszögű hátonrepülés is:
Itt pedig referenciaképp egy réges régi felvétel az F-15A berepüléséről. Látható a különbség a kéthajtóműves gép hasonló tesztelésénél, ahol ráadásul a hajtóművek forgórészei még nem is voltak ellenforgók, illetve nem rendelkezett a gép se komplexfly by wire rendszerrel, se extra méretű kormányfelületekkel, se emelőtestként funkcionáló törzskilakítással se:
És egy videó az F-22-es nagy állásszögű tesztrepüléséről is: