F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Vannak benne technikai tévedések, de alapvetően amennyit láttam belőle szétcincálja P.S. ökörségeit.

 
M

molnibalage

Guest
Akkor ha, már úgyis leírtam máshova, beteszem ide is.

[flash]//www.youtube.com/embed/SPqUvCnWcrk[/flash]

Az F-35A az F-18 és F-16 szerelemgyerek repteljesímény terén mindkettőtől csak a legjobbat kapta.

  • Az F-16 állandósult max. állásszöge 26 fok táján van. Az F-35A-nál ez tesztek során volt 70 fok, akár háton is, amit a szériagépeknél azért 50 fokra limitáltak. Super Hornet szintű, de inkább afelett, hiszen az SH combat loadnál tudtommal a függesztmény ezt csökkenti.
  • Ezt mixeli össze az F-16 szintű aboszlút teljesítménnyel. amivel meg a Horneteket nyomja le. Olyan átementi pitch rate és max. AoA, mint Hornet, de annál erőltejesebb.
  • Airshow konfigban az F-16C picit jobb a fenti videó szerint a max. perf. turn rate-nél. Csakhogy...

  • Ha beletöltöt ugyanazt a kerót, rárakod ugyanazt a fegyvert (2xAIM-120, 2x2000 lb bomba ), TGP-t, EW-t (HAS pod), ECM-et (ALQ-184) akkor az F-16 relatív tömegnövekedése sokkal, de sokkal nagyobb nem beszélve, hogy a légellenállása is nő, amíg az F-35-nél ezek integráva vannak.
  • Combat loadban az F-35A olyan csúnyán lealázza az F-16C-t, hogy arra szavak alig vannak.
  • Akkora a légellenállása a fenti függesztményekkel, hogy az F-16C utánégetővel is alig lépi át a szuperszonikus sebességet, 20k lábon DI = 150 mellett, ezt is a keró tetemes részének felhasználánsa után teszi meg és M1.2 a plafon, nem képes számottevő ideig tartani. Az F-35 meg M1.2-vel hasít, európai fogalmak szerint szupercirkál. Izé...

Egy autós példával szoktam magyarázni, hogy ha van egy F1-es autód és egy 3 tonnás kiszbuszod, ami 1 sofőrrel gyak. ugyanazt tudja - tegyük fel, hogy létezik ilyen, mert a példa lényege ez - , akkor ha ráraksz mindkettőre 1 tonnát, de úgy, hogy az F1-nél a kasznira kötözöd, míg a kisbusznál belső térbe megy, akkor ezzel a hasznos teherrel melyik lesz az erőteljesebb? A válasz elég egyszerű, a kisbusz, hiszen nagyobb a teljesítménytartaléka és nincs extra légellenállás sem.

Az F-35 köpködők nagy része ezt a pofonegyszerű tényt sem érti meg...
Rajtad a szemem PS. Mert erre sem vagy képes, vagy csak simán hazudozol...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Azt írja az újság - http://aviationweek.com/defense/first-f-35a-squadrons-get-full-combat-capability-september - hogy az első F35 század szeptemberben eléri a "full combat capability" szintet.
A szerencsés elsők a Utah államban lévő Hill AFB-n állomásozó 34-es "Rude Rams" század.
Az ő gépeik kapják meg először Block 3F software verziót.
Őket a Luke AFB-n állomásozó F-35 kiképző század követi.

A pilóták családjai v.színű annyira nem fognak örülni a hírnek, mert a cikk szerint erősen valószínűsíthető hogy a századot azonnal a távol keletre - D.Korea vagy Japán - fogják vezényelni.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
évek óta nem jártam erre, de....
árkérdés.... múlt heti hír, hogy az IAF az ötven darabos rendelését megfejelik egy 17 darabos rendeléssel -(meg vesznek még egy plusz példányt, csak a saját fejlesztésű rendszerek tesztelésére)

de ami a lényeg: az ár a hírek szerint "csak" 100 millió dollár lesz darabonként, és ebben benn a terméktámogatás is.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Úgy tűnik korai volt az öröm, mert mint kiderült, a "full combat capability" nem azt jelenti hogy az F-35 ténylegesen bevethetővé válik.

Az első gépekre most kezdik el telepíteni a régen várt 3F software-t, de ez a 3F még nem a végleges változat, hanem csak egy teszt változat.
Ez azt jelenti hogy a korábbi - 3I software-el érvényes - repülési profilra vonatkozó korlátozások megmaradnak és az alkalmazható fegyverek köre sem bővül.

A legnagyobb probléma hogy a Mission Data File (MDF) még messze nincs kész. Ez a rendszer kulcsfontosságú eleme mert ez tartalmazza a lehetséges felbukkanó fenyegetések jellemzőit. Ahogy a cikk is írja, ennek az adatbázisnak a hiányában a gép nem képes megkülönböztetni hogy egy észlelt célpont egy Míg-29 vagy egy Szu-27, ami gond mert teljesen eltérő taktika kellhet a két gép ellen.
Az MDF file állítólag 2018 közepére lesz meg.
Sajnos a gépek még akkor sem lesznek ténylegesen harcba vethetőek.
Ahhoz először át kell menniük egy System Development and Demonstration (SDD) nevű folyamaton valamint egy Initial Operational Test and Evaluation (IOT&E)-nak nevezett vizsgán.
Mindez nem fog megtörténni 2019 közepénél hamarabb...:(
http://aviationweek.com/defense/f-3...m=email&elq2=f1f4da64bb5e4d50bbe83f838f0df93b
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Kicsit pontosítanám az utolsó hírhalom izraeli F-35 híreit:
Adir átrepülés letiltása: hibákat találtak az amerikai gépek hajtóművében, ezért elrendelték az izraeli átrepülés előtt álló gépekk átvizsgálását is.
A rendelésállomány a 17 darabbal 67 darabra nőtt. +1 külön gép, amit arra fognak használni hogy az izraeli fejlesztésű rendszereket teszteljék rajta. most keverem kicsit, hogy 2024-re, vagy 2027-re szállítják le a teljes megrendelést:(
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Na, akkor F-16C repteljesíményen keresztül annak bemutatása, hogy az F-35A mit is tud is miért. Úgymond virtuális F-35-öt állítunk elő a lenti gondolatkísérletben. Ez csak gyorsulás és max. sebesség vizsgálata. Ennyit számít a függesztmények légellenállása, a két vizsgált esetben a gépek tömege azonos, tehát a gép tehetetlenségéből származő erő azonos, csak a légellenállás különbözik.

https://sg.hu/forum/uzenet/1074537255/84386