F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Még nem volt időm megnézni.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Vannak benne technikai tévedések, de alapvetően amennyit láttam belőle szétcincálja P.S. ökörségeit.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Akkor ha, már úgyis leírtam máshova, beteszem ide is.

[flash]//www.youtube.com/embed/SPqUvCnWcrk[/flash]

Az F-35A az F-18 és F-16 szerelemgyerek repteljesímény terén mindkettőtől csak a legjobbat kapta.

  • Az F-16 állandósult max. állásszöge 26 fok táján van. Az F-35A-nál ez tesztek során volt 70 fok, akár háton is, amit a szériagépeknél azért 50 fokra limitáltak. Super Hornet szintű, de inkább afelett, hiszen az SH combat loadnál tudtommal a függesztmény ezt csökkenti.
  • Ezt mixeli össze az F-16 szintű aboszlút teljesítménnyel. amivel meg a Horneteket nyomja le. Olyan átementi pitch rate és max. AoA, mint Hornet, de annál erőltejesebb.
  • Airshow konfigban az F-16C picit jobb a fenti videó szerint a max. perf. turn rate-nél. Csakhogy...

  • Ha beletöltöt ugyanazt a kerót, rárakod ugyanazt a fegyvert (2xAIM-120, 2x2000 lb bomba ), TGP-t, EW-t (HAS pod), ECM-et (ALQ-184) akkor az F-16 relatív tömegnövekedése sokkal, de sokkal nagyobb nem beszélve, hogy a légellenállása is nő, amíg az F-35-nél ezek integráva vannak.
  • Combat loadban az F-35A olyan csúnyán lealázza az F-16C-t, hogy arra szavak alig vannak.
  • Akkora a légellenállása a fenti függesztményekkel, hogy az F-16C utánégetővel is alig lépi át a szuperszonikus sebességet, 20k lábon DI = 150 mellett, ezt is a keró tetemes részének felhasználánsa után teszi meg és M1.2 a plafon, nem képes számottevő ideig tartani. Az F-35 meg M1.2-vel hasít, európai fogalmak szerint szupercirkál. Izé...

Egy autós példával szoktam magyarázni, hogy ha van egy F1-es autód és egy 3 tonnás kiszbuszod, ami 1 sofőrrel gyak. ugyanazt tudja - tegyük fel, hogy létezik ilyen, mert a példa lényege ez - , akkor ha ráraksz mindkettőre 1 tonnát, de úgy, hogy az F1-nél a kasznira kötözöd, míg a kisbusznál belső térbe megy, akkor ezzel a hasznos teherrel melyik lesz az erőteljesebb? A válasz elég egyszerű, a kisbusz, hiszen nagyobb a teljesítménytartaléka és nincs extra légellenállás sem.

Az F-35 köpködők nagy része ezt a pofonegyszerű tényt sem érti meg...
Rajtad a szemem PS. Mert erre sem vagy képes, vagy csak simán hazudozol...
 
Azt írja az újság - http://aviationweek.com/defense/first-f-35a-squadrons-get-full-combat-capability-september - hogy az első F35 század szeptemberben eléri a "full combat capability" szintet.
A szerencsés elsők a Utah államban lévő Hill AFB-n állomásozó 34-es "Rude Rams" század.
Az ő gépeik kapják meg először Block 3F software verziót.
Őket a Luke AFB-n állomásozó F-35 kiképző század követi.

A pilóták családjai v.színű annyira nem fognak örülni a hírnek, mert a cikk szerint erősen valószínűsíthető hogy a századot azonnal a távol keletre - D.Korea vagy Japán - fogják vezényelni.
 
évek óta nem jártam erre, de....
árkérdés.... múlt heti hír, hogy az IAF az ötven darabos rendelését megfejelik egy 17 darabos rendeléssel -(meg vesznek még egy plusz példányt, csak a saját fejlesztésű rendszerek tesztelésére)

de ami a lényeg: az ár a hírek szerint "csak" 100 millió dollár lesz darabonként, és ebben benn a terméktámogatás is.
 
Úgy tűnik korai volt az öröm, mert mint kiderült, a "full combat capability" nem azt jelenti hogy az F-35 ténylegesen bevethetővé válik.

Az első gépekre most kezdik el telepíteni a régen várt 3F software-t, de ez a 3F még nem a végleges változat, hanem csak egy teszt változat.
Ez azt jelenti hogy a korábbi - 3I software-el érvényes - repülési profilra vonatkozó korlátozások megmaradnak és az alkalmazható fegyverek köre sem bővül.

A legnagyobb probléma hogy a Mission Data File (MDF) még messze nincs kész. Ez a rendszer kulcsfontosságú eleme mert ez tartalmazza a lehetséges felbukkanó fenyegetések jellemzőit. Ahogy a cikk is írja, ennek az adatbázisnak a hiányában a gép nem képes megkülönböztetni hogy egy észlelt célpont egy Míg-29 vagy egy Szu-27, ami gond mert teljesen eltérő taktika kellhet a két gép ellen.
Az MDF file állítólag 2018 közepére lesz meg.
Sajnos a gépek még akkor sem lesznek ténylegesen harcba vethetőek.
Ahhoz először át kell menniük egy System Development and Demonstration (SDD) nevű folyamaton valamint egy Initial Operational Test and Evaluation (IOT&E)-nak nevezett vizsgán.
Mindez nem fog megtörténni 2019 közepénél hamarabb...:(
http://aviationweek.com/defense/f-3...m=email&elq2=f1f4da64bb5e4d50bbe83f838f0df93b
 
Kicsit pontosítanám az utolsó hírhalom izraeli F-35 híreit:
Adir átrepülés letiltása: hibákat találtak az amerikai gépek hajtóművében, ezért elrendelték az izraeli átrepülés előtt álló gépekk átvizsgálását is.
A rendelésállomány a 17 darabbal 67 darabra nőtt. +1 külön gép, amit arra fognak használni hogy az izraeli fejlesztésű rendszereket teszteljék rajta. most keverem kicsit, hogy 2024-re, vagy 2027-re szállítják le a teljes megrendelést:(
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
bingo
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Na, akkor F-16C repteljesíményen keresztül annak bemutatása, hogy az F-35A mit is tud is miért. Úgymond virtuális F-35-öt állítunk elő a lenti gondolatkísérletben. Ez csak gyorsulás és max. sebesség vizsgálata. Ennyit számít a függesztmények légellenállása, a két vizsgált esetben a gépek tömege azonos, tehát a gép tehetetlenségéből származő erő azonos, csak a légellenállás különbözik.

https://sg.hu/forum/uzenet/1074537255/84386