Az F-14 ás F-15 központi része is tudtommal egy darabból készült. Az F-14-ről még videót is láttam.
Mennyibe kerül egy ilyen gép(nem F-35)?
Igen, el is mondja hogy 35 darabból hegesztették össze..Ja, csak épp hegesztéssel, nézd csak meg az általad linkelt videót. A Tu-160-as centroplánja is így készül. Itt meg kovácsolással és forgácsolással készítik, ami egy másik dimenziója a megmunkálásnak.
Kiemelte, hogy nem az F-35-re kérdezett rá, hanem a présgépre...ha jól látom felújítva annyiba, mint egy F-35... 100 000 000 zöldhasdú volt ez a projekt
http://www.cleveland.com/business/index.ssf/2012/02/alcoas_50000-ton_ready_to_go_b.html
és egyx kis háttér..
http://www.practicalmachinist.com/v...istory/mesta-machine-50-000-ton-press-169455/

Az F-22-nél sokkal erősebb a kidobószerkezet, ha jól emlékszem 40 G-vel dobja ki a rakétát a belső fegyvertérből, ez meg elég tessék-lássék módra.
Ez ebben a formában nem igaz, nagyon kopmlex helyzetekben lesz olyan helyzet, ahol az aspektus megfelelő az érzékeléshez stealth gépnél is számottevő távolságról. Ezen felül DAS szerű érzékelőkkel és növekvő felbontással a BVR érzékelés is megoldható, akár 30-60 km-en is a célpont aspektusától és hajtómű teljesítményétől függően is. Data linkkel és EOTS + alakfelismertéssel (ez már most tudja a PIRATE, becsülni távot), passzív elven is lehet tracket képezni MCU/MCG-hez. A végfázisban lesz a nagy kérdés, hogy az ARH mikor látja meg a célt. Mondjuk a jövőben az AAM is kombinált IR + ARH lesz...Úgy néz ki be kell újítani az érzékelőknél, aztán meg ha mindenki 5. gen gépekkel repked akkor jöhet a dogfight.
Ha arra gondolsz, hogy az orrsegédlap belső vége és a hozzá illeszkedő szárny felülete el vannak vékonyítva, és így egy süllyesztett "árkot alkotnak, ez ott volt korábban is, csak más pozícióból nehezebb észrevenni. A szerepe kettős is lehet:Eddig is ott volt az a "tojpadás" a szárny belépőélénél a légterelő belső vége és a szárny között? Mire szolgálhat?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..