F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 680
65 802
113
Az F-14 ás F-15 központi része is tudtommal egy darabból készült. Az F-14-ről még videót is láttam.

Ja, csak épp hegesztéssel, nézd csak meg az általad linkelt videót. A Tu-160-as centroplánja is így készül. Itt meg kovácsolással és forgácsolással készítik, ami egy másik dimenziója a megmunkálásnak. Basszus titánból kovácsolnak nagy méretű darabokat! Ez a nagyon nem semmi. A nagy méretű titán elemek hegesztése sem piskóta, a 60-as évek végén, hetvenes évek elején volt ez óriási vívmány, sőt a Tu-160-as esetében akkora produkció, hogy Kazanyban az esti műszak végezte, mert elment volna az egész városban az áram.
 
M

molnibalage

Guest
Kiemelte, hogy nem az F-35-re kérdezett rá, hanem a présgépre...

Az F-35 változattól függően igen nagy szórással bír, a szériától függően is. Az első F-35B eresztés flyaways ára 200 misi felett volt asszem. Az F-35-nál hajtómű nélkül már 82 vagy 85 misi a legutolsó batch-re a szerződés.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 771
31 503
113
Úgy néz ki be kell újítani az érzékelőknél, aztán meg ha mindenki 5. gen gépekkel repked akkor jöhet a dogfight.
 
M

molnibalage

Guest
Úgy néz ki be kell újítani az érzékelőknél, aztán meg ha mindenki 5. gen gépekkel repked akkor jöhet a dogfight.
Ez ebben a formában nem igaz, nagyon kopmlex helyzetekben lesz olyan helyzet, ahol az aspektus megfelelő az érzékeléshez stealth gépnél is számottevő távolságról. Ezen felül DAS szerű érzékelőkkel és növekvő felbontással a BVR érzékelés is megoldható, akár 30-60 km-en is a célpont aspektusától és hajtómű teljesítményétől függően is. Data linkkel és EOTS + alakfelismertéssel (ez már most tudja a PIRATE, becsülni távot), passzív elven is lehet tracket képezni MCU/MCG-hez. A végfázisban lesz a nagy kérdés, hogy az ARH mikor látja meg a célt. Mondjuk a jövőben az AAM is kombinált IR + ARH lesz...
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 587
7 810
113
Fighter_Airplane_Bomber_F-35_Lightning_II_Front_533453_2560x1703.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 771
31 503
113
Eddig is ott volt az a "tojpadás" a szárny belépőélénél a légterelő belső vége és a szárny között? Mire szolgálhat?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Eddig is ott volt az a "tojpadás" a szárny belépőélénél a légterelő belső vége és a szárny között? Mire szolgálhat?
Ha arra gondolsz, hogy az orrsegédlap belső vége és a hozzá illeszkedő szárny felülete el vannak vékonyítva, és így egy süllyesztett "árkot alkotnak, ez ott volt korábban is, csak más pozícióból nehezebb észrevenni. A szerepe kettős is lehet:
- az elvékonyítás megakadályozza, hogy az orrsegédlap lenyitott helyzetében a radarhullám nagyobb felületű merőlegesen elvágott felületekre "lásson" rá
- a képen látható zárt helyzetben a szárny körüli légáramlatot módosítja, a süllyeszték vonalában áramlásirányban egy vékony, de állandó, folyamatos örvénysort hoz létre; ez megakadályozza, vagy legalább csökkenti a minden nyilazott belépőélű szárnyon kialakuló (és káros) szárnyvég felé történő áramlás elcsúszást (gyakorlatilag a régebbi gépeken alkalmazott határréteg-stabilizáló áramlásterelő lemezek (MiG-15/17/19, Szu-7/22), szárny-bevágás (F-102/106, Mirage-III/IV/, Lightning), vagy farkasfog-kialakítás (Phantom, Crusader, Corsair, Jaguar,MiG-23/27) szerepét veszi át, azok jóval nagyobb radar-visszaverő kialakítása nélkül.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 759
80 171
113