F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Memóriám nem hagyott cserben. :)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az F-14 ás F-15 központi része is tudtommal egy darabból készült. Az F-14-ről még videót is láttam.

Ja, csak épp hegesztéssel, nézd csak meg az általad linkelt videót. A Tu-160-as centroplánja is így készül. Itt meg kovácsolással és forgácsolással készítik, ami egy másik dimenziója a megmunkálásnak. Basszus titánból kovácsolnak nagy méretű darabokat! Ez a nagyon nem semmi. A nagy méretű titán elemek hegesztése sem piskóta, a 60-as évek végén, hetvenes évek elején volt ez óriási vívmány, sőt a Tu-160-as esetében akkora produkció, hogy Kazanyban az esti műszak végezte, mert elment volna az egész városban az áram.
 
Kiemelte, hogy nem az F-35-re kérdezett rá, hanem a présgépre...

Az F-35 változattól függően igen nagy szórással bír, a szériától függően is. Az első F-35B eresztés flyaways ára 200 misi felett volt asszem. Az F-35-nál hajtómű nélkül már 82 vagy 85 misi a legutolsó batch-re a szerződés.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az F-22-nél sokkal erősebb a kidobószerkezet, ha jól emlékszem 40 G-vel dobja ki a rakétát a belső fegyvertérből, ez meg elég tessék-lássék módra.
 
Úgy néz ki be kell újítani az érzékelőknél, aztán meg ha mindenki 5. gen gépekkel repked akkor jöhet a dogfight.
 
Úgy néz ki be kell újítani az érzékelőknél, aztán meg ha mindenki 5. gen gépekkel repked akkor jöhet a dogfight.
Ez ebben a formában nem igaz, nagyon kopmlex helyzetekben lesz olyan helyzet, ahol az aspektus megfelelő az érzékeléshez stealth gépnél is számottevő távolságról. Ezen felül DAS szerű érzékelőkkel és növekvő felbontással a BVR érzékelés is megoldható, akár 30-60 km-en is a célpont aspektusától és hajtómű teljesítményétől függően is. Data linkkel és EOTS + alakfelismertéssel (ez már most tudja a PIRATE, becsülni távot), passzív elven is lehet tracket képezni MCU/MCG-hez. A végfázisban lesz a nagy kérdés, hogy az ARH mikor látja meg a célt. Mondjuk a jövőben az AAM is kombinált IR + ARH lesz...
 
Fighter_Airplane_Bomber_F-35_Lightning_II_Front_533453_2560x1703.jpg
 
Eddig is ott volt az a "tojpadás" a szárny belépőélénél a légterelő belső vége és a szárny között? Mire szolgálhat?
 
Eddig is ott volt az a "tojpadás" a szárny belépőélénél a légterelő belső vége és a szárny között? Mire szolgálhat?
Ha arra gondolsz, hogy az orrsegédlap belső vége és a hozzá illeszkedő szárny felülete el vannak vékonyítva, és így egy süllyesztett "árkot alkotnak, ez ott volt korábban is, csak más pozícióból nehezebb észrevenni. A szerepe kettős is lehet:
- az elvékonyítás megakadályozza, hogy az orrsegédlap lenyitott helyzetében a radarhullám nagyobb felületű merőlegesen elvágott felületekre "lásson" rá
- a képen látható zárt helyzetben a szárny körüli légáramlatot módosítja, a süllyeszték vonalában áramlásirányban egy vékony, de állandó, folyamatos örvénysort hoz létre; ez megakadályozza, vagy legalább csökkenti a minden nyilazott belépőélű szárnyon kialakuló (és káros) szárnyvég felé történő áramlás elcsúszást (gyakorlatilag a régebbi gépeken alkalmazott határréteg-stabilizáló áramlásterelő lemezek (MiG-15/17/19, Szu-7/22), szárny-bevágás (F-102/106, Mirage-III/IV/, Lightning), vagy farkasfog-kialakítás (Phantom, Crusader, Corsair, Jaguar,MiG-23/27) szerepét veszi át, azok jóval nagyobb radar-visszaverő kialakítása nélkül.