F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Memóriám nem hagyott cserben. :)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 834
67 238
113
Az F-14 ás F-15 központi része is tudtommal egy darabból készült. Az F-14-ről még videót is láttam.

Ja, csak épp hegesztéssel, nézd csak meg az általad linkelt videót. A Tu-160-as centroplánja is így készül. Itt meg kovácsolással és forgácsolással készítik, ami egy másik dimenziója a megmunkálásnak. Basszus titánból kovácsolnak nagy méretű darabokat! Ez a nagyon nem semmi. A nagy méretű titán elemek hegesztése sem piskóta, a 60-as évek végén, hetvenes évek elején volt ez óriási vívmány, sőt a Tu-160-as esetében akkora produkció, hogy Kazanyban az esti műszak végezte, mert elment volna az egész városban az áram.
 
M

molnibalage

Guest
Kiemelte, hogy nem az F-35-re kérdezett rá, hanem a présgépre...

Az F-35 változattól függően igen nagy szórással bír, a szériától függően is. Az első F-35B eresztés flyaways ára 200 misi felett volt asszem. Az F-35-nál hajtómű nélkül már 82 vagy 85 misi a legutolsó batch-re a szerződés.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 525
14 190
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 525
14 190
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 861
32 104
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az F-22-nél sokkal erősebb a kidobószerkezet, ha jól emlékszem 40 G-vel dobja ki a rakétát a belső fegyvertérből, ez meg elég tessék-lássék módra.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 861
32 104
113
Úgy néz ki be kell újítani az érzékelőknél, aztán meg ha mindenki 5. gen gépekkel repked akkor jöhet a dogfight.
 
M

molnibalage

Guest
Úgy néz ki be kell újítani az érzékelőknél, aztán meg ha mindenki 5. gen gépekkel repked akkor jöhet a dogfight.
Ez ebben a formában nem igaz, nagyon kopmlex helyzetekben lesz olyan helyzet, ahol az aspektus megfelelő az érzékeléshez stealth gépnél is számottevő távolságról. Ezen felül DAS szerű érzékelőkkel és növekvő felbontással a BVR érzékelés is megoldható, akár 30-60 km-en is a célpont aspektusától és hajtómű teljesítményétől függően is. Data linkkel és EOTS + alakfelismertéssel (ez már most tudja a PIRATE, becsülni távot), passzív elven is lehet tracket képezni MCU/MCG-hez. A végfázisban lesz a nagy kérdés, hogy az ARH mikor látja meg a célt. Mondjuk a jövőben az AAM is kombinált IR + ARH lesz...
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 603
7 966
113
Fighter_Airplane_Bomber_F-35_Lightning_II_Front_533453_2560x1703.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 861
32 104
113
Eddig is ott volt az a "tojpadás" a szárny belépőélénél a légterelő belső vége és a szárny között? Mire szolgálhat?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Eddig is ott volt az a "tojpadás" a szárny belépőélénél a légterelő belső vége és a szárny között? Mire szolgálhat?
Ha arra gondolsz, hogy az orrsegédlap belső vége és a hozzá illeszkedő szárny felülete el vannak vékonyítva, és így egy süllyesztett "árkot alkotnak, ez ott volt korábban is, csak más pozícióból nehezebb észrevenni. A szerepe kettős is lehet:
- az elvékonyítás megakadályozza, hogy az orrsegédlap lenyitott helyzetében a radarhullám nagyobb felületű merőlegesen elvágott felületekre "lásson" rá
- a képen látható zárt helyzetben a szárny körüli légáramlatot módosítja, a süllyeszték vonalában áramlásirányban egy vékony, de állandó, folyamatos örvénysort hoz létre; ez megakadályozza, vagy legalább csökkenti a minden nyilazott belépőélű szárnyon kialakuló (és káros) szárnyvég felé történő áramlás elcsúszást (gyakorlatilag a régebbi gépeken alkalmazott határréteg-stabilizáló áramlásterelő lemezek (MiG-15/17/19, Szu-7/22), szárny-bevágás (F-102/106, Mirage-III/IV/, Lightning), vagy farkasfog-kialakítás (Phantom, Crusader, Corsair, Jaguar,MiG-23/27) szerepét veszi át, azok jóval nagyobb radar-visszaverő kialakítása nélkül.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 990
82 733
113