F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Tehát 100+milláért meg sem közelíti azt amit egy szubszonikus kiképzőgép tud.Szerinted ez mi?Neked tényleg megfordul a fejedben az,hogy ennek van akárcsak egy hangyányi értelme vagy hogy ez nem 100%-ban pénzkidobás?Próbálod menteni a mundér becsületét 6G-vel meg részleges harcászati tartománnyal de könyörgöm 100+milliós gépekről beszélünk!Lefordítom magyarra minimum 1 milliárd Dollár de inkább 1-1,5milliárd.Mennyibe kerül egy hordozó?Mennyibe kerül egy Zumwalt(mondjuk arra se kéne költeni).
Légyszeves sorold fel azokat a szuboszonikus kiképző gépeket, amik:

  • ARAAM shooterek...
  • Van rajtuk TGP...
  • Van rajtuk DAS
  • stealth-ek
  • És elvisziknek akkora tömegű fegyvert, mint az F-35...
Dudi, objektivitásod a béka segge alatt. Nem csalódtam benned ma sem...

Egyébként nem étrem, hogy miért az F-35-öst basheled, amikor konkrétan a svédeknél a JAS-39A/B gépeket úgy vonták ki és használták, hogy lényegében csak gyakorlásra voltak alkalmasak. Ja, hogy erről szanszosan fogalmad nem volt. Az mekkora blama...?

Az F-22-nél sem tűnt fel ez a "blama"?

Ezen felül ez nem a vas hibája te zseni, az USAF vezetése ostoba és rövidtávon gondolkodó. A gép nem blama, a vezetés már annál inkább. Nem véletlenül mondtam azt, amit...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
Légyszeves sorold fel azokat a szuboszonikus kiképző gépeket, amik:

  • ARAAM shooterek...
  • Van rajtuk TGP...
  • Van rajtuk DAS
  • stealth-ek
  • És elvisziknek akkora tömegű fegyvert, mint az F-35...
Dudi, objektivitásod a béka segge alatt. Nem csalódtam benned ma sem...

Egyébként nem étrem, hogy miért az F-35-öst basheled, amikor konkrétan a svédeknél a JAS-39A/B gépeket úgy vonták ki és használták, hogy lényegében csak gyakorlásra voltak alkalmasak. Ja, hogy erről szanszosan fogalmad nem volt. Az mekkora blama...?

Az F-22-nél sem tűnt fel ez a "blama"?

Ezen felül ez nem a vas hibája te zseni, az USAF vezetése ostoba és rövidtávon gondolkodó. A gép nem blama, a vezetés már annál inkább. Nem véletlenül mondtam azt, amit...

De nem másról van szó hanem erről.Ezen kívül leírták,hogy valószínűleg sok gép használni sem tudja a beépített rendszerei jó részét.
 
M

molnibalage

Guest
Továbbra sem értem, hogy attól, hogy X két kézzel szórja a pénzt az ablakon, az miért is teszi semmissé azt, hogy Y ugyanezt csinálja félkézzel...
Dudi kommentjeiben ne keress rációt. Soha...

Ezen felül azt felejti el, hogy megint MOST találják ki azt, hogy akkor hagyják veszni azokat a gépekkel, amit EREDETILEG nem így képzeltek el. Ez nem párhuzmosan futtatás, mint a Mi-28 és Ka-52 esete. Dudi jó szokás szerint a szezont keveri a fazonnal.

Mert az egyik egy balfasz improvizálás eredménye, ami nem biztos, a másik meg "tudatos tervezés" eredménye.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 213
81 110
113
Az általam linkelt cikkben a tengerészgyalogság 81 gépét is érintettként emlegetik, nem csak a Légierő 108 gépét...

Hány gépen van Block 2B szoftver? Úgy tűnik, csak azok képesek korlátozott fegyverhasználatra.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
Dudi kommentjeiben ne keress rációt. Soha...

Ezen felül azt felejti el, hogy megint MOST találják ki azt, hogy akkor hagyják veszni azokat a gépekkel, amit EREDETILEG nem így képzeltek el. Ez nem párhuzmosan futtatás, mint a Mi-28 és Ka-52 esete. Dudi jó szokás szerint a szezont keveri a fazonnal.

Mert az egyik egy balfasz improvizálás eredménye, ami nem biztos, a másik meg "tudatos tervezés" eredménye.

Kit érdekel mikor találták ki?Így lesz PONT.Úgy döntöttek,hogy semmirevaló képességért kifizetnek 100+millió dollárt darabonként.Az oroszoknál is pénzkidobás a MI-28 csak épp tökéletesen eltérő dimenzió a kettő mert a MI-28-al valós harci képességet adnak csak szerényebbet mint ami a Kamovnak van.Ellenben ez a 108 gép még pilótaképzésre is alkalmatlan.Ha szerinted a kettő közt lehet párhuzamot vonni az a te bajod.
 
M

molnibalage

Guest
Kit érdekel mikor találták ki?Így lesz PONT.Úgy döntöttek,hogy semmirevaló képességért kifizetnek 100+millió dollárt darabonként.Az oroszoknál is pénzkidobás a MI-28 csak épp tökéletesen eltérő dimenzió a kettő mert a MI-28-al valós harci képességet adnak csak szerényebbet mint ami a Kamovnak van.Ellenben ez a 108 gép még pilótaképzésre is alkalmatlan.Ha szerinted a kettő közt lehet párhuzamot vonni az a te bajod.
Nem döntöttek, ez még csak ötlet. Tudod, mitnt az A-10C flotta leállítása és a B-52 flotta áthajtóművezése...
Vagy én olvasom rosszul a hírt?

office is exploring the option
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 042
113
A kérdést máshogy teszem fel:
Ellenben ez a 108 gép még pilótaképzésre is alkalmatlan?????
Mert az A-10C flotta és a B-52 hajtóművezése programok, nélkül is mint kettő potens fegyver. Itt viszont az olvasható, hogy 108 "vadiúj" 100+ misiért gyártott repülőgép meg a kiképzésre is alkalmatlan. Ezért ki fizet? (Persze az amcsi polgárok), de ott nincs állami minőségátvétel. Hogy a manóba kerülnek a csapatokhoz olyan repülőgépek amelyek kvázi bevetehetetlenek. És nem egy szoftverfrissítéstől függ, hogy na mostmár combat ready, hanem gondolom átépítéstől? Ezt így rendelte meg a három haderőnem (a tengerészeti miniszter felel szerintem a Navy, és a Marine gépekért) a USAF-ért pedig a hadügyér?? Gyakorlatila az "ötlet" valamint kell, hogy alapuljon. Ráadául bár érdeke a LM-nek és az USAF/NAVY/Marine szentháromságnak is ezt eltitkolni, és lehet, hogy a média felé ötlet marad, de ténylegesen nem fogják használni a gépeket.. (ahogy avianoi gépek egy része olyan repedésekkel a szárnyos repül, hogy csak gyakorlásra alkalmas, persze nem verik nagydobra, de nem éri meg a javításuk..
Ez kvázi ua. csak nagyobb méretben.. szerintem durva egy hír.
 
M

molnibalage

Guest
A kérdést máshogy teszem fel:
Ellenben ez a 108 gép még pilótaképzésre is alkalmatlan?????
Mert az A-10C flotta és a B-52 hajtóművezése programok, nélkül is mint kettő potens fegyver. Itt viszont az olvasható, hogy 108 "vadiúj" 100+ misiért gyártott repülőgép meg a kiképzésre is alkalmatlan. Ezért ki fizet? (Persze az amcsi polgárok), de ott nincs állami minőségátvétel. Hogy a manóba kerülnek a csapatokhoz olyan repülőgépek amelyek kvázi bevetehetetlenek.
Úgy, hogy az eredeti elképzelés az, hogy majd azzá váltak volna. Ezért faszság ez egész ötlet...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
Nem döntöttek, ez még csak ötlet. Tudod, mitnt az A-10C flotta leállítása és a B-52 flotta áthajtóművezése...
Vagy én olvasom rosszul a hírt?

Ahogy fentebb írták ezeket a gépeket kifizették és átvették ráadásul annyit fizettek értem mint a combat ready gépekért(sőt jóval többet hisz ma már ott tartunkhogy egy ma gyártott gép majd fele annyiba kerül mint jó néhány ebből a 108-ból).
 
M

molnibalage

Guest
Ahogy fentebb írták ezeket a gépeket kifizették és átvették ráadásul annyit fizettek értem mint a combat ready gépekért(sőt jóval többet hisz ma már ott tartunkhogy egy ma gyártott gép majd fele annyiba kerül mint jó néhány ebből a 108-ból).
Az F-35 programnak volt egy ütemterve, amit megevett a fene. A gyártó viszont felkészült arra, hogy F-35-öt kell gyártani, ezért elköltözötte az F-16 gyártósor egy részét is. Gondolom kötbérköteles volt a gyártás megkezdése a két fél között. Szóval elkezdték gyártani a nem végleges konfigú gépeket - PAK-FA program, rajtad is a szemem... - azzal a felkiáltűssal, hogy az első depot level maintanence fázisban majd akkor elérik a végleges harcképességet. Ebbe terveznek belerondítani most.

Ingyen csinálta volna a gyártó vagy pénzért?
Ezt a kérdést nem értem. Próbálkd kérlek inkább többet gépelni de úgy, hogy érhető is legyen mire gondolsz. Egyébként meg a mai piac arról szól, hogy a vevő bármilyen ostoba kérését teljesíted, ha az neked profit... Lásd az egész német energetikai piacot... Az más kérdés, hogy mindenki más veszít rajta..
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
Az F-35 programnak volt egy ütemterve, amit megevett a fene. A gyártó viszont felkészült arra, hogy F-35-öt kell gyártani, ezért elköltözötte az F-16 gyártósor egy részét is. Gondolom kötbérköteles volt a gyártás megkezdése a két fél között. Szóval elkezdték gyártani a nem végleges konfigú gépeket - PAK-FA program, rajtad is a szemem... - azzal a felkiáltűssal, hogy az első depot level maintanence fázisban majd akkor elérik a végleges harcképességet. Ebbe terveznek belerondítani most.


Ezt a kérdést nem értem. Próbálkd kérlek inkább többet gépelni de úgy, hogy érhető is legyen mire gondolsz. Egyébként meg a mai piac arról szól, hogy a vevő bármilyen ostoba kérését teljesíted, ha az neked profit... Lásd az egész német energetikai piacot... Az más kérdés, hogy mindenki más veszít rajta..

Tehát amikor megkötötték a szerződést a gyártóval tudták,hogy ezek a gépek gyakorlatilag semmire nem jók sétarepülésen kívül,ezért tervezték,hogy egyszer a jövőben átalakítják őket combat ready géppé.A kérdésem az,hogy ennek az átalakításnak az ára benne van-e a vételárban vagy nem?Mert ugye ezekért annyit fizettek mintha combat ready gépek lennének.Ha benne van akkor nem értem a gyártót!Neki úgy kellett volna szervezni mindent,hogy ezeknek a gépeknek akadálymentes legyen az átalakítása,hisz ez az átalakítás előre betervezett nem pedig egy hirtelen döntés eredménye.Ha meg nincs benne az átalakítás akkor elképzelhetetlenül óriási a korrupció az amerikai haderő és a beszállítók közt hisz combat ready áron(100+ millió Dollár/darab sőt ha ezek az első gépek akkor némelyik ára közelebb van a 150-200 millió Dollárhoz) adtak el olyan gépeket amiknek közük nincs acombat ready állapothoz sőt még pénzt is kérnének az átalakításhoz.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Az általam linkelt cikkben a tengerészgyalogság 81 gépét is érintettként emlegetik, nem csak a Légierő 108 gépét...

Hány gépen van Block 2B szoftver? Úgy tűnik, csak azok képesek korlátozott fegyverhasználatra.

Az USMC és az US NAVY gépei azért kerültek más kalapba, mert azok külön soron készülnek elviekben, és az azokkal kapcsolatos döntésért a Secretary of the Navy felel.

Hogy a Block 2B-k aránya mennyi, az pontosan nem lehet kiolvasni a fentiekből. Régebbi GAO anyagokban sem egyértelműek a számok, így max. tippelni tudok. Azt állítják, hogy 45 gépnél kell komolyabb szerkezeti / HW módosítás, ebből azt tippelem, hogy ezek lehetnek Block 1A/B és/vagy Block 2A szinten.

A kérdést máshogy teszem fel:
Ezt így rendelte meg a három haderőnem (a tengerészeti miniszter felel szerintem a Navy, és a Marine gépekért) a USAF-ért pedig a hadügyér?? Gyakorlatila az "ötlet" valamint kell, hogy alapuljon. Ráadául bár érdeke a LM-nek és az USAF/NAVY/Marine szentháromságnak is ezt eltitkolni, és lehet, hogy a média felé ötlet marad, de ténylegesen nem fogják használni a gépeket.. (ahogy avianoi gépek egy része olyan repedésekkel a szárnyos repül, hogy csak gyakorlásra alkalmas, persze nem verik nagydobra, de nem éri meg a javításuk..

Ezt a haderőnemek vezetői, a DoD vezetése és a gyártó döntötte el. A probléma eredendően az volt, hogy úgy kezdték el a gépek átadását, hogy a fejlesztési / tesztelési fázist még messze nem fejezték be. A korábbi GAO elemzésekben feketén-fehéren le volt írva, hogy ez így bajos lépés, de mégis megtették. A másik oldalról persze ott van a tényező, hogy a Lockheed és a beszállítók felkészültek, hogy elindítják a gyártást... majd a kérdést tovább kellett gondolni, mert ha a gyártósorok állva maradnak, amíg nem jutnak el a 3F szintre, akkor évekig gyakorlatilag nemhogy nem termelnek pénzt, de egyenesen viszik azt a cégtől. Itt jött az az ötlet, hogy márpedig az LRIP elindul, és ezekkel a gépekkel folytatják a tesztelést is. Majd még egy lépéssel tovább mentek, és ugye az USMC IOC-nek nyilvánította a gépet... Marhaság az egész, de a politikai sz@rkeverés ezt dobta.

szerintem durva egy hír.

Első blikkre azt írtam volna, hogy lásd Lockheed C-5 eset, ahol a Lockheed ugye annyira nyerni akart, hogy bele is rokkant, majd csaknem csődbe ment (ott ugye az állam mentette meg). Részben igaz lehet rá ez is, másfelől viszont mindenek előtt az USAF, majd az USMC akart egyre többet és többet az egész programról.

Ahogy az SG-n Molnival már nem egyszer kitárgyaltuk: a program sorsát kb. az döntötte el, hogy az USMC elvárta a STOVL képességet az egyik alváltozattól. Az USAF meg egyre több és több szenzort és képességet akart belerakni. Durva hír, nagyon is az.

De hát az DoD tud ilyeneket. Lásd még LCS, lásd még Zumwalt, stb...
 
M

molnibalage

Guest
Tehát amikor megkötötték a szerződést a gyártóval tudták,hogy ezek a gépek gyakorlatilag semmire nem jók sétarepülésen kívül,ezért tervezték,hogy egyszer a jövőben átalakítják őket combat ready géppé.A kérdésem az,hogy ennek az átalakításnak az ára benne van-e a vételárban vagy nem?
Ezt nem tudom megmondani.

Mert ugye ezekért annyit fizettek mintha combat ready gépek lennének.Ha benne van akkor nem értem a gyártót!Neki úgy kellett volna szervezni mindent,hogy ezeknek a gépeknek akadálymentes legyen az átalakítása,hisz ez az átalakítás előre betervezett nem pedig egy hirtelen döntés eredménye.
Ebből látszik, hogy sok fogalmad nincs az iparból és kit terhel a felelősség azért, ha elbaszik valamit a szerződéshez képest és valamiféle komprommiszumos vagy nem kompr. kiutat kersnek. Konkrét projekt példát tudnék mondani neked erről...

Ha meg nincs benne az átalakítás akkor elképzelhetetlenül óriási a korrupció az amerikai haderő és a beszállítók közt hisz combat ready áron(100+ millió Dollár/darab sőt ha ezek az első gépek akkor némelyik ára közelebb van a 150-200 millió Dollárhoz) adtak el olyan gépeket amiknek közük nincs acombat ready állapothoz sőt még pénzt is kérnének az átalakításhoz.
Végig kéne bogarászni azt, hogy ki és milyen szerződést között és kivel. Mivel n+1 beszállító van, ehhez sok sikert kívánok...

Az alapvetést nem érted. Az F-35 programnak volt egy ütemterve. Ez alapján felkészült a fővállakozó és az összes beszállító, hogy X időben eldördül a startpiszoly és indul gyártás. Csak aztán csúszott az egész vas fejesztése és a SW-é is. Viszont az egymás közötötti szerződések meg élnek és kötbér fogalma is létezik. Akkor ilyenkor van az, hogy valami köztes megoldással próbálkoznak. Ilyen megoldás az, hogy akkor elkezdik gyártani a gépet úgy, hogy nem a végleges konfigú, mert attól még a sárkánya, a hajtóműve és n+1 dolog beletehető. Lehet vele repülni, teszteni, gyakorolni és nyúzni, ennek is van értelme. Aztán amikor meg a depot level karbantárst elérni, akkor a gyártással összhangban beilleszthetőek, akkor lesznek upgradeleve.

A baj az, hogy közben F-16 flotta is örgedett, annak gyártósorát elmozgatták, viszont most megint kitalálták, hogy vagy 300 db F-16 gépet kell korszerűsíteni kéne. Az is LM... Itt arról van szó, hogy akkor az erőforrások tologatásának kinek az ütemtervét teszed tönkre. Az meg pénzbe kerül. Viszont F-35 kéne gyorsan, mert fogy a hadrafogható F-16 is. Na, akkor most melyik kézbe harapsz?

Ebből adódik ez a káosz meg az, hogy a felső vezetésnek elképesztően ostoba ötletei vannak és sokszor mindent feláldoznának a combat ready F-35A-ért is. Meg az, hogy annak a vezetőnek, akinek kell 5 év múlva más az érdeke min, annak, aki majd 5-8 év múlva anyázik, hogy mi a faszt csináljon 100 db nem harcképes csak röpképes F-35A-val a Légierőnél.

Mondom, a hidegháborút lehozó jenki vezetői réteg forog a sírjában azon, amit ezek művelnek...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 560
113
A PAK-FA program nem egészen ez a liga. Itt tudatosan legyártottak alsó hangon 108 gépet úgy, hogy a fejlesztés még folyt, mikor kiderült, hogy a konstrukcióban alapvető tervezési hibák maradtak. Ezek jelentékeny részéről tudtak, de mégis hagyták, hogy a gyártási tempó túllépjen az utólagos javíthatóságon és nem hagytak maguknak rentábilis tartalékot, így amit idáig elszúrtak, már nem tudják gazdaságosan javítani. Nem tudják gazdaságosan visszahívni a gépeket az alakulatoktól.

A Szu-57-es ehhez képest kismiska. Nincs low production rate, ami pár év alatt közel kétszáz gépet eredményez. Amúgy igen, lehetett volna hibák nélkül is legyártani a gépet, de sajnos nem ez történt. Ezzel szemben az oroszoknak kedvez a saját tökölésük, ugyanis az orosz valóság távolról sem enged meg ilyen volumenű gyártást a Szu-57-esből, annyira nincs rá felkészítve az orosz hadiipar. Még low production rate mellett se. Az egytizedét tudták előállítani, annak is egyharmada olcsóbb, mert fő rendszerek hiányoznak.
Nevezzük nevén, ha mindenképp analógiát akarunk találni, akkor az a Szu-35Sz. Ez a gép akármilyen potens és szép, úgy van összetákolva, hogy kétlem, hogy az igért képességei birtokában lenne. Egyetlen szerencséje, hogy valószínű az elődtípus Szu-27-eseknél mindenképpen jobb még így is.

Az a helyzet, hogy anno a B787 Dreamlinernél is volt egy hang a bulvármédiában, aki alapvető hiányosságokról beszélt, de a bulvárcikkek szerint kirúgták, bolondnak nyilvánították, elhallgatatták, kész konteó. Aztán csak nem voltak jók az akksik. Igaz, hogy az ipse a gép felrobbanásáról kiabált, mert életveszély a kompozit utasgép, de valójában a valós veszély a litium-ion akksik hűtéséért felelős francia alrendszer volt.
Az F-35 alkalmatlanságáról is jöttek a hangok, melyeket lekevertek, helyettük Pierre Sprey osztotta az észt arról hogy a gép azért alkalmatlan, mert nem tud jól repülni.
Miután ezt viszonylag könnyen cáfolták, mindenki megnyugodott, mire most kiderült, hogy ha tényleg csak annyi lett volna a baj, az lett volna a világ legjobb dolga a típussal kapcsolatban.

Azaz a vészmadaraknak valahol igazuk volt, az aerospace üzletágban bizony ott vannak a dollármilliárdos blamák, amelyeknek a dollármilliárdos fejlesztői környezet miatt nem illene ott lenniük, csak amíg lehet, próbálják őket a szőnyeg alá söpörni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
Ezt nem tudom megmondani.


Ebből látszik, hogy sok fogalmad nincs az iparból és kit terhel a felelősség azért, ha elbaszik valamit a szerződéshez képest és valamiféle komprommiszumos vagy nem kompr. kiutat kersnek. Konkrét projekt példát tudnék mondani neked erről...


Végig kéne bogarászni azt, hogy ki és milyen szerződést között és kivel. Mivel n+1 beszállító van, ehhez sok sikert kívánok...

Az alapvetést nem érted. Az F-35 programnak volt egy ütemterve. Ez alapján felkészült a fővállakozó és az összes beszállító, hogy X időben eldördül a startpiszoly és indul gyártás. Csak aztán csúszott az egész vas fejesztése és a SW-é is. Viszont az egymás közötötti szerződések meg élnek és kötbér fogalma is létezik. Akkor ilyenkor van az, hogy valami köztes megoldással próbálkoznak. Ilyen megoldás az, hogy akkor elkezdik gyártani a gépet úgy, hogy nem a végleges konfigú, mert attól még a sárkánya, a hajtóműve és n+1 dolog beletehető. Lehet vele repülni, teszteni, gyakorolni és nyúzni, ennek is van értelme. Aztán amikor meg a depot level karbantárst elérni, akkor a gyártással összhangban beilleszthetőek, akkor lesznek upgradeleve.

A baj az, hogy közben F-16 flotta is örgedett, annak gyártósorát elmozgatták, viszont most megint kitalálták, hogy vagy 300 db F-16 gépet kell korszerűsíteni kéne. Az is LM... Itt arról van szó, hogy akkor az erőforrások tologatásának kinek az ütemtervét teszed tönkre. Az meg pénzbe kerül. Viszont F-35 kéne gyorsan, mert fogy a hadrafogható F-16 is. Na, akkor most melyik kézbe harapsz?

Ebből adódik ez a káosz meg az, hogy a felső vezetésnek elképesztően ostoba ötletei vannak és sokszor mindent feláldoznának a combat ready F-35A-ért is. Meg az, hogy annak a vezetőnek, akinek kell 5 év múlva más az érdeke min, annak, aki majd 5-8 év múlva anyázik, hogy mi a faszt csináljon 100 db nem harcképes csak röpképes F-35A-val a Légierőnél.

Mondom, a hidegháborút lehozó jenki vezetői réteg forog a sírjában azon, amit ezek művelnek...

Tehát a valóság az,hogy a gyártó nem illesztette be az ütemtervébe ennek a 108 gépnek az upgradejét holott tudták,hogy meg kell majd csinálniuk hisz így szólt a szerződés?Nekem senki nem mondja,hogy ezt bármivel meg lehet magyarázni.Ez vagy nettó hozzánemértés vagy olyan korrupció amit mi elképzelni sem tudunk.
 
M

molnibalage

Guest
Hááátt.... azért tudtak ők is rendesen alkotni. :)
Rickoveri atommeghajtású óriás agyrémek vs. Zumwalt-féle kisebb flotta
F-108 vs. YF-12, F-111, F-14(A)...
Vagy csak annyit mondok, hogy Bradley... :D

A rickoveri agyrémek alatt mit értesz? Az atomengókat generálisan?

Az YF-12 hülye ötlet volt és okosan lelőtték. Az F-111 olyan korszakos csapásmérő lett, hogy a hatósugarát mai napig visszasírja az USAF és a belőle kialakított Raven-t is. Vadászként kudarc volt, de nem is állt hadrendbe úgy... F-14A egy vészmegoldás volt, mert az AWG-9 + AIM-54-nek kellett gyorsan egy platform. A bele szánt új hajtóművet még finanszírozták 10+ éves késéssel, az F-14C soha nem készült el.

(Számomra az nem világos a videóból, hogy az F-111B hol volt 5 tonnával nehezebb, mint az F-14A. Mindenhol alig 1 tonnás tömeg eltérést találok... Persze lehet, hogy oda is az F-111A tömege van beírva.)

A Bradley, igen. Az a hülyeség csúcsa, de ott is megrendelő volt a hülye. Az ipar meg szállította, amit kértek.
 
M

molnibalage

Guest
Tehát a valóság az,hogy a gyártó nem illesztette be az ütemtervébe ennek a 108 gépnek az upgradejét holott tudták,hogy meg kell majd csinálniuk hisz így szólt a szerződés?Nekem senki nem mondja,hogy ezt bármivel meg lehet magyarázni.Ez vagy nettó hozzánemértés vagy olyan korrupció amit mi elképzelni sem tudunk.
Dudi, a honvédségnél alapkövetelmény funkcionális analfabetizumus és szövegértelmezési képesség teljes hiánya? Komolyan mondom, hogy agyfaszt kapok tőled, mintha egy falhoz beszélnék...

A gyártó ezzel már számolt, de ennek költségei miatt az vezetés vetette fel azt, hogy akkor ez legyen, mert nem csinálni semmit az a legolcsóbb, így meg kötbér nem volt. A gyártó szívesen beütemezni neked valamikorra, csak akkor abban az időszakban kevesebb új HADRAFOGHATÓ 3F-as konfigú gép készülne el + kiesik a kiképzési kapacitásból is a NEM HARDAFOGHATÓ mennyiség. Tehát se pilótát nem képezhetnek ki, de még hadrafogható gép is később érkezik, lenne egy szét nagy törés a programban, de aztán meg hirtelen felfutás. Csak ez pénzbe kerülna AKKOR, mert pár éve AKKOR nem akartak kötbért fizetné és elkezdték gyártani ezket a gépeket.

Ez balfasz politika, a gépnek semmi köze hozzá.

Erre találta ki pár gyökér, hogy mi lenne, ha maradna a nem hadrafogható 108 db gép, nem költenek pénzt upgradre és akkor hamarabb jön 3F-es gép.

Felfogadt végre? Mennyire rágjuk még a szádba...?

Kár, hogy nem reggel toltad ezt, akkor egy kávét megspóroltam volna...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
Dudi, a honvédségnél alapkövetelmény funkcionális analfabetizumus és szövegértelmezési képesség teljes hiánya? Komolyan mondom, hogy agyfaszt kapok tőled, mintha egy falhoz beszélnék...

A gyártó ezzel már számolt, de ennek költségei miatt az vezetés vetette fel azt, hogy akkor ez legyen, mert nem csinálni semmit az a legolcsóbb, így meg kötbér nem volt. A gyártó szívesen beütemezni neked valamiorra, csak akkor abban az időszakban kevesebb új HADRAFOGHAT 3F-as konfigú gép készülne el + kiegik a kiképzési kapacitásból is a NEM HARDAFOGHATÓ.

Erre találta ki pár fasz, hogy mi lenne, ha maradna a nem hadrafogható gép, nem költünk pénzt upgradere és akkor hamarabb jön 3F-es gép.

Felfogadt végre?
Kár, hogy nem reggel toltad ezt, akkor egy kávét megspóroltam volna...

Az milyen beütemezés,hogy közben nem tud gyártani a gyártósor?Szét kell szedni annyira a gépeket,hogy a gyártósorra kell őket újra rakni?Ha ez utóbbi van akkor meg mit majomkodik a megrendelő?Tudnia kellett előre,hogy ez lesz a helyzet,hisz ott is vannak szakértők akik benyögik a döntéshozóknak ezt.