Dudi, ez így ebben a formában nem teljesen igaz... Ha gyártó vagy, akkor abban vagy érdekelt, hogy mielōbb cash-flow-ot termelj. Ezt vagy úgy éred el, hogy gyártasz egy új dolgot vagy modernizálsz egy már meglévō repülōt. A legrosszabb, ami történhet veled, az ami az F35-ös alatt történt. Tudod, hogy lesznek különbözō verziók, kérdés, mennyi a rendszeranalógia, mi a közös. Ahogy ment elōre a tervezés, úgy változtak a követelmények - ezt már sokan kitárgyalták.
Ahhoz, hogy gazdaságossan gyárts, tartozik egy egyensúlyi üzemméret és humán oldal. A repülōgyártáshoz mindegyik speciális kell. Ha még a tervezési fázisban módosítanak, az a kisebbik gond, bár drága. (állíts több tucat mérnököt, spéci gépet szimulációkra. Egy ideje inverzkinematikával is foglalkozom. A fōnököm ezt 650EUR/órával számítja. Egy-egy terhelésverzió olyan 7-8 óra meló, komplexitástól függ, gyakori a 20-25 terhelési verzió. Csak ez kapásból plyan 120000Eur és csak egyszer változtatsz. Az F35-nél nem egy változtatàs volt... A baj ezen kívül, hogy ez sem termel pénzt azonnal). Amíg nincs jóváhagyva, addig senki, semmit nem gyárt, ellenben a gyártósorod napi szinten eszi a fixköltséget. Ha valami hülye belekényszerít abba, hogy mégis gyárts, akkor az késōbb még drágább lesz. Gyártás közben egy módosítás halálos. Leáll egy adott gyártási út (olykor még több), ráállítasz egy rakat mérnököt, plusz a további projektjeid késnek (ha van), vagy nem tudsz további projektet bevállalni. Ebbōl az jön ki, hogy a nettó üzemi eredményed csökken, a cash-flow termelōképesség szintén, emiatt az egy részvényre esō eredmény csökken. A Lockheed tōzsdei cég. A vezetōség jelentōs része céges részvény-csomagokat kap, így érdek, hogy a szekér jól fusson. Ezt a veszteséget nem tudod érvényesíteni, ezért foggal-körömmel azon vannak, hogy mielōbb lemenjen a munka (nem évekig húzni, hátha a konkurencia is piacra dob addig valamit. Másik kérdés, hogy a többi gyártó még szerencsétlenebb (LM kb. 9 éve emelkedik, addig az Airbusnál tömeges kirúgások, projektbefagyasztások vannak..)
A töketlenséget keresd a megrendelōnél (állami cég...)
Nem is a gyártón kértem számon a töketlenkedést.