Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Dudi, egyszerűen fárasztó az, hogy
ad1. Mennyire képtelen vagy gondolkodni...
ad2. Mennyire képelen vagy használni a keresőt..
Nézd már meg, hogy mikor volt a LRIP döntés és a gépmennyiségeket.
Mennyiség.
http://www.phantomaviation.nl/Aircraft/F-35-Production-batches-LRIP-FRP.htm
Időpont. 2007.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II_procurement#Procurement_costs
Igen, látták, hogy kopik a flotta. De az ugye megvan, hogy csak azt lehet gyártni, ami ki van fejesztve...? Hm...?
Szerintem inkább a hozzá nem értés, ugyanis nem látom azt a pontot ami a jelenlegi helyzetet anyagilag kifizetődő tenné a gyártó részére. Márpedig korrupció csak a gyártó részéről merülhetne fel (max esetleg egy másik gyártó részéről, hogy beleköpjön a LM levesébe valami módon?), akármilyen sok utcasarki Joenak sincs annyi dollárja, se különösebb érdeke hogy összehozza a jelen helyzetet. A hozzá nem értésen meg ne csodálkozzunk, jusson eszünkbe a megrendelésre leszállított majd kiárusított Spartanok sorsa, a negyedévente irányt váltó A-10 program, a Zumwalt-project vagy a NAVY Hornet-flottájának lepukkant állapota (stb.!!), ezeket se a marslakók hozták össze!!Valamilyen prognózi alapján megegyeztek a gyártóval aki megkezdte a termelést most meg kiderült,hogy valami nem fasza mert nincs elég bevethető gép azaz szar volt a prognózis ami alapján leadta a Pentagon a megrendelést.
Na ez vagy hozzánemértés vagy korrupció.
A Pentagon = katonáék, de ne zavarjon össze egy pillanatra sem...
Vagy az iparban úgy szokás,hogy a vevővel leegyeztetett gyártási ütemterv(miből mennyit és mikorra)előtt megrendeléseket adnak a beszállítóknak?Ha igen akkor mégis mi alapján?
Én is ipari háttérrel bírok, s próbálok Molninak segíteni. Tehát van egy rendelésed, cucc paraméterekkel, idővel, árral. Te erre felkészülsz, megtervezed, választasz hozzá beszállítókat, ők is megtervezik a motyóikat. Majd hajrá gyártás. Eddig sima az ügy. Van egy balfék rendelőd, aki az első tervnek majd mindeggyik paraméterét átírja, kivéve a szállítási határidőket, amira azt mondja mentől hamarébb, így el tudja adni a növekvő költségeket, amit jórészt maga a megrendelő generált. Neked ezt újfent végig kell verned nem csak magadon, hanem az összes beszállítódon. Erre a kuka megrendelőd előáll egy 3. verzióval is. Te elveszted a türelmedet, s próbálsz a számodra legkisebb veszteséggel tovább evickélni. Az egészben az a hab a tortán, hogy ez a project, jelen pillanatban a 21. század legnagyobb biznisze. Ráadásul a méretei miatt már az USA-ban sincs rá elegendő + humán erőforrás (szerelői és mérnöki háttér), no és ez már nem csak az USA biznisze, hanem még beszálltak vagy 10 országból. Ergo a project NEM bukhat, s nem lehet a vége az sem hogy bukod a vállalati hasznodat. Jönnek a hülye ötletek, te meg kármentesz és próbálsz még a megrendelőd (USA kormány) helyett is gondolkodni..... dióhéjjban
Dudi, az isten szerelmére. A gépnek arra az időre nem is kellett volna elkészülnie. Nem tudsz valamit gyártani, ami nincs kifejlesztve. Nézd már meg, hogy a LRIP1,2,3 alatt milyen változatból és mennyit építettek. Lényegben a gyártás betanulási szakaszána legelejére jó, a gyártási problémák felderítésére és kiképzés megkezdéséhez alkalmas gépek lesznek, amik kb. repülhetnek és lehet tesztelgetni és nyúzni őket földön levegőben. Ennyi. Ezek a gépek nem azért épültek, hogy bármit pótoljanak.Ha 2007-ben látták a flotta kopásának ütemét akkor ennek tükrében kellett volna megegyezni a gyártóval ami nem történt meg hisz ha megtörténik nem áll elő az a helyzet ami.
Ja pesze, totálisan kétbites godolkodásod van. Ezek szerint, ha valami nem a tervek szerint alakul az csak emiatt lehet, nem részben a külső körülmények vagy ismeretlen tényezők miatt.Na én erre folyamatos változtatásra írom,hogy hozzánemértés vagy korrupció.
A Spartan a 2008-as váltság utáni költségvetési megszorítások áldozata lett. Már zakatolt gyártást mikor kiderült, hogy pénz nem lesz az üzemeltetés, mert -10% -os elvárás jött odafentről a büdzsében...A hozzá nem értésen meg ne csodálkozzunk, jusson eszünkbe a megrendelésre leszállított majd kiárusított Spartanok sorsa, a negyedévente irányt váltó A-10 program, a Zumwalt-project vagy a NAVY Hornet-flottájának lepukkant állapota (stb.!!), ezeket se a marslakók hozták össze!!
Dudi, az isten szerelmére. A gépnek arra az időre nem is kellett volna elkészülnie. Nem tudsz valamit gyártani, ami nincs kifejlesztve. Nézd már meg, hogy a LRIP1,2,3 alatt milyen változatból és mennyit építettek. Lényegben a gyártás betanulási szakaszána legelejére jó, a gyártási problémák felderítésére és kiképzés megkezdéséhez alkalmas gépek lesznek, amik kb. repülhetnek és lehet tesztelgetni és nyúzni őket földön levegőben. Ennyi. Ezek a gépek nem azért épültek, hogy bármit pótoljanak.
Ja pesze, totálisan kétbites godolkodásod van. Ezek szerint, ha valami nem a tervek szerint alakul az csak emiatt lehet, nem részben a külső körülmények vagy ismeretlen tényezők miatt.
Hozzád képes a faék egy bonyoult dolog...
Ez ebben a fromában nem igaz. Van idő, ha nem akarnák azt feláldozni az újabb konfigú új gépek gyártására. Ez volt a LRIP beindításakor a felfogás. Ezt akarja pár hülye egyén felrúgni.Értem!De ezt tudta a megrendelő tudták,hogy ezek nem bevethető gépek ezért tervezték azt,hogy átalakítják őket aztán most kiderült,hogy nincs idő átalakításra.
Nem. A régi döntésnek volt alapja, a mostani megy egy totálisan hülye pillanatnyi balfasz ötlet. Láthatólag nem sikerül ezt az egyszerű tényt felfogni.De ezt a döntést valamire alapozták és az amire alapoztá egy szar.
Kész, nálam lerepült a gépszíj. Sajnálom.Ezt egyszer már kifejtettem:Egy ilyen programnál nem lehet olyan eshetőség amire nem készülnek fel.
Ami olyan komplex te sügér, hogy nincs olyan, mint mindenre terv. Neked mindenre van terved a gyalogságnál? Ha igennel válaszosz elfog a röhögés. Kérném prezentáld egy elleni magyar inváziós terveket Afrika és Ázsia tekintetében. Ez is "minden"....Ha van az hozzánemértésből van.Itt nem 10 csavart gyártanak hanem kb a világ eddigi legjelentősebb harcirepülő beszerzése.
Látom a stílus maradt na nem baj megint lesz időd haladni a "művel"...
Miből gondolod,hogy a mostani döntés a megalapozatlan?
Ezen a részen tényleg röhögök és könny folyik a szememből...Tudod itt több 100 millió Dolláros nemzetközi programról beszélünk itt bizony kell az,hogy minden reális eshetőségre kell terv.És ha ez 50000 oldal akkor annyi.Van pár ezer ember aki átrágja magát rajta.
Figyelj dudiLátom a stílus maradt na nem baj megint lesz időd haladni a "művel"...
Miből gondolod,hogy a mostani döntés a megalapozatlan?
Tudod itt több 100 millió Dolláros nemzetközi programról beszélünk itt bizony kell az,hogy minden reális eshetőségre kell terv.És ha ez 50000 oldal akkor annyi.Van pár ezer ember aki átrágja magát rajta.
Figyelj dudi
Nincs az a gyártó cég a világon, amelyik minden elképzelhető (és el nem képzelhető) variációra, lehetőségre MEGBÍZÁS NÉLKÜL, jóelőre, tartalékként mert "hátha?" terveket dolgoztatna ki! Azért nincs ilyen, mert ezeket viszont a kutya se finanszírozná meg sehol a világon!! Minden ilyenhez tervezői, mérnöki, közgazdasági kapacitás kellene, és ezeket meg is kellene fizetni. Képzeld el ha ezeket a soha meg nem rendelt "biztonsági okokból tervezett" variációkat számlával együtt benyújtaná pl. a LM a Pentagon felé, mit mondanának a katonák: "Ki is volt az a marha aki megrendelte ezeket tőletek?!! Ja, hogy senki, hát akkor számlákat is lehet oda benyújtani!" Így csodák-csodájára, tervek csak a kívánt és megrendelt konfigurációkra és lehetőségekre léteznek. Most van egy új ötlet/helyzet, ha a megrendelő kérni fogja akkor erre is készítenek majd megoldásokat, költségvetésekkel együtt. Ezeket a tervtanulmányokat azonban majd ki is kell fizetni, még ha 30%-uk sorsa kuka is lesz, meg ha semmi se lesz belőlük akkor is.
Dudi, dudi, dudi....Nem a gyártón kérem számon a terveket hanem a megrendelőn.Neki kellett volna egy halom tervet készíteni arra,hogy milyen megrendelést adjanak le.