F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 198
50 722
113
Ebben nem látok semmi meglepőt - mert ha megfordítod a kérdést, egy olyan bonyolult eszközt, mint egy harci gép manapság csak a gyártó képes igazából a levegőben tartani huzamosabb ideig.
Az F-35 egy annyira bonyolult eszköz, hogy elvárni, hogy te megveszed, aztán sufniból repteted, érdekes gondolat - gyár nélkül a daily check szintjét tudod csak hozni, egy összetett Pack vagy PWB hiba esetén már nem tudsz úgy belekotorászni, mint egy 737C esetén. Ezek ilyenek, ezzel járnak.
Egyszerűen arról van szó, hogy nem a kémkedésen van a hangsúly, hanem arról, hogy ha te magas harckészültséget akarsz tartani, a gyárral való kapcsolat levágja azt az időnövekedést, amit a bonyolultság növelése miatt az usernél jelentős időnövekedést jelentene.
Én inkább az irányított negatív sajtót látom emögött. (Pl. a Japánok összes F-15ös gyártását felügyelte az USA, mégsem izgatta őket - saját cuccokat csináltak hozzá, saját szakállukra, abba meg nem néztek bele).

(BTW az oroszok ugyanúgy tudtak mindent az összes MN fegyverről, azok frekijéről és minden paraméteréről - mégsem ment a nyivákolás. Ma megy - persze csak nyugat felé...)
Azért egy ALIS rendszer, meg a tudtak mindent egy általunk az MN ben üzemeltetett fegyver frekvenciájáról, paramétereiről(mivel ők gyártották) nem teljesen ugyan az...
Miért kell ilyen szintű csúsztatást megpróbálni ide letolni? Ez nem az NLCafé olvasótábora...
 
M

molnibalage

Guest
Azért egy ALIS rendszer, meg a tudtak mindent egy általunk az MN ben üzemeltetett fegyver frekvenciájáról, paramétereiről(mivel ők gyártották) nem teljesen ugyan az...
Miért kell ilyen szintű csúsztatást megpróbálni ide letolni? Ez nem az NLCafé olvasótábora...
Milyen szintűt?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 198
50 722
113
Olyan szintűt, hogy ugyan az a helyzet abban a két esetben, ha van egy vadászgéped ahol az üzemeltető kezében ott az ALIS annak minden lehetőségével, meg egy olyan helyzetben ahol a SZU képben volt az MN által üzemeltetett Mig-21 vadászgép paramétereivel, és mondjuk az általa használt frekvenciákkal.
A kettő nagyon nem ugyan az.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 929
113
Azért egy ALIS rendszer, meg a tudtak mindent egy általunk az MN ben üzemeltetett fegyver frekvenciájáról, paramétereiről(mivel ők gyártották) nem teljesen ugyan az...
Miért kell ilyen szintű csúsztatást megpróbálni ide letolni? Ez nem az NLCafé olvasótábora...

Kérlek oszd meg velem, mi mást tudsz meg többet ennél?
- Bevetési módszereket - elmész hadgyakorlatra és megosztod, meg amúgy is, mert hogy működsz együtt a többiekkel?
- A gép kisugárzási képe, a frekik, etc... ez a lényeg. Mire is jó az ALIS? Elmondja milyen gyakran repülsz, milyen paramétereket csinál a gép... és? A gyár szerinted mikor átadja és supportot ad, mit nem tud? Még a rohadt pilótáid sisakjába a fejformához passzoló bélést is ők csinálják.
De ok, vegyünk egy Szu-35-öst. Mondj egy olyan dolgot, amit az orosz nem fog tudni, mikor elküldöd nagyjavításra és a saját adatrögzítőjüket meg ADC-t szétszedik a műhelyben - ami dettó ugyanazt rögzíti, mint amit az ALIS átküld, csak nem real-timeban teszi.... De benne van minden, és csak nekik van erre certificált laborjuk - átadod önként és dalolva az összes csodás titkodat. Én kicsit ráfeküdtem erre az ALIS témára, és valóban sok cuccot elküldött - legtöbb egyfajta feedback volt, mert egy csomó olyasmi, amiről nem szóltak.
Amúgy lejárt lemezt játszol a vörösöknek, az ALIS ezen részét a (jogos) balhé után korlátozták... most az üzemeltető eldöntheti, mit küld. Orosznak te mikor szóltál oda, hogy nem nézegeted tovább iván? Jött volna a golyó....

Ha te azt hiszed, hogy egy modern berendezés, legyen az orosz, kínai, amerikai, akármi, nincs a gyártó kezében, el vagy tévedve. Csak az egyik ország ellen megy a szisztematikus RT lejáratókampány...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Ebben nem látok semmi meglepőt - mert ha megfordítod a kérdést, egy olyan bonyolult eszközt, mint egy harci gép manapság csak a gyártó képes igazából a levegőben tartani huzamosabb ideig.
Az F-35 egy annyira bonyolult eszköz, hogy elvárni, hogy te megveszed, aztán sufniból repteted, érdekes gondolat - gyár nélkül a daily check szintjét tudod csak hozni, egy összetett Pack vagy PWB hiba esetén már nem tudsz úgy belekotorászni, mint egy 737C esetén. Ezek ilyenek, ezzel járnak.
Egyszerűen arról van szó, hogy nem a kémkedésen van a hangsúly, hanem arról, hogy ha te magas harckészültséget akarsz tartani, a gyárral való kapcsolat levágja azt az időnövekedést, amit a bonyolultság növelése miatt az usernél jelentős időnövekedést jelentene.
Én inkább az irányított negatív sajtót látom emögött. (Pl. a Japánok összes F-15ös gyártását felügyelte az USA, mégsem izgatta őket - saját cuccokat csináltak hozzá, saját szakállukra, abba meg nem néztek bele).

(BTW az oroszok ugyanúgy tudtak mindent az összes MN fegyverről, azok frekijéről és minden paraméteréről - mégsem ment a nyivákolás. Ma megy - persze csak nyugat felé...)


Azért ne tessék már osszemosni a export mig-29-et vagy Su-30 -ast az f-35 avionika rendszerével ! Jó reggelt !
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 198
50 722
113
Kérlek oszd meg velem, mi mást tudsz meg többet ennél?
- Bevetési módszereket - elmész hadgyakorlatra és megosztod, meg amúgy is, mert hogy működsz együtt a többiekkel?
- A gép kisugárzási képe, a frekik, etc... ez a lényeg. Mire is jó az ALIS? Elmondja milyen gyakran repülsz, milyen paramétereket csinál a gép... és? A gyár szerinted mikor átadja és supportot ad, mit nem tud? Még a rohadt pilótáid sisakjába a fejformához passzoló bélést is ők csinálják.
De ok, vegyünk egy Szu-35-öst. Mondj egy olyan dolgot, amit az orosz nem fog tudni, mikor elküldöd nagyjavításra és a saját adatrögzítőjüket szétszedik a műhelyben - ami dettó ugyanazt rögzíti, mint amit az ALIS átküld, csak nem real-timeban. De benne van minden, és csak nekik van erre certificált laborjuk. Én kicsit ráfeküdtem erre az ALIS témára, és valóban sok cuccot elküldött - legtöbb egyfajta feedback volt, mert egy csomó olyasmi, amiről nem szóltak.
Amúgy lejárt lemezt játszol a vörösöknek, az ALIS ezen részét a (jogos) balhé után korlátozták... most az üzemeltető eldöntheti, mit küld. Orosznak te mikor szóltál oda, hogy nem nézegeted tovább iván? Jött volna a golyó....

Ha te azt hiszed, hogy egy modern berendezés, legyen az orosz, kínai, amerikai, akármi, nincs a gyártó kezében, el vagy tévedve. Csak az egyik ország ellen megy a szisztematikus RT lejáratókampány...
Én nem ástam bele magam az ALIS-rendszerbe. Annyi elég, hogy real time-ban oda vissza mehet rajta adat, és egy modern vadászgépet ha belenyúlnak messziről a software részébe, akkor is földre lehet teremteni, ha te nem akarod ezt tulajdonosként, s egyébként hardware-s oka nem lenne, akkor is. Ez legalább olyan szintű lánc mint egy hardware kulcs az Amraamokhoz, ami nem a tulajnál van adott esetben!
Érdekes mód úgy emlékszem, az Izraeliek pont úgy kezdték, hogy egyetlenként kiharcolták hogy nekik úgy ahogy van, ALIS-ostul, mindenestül repült a software ezen része és csináltak sajátot... A hülyék.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 929
113
Én nem ástam bele magam az ALIS-rendszerbe. Annyi elég, hogy real time-ban oda vissza mehet rajta adat, és egy modern vadászgépet ha belenyúlnak messziről a software részébe, akkor is földre lehet teremteni, ha te nem akarod ezt tulajdonosként, s egyébként hardware-s oka nem lenne, akkor is. Ez legalább olyan szintű lánc mint egy hardware kulcs az Amraamokhoz, ami nem a tulajnál van adott esetben!
Érdekes mód úgy emlékszem, az Izraeliek pont úgy kezdték, hogy egyetlenként kiharcolták hogy nekik úgy ahogy van, ALIS-ostul, mindenestül repült a software ezen része és csináltak sajátot... A hülyék.

Van egy kis keverés a forráskód és az un. "távirányítás" között.
A forráskód átadása miatt ők tudnak módosítani a gépen - jó drága lesz ehhez felépíteni a laborokat, de az ő bajuk.
A "távirányítás" agyrém más, mivel azt kiszedheted anélkül is. Kis túlzással letöröd az antennáját... vagy ráteszel egy fémlemezt (műholdas antenna). Vagy beteszed egy hangárba és méred merre mit sugároz ki. Szóval ez titokban nem megy (ki is bújt, szóval alapból nem volt nagyon fedve). Ha meg ez létezne ebben a formában (a forrás RT az Pravda online...), senki nem venné meg, mert ugyanúgy látnák, mint te is teljesen jogosan - ember nem venne meg egy olyan fegyvert, amit más távirányít. Kontroll van felette (alkatrészellátás, SB/AD support, software frissítések, stb...), de távirányítás - a teljes vezérkart börtönbe kéne zárni minden létező országban, ha ez létezne és elfogadnák. Senki sem hülye.

A kutya nem venné meg, ha ez létezne.... mondjuk pl. Japán erre a gépre építette a teljes légvédelmét. Szerinted a nemzetük halálát (ha Kína átjut kiirtja őket) megkockáztatják egy másik hatalom kénye-kedvére, ami függ a Kínai gazdaságtól? Ezt te sem gondolod komolyan....
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 198
50 722
113
Van egy kis keverés a forráskód és az un. "távirányítás" között.
A forráskód átadása miatt ők tudnak módosítani a gépen - jó drága lesz ehhez felépíteni a laborokat, de az ő bajuk.
A "távirányítás" agyrém más, mivel azt kiszedheted anélkül is. Kis túlzással letöröd az antennáját... vagy ráteszel egy fémlemezt (műholdas antenna). Vagy beteszed egy hangárba és méred merre mit sugároz ki. Szóval ez titokban nem megy (ki is bújt, szóval alapból nem volt nagyon fedve). Ha meg ez létezne ebben a formában (a forrás RT az Pravda online...), senki nem venné meg, mert ugyanúgy látnák, mint te is teljesen jogosan - ember nem venne meg egy olyan fegyvert, amit más távirányít. Kontroll van felette (alkatrészellátás, SB/AD support, software frissítések, stb...), de távirányítás - a teljes vezérkart börtönbe kéne zárni minden létező országban, ha ez létezne és elfogadnák. Senki sem hülye.

A kutya nem venné meg, ha ez létezne.... mondjuk pl. Japán erre a gépre építette a teljes légvédelmét. Szerinted a nemzetük halálát (ha Kína átjut kiirtja őket) megkockáztatják egy másik hatalom kénye-kedvére, ami függ a Kínai gazdaságtól? Ezt te sem gondolod komolyan....
Én csak azt tudom, hogy elég sokan pampogtak érte. Most hogy van akkor pontosan, nincs már semmi kötelező érvényű adatküldés, megszűntették az ALIS-t, netán választható az hogy legyen vagy sem?

Ki garantálja azt, hogy adott időközönként nincs egy olyan sor valahol elrejtve, ha amúgy hardware nem indokolná, de nem jön meg a következő programfrissítés, nem lesz kékhalál?
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Ebben nem látok semmi meglepőt - mert ha megfordítod a kérdést, egy olyan bonyolult eszközt, mint egy harci gép manapság csak a gyártó képes igazából a levegőben tartani huzamosabb ideig.
Az F-35 egy annyira bonyolult eszköz, hogy elvárni, hogy te megveszed, aztán sufniból repteted, érdekes gondolat - gyár nélkül a daily check szintjét tudod csak hozni, egy összetett Pack vagy PWB hiba esetén már nem tudsz úgy belekotorászni, mint egy 737C esetén. Ezek ilyenek, ezzel járnak.
Egyszerűen arról van szó, hogy nem a kémkedésen van a hangsúly, hanem arról, hogy ha te magas harckészültséget akarsz tartani, a gyárral való kapcsolat levágja azt az időnövekedést, amit a bonyolultság növelése miatt az usernél jelentős időnövekedést jelentene.
Én inkább az irányított negatív sajtót látom emögött. (Pl. a Japánok összes F-15ös gyártását felügyelte az USA, mégsem izgatta őket - saját cuccokat csináltak hozzá, saját szakállukra, abba meg nem néztek bele).

(BTW az oroszok ugyanúgy tudtak mindent az összes MN fegyverről, azok frekijéről és minden paraméteréről - mégsem ment a nyivákolás. Ma megy - persze csak nyugat felé...)
.
.
Szerintem összekeversz dolgokat. Az, hogy az oroszok tudtak mindent a joreszt analog, csöves ektronikas vagy max tranzisztoros fegyvereinkröl, az egy dolog. De arrol nyilvan nem volt szo veluk, hogy tavolrol mondjuk inaktivalni tudtak az MN fegyvereit, megszamolni azokat, tudni az aktualis helyuket, stb. Es az is belekeveres, hogy kell kapcsolat a gyartoval, mert nyilvan kell, de itt is az a gond, ha a gyarto keres nelkul, söt akar a tudtunkon kivul is beleavatkozhat dolgokba, es nem csak feltett kerdesekre valaszolva ad supportot.
.
Nem az a gond, ha a gyarto segit neked a karbantartasban, hanem ha pl kiderul, hogy a raketaidat a muholdas helymeghatarozasukbol kiindulva, bizonyos teruleteken (=orszagok ellen) mondjuk nem lehet elinditani. Ha meg valahol blokkolod a muholdas kapcsolatot, akkor meg azert nem indul a raketa, es kapsz egy hibauzenetet.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 929
113
Én csak azt tudom, hogy elég sokan pampogtak érte. Most hogy van akkor pontosan, nincs már semmi kötelező érvényű adatküldés, megszűntették az ALIS-t, netán választható az hogy legyen vagy sem?

Ki garantálja azt, hogy adott időközönként nincs egy olyan sor valahol elrejtve, ha amúgy hardware nem indokolná, de nem jön meg a következő programfrissítés, nem lesz kékhalál?

Nagyon helyesen pampogtak - ne érts félre, igen aljas gyakorlat volt a nemszükséges adatok lehívása - konkrétan sok résztvevőt kockáztattak ezzel, amire semmi szükség nem volt. Szerencsére a szövetségesekben volt annyi gerinc, hogy felálltak és az asztalra csaptak (nyilvánosság ennek a része). Az ártó propaganda meg erre rájátszott persze (USA-ban lassan külön F-35 baszogató sajtókategória lesz lassan...)

Van adatátküldés - ami az üzemhez kell. Az meg nem katonai titok (olyannal voltak bajok, hogy bejelölt térképek a saját légvédelmi egységek adataival, stb...), hanem az üzemhez kellenek. Mert viszont ALIS nélkül egyszerűen nem megy, főleg nem ekkora létszámú műszakival. Muszáj, ugyan ez van polgári vonalon is. Embraer, Boeing.... mindnek az online AMM/CMM/IPC-t használod, küldöd, amid van, mert egyedül ilyen bonyolult cuccokat nem lehet reptetni.

.
.
Szerintem összekeversz dolgokat. Az, hogy az oroszok tudtak mindent a joreszt analog, csöves ektronikas vagy max tranzisztoros fegyvereinkröl, az egy dolog. De arrol nyilvan nem volt szo veluk, hogy tavolrol mondjuk inaktivalni tudtak az MN fegyvereit, megszamolni azokat, tudni az aktualis helyuket, stb. Es az is belekeveres, hogy kell kapcsolat a gyartoval, mert nyilvan kell, de itt is az a gond, ha a gyarto keres nelkul, söt akar a tudtunkon kivul is beleavatkozhat dolgokba, es nem csak feltett kerdesekre valaszolva ad supportot.
.
Nem az a gond, ha a gyarto segit neked a karbantartasban, hanem ha pl kiderul, hogy a raketaidat a muholdas helymeghatarozasukbol kiindulva, bizonyos teruleteken (=orszagok ellen) mondjuk nem lehet elinditani. Ha meg valahol blokkolod a muholdas kapcsolatot, akkor meg azert nem indul a raketa, es kapsz egy hibauzenetet.

Ami írtam. Ha ez létezne, nem vennék meg.
Aki ilyen fegyvert megvesz, azt börtönbe kell zárni, mert a nemzetbiztonságot egy másik ország kezébe adja. Hazaárulás és bűncselekmény.
Az orosz jelenlegi gépek ugyanúgy digitálisak már egy ideje... innentől miről beszélünk? Kínai dettó. Francia dettó. Angol dettó.
Ha meg konteó... mi akadályozza meg, hogy a nagyjavításon az ADC-be betegyen egy programsort, ami az emlegetett blokkot beteszi ha átlépi mittudomén az orosz határt?
Aki akar, belenyúl a termékébe, mert ezer szálon kötődik hozzá, hozzáfér olyan mélyen, mint az user soha.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 198
50 722
113
Nagyon helyesen pampogtak - ne érts félre, igen aljas gyakorlat volt a nemszükséges adatok lehívása - konkrétan sok résztvevőt kockáztattak ezzel, amire semmi szükség nem volt. Szerencsére a szövetségesekben volt annyi gerinc, hogy felálltak és az asztalra csaptak (nyilvánosság ennek a része). Az ártó propaganda meg erre rájátszott persze (USA-ban lassan külön F-35 baszogató sajtókategória lesz lassan...)

Van adatátküldés - ami az üzemhez kell. Az meg nem katonai titok (olyannal voltak bajok, hogy bejelölt térképek a saját légvédelmi egységek adataival, stb...), hanem az üzemhez kellenek. Mert viszont ALIS nélkül egyszerűen nem megy, főleg nem ekkora létszámú műszakival. Muszáj, ugyan ez van polgári vonalon is. Embraer, Boeing.... mindnek az online AMM/CMM/IPC-t használod, küldöd, amid van, mert egyedül ilyen bonyolult cuccokat nem lehet reptetni.



Ami írtam. Ha ez létezne, nem vennék meg.
Aki ilyen fegyvert megvesz, azt börtönbe kell zárni, mert a nemzetbiztonságot egy másik ország kezébe adja. Hazaárulás és bűncselekmény.
Az orosz jelenlegi gépek ugyanúgy digitálisak már egy ideje... innentől miről beszélünk? Kínai dettó. Francia dettó. Angol dettó.
Ha meg konteó... mi akadályozza meg, hogy a nagyjavításon az ADC-be betegyen egy programsort, ami az emlegetett blokkot beteszi ha átlépi mittudomén az orosz határt?
Aki akar, belenyúl a termékébe, mert ezer szálon kötődik hozzá, hozzáfér olyan mélyen, mint az user soha.
Ez így leírva olyan egyszerűnek tűnik, még sem vagyok 100s% ban meggyőződve a felől, hogy most aztán már ez az ALIS rendszer tényleg csak a logisztikai háttér támogatására használható, mind a gyártó USA, mind a többi felhasználó ország közös előnyére.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 929
113
Ez így leírva olyan egyszerűnek tűnik, még sem vagyok 100s% ban meggyőződve a felől, hogy most aztán már ez az ALIS rendszer tényleg csak a logisztikai háttér támogatására használható, mind a gyártó USA, mind a többi felhasználó ország közös előnyére.

Nem, én sem.
De ha valóban komplett kontroll lenne és egyszer bevetnék, ami arra jönne az olyan csapás lenne az amerikai repülőiparra, amihez képest a 737 MAX ügy nudli... és beleszakadna nem csak az LM, de gyakorlatilag az USA nr.1 fegyverexporter pozíciója.
Mert pótlás lenne - és mivel kiesne az F-35 ezzel a monopópiumából, a török, japán, európai (angol/fr-német), stb... projektek azonnal meglódulnának. Abba pedig az egész amerikai fegyveripar beleremegne.
Ez már vörös határvonal lenne. Én lennék az első, aki nemet mondana bármilyen amerikai fegyverre, ha ez a rendszer létezne - és hiszem, hogy bármely szövetséges haderő felelős tisztje ugyanígy gondolkozik.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 198
50 722
113
Nem, én sem.
De ha valóban komplett kontroll lenne és egyszer bevetnék, ami arra jönne az olyan csapás lenne az amerikai repülőiparra, amihez képest a 737 MAX ügy nudli... és beleszakadna nem csak az LM, de gyakorlatilag az USA nr.1 fegyverexporter pozíciója.
Mert pótlás lenne - és mivel kiesne az F-35 ezzel a monopópiumából, a török, japán, európai (angol/fr-német), stb... projektek azonnal meglódulnának. Abba pedig az egész amerikai fegyveripar beleremegne.
Ez már vörös határvonal lenne. Én lennék az első, aki nemet mondana bármilyen amerikai fegyverre, ha ez a rendszer létezne - és hiszem, hogy bármely szövetséges haderő felelős tisztje ugyanígy gondolkozik.
Nekem ezzel az a bajom, hogy bár sok mindenben igazat adok neked a fenti kommenteddel kapcsolatban, egy komolyabb horderejű beszerzés az inkább politika mint sem arról szól, hogy milyen véleményen van egy egy felelős tiszt az adott technikáról.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Ami írtam. Ha ez létezne, nem vennék meg.
Aki ilyen fegyvert megvesz, azt börtönbe kell zárni, mert a nemzetbiztonságot egy másik ország kezébe adja. Hazaárulás és bűncselekmény.
Az orosz jelenlegi gépek ugyanúgy digitálisak már egy ideje... innentől miről beszélünk? Kínai dettó. Francia dettó. Angol dettó.
Ha meg konteó... mi akadályozza meg, hogy a nagyjavításon az ADC-be betegyen egy programsort, ami az emlegetett blokkot beteszi ha átlépi mittudomén az orosz határt?
Aki akar, belenyúl a termékébe, mert ezer szálon kötődik hozzá, hozzáfér olyan mélyen, mint az user soha.
.
.
Te is, en is hasznalom sajnos a Google termekeit, pedig nyilvanvalo, hogy tarol mindent rolam, es amikor rakeresek valami a keresöben, a Facebook hogy hogy nem, pont azokat a reklamokat dobja fel. Ez van, ha hasznalni akarom a szamitogepet, vagy a telefont, ezt be kell nyelnem. Es szerintem vadaszgeppel is ez lehet, kell? nem kell?, ha kell, igy muködik a dolog, ha nem tetszik, mehetsz a dolgodra. Forraskodhoz semmi modon nincs hozzaferes, kiveve, ha az izraeli lobby kiharcolja washingtonba a VIP folyosot.
Nyilvan nem tudjuk, mit tudnak ezek a rendszerek, de szamomra azert beszedes volt, amikor az amerikaiak a gepekkel valo kommunikaciora hivatkozva allitottak biztosan, hogy az indiaiak nem löttek le pakisztani F-16-ot, mert mind megvan, es a bazisukon vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zsolti

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Vajon Izrael miért szeret minden kütyüt, amit vesz vagy kap, megbütykölni? Talán ezért?
.
.
Az elmult evitezedek, es folyamatos haboruskodasuk is bizonyitja, hogy az USA megingathatatlanul kiall Izrael mellett, a cionista lobby irigylesremelto. Elnökök, korszakok jönnek, mennek, de az USA-Izrael baratsag adott, es meg atomhaborus fenyegetest is megert ez nekik a Szovjetunioval Izraelert. Tehat ha ezen mulik, Izraelnek nem kene barmi aron a forraskod meg a többi, mert az USA hattere nem kerdes.

Szerintem Izrael inkabb uzleti okokbol akar föleg mindent megkapni, mert ugye maguk is gyartanak es arusitanak fegyvereket, fedelzeti rendszereket, korszerusitesi csomagokat, igy a modern technologia megismerese nekik penzben mert uzleti elönnye tehetö.

Az meg mar Izraelt minösiti, hogy az USA-tol kieröszakolt, kizsarolt fejlett technologiat, pl a Lavi eseteben, siman eladja az USA ellensegenek, Kinanak. Igazi megbizhato barat az ilyen.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 929
113
Vajon Izrael miért szeret minden kütyüt, amit vesz vagy kap, megbütykölni? Talán ezért?

Mert:
-így profitálnak a megszerzett tudásból a legtöbbet - fenntartva egy magas szintű R&D ipart. Kész magas szintű termékre építve könnyű az élvonalba tartozni kisebb pénzből, mint teljes alapfejlesztéseket végigvinni... (makkerek).
-haderejüknek spec igényeik vannak - pl. nem kell nekik hajók elleni képesség. A spec igényekhez hozzáigazítják azt, ami van, vagy ahhoz terveznek cuccokat (Merkava...)
-még mindig fáj nekik, hogy a franciák egyszer otthagyták őket (és az IAF szívta a fogát a Mirage gépeik miatt)- számítanak arra, hogy ez a szövetséges is leszakadhat. Saját forráskóddal/berendezésekkel könyebb fenntartani a repképességüket és sündisznóként tovább védekezni.


Konteós sarok:
BTW ha a "lekapcsolás" létezne, miért pont ők szedették volna ki (nem mondjuk a level 1 partner UK), mikor ugye az USA Izrael pincsije (vagy mi), így nekik ettől nem is kell félni (sőőőőt, távezérléssel az Illumináte lekapcsolja az összes többi F-35-öt, aki nem velük van)?
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
.
.
Szerintem összekeversz dolgokat. Az, hogy az oroszok tudtak mindent a joreszt analog, csöves ektronikas vagy max tranzisztoros fegyvereinkröl, az egy dolog. De arrol nyilvan nem volt szo veluk, hogy tavolrol mondjuk inaktivalni tudtak az MN fegyvereit, megszamolni azokat, tudni az aktualis helyuket, stb. Es az is belekeveres, hogy kell kapcsolat a gyartoval, mert nyilvan kell, de itt is az a gond, ha a gyarto keres nelkul, söt akar a tudtunkon kivul is beleavatkozhat dolgokba, es nem csak feltett kerdesekre valaszolva ad supportot.
.
Nem az a gond, ha a gyarto segit neked a karbantartasban, hanem ha pl kiderul, hogy a raketaidat a muholdas helymeghatarozasukbol kiindulva, bizonyos teruleteken (=orszagok ellen) mondjuk nem lehet elinditani. Ha meg valahol blokkolod a muholdas kapcsolatot, akkor meg azert nem indul a raketa, es kapsz egy hibauzenetet.
Ezt most konkrétan tudjunk hogy így van, vagy azt gondolod és így van?
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 929
113
Azért ez így nem igazán áll meg, pl. a Sa'ar 5 osztályú korvetteken ott van a 8-8 darab Harpoon. Kifejlesztették a Gabriel hajó-elleni robotrepülőgépet, stb.

Jogos, mert rosszul fogalmaztam - az IAF profiljának nem olyan jelentős része a hajók elleni harc, mint mondjuk a svédeknek. A haditengerészetük nyilván kiterjedtebben foglalkozik ezzel.