Azért egy ALIS rendszer, meg a tudtak mindent egy általunk az MN ben üzemeltetett fegyver frekvenciájáról, paramétereiről(mivel ők gyártották) nem teljesen ugyan az...Ebben nem látok semmi meglepőt - mert ha megfordítod a kérdést, egy olyan bonyolult eszközt, mint egy harci gép manapság csak a gyártó képes igazából a levegőben tartani huzamosabb ideig.
Az F-35 egy annyira bonyolult eszköz, hogy elvárni, hogy te megveszed, aztán sufniból repteted, érdekes gondolat - gyár nélkül a daily check szintjét tudod csak hozni, egy összetett Pack vagy PWB hiba esetén már nem tudsz úgy belekotorászni, mint egy 737C esetén. Ezek ilyenek, ezzel járnak.
Egyszerűen arról van szó, hogy nem a kémkedésen van a hangsúly, hanem arról, hogy ha te magas harckészültséget akarsz tartani, a gyárral való kapcsolat levágja azt az időnövekedést, amit a bonyolultság növelése miatt az usernél jelentős időnövekedést jelentene.
Én inkább az irányított negatív sajtót látom emögött. (Pl. a Japánok összes F-15ös gyártását felügyelte az USA, mégsem izgatta őket - saját cuccokat csináltak hozzá, saját szakállukra, abba meg nem néztek bele).
(BTW az oroszok ugyanúgy tudtak mindent az összes MN fegyverről, azok frekijéről és minden paraméteréről - mégsem ment a nyivákolás. Ma megy - persze csak nyugat felé...)
Miért kell ilyen szintű csúsztatást megpróbálni ide letolni? Ez nem az NLCafé olvasótábora...