F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Szinte biztos vagyok benne,hogy nagyon komoly kártérítést kell fizetnie a töröknek ha visszatáncol.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 263
8 482
113
Igazából a Törököknek nem csak a Patriot árával volt problémájuk, hanem azzal is, hogy a gyártásba is be akartak kapcsolódni, amit nem kaptak meg az USA-tól.

Az Oroszok az S-400 olcsóbb ára mellett technikai transzfert is adnak:

https://www.trt.net.tr/magyar/blog-...-nyomas-elott-az-s-400-asok-temajaban-1218220
Recep Tayyip Erdoğan köztársasági elnök 2019. június 12-i legutóbbi nyilatkozatában kijelentette: „Nem azt mondom, hogy Törökország S-400-asokat fog venni Oroszországtól, hanem azt, hogy vett. Ezt az ügyletet befejeztük. A kedvező ár mellett arról is szerződést írtunk alá, hogy Törökország a közös gyártásban is részt vehet. Remélhetőleg rövid időn belül megérkeznek."

A történetnek az adna még egy csavart, ha a Törökökhöz jutott Orosz rendszerek egyes részei, vagy a gyártáskor használt tervek előbb utóbb az USA-nál kötnének ki.
Akkor ez az egész hajcihő csak azért ment volna, hogy információkat szerezzenek, amihez szépen eladható lányregény let az hogy az USA mennyire nem szereti Törökországot, és hihetőbbé tette a nem kaptok F-35-öt fenyegetés, miközben a vége az lesz, hogy a Törökök megkapnak majd mindent mindkét oldalról, az USA meg azt, amit szeretne.
 
M

molnibalage

Guest
Igazából a Törököknek nem csak a Patriot árával volt problémájuk, hanem azzal is, hogy a gyártásba is be akartak kapcsolódni, amit nem kaptak meg az USA-tól.

Az Oroszok az S-400 olcsóbb ára mellett technikai transzfert is adnak:

https://www.trt.net.tr/magyar/blog-...-nyomas-elott-az-s-400-asok-temajaban-1218220
Recep Tayyip Erdoğan köztársasági elnök 2019. június 12-i legutóbbi nyilatkozatában kijelentette: „Nem azt mondom, hogy Törökország S-400-asokat fog venni Oroszországtól, hanem azt, hogy vett. Ezt az ügyletet befejeztük. A kedvező ár mellett arról is szerződést írtunk alá, hogy Törökország a közös gyártásban is részt vehet. Remélhetőleg rövid időn belül megérkeznek."

A történetnek az adna még egy csavart, ha a Törökökhöz jutott Orosz rendszerek egyes részei, vagy a gyártáskor használt tervek előbb utóbb az USA-nál kötnének ki.
Akkor ez az egész hajcihő csak azért ment volna, hogy információkat szerezzenek, amihez szépen eladható lányregény let az hogy az USA mennyire nem szereti Törökországot, és hihetőbbé tette a nem kaptok F-35-öt fenyegetés, miközben a vége az lesz, hogy a Törökök megkapnak majd mindent mindkét oldalról, az USA meg azt, amit szeretne.
Miért? Az Sz-400 melyik részét gyártják majd törököknél?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 213
81 111
113
Belgium Spending 308 million $ (€275 Million) On F-35 Infrastructure

Because Brussels wants to base its 34 F-35As across two air bases, Florennes and Kleine Brogel, two sets of facilities will be required. This will include facilities for operational planning, mission preparation and training infrastructure, each with four flight simulators and hangarage for maintenance facilities for six aircraft. The costs also cover the building of new flight lines and 16 covered aircraft shelters. Also stemming from these funds is a so-called quick reaction alert facility to support the national air policing mission operating on a 24 hr.-a-day, 365-day-a-year basis.

The new F-35 facilities must be approved and certified to U.S. government standards, the tender documents say, and the selected company or contractors will have to hold national security clearances and be vetted by the U.S. State Department

Florennes will be the first of the two airbases to receive the F-35, with construction work starting in the second quarter of 2022, while work at Kleine Brogel will begin in the first quarter of 2024.

This development is in line with the delivery profile for Belgium’s aircraft. The first F-35will be based in the U.S. from 2023 to support training, likely at Luke AFB, Arizona, similar to the activities of other F-35 operators. The first F-35 will not be based in Belgium until 2025..




Belgium - 34 F-35As - $6.5 billion.


3 évvel az építés munkák megkezdése előtt írták ki a tendert, 6 évvel az első gép érkezése előtt...


Ezek szerint a belgáknak 34 db F-35 rendszeresítése két bázisra összesen 6,9 milliárd USD-be kerül. Az kb. 2000 milliárd HUF.

És ehhez jönnek majd még az üzemeltetési költségek, ami szerintük legalább 12,6 milliárd USD 30 évre. Az kb. 3600 milliárd HUF.


Akkor kb. fele ennyi gép egy bázisra történő rendszeresítése kb. 1000 milliárd HUF-ba kerülne, ami 3,5 milliárd USD.
30 évig történő üzemeltetése 1800 milliárd HUF-ba, ami 6,3 milliárd USD.

Azaz 17 gép nagyságrendileg 2800 milliárd HUF-ba kerülne 30 évre (~10 milliárd USD).
Az évenként 94 milliárd HUF átlagosan.
Ami persze így nem igaz, mert nem egyenletesen oszlanak majd el a költségek, de legalább látszik a nagyságrend.
A Gripen évenkénti 27 milliárd HUF-jához viszonyítva is.
De az is lehet hogy nagyon elszámoltam vagy rosszul értelmeztem valamit.
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 276
13 884
113
Belgium Spending 308 million $ (€275 Million) On F-35 Infrastructure

Because Brussels wants to base its 34 F-35As across two air bases, Florennes and Kleine Brogel, two sets of facilities will be required. This will include facilities for operational planning, mission preparation and training infrastructure, each with four flight simulators and hangarage for maintenance facilities for six aircraft. The costs also cover the building of new flight lines and 16 covered aircraft shelters. Also stemming from these funds is a so-called quick reaction alert facility to support the national air policing mission operating on a 24 hr.-a-day, 365-day-a-year basis.

The new F-35 facilities must be approved and certified to U.S. government standards, the tender documents say, and the selected company or contractors will have to hold national security clearances and be vetted by the U.S. State Department

Florennes will be the first of the two airbases to receive the F-35, with construction work starting in the second quarter of 2022, while work at Kleine Brogel will begin in the first quarter of 2024.

This development is in line with the delivery profile for Belgium’s aircraft. The first F-35will be based in the U.S. from 2023 to support training, likely at Luke AFB, Arizona, similar to the activities of other F-35 operators. The first F-35 will not be based in Belgium until 2025..




Belgium - 34 F-35As - $6.5 billion.


3 évvel az építés munkák megkezdése előtt írták ki a tendert, 6 évvel az első gép érkezése előtt...


Ezek szerint a belgáknak 34 db F-35 rendszeresítése két bázisra összesen 6,9 milliárd USD-be kerül. Az kb. 2000 milliárd HUF.

És ehhez jönnek majd még az üzemeltetési költségek, ami szerintük legalább 12,6 milliárd USD 30 évre. Az kb. 3600 milliárd HUF.


Akkor kb. fele ennyi gép egy bázisra történő rendszeresítése kb. 1000 milliárd HUF-ba kerülne, ami 3,5 milliárd USD.
30 évig történő üzemeltetése 1800 milliárd HUF-ba, ami 6,3 milliárd USD.

Azaz 17 gép nagyságrendileg 2800 milliárd HUF-ba kerülne 30 évre (~10 milliárd USD).
Az évenként 94 milliárd HUF átlagosan.
Ami persze így nem igaz, mert nem egyenletesen oszlanak majd el a költségek, de legalább látszik a nagyságrend.
A Gripen évenkénti 27 milliárd HUF-jához viszonyítva is.
De az is lehet hogy nagyon elszámoltam vagy rosszul értelmeztem valamit.

Dánoknak 27 gép mellet jött ki 30 évre 10 milliárd USD de nem is ez a lényeg. Kérdés hogy nálunk megmaradna-e 30 évig olyan politikai vezetés aki hajlandó lenne ezeket az összegeket fizetni évente. Ettől én jobban tartok mint a vételártól, dánoknál, belgáknál ez nem akkora probléma, mi azokat az évi százmilliókat jobban megérezzük mint ők.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 583
18 565
113
66761718_178437103175805_2383854931162431488_n.jpg
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Részletek a Törökök kirúgásának a menetrendjéről és pénzügyi hatásárairól
Címszavakban: A Török katonáknak Júl 31 ig elkell hagyniuk az USA-t (mindenkinek - pilóták, szerelők, stb…)
2020 Már ig felszámolják az ipari együttműködést a Törökökkel. Mind a 900 alkatrészt más fogja ez után gyártani
Pénzügyi hatások
USA oldalról - 500-600 $ millió mérnöki költség az alkatrész gyártás újraszervezése miatt
Török oldalról - a program teljes időtartamára vetítve 9 $ milliárd kieső árbevétel
Természetesen megy az udvariaskodás hogy a Törökök ha meggondolják magukat akkor bármikor visszatérhetnek de ez után szerintem ennek az esélye NULLA
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 276
13 884
113
Kivancsi lennek hany F-35 pilota fog leszerelni ezutan bar ezt valoszinuleg sosem tudjuk meg.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 213
81 111
113
Érdekes szintet várnak el, mert nem tudom, hogy mikor volt olyan, hogy az USAF vadászgép típusai közül bármelyik mikor érte el a 80%-ot.

chartoftheday_15897_mission_capable_rates_of_selected_us_air_force_platforms_n.jpg


PCIKWYF4HZGV3LH3MI7TRE7CUI.jpg
Mintha azt igerte volna a gyarto, hogy ebben is jobb lesz az F-35, mint a korabbi gepek. Gondolom, ezert var el a Pentagon egy kis javulast a tobbi tipushoz viszonyitva.
 
M

molnibalage

Guest
Mintha azt igerte volna a gyarto, hogy ebben is jobb lesz az F-35, mint a korabbi gepek. Gondolom, ezert var el a Pentagon egy kis javulast a tobbi tipushoz viszonyitva.
A mostani gépek esetén az életkor és költségvetési szigor miatt ez nem fér bele. A hidegháború alatt, amikor szép ifikorban voltak a gépek akkor is csak rövid időszakokban hozták ezt, illetve feszített üzemben a Sivatagi Vihar alatt egyes típusok rövid időre a 90%-ot. Meg az, ami nem, mert túl öreg és komplex, lásd F-111.

Az F-111F gépek félelmetesen hatékonyak akkori szemmel, ha eljutottak a célpontig. Az El Dorado Canyon hadművelet statisztikáját olvasva látható, hogy kb. a gépek
25%-a valamilyen technikai gond miatt nem volt képes végrehajtani a feladatát. Ez az arány lényegesen Sivatagi Vihar idején sem változott. 2589 bevetés volt tervezve, de csak 2 417 (93,3%) felszállásra került sor. Ebből 1 919 gép érte el a célkörzetet (79,3%,) a tervezett bevetésekre vetítve ez 74,1%.
 

tomippo

Well-Known Member
2016. május 16.
3 340
10 546
113
@molnibalage Szerinted miért döntöttek a törökök az S-400 mellett? Az F-35 nagyobb érvágásnak tűnik, bár ha tényleg 2029-ig készen fog állni a saját 5. gen akkor addig úgyse fognak olyan konfliktusba kerülni ahol szükség lenne ennyi gépre.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
A fo problema nem gazdasagi jellegu ebben a S-400 vs F-35 hanem szimplan bizalmi. Az S-400 al orosz tanacsadok is erkeztek erkeznek akik EVEKIG maradnak majd a technikai support reszekent. Ebbol kifolyolag es latva Erdogan nagy terreborulasat Putyin elott egyszeruen biztosak abban hogy amikor a Torkok reptetik a sajat F-35 seiket es tesztelik az S-400 at ellenne ( mert hat ok is kivancsiak mit tud a rendszer vice versa ) akkor a kabinban nem lesznek egyedul es az adatok kijutnak Moszkvaba. Nem lenne problema ha mondjuk oroszharckocsit akarnanak venni vagy egyebb jarmuvet de igy ebben a felallasban mar oda a bizalom.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba