Azért várjunk még ettől függetlenül azzal a török Sz-400-al. Mistralokért is ment a 2 milliárd vissza.Szinte biztos vagyok benne,hogy nagyon komoly kártérítést kell fizetnie a töröknek ha visszatáncol.
Azért várjunk még ettől függetlenül azzal a török Sz-400-al. Mistralokért is ment a 2 milliárd vissza.Szinte biztos vagyok benne,hogy nagyon komoly kártérítést kell fizetnie a töröknek ha visszatáncol.
Átvették már a törökök a saját Sz-400 rendszereiket? Szerintem amíg nem, addig nem lehet kijelenteni ilyet hogy elment az a hajó. A jelenlegi Török vezetés bármikor képes 180-fokban fordulni egyet.
Szerintem.
Miért? Az Sz-400 melyik részét gyártják majd törököknél?Igazából a Törököknek nem csak a Patriot árával volt problémájuk, hanem azzal is, hogy a gyártásba is be akartak kapcsolódni, amit nem kaptak meg az USA-tól.
Az Oroszok az S-400 olcsóbb ára mellett technikai transzfert is adnak:
https://www.trt.net.tr/magyar/blog-...-nyomas-elott-az-s-400-asok-temajaban-1218220
Recep Tayyip Erdoğan köztársasági elnök 2019. június 12-i legutóbbi nyilatkozatában kijelentette: „Nem azt mondom, hogy Törökország S-400-asokat fog venni Oroszországtól, hanem azt, hogy vett. Ezt az ügyletet befejeztük. A kedvező ár mellett arról is szerződést írtunk alá, hogy Törökország a közös gyártásban is részt vehet. Remélhetőleg rövid időn belül megérkeznek."
A történetnek az adna még egy csavart, ha a Törökökhöz jutott Orosz rendszerek egyes részei, vagy a gyártáskor használt tervek előbb utóbb az USA-nál kötnének ki.
Akkor ez az egész hajcihő csak azért ment volna, hogy információkat szerezzenek, amihez szépen eladható lányregény let az hogy az USA mennyire nem szereti Törökországot, és hihetőbbé tette a nem kaptok F-35-öt fenyegetés, miközben a vége az lesz, hogy a Törökök megkapnak majd mindent mindkét oldalról, az USA meg azt, amit szeretne.
Belgium Spending 308 million $ (€275 Million) On F-35 Infrastructure
Because Brussels wants to base its 34 F-35As across two air bases, Florennes and Kleine Brogel, two sets of facilities will be required. This will include facilities for operational planning, mission preparation and training infrastructure, each with four flight simulators and hangarage for maintenance facilities for six aircraft. The costs also cover the building of new flight lines and 16 covered aircraft shelters. Also stemming from these funds is a so-called quick reaction alert facility to support the national air policing mission operating on a 24 hr.-a-day, 365-day-a-year basis.
The new F-35 facilities must be approved and certified to U.S. government standards, the tender documents say, and the selected company or contractors will have to hold national security clearances and be vetted by the U.S. State Department
Florennes will be the first of the two airbases to receive the F-35, with construction work starting in the second quarter of 2022, while work at Kleine Brogel will begin in the first quarter of 2024.
This development is in line with the delivery profile for Belgium’s aircraft. The first F-35will be based in the U.S. from 2023 to support training, likely at Luke AFB, Arizona, similar to the activities of other F-35 operators. The first F-35 will not be based in Belgium until 2025..
Belgium - 34 F-35As - $6.5 billion.
3 évvel az építés munkák megkezdése előtt írták ki a tendert, 6 évvel az első gép érkezése előtt...
Ezek szerint a belgáknak 34 db F-35 rendszeresítése két bázisra összesen 6,9 milliárd USD-be kerül. Az kb. 2000 milliárd HUF.
És ehhez jönnek majd még az üzemeltetési költségek, ami szerintük legalább 12,6 milliárd USD 30 évre. Az kb. 3600 milliárd HUF.
Akkor kb. fele ennyi gép egy bázisra történő rendszeresítése kb. 1000 milliárd HUF-ba kerülne, ami 3,5 milliárd USD.
30 évig történő üzemeltetése 1800 milliárd HUF-ba, ami 6,3 milliárd USD.
Azaz 17 gép nagyságrendileg 2800 milliárd HUF-ba kerülne 30 évre (~10 milliárd USD).
Az évenként 94 milliárd HUF átlagosan.
Ami persze így nem igaz, mert nem egyenletesen oszlanak majd el a költségek, de legalább látszik a nagyságrend.
A Gripen évenkénti 27 milliárd HUF-jához viszonyítva is.
De az is lehet hogy nagyon elszámoltam vagy rosszul értelmeztem valamit.
Érdekes szintet várnak el, mert nem tudom, hogy mikor volt olyan, hogy az USAF vadászgép típusai közül bármelyik mikor érte el a 80%-ot.
Mintha azt igerte volna a gyarto, hogy ebben is jobb lesz az F-35, mint a korabbi gepek. Gondolom, ezert var el a Pentagon egy kis javulast a tobbi tipushoz viszonyitva.Érdekes szintet várnak el, mert nem tudom, hogy mikor volt olyan, hogy az USAF vadászgép típusai közül bármelyik mikor érte el a 80%-ot.
![]()
![]()
A mostani gépek esetén az életkor és költségvetési szigor miatt ez nem fér bele. A hidegháború alatt, amikor szép ifikorban voltak a gépek akkor is csak rövid időszakokban hozták ezt, illetve feszített üzemben a Sivatagi Vihar alatt egyes típusok rövid időre a 90%-ot. Meg az, ami nem, mert túl öreg és komplex, lásd F-111.Mintha azt igerte volna a gyarto, hogy ebben is jobb lesz az F-35, mint a korabbi gepek. Gondolom, ezert var el a Pentagon egy kis javulast a tobbi tipushoz viszonyitva.
Nem tudom. Nem szeretem a biztpol mocsarát.@molnibalage Szerinted miért döntöttek a törökök az S-400 mellett? Az F-35 nagyobb érvágásnak tűnik, bár ha tényleg 2029-ig készen fog állni a saját 5. gen akkor addig úgyse fognak olyan konfliktusba kerülni ahol szükség lenne ennyi gépre.
Erdogant meg akarták puccsozni, nem véletlenül akar szakítani az életére törökkel. Jelenleg az van, hogy ezerrel közelednek az oroszok felé.@molnibalage Szerinted miért döntöttek a törökök az S-400 mellett? Az F-35 nagyobb érvágásnak tűnik, bár ha tényleg 2029-ig készen fog állni a saját 5. gen akkor addig úgyse fognak olyan konfliktusba kerülni ahol szükség lenne ennyi gépre.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..