Azért azt nem lehet mondani hogy minden hazugság benne. Ök az üzemeltetők, vannak tapasztalataik, felsorolt pár dolgot, ki tudja mi az igazság. Lehetséges hogy ez a cikket egy másik gyártó fizette.
A többi felsorolt dolog is akkora faszság, hogy szavak nincsenek rá.
The military-industrial complex spent $2 trillion building a "flying Swiss Army knife." Now it's been shelved.
"Somehow the United States has managed to develop a fighter jet for all three services — the Air Force, Navy and Marines — that goes for $100 million apiece, ran up almost a half-trillion dollars in total development costs, will cost almost $2 trillion over the life of the plane, and yet it can't be flown safely."
Nem lehet biztonságosan repülni? Az F-35A a valaha szolgálatba állítlott legbiztonságosabb vadászép. Össze lehet venni azzal, hogya 30-40 éves F-16/F-16 mutatió miko voltak kezdetben és mik az F-35A-nál.
That's why they call it the "flying Swiss Army knife." Have you ever tried to use one of the things? First of all, you can't find the knife blade, hidden as it is among scissors and screwdrivers and can openers and nose hair tweezers and nail files and pliers. The geniuses at the Pentagon decided they needed to replace the aging F-16 fighter, and everybody wanted in on it.
Tököm teli van az ilyen balfasz idézetekkel. Érdekes módon csak az F-35-nél jön elő ez a svájci bicskás balfasz hasnolat. Érdekes módon, ami 4. gen és multirole, ott ezzel nincs semmi baj...
The F-16 is what you would call the M1A1 airplane of U.S. forces. The Air Force currently has about 1,450 of the planes, with 700 of those in the active duty Air Force, about 700 in the Air National Guard, and 50 in the Reserves. General Dynamics has built about 4,600 of them since the plane became operational in the mid-1970s, and they are used by allied air forces all over the world. You fill them up with jet fuel, push the starter button and take off. It will fly at twice the speed of sound, it will carry 15 different bombs, including two nuclear weapons, it can shoot down enemy aircraft with five different varieties of air-to-air missiles, it can knock out ground targets with four different air-to-ground missiles, and it can carry two kinds of anti-ship missiles. The thing is an all-around killing machine.
Ez a rész is akkora faszság, hogy szavak nincsenek rá. Jó, hogy nem számolja bele a vietnámi rakéta változatokat. Az F-16 fegyverzete nem 5 féle légiharc-rakéta az USAF-on belül, hanem lényegében kettő, esetleg három. AIM-120C változatok, AIM-9X. És, ha az SMS -t nem upgradelték, akkor adott PGM mennyiség felett akkor AIM-9M kell AIM-9X helyett. De kétlem, hogy ez gát lennem, amikor megcsinálták a 2x4 SDB hordozását is...
Szóval miféle 5? És kit érdekel, hogy egy rakás elavult bombát tud cipelni meg AGM-65-öt? Ezt is viccesen számolta, mert 15 sehogy nem jön ki, semmilyen módszertannal. Vagy több lesz ennél vagy kevesebb.
The F-35, on the other hand, can't fly at twice the speed of sound. In fact, it comes with what amounts to a warning label on its control panel marking supersonic flight as "for emergency use only." So it's OK to fly the thing like a 737, but if you want to go really fast, you have to ask permission, which promises to work really, really well in a dogfight. What are pilots going to do if they're being pursued by a supersonic enemy jet?
A fent említett másik hazugság. Mert az F-16 sem repült M2.0-val. Csak fegyvertelenül. Az meg senkit nem érdekel. Ellenben az AG konfigos F-16C szubszonikus gép a 1-2 db pod + 2x drop tankl és a bombák miatt. Elég cska az F-16CJ supplementet kinyitni. Elleben az F-35A AG konfigban szupercirkál 30 ezer lábon M1.2-vel. Ej...
The F-35 will carry four different air-to-air missiles, six air-to-ground missiles and one anti-ship missile, but the problem is, all of them have to be fired from the air, and right now, the F-35 isn't yet "operational," which means, essentially, that it's so unsafe to fly the damn things, they spend most of their time parked.
Mi van...? All of them fired from the air? Itt mi a faszt akart írni? A repülőgépről naná, hogy onnan indul a fegyver.
Take the problem they have with switches. The developers of the F-35 decided to go with touchscreen switches rather than the physical ones used in other fighters, like toggles or rocker switches. That would be nice if they worked, but pilots report that the touchscreen switches don't function 20 percent of the time. So you're flying along, and you want to drop your landing gear to land, but your touchscreen decides "not this time, pal" and refuses to work. How would you like to be driving your car and have your brakes decide not to work 20 percent of the time, like, say, when you're approaching a red light at a major intersection?
Ez mekkora fasz. Az ilyen dolgokat nem érintőképőernyőről működtetik. Soha. Minden gépen erre mechanikus kar van. Még videó is van róla bassza meg, de csak egy kibaszott képet elég lett volna megnézni.
Ezek után magyarázzam még, hogy mekkora ordas hazugság az egész írás?
There's also the problem with the plane's "stealth" capability, which is compromised if you fly the thing too fast, because the coating that makes the plane invisible to radar has a bad habit of peeling off, making the planes completely visible to enemy radar.
Igen, ha túl alacsonyan csináljmák, akkor leég a festék. Ezért van sebesség limit minden gépen Vietnámban is repült olyan gyorsan kismagasságon pilóta, hogy a belépőélről leégett a festék. Csak akkor erre nem kellett figyelni. Ennyi.
But fear not, Air Force Chief of Staff Gen. Charles Q. Brown Jr. has come up with a solution. He announced last week that henceforth, the Pentagon is going to treat the F-35 as the "Ferrari" of the U.S. combat air fleet. "You don't drive your Ferrari to work every day, you only drive it on Sundays. This is our 'high end' fighter, we want to make sure we don't use it all for the low-end fight," he said in a press conference on Feb. 17.
LOL, az F-22 alacsonyabb hadrafoghatóságú, mégsem abba rúg bele.
Az F-35A és F-15/F-16 gépek között 10% eltérés van csak. Igen, lehetne jobb is.
The Air Force’s fleet in fiscal 2019 maintained an overall mission capable rate of 70.27 percent, a slight increase from the previous year.
www.airforcemag.com
A többi hülyeségre nincs erőm. Ez is a tartalomgyártásból vett el súlyos perceket.
Lucian K. Truscott IV, a graduate of West Point, has had a 50-year career as a journalist, novelist and screenwriter.
Nincs több kérdésem.
Egy fasz írt egy fizetett cikket. Semmi több.
Szóval eltakarodhat az köcsög aki ezt a hazugság förmedvényt összehozta.
Meg kamnm, aki hozta formáját. Linkelt valamit, amit vagy nem olvasott el, vagy nem érti. Vicc az egész.
Az F-35 nem hibátlan, a program se, de ez a valami az igazi bulvárbalfasz hülyeség. Olyan pesti srácos foshalmaz.
Úgy látszik a West Point erkölcsi tartást nem adott ennek a hazudozó gyökérnek. Meg észt sem.