F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Volt előtte a HS-30- as ügy is, ahol FJS is érintett volt...
De lehet, hogy igazad van.
Csak a margóra. Ha jól látom, akkor a Mirage F1C változatán sem volt INS csak rádió navigációs berendezés.
A MiG-21BISz két változatán vagy LAZUR volt vagy az RSzBN.

Ennek fényében az F-104G-t köpködni, amin 1962-ben már volt INS elég vicces...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 200
113
Csak a margóra. Ha jól látom, akkor a Mirage F1C változatán sem volt INS csak rádió navigációs berendezés.
A MiG-21BISz két változatán vagy LAZUR volt vagy az RSzBN.

Ennek fényében az F-104G-t köpködni, amin 1962-ben már volt INS elég vicces...
Elektronikai fejlettség,és méret.F4 azért lehetett az első többfeladatú gép,mert elég nagy volt hozzá.Elfért rajta minden ahoz szükséges elektronika.Francik a Mirage F1CT-vel jutották el odáig,mert addigra lett elég kicsi az ehez szükséges franci elektronika,hogy elférjen egy F1 méretű kis gépen.Technikailag a francik ugyan tudtak volna a francik akkora gépet csinálni a 60as években,hogy elférjen rajt a többfeladatusághoz szükséges elektronika,csak pénzük nem volt hozzá.Mirage F2,G változatok a pénzhiányon buktak el.(G-vel mondjuk szerintem szerencséjükre)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 909
56 805
113
A korrupció az az üzlet, amiből az adott ember kimarad.
Sajnos egyesek valami 20 évvel későbbi gépekhez mérik a német F-104G-t.
Megmutattam az F-104 mítoszoszlatás videóban, hogy mutasson már valaki a '60-as évek legelején olyan egyhajtóműves 7 tonnás gépet, amiben térképző móddal is bíró radar, INS és HSI van.

A MiG-21BISz ennek KÖZELÉBEN nem volt. 1972-ben és nem 1962-ben.
De se a Mirage III és se semmi sem, később ebben a kategóriában.

Az egész F-16A abból az alapgondolatból született, hogy az akkori legfejlettebb turbofan hajtóműből a kb. 7 tonnás tömeg limittel mi fér bele.
Láttuk. Ennyit számít a kb. 15+ év műszaki haladás.

Az F-104 harci terhelése, az kb. 1300 kg teljesen átlagos volt egy 7 tonnás géptől.
A MiG-21BISz kb. 6 tonna felé tendáló tömegével tudott 1 tonnát.
De szó sem volt INS vagy multimode radarról és BVR-ról sem, amit végül az F-104ASA tudott.

Az F-104G és utódait pont olyan balfasz megvetéssel és tudatlansággal kezeli a tömeg, mint a MiG-23-as családot az MSz változata miatt.
Sajnos, kimaradtam belöle. :)
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 449
23 631
113

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Valahol logikus, mert mondjuk nézzük más szemüvegen keresztül - a németek végre top 1 kategóriás gépet kapnak, nem szarokat (F-104...), és nem a saját fejlesztéseikre kell csak támaszkodniuk.

Meg kéne már érteni, hogy a JSF a nyugati standard vadásznak lett szánva - és most, hogy helyzet van, el is fog terjedni, mert kell. HH nélkül az F-15/16 sem lett volna soha akkora siker mint lett, mert olyan légkörben készült. Most meg van megint, a németeknek pedig a dolog hasznos is. Top gépet kapnak, nagy számban.

Miért????
Ezt kéne már elfogadni, hogy az F-35 NEM konkurál az európai projectekkel, mert nem AG gép, mint az F-35, ami egy 5.th gen F-16. Ami mellé meg kell az F-22 kategória tápos ellenség ellen.
Az FCAS az NGAD/F-X/J-20/Szu-57 kategóriába kell, hogy essen, hiszen európának nincs nagyteljesítményű vadászgépe, mert az F-35 minden előzetes híresztelés ellenére nem az.

A németek így bebiztosították a legjobb támadógépet a következő harminc évre, emellett pedig a saját R&D rárepülhet a légifölény gépre, amit úgyse kapnak, de lesz piaca, ha egyszer az NGAD meg a kínai ellenpárja kikerül. Viszont az AG szegmens meg letudva egy olyan géppel, melyből sokezer repül így a supportja biztosítva a következő fél évszázadra.

Mondom, nem konkurál. Más kategória.
Már megis van, miért tört ki ez a háború.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Mikor kapják meg a gépeket? Mikorra lesznek hadirendben?
És a német viszonyokat ismerve, mekkora lesz a bevetésre kész gèpek arànya?

A német válasz minden problémára az, hogy "dobjunk neki jó sok pénzt." Most is napok alatt kikiabálták, hogy "100 milliárd eur a Bundeswehrnek".
Aztàn kisûlt, hogy ez nominàlis összeg 10 év alatt stb.
De ezzel a strukturàlis problémàk nem oldódnak meg, csak ideiglenesen át lesznek meszelve.
Sok év kell ahhoz, hogy az évtizedes " ekét a pàncélosból" mentalitàs megvàltozzon Németorszàgban. És ez nem pénz kèrdése. És akkor még optimista vagyok.
Már lecserélték a népet. Ukránok csinálják a BMWt is.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Készen a jövő hadviselésére ! Teleszórják az ellenség területét gbu-53-sokkal és mennek a levesbe a t-72 bmp grad légvédelmistől .
Az oroszok ehhez képest polirozznak egy f-111 képességű gépet majd 1500kg lézeres bombát dobnak UB blokk vagy buta bomba .
 
  • Vicces
Reactions: fip7

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 796
113
Mondjuk ennek ismeretében (35 gép), még furábbnak tűnik a finn gépbeszerzés magas darabszáma!
A német légierőnek a 35 F-35 csak egy kis része lesz és csak azért kell nekik hogy valami tudja hordozni az amerikai atombombákat, ami azért kell, hogy megmaradjon az amerikai katonai jelenlét Németországban. A németeknél lesz mellette Eurofighter és FCAS is. Támadás esetén pedig néhány napon belül beérkezik az USA és a NATO segítsége. A finnek semlegesek, ha a keleti szomszédjuk egyszer mégis megtámadná őket, akkor ki segítene nekik? A svédek? Mert a NATO nem biztos hogy beavatkozna.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Készen a jövő hadviselésére ! Teleszórják az ellenség területét gbu-53-sokkal és mennek a levesbe a t-72 bmp grad légvédelmistől .
Az oroszok ehhez képest polirozznak egy f-111 képességű gépet majd 1500kg lézeres bombát dobnak UB blokk vagy buta bomba .
A GBU-53/B StormBreaker, korábban Small Diameter Bomb II néven ismert, egy amerikai légi indítású, precíziós irányítású siklóbomba.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0