F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Volt előtte a HS-30- as ügy is, ahol FJS is érintett volt...
De lehet, hogy igazad van.
Csak a margóra. Ha jól látom, akkor a Mirage F1C változatán sem volt INS csak rádió navigációs berendezés.
A MiG-21BISz két változatán vagy LAZUR volt vagy az RSzBN.

Ennek fényében az F-104G-t köpködni, amin 1962-ben már volt INS elég vicces...
 
Csak a margóra. Ha jól látom, akkor a Mirage F1C változatán sem volt INS csak rádió navigációs berendezés.
A MiG-21BISz két változatán vagy LAZUR volt vagy az RSzBN.

Ennek fényében az F-104G-t köpködni, amin 1962-ben már volt INS elég vicces...
Elektronikai fejlettség,és méret.F4 azért lehetett az első többfeladatú gép,mert elég nagy volt hozzá.Elfért rajta minden ahoz szükséges elektronika.Francik a Mirage F1CT-vel jutották el odáig,mert addigra lett elég kicsi az ehez szükséges franci elektronika,hogy elférjen egy F1 méretű kis gépen.Technikailag a francik ugyan tudtak volna a francik akkora gépet csinálni a 60as években,hogy elférjen rajt a többfeladatusághoz szükséges elektronika,csak pénzük nem volt hozzá.Mirage F2,G változatok a pénzhiányon buktak el.(G-vel mondjuk szerintem szerencséjükre)
 
A korrupció az az üzlet, amiből az adott ember kimarad.
Sajnos egyesek valami 20 évvel későbbi gépekhez mérik a német F-104G-t.
Megmutattam az F-104 mítoszoszlatás videóban, hogy mutasson már valaki a '60-as évek legelején olyan egyhajtóműves 7 tonnás gépet, amiben térképző móddal is bíró radar, INS és HSI van.

A MiG-21BISz ennek KÖZELÉBEN nem volt. 1972-ben és nem 1962-ben.
De se a Mirage III és se semmi sem, később ebben a kategóriában.

Az egész F-16A abból az alapgondolatból született, hogy az akkori legfejlettebb turbofan hajtóműből a kb. 7 tonnás tömeg limittel mi fér bele.
Láttuk. Ennyit számít a kb. 15+ év műszaki haladás.

Az F-104 harci terhelése, az kb. 1300 kg teljesen átlagos volt egy 7 tonnás géptől.
A MiG-21BISz kb. 6 tonna felé tendáló tömegével tudott 1 tonnát.
De szó sem volt INS vagy multimode radarról és BVR-ról sem, amit végül az F-104ASA tudott.

Az F-104G és utódait pont olyan balfasz megvetéssel és tudatlansággal kezeli a tömeg, mint a MiG-23-as családot az MSz változata miatt.
Sajnos, kimaradtam belöle. :)
 
Valahol logikus, mert mondjuk nézzük más szemüvegen keresztül - a németek végre top 1 kategóriás gépet kapnak, nem szarokat (F-104...), és nem a saját fejlesztéseikre kell csak támaszkodniuk.

Meg kéne már érteni, hogy a JSF a nyugati standard vadásznak lett szánva - és most, hogy helyzet van, el is fog terjedni, mert kell. HH nélkül az F-15/16 sem lett volna soha akkora siker mint lett, mert olyan légkörben készült. Most meg van megint, a németeknek pedig a dolog hasznos is. Top gépet kapnak, nagy számban.

Miért????
Ezt kéne már elfogadni, hogy az F-35 NEM konkurál az európai projectekkel, mert nem AG gép, mint az F-35, ami egy 5.th gen F-16. Ami mellé meg kell az F-22 kategória tápos ellenség ellen.
Az FCAS az NGAD/F-X/J-20/Szu-57 kategóriába kell, hogy essen, hiszen európának nincs nagyteljesítményű vadászgépe, mert az F-35 minden előzetes híresztelés ellenére nem az.

A németek így bebiztosították a legjobb támadógépet a következő harminc évre, emellett pedig a saját R&D rárepülhet a légifölény gépre, amit úgyse kapnak, de lesz piaca, ha egyszer az NGAD meg a kínai ellenpárja kikerül. Viszont az AG szegmens meg letudva egy olyan géppel, melyből sokezer repül így a supportja biztosítva a következő fél évszázadra.

Mondom, nem konkurál. Más kategória.
Már megis van, miért tört ki ez a háború.
 
Mikor kapják meg a gépeket? Mikorra lesznek hadirendben?
És a német viszonyokat ismerve, mekkora lesz a bevetésre kész gèpek arànya?

A német válasz minden problémára az, hogy "dobjunk neki jó sok pénzt." Most is napok alatt kikiabálták, hogy "100 milliárd eur a Bundeswehrnek".
Aztàn kisûlt, hogy ez nominàlis összeg 10 év alatt stb.
De ezzel a strukturàlis problémàk nem oldódnak meg, csak ideiglenesen át lesznek meszelve.
Sok év kell ahhoz, hogy az évtizedes " ekét a pàncélosból" mentalitàs megvàltozzon Németorszàgban. És ez nem pénz kèrdése. És akkor még optimista vagyok.
Már lecserélték a népet. Ukránok csinálják a BMWt is.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
Készen a jövő hadviselésére ! Teleszórják az ellenség területét gbu-53-sokkal és mennek a levesbe a t-72 bmp grad légvédelmistől .
Az oroszok ehhez képest polirozznak egy f-111 képességű gépet majd 1500kg lézeres bombát dobnak UB blokk vagy buta bomba .
 
  • Vicces
Reactions: fip7
Mondjuk ennek ismeretében (35 gép), még furábbnak tűnik a finn gépbeszerzés magas darabszáma!
A német légierőnek a 35 F-35 csak egy kis része lesz és csak azért kell nekik hogy valami tudja hordozni az amerikai atombombákat, ami azért kell, hogy megmaradjon az amerikai katonai jelenlét Németországban. A németeknél lesz mellette Eurofighter és FCAS is. Támadás esetén pedig néhány napon belül beérkezik az USA és a NATO segítsége. A finnek semlegesek, ha a keleti szomszédjuk egyszer mégis megtámadná őket, akkor ki segítene nekik? A svédek? Mert a NATO nem biztos hogy beavatkozna.
 
Készen a jövő hadviselésére ! Teleszórják az ellenség területét gbu-53-sokkal és mennek a levesbe a t-72 bmp grad légvédelmistől .
Az oroszok ehhez képest polirozznak egy f-111 képességű gépet majd 1500kg lézeres bombát dobnak UB blokk vagy buta bomba .
A GBU-53/B StormBreaker, korábban Small Diameter Bomb II néven ismert, egy amerikai légi indítású, precíziós irányítású siklóbomba.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Az USAF-től kapott B61 nukleáris töltetű légibombával.
Azokat nem kapják oda, hogy használják belátásuk szerint. Az meg nem atomhatalom, akinek kölcsönbe van bomba és nem is ő örzi, mert az olyannak csak megmondják, hogy hova vidd és dobd. Az meg teljesen felesleges szerepkör és kockázat, hogy a másik bombáit, a másik parancsára a másik célpontjaira vidd a saját pénzeden megvett gépeken, úgy, hogy cserébe még téged is vernbek pofán a válaszcsapásban.