F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Hűha
Reactions: Nemerson
Exclusive Interview With USMC’s New West Coast F-35B Demo Pilot...

Brembo-Close-up-Jet.jpeg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nem tudom, vót-e már...

70 Percent or More of F-35s May Not Be Combat Capable

A September 2023 Government Accountability Office (GAO) report on the F-35 revealed some shocking statistics on just how unready hundreds of billions of dollars worth of F-35s are to provide actual combat power. In fact, the report indicated that only 15 to 30 percent of F-35s may be capable of combat...

https://www.theepochtimes.com/opinion/70-percent-or-more-of-f-35s-may-not-be-combat-capable-5605487
Ez orosz vagy kinai propi. :)
 
  • Hűha
Reactions: enzo

A Pentagon F-35-ös vadászbombázóinak üzemeltetési és fenntartási költségei 44 százalékkal nőttek a korábbi becslésekhez képest, elérve az 1,5 milliárd dollárt - közölte a Defense One.
 

A Pentagon F-35-ös vadászbombázóinak üzemeltetési és fenntartási költségei 44 százalékkal nőttek a korábbi becslésekhez képest, elérve az 1,5 milliárd dollárt - közölte a Defense One.
De mi 1,5 milliárd dollár? Az nem derül ki.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kim Philby

A Pentagon F-35-ös vadászbombázóinak üzemeltetési és fenntartási költségei 44 százalékkal nőttek a korábbi becslésekhez képest, elérve az 1,5 milliárd dollárt - közölte a Defense One.
Azért olvassátok el hozzá az eredeti angol nyelvű cikket is, mert abban több információ van... pl. a magyar írás valamiért elfelejti megemlíteni hogy a drágulás fő oka a növekvő infláció.

"Rising inflation is a major factor driving up the cost of flying the F-35, GAO said."
 
Mármint 1 gépnek? Aminek 50 év helyett kb 60-ra számolva? Ennek mekkora értelme van? Hol lesznek már ezek a gépek 50 év múlva….
A pl. 2020 előtt gyártottak már sehol, de amit még ezután fognak legyártani az akkor még valószínűleg repülni fog... (gondolj csak az F-15/F-16 flottára, 50 éve áltak szolgálatba az első gépek és még gyártják őket)
 
Azért olvassátok el hozzá az eredeti angol nyelvű cikket is, mert abban több információ van... pl. a magyar írás valamiért elfelejti megemlíteni hogy a drágulás fő oka a növekvő infláció.

"Rising inflation is a major factor driving up the cost of flying the F-35, GAO said."
A növekvő infláció már nem először "tréfálja meg" az F-35-ös program tervezőit, legalábbis pár évvel ezelőtt ugyanúgy probléma volt, hogy azt azt követő évekre tervezett program költségvetésbe "véletlenül" elfelejtették bekalkulálni az infláció hatását.
Van ilyen. Persze a "fő ok" lehet, hogy az infláció, de ugyanúgy gond a karbantartáson átmenetileg feltorlódott gépek okozta kiesés és az ebből eredő aránytalan terhelés koncentráció a megmaradt példányokon, amik így hamarabb használódnak el.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
‘Portugal Has Already Begun Transition To The F-35’ Portuguese Air Force Chief Says...

 
Persze a "fő ok" lehet, hogy az infláció, de ugyanúgy gond a karbantartáson átmenetileg feltorlódott gépek okozta kiesés és az ebből eredő aránytalan terhelés koncentráció a megmaradt példányokon, amik így hamarabb használódnak el.

Khmm... flottamenedzsment.
Nem kellene hozzá doktori végzettség, kb. harmadikos matek, hogy ha mondjuk fele annyi gépre esik ugyannyi repült óra, mint annak előtte, akkor azok kétszer annyit kell repüljenek adott idő alatt.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Pilots engage in Independent Pilot Off-station Procedures (IPOP) at Nellis AFB...

U.S. Air Force Maj. Zach Saunders, F-35 division commander assigned to the 422nd Test and Evaluation Squadron, performs post-flight checks on the tires of an F-35 Lightning II as part of independent pilot off-station procedures (IPOP) at Nellis Air Force Base, Nevada, April 1, 2024. Participating in IPOP allows pilots the opportunity to learn maintenance and refueling techniques, extending operational range. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Brianna Vetro)

240401-F-KO637-1546.JPG