F-35 Lightning II (Lockheed Martin)


Észak-Rajna-Vesztfália miniszterelnöke, Hendrik Wüst (CDU) megtisztelte látogatásával a weezei Rheinmetall Aviation gyárat. Észak-Rajna-Vesztfália célul tűzte ki, hogy jelentősen hozzájáruljon a fordulóponthoz, és ezáltal Európa kollektív biztonságához – mondta a CDU politikusa. „Az olyan stratégiai projektek, mint a weezei F-35-ös gyár, alátámasztják ezt a törekvést

A körülbelül 30 000 négyzetméteres gyártóüzem legalább 400 törzsrészt fog gyártani az ötödik generációs F-35A "Lightning II" lopakodó, többcélú harci repülőgépből a német fegyveres erők és a szövetséges nemzetek számára. Papperger szerint a weezei üzem évente 36 ilyen törzsrész legyártását tervezi "a világ legsokoldalúbb és legerősebb vadászgépéhez".
Most 400 vagy 36 törzsrészt gyártanak 30e m2-en?
 
Egyelőre csak az A változat kapta meg a megfelelő certifikációt és nem tudok arról, hogy azt kiterjesztenék a B vagy a C verziókra is. Gondolom az egyszerűsítés jegyében

Főleg miután a C verzió esetében a Navy oldaláról nincs rá igény, ugyanis a hordozókról elvileg 1994-ben lekerültek az atomfegyverek és nem is tervezik azokat visszahozni

Szt olvastam anno, hogy lekerultek, de azt hittem azóta már visszakerültek. Az F/az új heineken A-18 yem dedikált nuki hordozo. A flotta CBG-k akkor max.tengokon felszdrelt nukihotdozok bannak? Erdekes... A tomahawkok is szvsz hordozhatjsk....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger
Szt olvastam anno, hogy lekerultek, de azt hittem azóta már visszakerültek. Az F/az új heineken A-18 yem dedikált nuki hordozo. A flotta CBG-k akkor max.tengokon felszdrelt nukihotdozok bannak? Erdekes... A tomahawkok is szvsz hordozhatjsk....
Én is arra gondoltam, hogy a nukleáris feladatkört a felszíni flotta esetében a Tomahawkok látják el, de elvileg a Clinton-féle 1994-es Nuclear Posture Review szerint a hordozókkal együtt minden más felszíni hajóegység esetében kivonásra kerültek az atomfegyverek. A TLAM-N (atomhordozó Tomahawk) egyedül bizonyos vadásztengóknál maradt meg, de Obama alatt azokat is kivonták aztán a szolgálatból és nem tűnik úgy, hogy ezen változtatnának

2017-19-ben próbálták meg rávenni az USA kormányzatot, hogy hozzák vissza a hadrendbe a TLAM-N-t, de pár cikken kívül nem lett belőle semmi
Stratfor cikk, csak így olvasható is
 
Northrop Grumman Leverages Advanced Tech to Build All Three F-35 Lightning II Variant Center Fuselages

Northrop Grumman manufactures center fuselages for all three variants of the F-35 Lighting II stealth fighter at its Integrated Assembly Line (IAL) in Palmdale, California. Employing advanced manufacturing technologies, the IAL delivers one F-35 center fuselage every 30 hours to meet U.S. and international customer needs. The IAL came online in 2011 and has enabled Northrop Grumman to deliver over 1,400 center fuselages for the F-35 program. Northrop Grumman is a principal partner and teammate on the F-35 Lightning II industry team, that is developing, producing and sustaining three variants of this stealthy, supersonic, multirole fighter aircraft.


Northrop-Grumman-Leverages-Advanced-Tech-to-Build-All-Three-F-35-Lightning-II-Variant-Center-Fuselages-.jpg


 
Gyanúsan régóta vesztegel Indiában egy brit vadászgép


Egy 14 tagú brit mérnökcsapat megkezdte egy több mint három hete egy indiai repülőtéren rekedt, csúcstechnológiás brit vadászgép átvizsgálását. Az F-35B típusú lopakodó vadászrepülő június 14-én landolt a dél-keralai Thiruvananthapuram repülőterén, mert egy indiai-óceáni bevetés során rossz időjárási körülmények közé került, ezért eltérítették. A gép ezután technikai hibát jelzett, és nem tudott visszatérni a HMS Prince of Waleshez, a brit királyi haditengerészet zászlóshajó repülőgép-hordozójára. Hosszú ideig tartó indiai veszteglése kérdéseket vetett fel azzal kapcsolatban, hogy egy ilyen modern repülőgép hogyan rekedhetett ilyen sokáig egy idegen országban.

A Brit Főbiztosság közölte, hogy egy brit mérnökökből álló csapatot „a Thiruvananthapuram repülőtérre vezényeltek az F-35B repülőgép felmérésére és javítására”. Azt írták, hogy a csapat „a szállításhoz és a javítási folyamathoz szükséges speciális felszerelést szállított”, miután az anyahajó mérnökei felmérték a gép problémáit, de nem tudták megjavítani – írja a BBC.

Az indiai ANI és PTI hírügynökségek beszámoltak arról, hogy megérkezett a brit királyi légierő Airbus repülőgépe Thiruvananthapuram repülőterére, rajta a műszaki szakértőkkel. Az eddig a betonon álló és a monszun miatt többször elázott F-35B-t egy hangárba vontatják, de még alkatrészekre és a javításhoz szükséges további felszerelések megérkezésére várnak az Egyesült Királyságból.

Az Egyesült Királyságban már mémek tárgyává vált a „magányos F-35B”, amelyik sokak szerint nem is akarja elhagyni a festői Kerala államot, amelyet a turisztikai kiadványok „Isten saját országaként” emlegetnek. Mások hadiipari kémkedést gyanítanak az eset mögött, még úgy is, hogy a 110 millió dolláros repülőgépet – leszállása óta – a brit légierő hat katonája őrzi éjjel-nappal.

A szakértők szerint, ha a mérnökökből álló csapat rövid időn belül nem tudja megjavítani és repülésre alkalmassá tenni a repülőgépet, akkor szétszerelik és egy nagyobb teherszállító repülőgépen, például egy C-17 Globemaster szállító repülőgépen kell majd elszállítani.

Az F-35B az amerikai Lockheed Martin által gyártott, rendkívül fejlett lopakodó repülőgép, amelyek rövid felszállási és függőleges leszállási képessége miatt extrém környezetben is bevethető.
 
Talán ide...Indiában ragadt az F-35B
 
  • Tetszik
Reactions: megazez and fishbed
U.I: Jut eszembe: még az F-35 kezdeti, szűzies csodafegyver időszakában kibukott valamelyik Európás szövi felháborodott tiltakozása, hogy olyan cikkely van a vásárlási szerződésben, hogy amennyiben valamilyen kritikus helyzetben az Egyesült Államoknak szüksége van az eladott F-35-ösökre, akkor azokat oda kell adni --elveheti-- !
:oops:

Nem lehet, hogy ez csak az első példányokra vonatkozott, és most hogy már százával van saját, most már nem szorulnak erre a biztosítékra?

Főleg miután a C verzió esetében a Navy oldaláról nincs rá igény, ugyanis a hordozókról elvileg 1994-ben lekerültek az atomfegyverek és nem is tervezik azokat visszahozni

De ha mégis kéne, akkor hirtelen nincs mivel dobálni.

-------

Ebben lehet valamennyi igazság vagy csak bulvár-kamu? Az izraeliek saját cuccot is raknak a gépbe, lehetőleg minél többet, de attól még lehet hogy az nem érint bizonyos dolgokat.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ebben lehet valamennyi igazság vagy csak bulvár-kamu? Az izraeliek saját cuccot is raknak a gépbe, lehetőleg minél többet, de attól még lehet hogy az nem érint bizonyos dolgokat.
Tudtommal egyedül nekik engedélyezte a Lockheed a forráskódhoz való hozzáférést, aminek során rá is moddoltak egy saját C4 (Command, Control, Communications and Computing) szoftvert. Gondolom ahhoz meg kell is a saját hardver, szóval simán benne van
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger
Politico szerit Németország további 15 darab F-35-öst kíván rendelni a Lockheed-tól 50 darabosra bővítve a flottát
Kombinálva ezt a francia 80%-os követelésekkel az FCAS-re vonatkozóan, egyre inkább az az érzésem, hogy annak elég hamar reszelni fognak.
Sztem ez a kettő nem biztos hogy összefügg. Max. annyiban hogy az új vadászgép tuti éveket késik a tervezethez bármi is volt.

Viszont hazai vadászgépgyártás és fejlesztés az Airbus szívfájdalma és azé a több ezer mérnöké és technikusé, aki ehhez kapcsolódik Manchingban és a környéken. Ezen nem segít az F-35, még akkor sem, ha a Rheinmetall bedolgozik egy új német üzemmel az F-35 -be. Sztem inkább ezzel az utóbbival függ össze az esetleges plusz megrendelés.
 
Sztem ez a kettő nem biztos hogy összefügg. Max. annyiban hogy az új vadászgép tuti éveket késik a tervezethez bármi is volt.

Viszont hazai vadászgépgyártás és fejlesztés az Airbus szívfájdalma és azé a több ezer mérnöké és technikusé, aki ehhez kapcsolódik Manchingban és a környéken. Ezen nem segít az F-35, még akkor sem, ha a Rheinmetall bedolgozik egy új német üzemmel az F-35 -be. Sztem inkább ezzel az utóbbival függ össze az esetleges plusz megrendelés.
Kicsit MGCS/EMBT utánérzése van a dolognak, ahol a jövőbeli típus fejlesztésével adminisztratívan annyit elpöcsmörögnek, hogy a végén inkább az adott fejlesztő ország bevásárol a meglévő megoldásokból. Viszont az igaz, hogyha az FCAS-ból nem lesz semmi és Hansék nem csatlakoznak egy meglévő next gen fejlesztéshez (Tempestet mondanék én is), akkor a német repipar katonai szárnyának lőttek
 
Minden újraírtak?
Jótol kérdezed.....Én nem értek a száitástechnikához.
Annyit tudok,hogy ment anno a huzavona,hogy a zsidók hozzá akarnak férni a forráskódhoz.Amcsik meg azt nem engedték,mert akkor a jenki gépekhez is hozzáférhetnek.
Végül az Adir saját forráskódot kapott.Hogy ezt hogyan is oldották meg
Halványlilagőzömsincs
 
Minden újraírtak?
A saját BMS rendszerüket akarták integrálni a saját EW könyvtárukkal és EW hardverükkel, ellenben amit nem akartak, az ezek átadása az amerikaiaknak integrálás céljából.

Izrael egy olyan szövetséges aki pénzt kap segelyként az amerikaiaktól mégis olyan pozívióból tárgyal, mintha ő adná a segélyt az amerikaiaknak.
 
A német kormány tagadja hogy további F-35-ösöket akarna venni...


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.