F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 830
9 710
113
A kabin mögötti mellső nyílás az az emelő-ventillátor légszívó nyílása, a hátsó meg a hajtóműé. Kis sebességű repülésnél a normál (oldalsó) szívócsatornában lecsökken a sebességből adódó dinamikus sűrítés, lebegésben meg egyenesen 0-ra esik vissza, ami csökkenti a hajtómű toló/emelőerejét. Azért is kellett a mellső nyílás korábbi két oldalra nyíló fedelét hátrafelé nyílóra átépíteni, hogy a két nyílást kissé elszeparálva meg tudják oldani, hogy ne egymás hatásosságát lecsökkentve egymás elől szívják el a levegőt.

Aham, kösz.
 
M

molnibalage

Guest
bg-f35a-overview-appendix-table-1-825.ashx


bg-f35a-overview-chart-2.ashx


bg-f35a-overview-chart-1-825.ashx



http://www.heritage.org/research/re...rocurement-and-concurrent-development-process
Erre gondoltam.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 020
113
Gondolom az oroszok/kínaiak is olvassák a híreket és így nem lesz éles helyzetben ezek után más dolguk, mint időlegesen úgy működtetni némely légvédelmi radarjukat, hogy az F-35 fedélzeti számítógépe azokat ne minősítse ellenségesnek.;)
 
M

molnibalage

Guest
Gondolom az oroszok/kínaiak is olvassák a híreket és így nem lesz éles helyzetben ezek után más dolguk, mint időlegesen úgy működtetni némely légvédelmi radarjukat, hogy az F-35 fedélzeti számítógépe azokat ne minősítse ellenségesnek.;)
Ezek szerint nem értetted meg a hír tartalmát...
... és azt sem amit én írtam hozzá. :)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ínyenceknek...
A hűtő közeget keringető csövek burkolatának hibája miatti javítás technológiája:
http://aviationweek.com/defense/how...m=email&elq2=0f44f20398db46619928bdf41c8966f7

A pontok a szárnyon ahol vágni kellett:
DF-F35PAO_PAOtubes1_HillAFB.jpg


A 3D nyomtatott sablon a vágáshoz:
DF-F35PAO_PAOtubes2_HillAFB.jpg


Amikor bent voltak a szárnyban jórészt laporoszkópiás technologiával távolították el a hibás szigetelést.

Ugyan ezek a csövek a törzs szekcióban:

DF-F35PAO_PAOtubes3_HillAFB.jpg


U.ez messzebbről:

DF-F35PAO_PAOtubes5_HillAFB.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Hány nap kell egy f-35 összeszereléséhez mire készen a légierőhöz kerül?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ínyenceknek...
A hűtő közeget keringető csövek burkolatának hibája miatti javítás technológiája:
http://aviationweek.com/defense/how...m=email&elq2=0f44f20398db46619928bdf41c8966f7

A pontok a szárnyon ahol vágni kellett:
DF-F35PAO_PAOtubes1_HillAFB.jpg


A 3D nyomtatott sablon a vágáshoz:
DF-F35PAO_PAOtubes2_HillAFB.jpg


Amikor bent voltak a szárnyban jórészt laporoszkópiás technologiával távolították el a hibás szigetelést.

Ugyan ezek a csövek a törzs szekcióban:

DF-F35PAO_PAOtubes3_HillAFB.jpg


U.ez messzebbről:

DF-F35PAO_PAOtubes5_HillAFB.jpg
Köszi hogy beraktad rudi, jó néha ilyen vérbeli szakmai részlettel, érdekességgel is találkozni! Gyanús nekem, hogy a fölülről 3. képen van a lényeg, azok a vékony, törzskereteken is átvezetett, sötétszürke szigetelőanyaggal bevont csövek lehetnek a hűtőközeg-vezetékek. Valószínűleg a rajtuk lévő vastag szigetelőanyag válhat le, oldódhat a kerozinban, amit szennyeződésként találtak meg a tartályban, szűrőkben. A fölöttük ferdén állő ezüstös rúd villanydrótokkal az alján az egy tüzelőanyag-szintjelző adó. Mindenesetre jó nagy meló ekkora felületeket vágással kibontani, utána meg vissza is építeni hermetikusan, hogy utána túlterhelés hatására se kezdjen folyni sehol a keró!!