F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 659
9 248
113
Konkrétan mire gondolsz?

Az egyik a katapultülés súlykorlátja. Ezt a problémát már ismerniük kellett. Molni is épp azt említette, hogy az F-111 esetén is ismert volt ez a jelenség. Tehát eleve miért nem így tervezték az ülést? Ráadásul a probléma eléggé szembeötlő a tervezéskor. Aki számolta az ülés kilövését és az ejtőernyő fékezését az mégis mekkora pilótasúllyal számolt? Mert számolnia kellett valamivel.

A másik a bombatérbe helyezett eszközök. Aki az eszközöket tervezte az nem vette figyelembe hogy milyen körülmények lesznek? Vagy aki az eszközöket a bombatérbe tervezte az nem számolt azzal, hogy az eszközök külső hőmérséklethatárai megváltoznak? Valaki ott könnyelmű volt.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Aviation ordnance crew members with Marine Aviation and Weapons Tactics Squadron One (MAWTS-1) conduct the first ever hot load on the F-35B at Marine Corps Air Station Yuma, Arizona, with inert Guided Bomb Units-12 and aerial laser-guided bombs.
In doing so, the Marine Corps is the first service to validate hot loading any variant of the F-35. Once the F-35B hot load process is validated, the procedures will be published and distributed throughout the Marine Corps, at which point training will be conducted at the squadron level and at command discretion.


 
M

molnibalage

Guest
Az egyik a katapultülés súlykorlátja. Ezt a problémát már ismerniük kellett. Molni is épp azt említette, hogy az F-111 esetén is ismert volt ez a jelenség. Tehát eleve miért nem így tervezték az ülést? Ráadásul a probléma eléggé szembeötlő a tervezéskor. Aki számolta az ülés kilövését és az ejtőernyő fékezését az mégis mekkora pilótasúllyal számolt? Mert számolnia kellett valamivel.

A másik a bombatérbe helyezett eszközök. Aki az eszközöket tervezte az nem vette figyelembe hogy milyen körülmények lesznek? Vagy aki az eszközöket a bombatérbe tervezte az nem számolt azzal, hogy az eszközök külső hőmérséklethatárai megváltoznak? Valaki ott könnyelmű volt.
A súlykorlátozás komplex dolog, nem olyan egyszerű, mint gondolod.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 829
30 915
113
Ilyenkor jönnek rá, hogy a bombaszállító járművel szarul lehet odaférni, emiatt jobb ha a kicsi szekérrel és csörlőzéssel rakják fel a bombát? A csörlő az a gép része, ami mindig benne van a gépben, vagy a földi személyzet felszerelésének a része?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A súlykorlátozás komplex dolog, nem olyan egyszerű, mint gondolod.
Nem tudom olvastátok-e konkrétan mi volt a probléma?

Ha jól tudom akkor a probléma abból eredt hogy amikor normál súlyú pilóta ült a székben akkor 12-14 G érte kilövésnél, míg kis súlyú pilótáknál (kisebb mint 61 kg) ez felmehetett 18 G-ig is.
A próbák során a régi nehezebb sisakokkal a próbababáknál a kis sebességű katapultálási teszteknél mértek olyan értéket ami könnyű (és emiatt várhatóan gyengébb nyakú pilótáknál) ha az esetleg nem korrekt pozícióban ült, okozhatott volna akár súlyos/halálos sérülést is.

Időközben elhárították a problémát: csökkentették a sisak súlyát 30 dkg-mal (most 2 kg) és módosították a széket is (beépítettek egy kapcsolót ami módosítja a softwaret úgy hogy jó legyen a kis súlyú pilcsinek).
Már csak módosítások ellenőrző tesztjei vannak hátra...
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Video shows the super expensive F-35 Lightning multirole stealth fighter variants in several awesome formation flights filmed from, air-to-air perspectives during this beautiful F-35 compilation.
The compilation also includes the F-35 Lightning jet in action during taxxing, the F-35 take off. the F-35 jet dropping bombs, the F-35 multirole stealth fighter aerial refueling during the F-35s first transatlantic flight and epic F-35B Ski Jump launches.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 322
26 520
113
c436a8432d18.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Lebegésnél miért kell plusz nyílást nyitni a hajtóműnek felül? Miért nem elég az elülső?
A kabin mögötti mellső nyílás az az emelő-ventillátor légszívó nyílása, a hátsó meg a hajtóműé. Kis sebességű repülésnél a normál (oldalsó) szívócsatornában lecsökken a sebességből adódó dinamikus sűrítés, lebegésben meg egyenesen 0-ra esik vissza, ami csökkenti a hajtómű toló/emelőerejét. Azért is kellett a mellső nyílás korábbi két oldalra nyíló fedelét hátrafelé nyílóra átépíteni, hogy a két nyílást kissé elszeparálva meg tudják oldani, hogy ne egymás hatásosságát lecsökkentve egymás elől szívják el a levegőt.
 
  • Tetszik
Reactions: beta and fishbed