F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Why the 4++ generation 'never in a million years' beat the F-35 in a BVR combat...

Na erről ennyit. Ezen felül a sok marhának még mindig nem esik le az AIMVAL és ACEVAL tanulsága. 4 v 4-ben kurvára nem számít már a repteljesímény, még a HOBS rakéták korában sem számított. Az SA az, am ia döntő. És ebben hülyére veri az F-35 perpillanat az összes többi gépet a DAS és a gépen átlátás és a szenzorfúzió miatt.
 
M

molnibalage

Guest
Az utolsó mondata lehetne az egyedüli értelmes, de ezt kizárni nem lehet. Tehát a "never have to" egy ideális helyzet, de naív elképzelés, hogy mindig össze fog jönni. Az arányokról van, szó mint mindig.

Egy gigantikus légicsatában képtelenség mindenki BVR-ban kiiktatni. Nem véletlenül van a gépen DAS ami multifunkciós...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 227
81 115
113
Azzal kapcsolatban győztél meg, hogy elolvastad a cikket. Elsőre úgy tűnt, hogy csak a címét olvastad el.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 047
113
Navy Conducts First Live Fire NIFC-CA Test with F-35

F-35-and-Aegis-Combat-System.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Tíz F-35-ös két-két érzékelővel és bekapcsolt MADL adatkapcsolattal egy ellenséges géppár esetén máris 40 közeledő gépet fog látni :D Azért még ez a gép messze nincs kész, és itt is főleg a szofttal tökölnek. Mondjuk azt is a legegyszerűbb kijavítani a gépeken ha jó az új verzió.
A szofverrel végeznek manapság a leglassabban. 25-35 évvel ezelőtt ezen lehet, hogy mosolyogtak volna.

Istenkirály gép lesz az F-35, de azért ez még mindig odébb van... És az idő az pénz.

Persze ezen lehet csámcsogni, de pl. mire az F-15 és F-16 anno megbízható lett ahhoz kellett 10 év, addig kísértettek az F100-as hajótmű problémái. Csak akkor nem volt Internet és az F-35-öt köpködők nagy része meg sem született, mikor ez volt. Ha ma lenne az, ami akkor, nagyjából a programon dolgozók felét már agyon akarnák lőni. 20-30%-os hadrafoghatóság volt egyes alakulatoknál.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
20-30% hadrafoghatóság, mintha a Bundewehrnél olvastam volna valami hasonlót pár hónapja.
Ennek is kelleni fog még az a 10 év mire minden menni fog, addig meg a többiek sem állnak le.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
20-30% hadrafoghatóság, mintha a Bundewehrnél olvastam volna valami hasonlót pár hónapja.
Ennek is kelleni fog még az a 10 év mire minden menni fog, addig meg a többiek sem állnak le.
20-30% hadrafoghatóság egészen mást jelent MA, kétoldalú katonai leépítések után és békeidőban, mint a hetvenes-nyolcvanas években a HIDEGHÁBRÚBAN, mikor kis túlzással egy komolyabb papírzacsi-durrantásra is képesek lettek volna egymás torkának esni a nagyok. Egy olyan szintű háborúhoz ami akkor egy-két hét alatt minimum leharmadolta volna az emberiséget ma több éves felkészülés kellene. Szerencsére....
 
M

molnibalage

Guest
20-30% hadrafoghatóság, mintha a Bundewehrnél olvastam volna valami hasonlót pár hónapja.
Ennek is kelleni fog még az a 10 év mire minden menni fog, addig meg a többiek sem állnak le.
Jó reggelt a jenkikről írok, ahol ha 70% alatt van egy TFW hadrafoghatósága, akkor azért már tarkónbaszás jár... Ne a némteket hozzuk már fel példának... Ott nagyon félrementek a dolgok. A német tudna, ha a politika akarna... De egyelőre nem akar...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 429
113
Az a baj,hogy lassan ott fognak tartani a németek mint mi(csak nálunk ez a szárazföldiekre vonatkozik) azaz nem lesz csak elméleti szakemberük gyakorlat nélkül.20-30%-os hadrafoghatóság 10 éven keresztül és lesznek olyan vadász század parancsnokok akik még nem láttak a levegőben egyszerre egy századnyi vadászt.Nem hogy irányítani még látni sem láttak!!!
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Jól ismert Norvég F-35 pilóta barátunk véleménye az F-35 projektet és a gép jelen képességeit ért kritikákról:

http://nettsteder.regjeringen.no/ka...how-i-read-test-reports-as-a-pilot/#more-1911

Összefoglalva:

- különválasztja a Development Test-et az Operational Test-től. Szerinte attól hogy a gép a jelen fázisban még nem hoz minden paramétert a Development Test-ben attól még az Operation Test-lehet nagyon jó.
- a gép azon képességeit amiket nem lehet software frissítéssel javítani lenyűgözőnek találja;
- az igazi probléma (szerinte) a rendszer - különösen a radar - stabilitása. Szerinte ez nem hardware hanem software kérdés ezért reméli hogy kiküszöbölhető;
- felhívja a figyelmet arra hogy nincs olyan hogy "befejezett fejlesztési program". Szerinte 40 évvel az F-16 és F-18 program megkezdése után még mindig van mindkét gépnek számos megoldatlan problémája amitől ezek a gépek még nagyon szépen teljesítettek éles körülmények között (pl. a Norvég légierő majd 10 évig nem tudta az F-16-osait kötelékben, rossz időjárási körülmények között vagy éjszaka bevetni mert a Main Mission Computer (MMC) túl gyakran lefagyott)

Saját megjegyzés a cikkhez: aki vett már részt komolyabb fejlesztési projektben (nekem több nagyvállalati ERP rendszer bevezetést volt szerencsém végigcsinálni) az érti milyen komplex dolog lehet egy ennyire összetett rendszert bevezetni és letesztelni.
Kell a gépbe a humán elem aki kreatívan megoldja a felmerülő esetleges hibákat, ha kell újra szervezi a rendszert stb.. Személy szerint elég szkeptikus vagyok a tekintetben hogy a 6. generációs gépekből ki lehet-e majd hagyni a pilótát?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Jól ismert Norvég F-35 pilóta barátunk véleménye az F-35 projektet és a gép jelen képességeit ért kritikákról:

http://nettsteder.regjeringen.no/ka...how-i-read-test-reports-as-a-pilot/#more-1911

Személy szerint elég szkeptikus vagyok a tekintetben hogy a 6. generációs gépekből ki lehet-e majd hagyni a pilótát?

Már miért ne lehetne, ha az íróasztal-huszárok/politikusok így akarják akkor így lesz.
Utána meg anyázni is lehet majd őket, mert demokrácia van (de az akkor már vajmi keveset fog segíteni).