F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Konkrétan mire gondolsz?

Az egyik a katapultülés súlykorlátja. Ezt a problémát már ismerniük kellett. Molni is épp azt említette, hogy az F-111 esetén is ismert volt ez a jelenség. Tehát eleve miért nem így tervezték az ülést? Ráadásul a probléma eléggé szembeötlő a tervezéskor. Aki számolta az ülés kilövését és az ejtőernyő fékezését az mégis mekkora pilótasúllyal számolt? Mert számolnia kellett valamivel.

A másik a bombatérbe helyezett eszközök. Aki az eszközöket tervezte az nem vette figyelembe hogy milyen körülmények lesznek? Vagy aki az eszközöket a bombatérbe tervezte az nem számolt azzal, hogy az eszközök külső hőmérséklethatárai megváltoznak? Valaki ott könnyelmű volt.
 
Aviation ordnance crew members with Marine Aviation and Weapons Tactics Squadron One (MAWTS-1) conduct the first ever hot load on the F-35B at Marine Corps Air Station Yuma, Arizona, with inert Guided Bomb Units-12 and aerial laser-guided bombs.
In doing so, the Marine Corps is the first service to validate hot loading any variant of the F-35. Once the F-35B hot load process is validated, the procedures will be published and distributed throughout the Marine Corps, at which point training will be conducted at the squadron level and at command discretion.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az egyik a katapultülés súlykorlátja. Ezt a problémát már ismerniük kellett. Molni is épp azt említette, hogy az F-111 esetén is ismert volt ez a jelenség. Tehát eleve miért nem így tervezték az ülést? Ráadásul a probléma eléggé szembeötlő a tervezéskor. Aki számolta az ülés kilövését és az ejtőernyő fékezését az mégis mekkora pilótasúllyal számolt? Mert számolnia kellett valamivel.

A másik a bombatérbe helyezett eszközök. Aki az eszközöket tervezte az nem vette figyelembe hogy milyen körülmények lesznek? Vagy aki az eszközöket a bombatérbe tervezte az nem számolt azzal, hogy az eszközök külső hőmérséklethatárai megváltoznak? Valaki ott könnyelmű volt.
A súlykorlátozás komplex dolog, nem olyan egyszerű, mint gondolod.
 
Ilyenkor jönnek rá, hogy a bombaszállító járművel szarul lehet odaférni, emiatt jobb ha a kicsi szekérrel és csörlőzéssel rakják fel a bombát? A csörlő az a gép része, ami mindig benne van a gépben, vagy a földi személyzet felszerelésének a része?
 
A súlykorlátozás komplex dolog, nem olyan egyszerű, mint gondolod.
Nem tudom olvastátok-e konkrétan mi volt a probléma?

Ha jól tudom akkor a probléma abból eredt hogy amikor normál súlyú pilóta ült a székben akkor 12-14 G érte kilövésnél, míg kis súlyú pilótáknál (kisebb mint 61 kg) ez felmehetett 18 G-ig is.
A próbák során a régi nehezebb sisakokkal a próbababáknál a kis sebességű katapultálási teszteknél mértek olyan értéket ami könnyű (és emiatt várhatóan gyengébb nyakú pilótáknál) ha az esetleg nem korrekt pozícióban ült, okozhatott volna akár súlyos/halálos sérülést is.

Időközben elhárították a problémát: csökkentették a sisak súlyát 30 dkg-mal (most 2 kg) és módosították a széket is (beépítettek egy kapcsolót ami módosítja a softwaret úgy hogy jó legyen a kis súlyú pilcsinek).
Már csak módosítások ellenőrző tesztjei vannak hátra...
 
Video shows the super expensive F-35 Lightning multirole stealth fighter variants in several awesome formation flights filmed from, air-to-air perspectives during this beautiful F-35 compilation.
The compilation also includes the F-35 Lightning jet in action during taxxing, the F-35 take off. the F-35 jet dropping bombs, the F-35 multirole stealth fighter aerial refueling during the F-35s first transatlantic flight and epic F-35B Ski Jump launches.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
c436a8432d18.jpg
 
Lebegésnél miért kell plusz nyílást nyitni a hajtóműnek felül? Miért nem elég az elülső?
A kabin mögötti mellső nyílás az az emelő-ventillátor légszívó nyílása, a hátsó meg a hajtóműé. Kis sebességű repülésnél a normál (oldalsó) szívócsatornában lecsökken a sebességből adódó dinamikus sűrítés, lebegésben meg egyenesen 0-ra esik vissza, ami csökkenti a hajtómű toló/emelőerejét. Azért is kellett a mellső nyílás korábbi két oldalra nyíló fedelét hátrafelé nyílóra átépíteni, hogy a két nyílást kissé elszeparálva meg tudják oldani, hogy ne egymás hatásosságát lecsökkentve egymás elől szívják el a levegőt.
 
  • Tetszik
Reactions: beta and fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.