F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Így van, de bavallom én is ebben látom az egész fegyverrendszer legnagyobb sebezhetőségét. Bámulatos, ami adatmennyiséget feldolgoz a rendszer, amit begyűjt saját szenzorokról és külső adatforrásból, ehhez mind megbizható hardver kell, végletekig tesztelt szoftver, és egy brutál végiggondolt fedélzeti számitógép.
Nem kérdőjelezek meg semmi...sőt, de ma már egyszerűbb dolgok beszarnak ha pusztán elvesztik pl. a gps jelet (szállt le idő előtt asszem magyar gripen is gps/navi hiba miatt is).

Nagyon kiváncsi leszek, milyen visszajelzések lesznek a műszakiaktól idővel, mennyire lesz megbizható az amit fentebb leirtam.

irónia on: mert ugye a tapasztalatom az, hogy a "létfontosságú kütyüjeim / alkalmazásaim" is akkor fagynak le amikor a leginkább használni szeretném őket...off

Azért ezt nem hiszem

Ne hasonlíts civil tucattterméket egy katonai rendszerhez, aminek (elvileg) atomháborúban is működnie kell.

Polgári repülésben például ha valami gond van, lekorlátozva bizonyos képességekben, de megy tovább, csak időlegesen HIL-re kerül és kap egy visszaminősítést, mondjuk CAT I-re CAT III-ról. De attól még repülőképes. Max ha nem repül akkor a repülés biztonság miatt.
 
Így van, de bavallom én is ebben látom az egész fegyverrendszer legnagyobb sebezhetőségét. Bámulatos, ami adatmennyiséget feldolgoz a rendszer, amit begyűjt saját szenzorokról és külső adatforrásból, ehhez mind megbizható hardver kell, végletekig tesztelt szoftver, és egy brutál végiggondolt fedélzeti számitógép.
Nem kérdőjelezek meg semmi...sőt, de ma már egyszerűbb dolgok beszarnak ha pusztán elvesztik pl. a gps jelet (szállt le idő előtt asszem magyar gripen is gps/navi hiba miatt is).

Nagyon kiváncsi leszek, milyen visszajelzések lesznek a műszakiaktól idővel, mennyire lesz megbizható az amit fentebb leirtam.

irónia on: mert ugye a tapasztalatom az, hogy a "létfontosságú kütyüjeim / alkalmazásaim" is akkor fagynak le amikor a leginkább használni szeretném őket...off

Irónia on: lefagynak azok máskor, csak akkor leszarod! :D Off
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Azért ezt nem hiszem

Ne hasonlíts civil tucattterméket egy katonai rendszerhez, aminek (elvileg) atomháborúban is működnie kell.

Polgári repülésben például ha valami gond van, lekorlátozva bizonyos képességekben, de megy tovább, csak időlegesen HIL-re kerül és kap egy visszaminősítést, mondjuk CAT I-re CAT III-ról. De attól még repülőképes. Max ha nem repül akkor a repülés biztonság miatt.

No és a "civil tucattermékek" se potyognak mert lefagy bugos. Elképesztő szigorú tesztelések, auditok vannak és utána újabb tesztek, auditok... és még utánai is van, hogy hibák, bugok előjönnek, de ezért még nem potyog le semmi.
 
No és a "civil tucattermékek" se potyognak mert lefagy bugos. Elképesztő szigorú tesztelések, auditok vannak és utána újabb tesztek, auditok... és még utánai is van, hogy hibák, bugok előjönnek, de ezért még nem potyog le semmi.
Persze hogy nem, mert az Airbusokban is pl. 3 készlet azonos feladatkörű számítógép van, és ha meghalna mind a 3, még mindig ott a két pilóta, akik le tudnak szállni a géppel számítógép nélkül is. Legfeljebb leizzadnának ...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Még mindig nem válaszoltál az Izraelt érintő kérdésemre.Addig te se várj választ semmire!

Azért, mert: Izrael megbízható szövetséges, kicsi az esélye annak, hogy holnap valami hibbant politikus Kínának etc vigye az infot, némi kenőpénzért.

- népesség detto.

- az F-35 program egyik kiemelt gyártója.

Ennek alapján már kérhette, hogy saját fejlesztéseikre cserélhessek, saját igényeiknek megfelelően. Főleg úgy hogy a fejlesztés infoi a kölcsönös együttműködéssel az USA-ba visszajutnak.

Ráadásul a gyártók is tudják, hogy harcban érlelt, nem elméletileg max hadgyakorlaton kiérlelt rendszerek (hány éles lérak indítás is történt IAF gépekre az elmúlt évben? ) jó eséllyel többet tudnak...
 
Azért, mert: Izrael megbízható szövetséges, kicsi az esélye annak, hogy holnap valami hibbant politikus Kínának etc vigye az infot, némi kenőpénzért.

- népesség detto.

- az F-35 program egyik kiemelt gyártója.

Ennek alapján már kérhette, hogy saját fejlesztéseikre cserélhessek, saját igényeiknek megfelelően. Főleg úgy hogy a fejlesztés infoi a kölcsönös együttműködéssel az USA-ba visszajutnak.

Ráadásul a gyártók is tudják, hogy harcban érlelt, nem elméletileg max hadgyakorlaton kiérlelt rendszerek (hány éles lérak indítás is történt IAF gépekre az elmúlt évben? ) jó eséllyel többet tudnak...

Nem az volt a kérdés,hogy miért engedték meg az amerikaiak hanem az,hogy miért nem voltak hajlandók normál állapotban rendszeresíteni a gépeket az izraeliek.
Érdekes módon nem a radarral volt bajuk...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
majd ha legközelebb együtt megyek bulizni a nemzetvédelmi miniszterrel, megkérem , hozza el azt páncélszekrénnyi szigbiz adatot.
De ha tippelnem kell: ezek az önvédelmi és adatgyűjtő rendszerek, ha arról van szó -az izraeliek szerint többet fognak tudni, mint az eredeti amerikai eszközök, és úgy ítélik meg, nekik szükségük lesz erre a pluszra.

Aztán ha egy vevő kérésre megrendeli, beépítik...nem az első ilyen eset.
 
Azért, mert: Izrael megbízható szövetséges, kicsi az esélye annak, hogy holnap valami hibbant politikus Kínának etc vigye az infot, némi kenőpénzért.

.... jaj, a J-10 az Izraeli LAVI tervein alapult. Néhány kínai légiharcrakéta szintén izreli ösökkel dicsekedhet..

Az elsősorban New Yorki befolyásos zsidó kisebbségnek óriási befolyása van az amerikai politikára. Ezért 1960-as évek közepétől, amikor izrael és franciaország kapcsolata megromlott, a nagy szovjetellenes bipoláris rendszerben amerikai Izraelt találta meg szövetségesének a mai napig, erre válaszul a SZU pedig,néhány arab országot. Ennyi a történelem. Az arab országok soha, semmiben nem voltak annyira komoly szövetségesek mint Izrael. Mostanra Oroszország, a gyenge Asszad rendszer mellett elsősorban a Szaúdi pénzekkel kitömött Egyiptomot probálja átédesgetni (lásd fegyverszállítás, atomerőmű program). Persze a SZU és a VSZ történelmi szövetségese Egyiptom. Egyébként magyar vonaktozásban is kiemelkedő Arab ország, lásd az Asszuáni gátat, a motorvonatokat, stb. Már a Horty idejénben is voltak Magyar-Egyiptomi kapcsolatok.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
1464286838770.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
gondolom fake.
más kérdés, hogy ahol a bejelentés szerint lehozták, max egy RC játékrepülővel szállsz le egy darabban.

Ez volt az?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

vagy ez?

szegények már eléggé belezavarodtak ott az állami mmédiában.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
gondolom fake.
más kérdés, hogy ahol a bejelentés szerint lehozták, max egy RC játékrepülővel szállsz le egy darabban.

Ez volt az?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem is maradt 1 darabban...
 
irániak szerint (2011 es írás,lusta vagyok most előkeresni) csak egyik szárny sérült.
amerikaiak szerint három részre szakadt.
 
Az Irániak az RQ-170-est 2011-ben egyre valószínűbb hogy GPS zavarással hozták le.
Abban az időben még nem igen léteztek zavarás biztos GPS-ek.
Az hogy egy sima GPS zavarása egyszerű eszközökkel és egy kis gógyival mennyire egyszerű, ebben az anyagban a fiatal kínai mérnökök csodálatosan bemutatják:
https://www.researchgate.net/profil...ow-cost-GPS-simulator-GPS-spoofing-by-SDR.pdf
(simán átvarázsolják a mobilod GPS-ét Tibetbe, de megcsinálják autók és DJU drónak GPS-ével is)

Az Oroszok komolyabban játszák u.ezt. Nem régi történet a Fekete tengeren:
www.thedrive.com/the-war-zone/13549/russia-may-be-testing-its-gps-spoofing-capabilities-around-the-black-sea
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and arcas
Az irániak mégis csak tudhatnak valamit ha lehozták. A drón tényleg összetört, de gyárilag is legalább 3 észből állt a szállíthatóság végett.