Mutass az elmúlt 40 évből olyan beszámolókat, ahol erre képes gépek ütköztek meg egymással.
Nem voltak erre alkalmas gépek.
Segítek, az etióp-eritreai légiharcokig nem volt kifejezetten kis sebességeken is jól manőverező 4. generációs gépekkel nappali manőverező légiharc éles körülmények közt.
Ott viszont rendesen húzták a sebességet el mind a két típusnál.
Odáig a két csúcstípusnak, az F-15-ösnek és az F-16-osnak nem igazán kellett olyan ellenféllel megküzdenie, ahol élesben a határokig kellett velük elmenni. Az F-16-os 82-ben még csak 23-asok ellenében mérkőzött, míg pl a Desert Storm idején Cesar Rodriguez későbbi három légigyőzelmes F-15-ös pilóta úgy keveredett fordulóharcba Jameel Sayhood MiG-29-esével, hogy az egy vízszintes S manővernél túlságosan sok magasságot veszített a sivatag felett és katapultálni kényszerült.
Az azóta eltelt időben számos vegyes légiharc gyakorlásnál látni, hogy a Super Hornet tartósan manőverezik a Rafale ellenében Mach 0.45 környéken, 20-27 fokos állásszöggel, 2.5-3.5 g-vel, míg a Rafale pedig 200 csomó fölé nem is nagyon gyorsul a Raptor elleni manőverező légiharc során, de az állásszög is 25-35 fok között változik. A g érték itt se nagyon éri el még a 4-et se.
Norvég F-16-os a Typhoon ellenében nem gyorsul 250 csomó fölé.
A modern gépek közt már ilyen a dogfight.