F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Nagyon komoly
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Amikor megláttam a füstöt, egyből azt gondoltam hogy lezuhant az egyik holland gép is.... de szerencsére nem ez van a videón :)
 
A norvégok elérték a 10 ezer órát. 2015 végén vették át az első 2 gépet, a wiki szerint most 22 gépük van.

The Norwegian F-35s have reach over 10.000 flighthours since the first two aircraft started flying at Luke Airforce Base in November 2015. This week they also reached 4000 flight hours in Norwegian airspace.



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
f-35 SDB
Ef7XOQ4WoAA8Q9r

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Egy remek kis szosszenet arrol, hogyan hazudozik a LM ill altalaban hadiipar a valos koltsegekrol meg akkor is, amikor csokkentesrol magyaraz: https://www.defense-aerospace.com/a..._35-figures-is-a-lobbyist-stealth-tactic.html

"Possenriede repeated the marketing language multiple times: “We have committed to drive the price of sustaining the airplane per flight hour down to $25,000 (USD) by 2025.” But when it came to long-term revenue growth, the sustainment story started to change: “We see sizable growth opportunities in sustainment.”

The Goldman Sachs moderator wanted to know how the F-35 could become cheaper for the taxpayer while also increasing revenues for Lockheed Martin. Possenriede’s answer should be required reading for anyone who writes about military procurement:

“We still see sustainment growing, and one point I’d make is — not many folks understand this — but that $25,000 per flight hour, that’s in 2012 dollars, and I’m not suggesting that it’s going to ramp up dramatically, but to get to 2025, the benchmark is in 2012 (US) dollars. So, we have to escalate that to some extent to get to current-year dollars and then ultimately then-year dollars. But I think with the modernization, the sparing that’s going to be required, the continued activation and the repairing, with or without a PBL concept, I think you’re going to see sustainment continue to grow.”

Using the United States Bureau of Labor Statistics average annual rate of inflation from 2012 to 2020, one can estimate the 2025 cost per flight hour at just under $31,000 (USD) At current exchange rates, that means a cost per flight hour of over $41,000 Cdn."

Magyaran az a sokat emlegetett "koltsegcsokkentes", a repuloido jelenlegi $35,000/orarol $25,000-re beigert csokkentese 2025 korul valojaban a 2012-es szamok hasznalata miatt $31,000/ora lesz akkor is, ha megvalosul.
Profit mindenek elott, amint az kozismert.
 
Magyar F-35-öst álmodóknak egy kiábrándító olvasmány az Ausztrál F-35-ök üzemeltetéséről.
- ALIS szar volt - lecserélték - az utódja, az ODIN, is szar...
- fentartási klts. x3 több mint az F-18 volt
- 31% a bevethetőségi arány
- az Ausztrálok arra számítanak hogy az USA vissza fogja vágni az F-35-ök darabszámát
Hogyan lehet szar az utód, amit még fejlesztenek? Bakker, a ló túloldala ez már. Amolyan igazi Roni féle beszólás volt...

Ezen felül, ha 31% az RAAF, akkor az USAF valami fekete mágia szerint ér el majdnem kétszer jobb arányt?
https://www.airforcemag.com/breakin...ce's fleet in,increase from the previous year.

61,6%. Volt ez 49% is 2018-ban.

Nem lehet, hogy RAAF oldalán van némi hiba?
Egyébként a túlságosan automatizált rendszerek szerintem nem tudnak az embereknél okosabbak lenni sokszor. Az ALIS is lehet, hogy ez lenne?
 
  • Tetszik
Reactions: angelsoul
Hogyan lehet szar az utód, amit még fejlesztenek? Bakker, a ló túloldala ez már. Amolyan igazi Roni féle beszólás volt...

Én elolvastam ezt az anyagot az O-DIN-l (Operatív Adatok Integrált Hálózata) kapcsolatban az a problémájuk,hogy a Lockheed Martin nem volt hajlandó megosztani a legfontosabb információkat, a Pentagon tisztségviselőivel így például a számítógépes forráskódot, amelyet saját szellemi tulajdonaként őriz.Illetve az,hogy a Kongresszusi Kutatási Szolgálat májusi jelentése idézi Christopher Bodgan, az F-35 egykori programvezetőjét, aki azt mondta: "A szoftver összetettsége aggaszt minket a legjobban ... A szoftverfejlesztés mindig nagyon-nagyon trükkös"
Na ez azért még távol van a szartól,azért én kíváncsi lennék,hogy mégis milyen legyen ez a szoftver ha nem összetett,számomra kicsit viccesek ezek a kifogások,a helyzet az,hogy gyakorlatilag még nem tudják mit tud a rendszer de már ítéletet mondanak róla.
 
Na ez azért még távol van a szartól,azért én kíváncsi lennék,hogy mégis milyen legyen ez a szoftver ha nem összetett
Egyszerű. Ez nem mindig lehetséges. De mindig ez kell a cél legyen. Csak az egyszerű szoftver megbízható.

A szoftverekben kétféle komplexitás van:
- véletlen (rossz gyakorlatokból, technológiából, kódminőségből fakad)
- inherens (az üzleti probléma velejének a lényegi komplexitása)

Az elsőt lehet kezelni, csökkenteni, a másodikat nem, legfeljebb ügyes particionálással, elhanyagolással, jól megválasztott rendszer határ vágásokkal ehet a darabokét csökkenteni, de az egész rendszer összkomplexitásában attól még ott lesz.

A komplexitás növeli a hibák lehetőségét. Ha kisebb részekre vágsz egy rendszer, hogy az elemek szintjén kezelhető legyen a komplexitás, de a probléma egészét még nem oldottad meg (nem tudtál elhanyagolni aspektusokat), akkor az egyszerű darabokat össze kell kapcsolni. Az az integráció eleve lehet, hogy komplex lesz, de ami még gond lehet, hogy a rendszer olyan emergens dinamikus tulajdonságokat mutat, ami nehezen/nem volt előre látható az elemek tulajdonságaiból. Aki nem hiszi, járjon utána: Az élet játék nagyon egyszerű szabályok alapán működik, de bizonyításra került róla, hogy az emergens tulajdonságai által turing-Teljes, általános célú számítógép építhető belőle (elvi szinten). Az ilyen komplexitás kezelése nagyon nehéz, mert messzire vezet minden változtatás, és kvázi kaotikus, nehezen megjósolható hatásai lehetnek a módosításoknak, ami a fejlesztést, tesztelést nagyon lassítja, drágítja. Az emergens jelenségek feltétele, hogy legyen az integrált rendszerben visszacsatolás valamilyen formában, de egy ilyen bonyolult rendszerben mindig akad.

Valószínűleg nagyon jó cucc az F-35, és talán már a dátumválasztós bugokat is javították :D
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll
Én elolvastam ezt az anyagot az O-DIN-l (Operatív Adatok Integrált Hálózata) kapcsolatban az a problémájuk,hogy a Lockheed Martin nem volt hajlandó megosztani a legfontosabb információkat, a Pentagon tisztségviselőivel így például a számítógépes forráskódot, amelyet saját szellemi tulajdonaként őriz.Illetve az,hogy a Kongresszusi Kutatási Szolgálat májusi jelentése idézi Christopher Bodgan, az F-35 egykori programvezetőjét, aki azt mondta: "A szoftver összetettsége aggaszt minket a legjobban ... A szoftverfejlesztés mindig nagyon-nagyon trükkös"
Na ez azért még távol van a szartól,azért én kíváncsi lennék,hogy mégis milyen legyen ez a szoftver ha nem összetett,számomra kicsit viccesek ezek a kifogások,a helyzet az,hogy gyakorlatilag még nem tudják mit tud a rendszer de már ítéletet mondanak róla.
Az ODIN-nal kapcsolatban, kezd az olvasást egy mondattal korábban ami így szól:
'...The new system is also likely to suffer costly faults..."
Ha az LM nem hajlandó együttműködni és megosztani a tapasztalatokat az új fejlesztő csapattal akkor azoknak újra előröl végig kell járni az összes fejlesztési lépcsőfokot.

Ez természetesen kihat a bevethetőségi arányra és az üzemeltetési költségekre amik egyébként is horror magasak.
 
Az ODIN-nal kapcsolatban, kezd az olvasást egy mondattal korábban ami így szól:
'...The new system is also likely to suffer costly faults..."
Ha az LM nem hajlandó együttműködni és megosztani a tapasztalatokat az új fejlesztő csapattal akkor azoknak újra előröl végig kell járni az összes fejlesztési lépcsőfokot.

Ez természetesen kihat a bevethetőségi arányra és az üzemeltetési költségekre amik egyébként is horror magasak.
A "likely" szóval mi a búbánatot kezdjen az ember? Te meg tényként tálalod.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
Egyszerű. Ez nem mindig lehetséges. De mindig ez kell a cél legyen. Csak az egyszerű szoftver megbízható.

A szoftverekben kétféle komplexitás van:
- véletlen (rossz gyakorlatokból, technológiából, kódminőségből fakad)
- inherens (az üzleti probléma velejének a lényegi komplexitása)

Az elsőt lehet kezelni, csökkenteni, a másodikat nem, legfeljebb ügyes particionálással, elhanyagolással, jól megválasztott rendszer határ vágásokkal ehet a darabokét csökkenteni, de az egész rendszer összkomplexitásában attól még ott lesz.

A komplexitás növeli a hibák lehetőségét. Ha kisebb részekre vágsz egy rendszer, hogy az elemek szintjén kezelhető legyen a komplexitás, de a probléma egészét még nem oldottad meg (nem tudtál elhanyagolni aspektusokat), akkor az egyszerű darabokat össze kell kapcsolni. Az az integráció eleve lehet, hogy komplex lesz, de ami még gond lehet, hogy a rendszer olyan emergens dinamikus tulajdonságokat mutat, ami nehezen/nem volt előre látható az elemek tulajdonságaiból. Aki nem hiszi, járjon utána: Az élet játék nagyon egyszerű szabályok alapán működik, de bizonyításra került róla, hogy az emergens tulajdonságai által turing-Teljes, általános célú számítógép építhető belőle (elvi szinten). Az ilyen komplexitás kezelése nagyon nehéz, mert messzire vezet minden változtatás, és kvázi kaotikus, nehezen megjósolható hatásai lehetnek a módosításoknak, ami a fejlesztést, tesztelést nagyon lassítja, drágítja. Az emergens jelenségek feltétele, hogy legyen az integrált rendszerben visszacsatolás valamilyen formában, de egy ilyen bonyolult rendszerben mindig akad.

Valószínűleg nagyon jó cucc az F-35, és talán már a dátumválasztós bugokat is javították :D

Köszönöm a felvilágosítást,de én úgy gondolom,hogy főként az előző rendszer után (javíts ki ha te nem így látod)az odin-l a cél az,hogy csak a legszükségesebb mértékben legyen összetett.
 
Az ODIN-nal kapcsolatban, kezd az olvasást egy mondattal korábban ami így szól:
'...The new system is also likely to suffer costly faults..."
Ha az LM nem hajlandó együttműködni és megosztani a
tapasztalatokat az új fejlesztő csapattal akkor azoknak újra előröl végig kell járni az összes fejlesztési lépcsőfokot.


Ez természetesen kihat a bevethetőségi arányra és az üzemeltetési költségekre amik egyébként is horror magasak.

De ez nem efektíve a rendszer tulajdonságaival,megbízhatóságával kapcsolatos.
 
Köszönöm a felvilágosítást,de én úgy gondolom,hogy főként az előző rendszer után (javíts ki ha te nem így látod)az odin-l a cél az,hogy csak a legszükségesebb mértékben legyen összetett.
Ez a program akármit csinálnak is nagyon komplikált lesz.
En speciel csak egy ERP programot - mondjuk az SAP-t - tudok példának elképzelni.
Ha valaki mondjuk nem elégedett az SAP-vel és kidobja, majd az eredeti SAP fejlesztő csapat kòzreműködése nélkül 0-ról elkezd egy új programot fejleszteni, ismét végig kell járja az összes buktatót.
AZ LM nélkül az új ODIN első verziója is boritékolhatóan szar lesz.
Itt inkább az a kérdés hogy mennyire lesz szar és hogy hajlandóak e végigjárni a fejlesztési lépcsőfokokat.
 
Ez a program akármit csinálnak is nagyon komplikált lesz.
En speciel csak egy ERP programot - mondjuk az SAP-t - tudok példának elképzelni.
Ha valaki mondjuk nem elégedett az SAP-vel és kidobja, majd az eredeti SAP fejlesztő csapat kòzreműködése nélkül 0-ról elkezd egy új programot fejleszteni, ismét végig kell járja az összes buktatót.
AZ LM nélkül az új ODIN első verziója is boritékolhatóan szar lesz.
Itt inkább az a kérdés hogy mennyire lesz szar és hogy hajlandóak e végigjárni a fejlesztési lépcsőfokokat.

Egy vadiúj software egy minden eddiginél bonyolult eszközhöz bonyolult lesz és lesznek vele gondok eleinte?
Nebassz!!!
Tudod az én telefonom meg a PCm milyen gyakran kap javításokat? És? Működik.

Amúgy ehhez a szar kérdéskörhöz - én még nem láttam olyan műszaki kollégát a repülésben, akinek ne lett volna valami/minden szar. Szar a repülőgép, az AMM, a rendszer, a hálózat, a hangár, a kantin, a vezetőség... mindig minden szar. Más kérdés csesznek megtanulni, mert ezeket bizony el kell sajátítani (jó öreg IT/user ellentét). A repszerelő kollégáim többsége a saját telefonján nem tudta beállítani a jelszót...

Az meg viszont egy hírben nincs benne, hogy amúgy sok egyéb mellett pl. az alaktrészbeszerzés mennyire leegyszerűsödött, mert pl. a bolygón lévő összes XY szűrőről tudja hol van, mikor jár le, stb...


BTW ha már itt vagyok a távirányítás agymenéshez egy kis adalék:

https://www.thedrive.com/the-war-zo...sraeli-concerns-over-selling-f-35s-to-the-uae

Ugyan magyarázza már el valaki, ha az F-35 lekapcsolható Amerikából, akkor Izrael miért nyávog (a nemrég kialakított jó politikai és gazdasági kapcsolatat is kockáztatva) az UAE felé történő eladás ellen? Hiszen jót röhöghetnének, ha kiadna rá egy zsák pénzt, majd csettintésre lekapcsolhatná a nagy testvér (ami bónuszként azt jelentené az ellenség egy fegyverrendszerét kvázi kontrollálhatják)? :D
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson